Αποστολέας Θέμα: Δυσκολίες - Προβλήματα στη Διδασκαλία των Τ.Π.Ε. στα 800 Ολοήμερα με Ε.Α.Ε.Π.  (Αναγνώστηκε 18563 φορές)

tasos73

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
http://karakiza-tsampika.gr/2010/09/30/sinadisi-dimotika-protes-empiries/

Μήπως να κάναμε μια ανάλογη συνάντηση κι εμείς; Τα ζητήματα είναι πολλά και πρέπει να βγουν προς τα έξω...

dnekta

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • ND-Informatics
Στο σχολείο μου υπάρχει κανονικά εργαστήριο με 7 υπολογιστές, δίκτυο σε όλες τις τάξεις και ασύρματο δίκτυο. Μέχρι εδώ όλα καλά (αν εξαιρέσεις τον αριθμό των υπολογιστών του εργαστηρίου, ένας εκ των οποίων είναι ο server.) Το δικό μου πρόβλημα είναι ότι οι υπολογιστές είναι eMac!!! Εγώ και τα Mac δεν είχαμε τη χαρά να συναντηθούμε ποτέ άλλοτε στη ζωή μας……  :o
Ψάχνω λοιπόν προγράμματα που μπορώ να χρησιμοποιήσω, ελεύθερο λογισμικό, όπως για παράδειγμα το OpenOffice που να μπορώ όμως να το εγκαταστήσω και στον υπολογιστή του σπιτιού μου και να μπορεί και ο μαθητής που έχει υπολογιστή στο σπίτι ( 99,999% Windows) να εξασκηθεί στον ελεύθερο χρόνο του.
Αν κάποιος έχει περισσότερη εμπειρία σε Macintosh και μπορεί να μου προτείνει κάποιες λύσεις θα ήμουν ευγνώμων! (π.χ. κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας video)
nd :)

dnekta

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • ND-Informatics
Να ρωτήσω και κάτι, ξέρει κανείς αν θα βάλουμε βαθμούς στο μάθημά μας;
nd :)

orchid

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 44
  • Επιστροφή στο Δημοτικό
Να ρωτήσω και κάτι, ξέρει κανείς αν θα βάλουμε βαθμούς στο μάθημά μας;

Εμείς ακόμα ψαχνόμαστε στο σχολείο πάντως ως προς αυτό το θέμα.
Άννα Βεσυροπούλου - ΠΕ19

spookype20

  • Πληροφορικοί Δυτικής Μακεδονίας
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • EI 'AANIIGOO 'AHOOT'E
Καλησπέρα και από μένα... Μόλις σήμερα τοποθετήθηκα (με διάθεση για 12 ώρες) σε ένα από τα 800 Ολοήμερα με Ε.Α.Ε.Π.. Το σχολείο έχει τμήματα με 17-26 μαθητές, το εργαστήριο βρίσκεται σε μία αίθουσα τύπου "διαδρόμου" με 7 Η/Υ του 2001, και οι 10 φορητοί "αναμένονται" όπως με ενημέρωσε η διευθύντρια. Δεν ξέρω πως θα περάσει η χρονιά, αλλά εύχομαι ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ σε όλους τους συναδέλφους και ΔΥΝΑΜΗ ψυχική και σωματική... Παιδεία μπροστά... με τα παιδιά μας μπροστά!!!                                                   
Teacher, Cinema, TV, Nexus, Pixel, Android, Shopaholic, Gadget, Urban Traveller, Migrate2UbuntuMate

ed

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 18
Θεωρείτε καλή ιδέα να χρησιμοποιούμε τετράδιο στο μάθημα μας; Εσείς χρησιμοποιείτε;

atogia

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 31
ed ας ειχαμε υπολογιστες να χρησιμοποιούμε , και ας μην ειχαμε τετραδια.Εγω χρησιμοποιω μονο φυλλαδια.Ελλειψη Pc βλεπεις.....
« Τελευταία τροποποίηση: 06 Οκτ 2010, 07:34:54 πμ από atogia »

dnekta

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • ND-Informatics
Θεωρείτε καλή ιδέα να χρησιμοποιούμε τετράδιο στο μάθημα μας; Εσείς χρησιμοποιείτε;
Εγώ τους είπα αν θέλετε μπορείτε να κρατάτε σημειώσεις απο αυτά που κάνουμε αλλά θα προσπαθώ να τους δίνω εγώ φυλλάδια. Είναι όμως κι αυτό αρκετά κουραστικό και χρονοβόρο, σαν να φτιάχνουμε εμείς καινούρια βιβλία....  Ασε που το σχολείο ξεμένει απο Α4 και πρέπει να αναλάβω εγώ τα έξοδα των "εκδόσεών" μου  :-*
Σχεδόν κανένας δεν έχει φέρει τετράδιο και νομίζω ότι είναι καλύτερα, φαντάζεστε σε ένα θρανίο με 3 μαθητές εκτός απο τον υπολογιστή να έχω 3 τετράδια, 3 κασετίνες και εκτός από το ποντίκι να τσακώνονται και για τη γόμα!!!!!!  :D
nd :)

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1015
...αλλά θα προσπαθώ να τους δίνω εγώ φυλλάδια. Είναι όμως κι αυτό αρκετά κουραστικό και χρονοβόρο, σαν να φτιάχνουμε εμείς καινούρια βιβλία....  Ασε που το σχολείο ξεμένει απο Α4 και πρέπει να αναλάβω εγώ τα έξοδα των "εκδόσεών" μου  :-*

Υπάρχει λόγος να προσπαθείς ;
Γιατί ;
Για να γίνεις συνυπεύθυνος στην προχειροδουλειά τους !!!!

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Μεγάλη μου απορία είναι, γιατί χρειάζεται ολόκληρος επιστήμονας πληροφορικής που καμία σχέση δεν έχει με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να διδάξει ζωγραφική, word και excel  σε παιδιά δημοτικού. Οι δάσκαλοι δεν μπορούν να τα διδάξουν αυτά; Είμαι σίγουρος ότι αυτά μαθαίνανε στο Πανεπιστήμιό τους, όταν λέγανε ότι έχουν μάθημα Πληροφορικής.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3153
  • to Iterate is human to Recurse divine
Εμένα η δική μου απορία είναι η εξής:
Πριν καμιά 10άρια χρόνια θυμάμαι ότι οι απόφοιτοι πληροφορικής ηταν παιδαγωγικά ανεπαρκείς για να μπουν σε τάξη δευτεροβάθμιας. Αν δεν είχες ΣΕΛΕΤΕ δεν μπορούσες να διοριστείς. Μετά το υπουργείο μας έκανε μια μικρή "παραχώρηση" και μας διορίζε χωρίς ΣΕΛΕΤΕ. Ακόμα όμως και τώρα δεν είμαστε καθηγητική σχολή. Δηλαδή σύμφωνα με το υπουργείο είμαστε ακόμα "παιδαγωγικά ανεπαρκείς".
   Πως γίνεται νας μας θεωρούν παιδαγωγικά επαρκείς για την πρωτοβάθμια? Δηλαδή για να διδάξουμε σε τάξη λυκείου δεν κάνουμε και κάνουμε για να μπούμε στην Α' τάξη του δημοτικού?
Ωραίο σκεπτικό!!!!
Το παραπάνω νομίζω δείχνει τον πρόχειρο σχεδιασμό που χαρακτηρίζει την ένταξη των ΝΤ στο κανονικό πρόγραμμα του δημοτικού.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Δεν ξέρω αν θα ακουστεί καλά, αλλά ντρέπομαι να διδάσκω ζωγραφική στα παιδιά της πρώτης δημοτικού και να κυκλοφοράω σαν την νοσοκόμα με τα laptop από αίθουσα σε αίθουσα. Δεν σπούδασα αυτό και ούτε διορίστηκα για αυτό. Αν δεν αντιδράσουμε θα μας πάνε .... δεν νομίζω ότι υπάρχει χειρότερα, οπότε μπορούμε και να μην αντιδράσουμε.  :(
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Circle

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 161
Γιατί βρε παιδιά, αν διδάσκουμε ζωγραφική στην α γυμνασίου δεν είναι ντροπή και ξαφνικά είναι ντροπή να διδάσκουμε στο Δημοτικό; Συγνώμη, που έχω αντίθετη άποψη. Η διδασκαλία είναι διδασκαλία με τις ιδιαιτερότητές της ανάλογα την ηλικία στην οποία απευθυνόμαστε. Δεν ντράπηκα ποτέ να διδάξω ακόμη και με μωρά 3μιση ετών και ήταν μια διδακτική και για μένα εμπειρία. Θα χαρώ πολύ να δοκιμάζα και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (που μακάρι να μην χρειαζόταν και να ήμουν στη θέση μου). Ξέρετε τι δύσκολο είναι να πείσουμε, να κρατήσουμε τα μικρά; Τι θα κάνετε αν ο μαθητής, η μαθήτρια της β δημοτικού πει ξαφνικά "βαρέθηκα" και σηκωθεί για να φύγει;; Τα μικρά είναι αυθόρμητα και δεν ντρέπονται να πουν αυτό που αισθάνονται!

Επίσης δεν συμφωνώ με την πρόταση κάποιου μέλους που πρότεινε το σαμποτάρισμα του μαθήματος στο δημοτικό. Αυτό μόνο εναντίον μας είναι.

Τελικά, μου φαίνεται πιθανό το σενάριο να διδάσκουν στο δημοτικό πληροφορική οι δάσκαλοι. Οι μόνοι λόγοι για να μας πάρουν είναι γιατί α) δεν θα έχουμε άμεσα αντικείμενο στο Λύκειο (κ φοβάμαι σε λίγα χρόνια δεν θα έχουμε αντικείμενο ούτε στο γυμνάσιο) και β) δεν θα έχουμε απορροφηθεί σε θέσεις γραμματειακής υποστήριξης στα σχολεία ή σε διευθύνσεις.

Κρίμα που η πληροφορική στην εκπαίδευση τελικά είναι μόνο μια ορολογία που βρίσκει εφαρμογή στον κόσμο της φαντασίας. 

υγ: και να εκφράσω και τις φτωχές μου σκέψεις σε σχέση με την επιστολή της ΕΠΥ προς υπουργο, υφυπουργό κτλ: έγραψαν τόσες ορολογίες τις οποίες κανένας από τους αποδέκτες δεν ήταν σε θέση να τις καταλάβει. Γιατί, για ποιο λόγο και για ποιο πράγμα να πείσουμε, όταν δεν ξέρουμε τι θέλουμε να πούμε και που να το πούμε;; (Το παιδαγωγικό δεν έχει τμήμα πληροφορικής για να πάρει την επιστολή; )

- Τα της επιστολής τα έγραψα εδώ, καθώς θεωρώ ότι έχουν σχέση και θέλω να καταδείξω ότι πρώτα και κύρια εμείς οι ίδιοι σαν κλάδος δεν ξέρουμε τι μπορούμε να προσφέρουμε στο σχολείο, δεν ξέρουμε που θέλουμε να δουλέψουμε, χώρια που δεν χωνευόμαστε μεταξύ μας καθώς κάποιοι είναι "κανονικοί" πληροφορικοί (όπως κάπου εδώ μέσα διάβασα).

- Όταν πια θα καταλήξουμε γραμματείς στην εκπαίδευση και θα παραγκωνιστουμε και απο την πρωτοβάθμια και από την δευτεροβάθμια, δεν θα έχουμε λόγους να ντρεπόμαστε, ούτε να μισιόμαστε, ούτε να οργανονώμαστε, ούτε να αγωνιζόμαστε.

- Θα ευχαριστούμε μόνο που δεν απολυθήκαμε. Το βατράχι τότε θα έχει καλοβράσει.

Αυτά εφ'όλης της ύλης, καλή τύχη. Απεύχομαι την εφαρμογή του σχεδίου για το νέο Λύκειο, ίσως κάτι να μπορεί να γίνει ακόμη.

« Τελευταία τροποποίηση: 06 Οκτ 2010, 02:37:11 μμ από Circle »

ed

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 18
Να ρωτήσω κάτι ακόμα. Ειδικά προς τους συναδέλφους που γυρνάνε από τάξη σε τάξη με τον Projector (χαρά στο κουράγιο σας). Στα παιδιά δείχνετε κάποιο συγκεκριμένο υλικό ή τους περιγράφετε πως μπορεί κάποιος να γράψει να κάνει bold κλπ; Σήμερα τους έδειξα μια παρουσίαση για τις υπολογιστικές μηχανές, τον άβακα τον eniac κλπ και έπιασε δηλαδή ηρέμησαν και πρόσεξαν. Όμως δεν ξέρω τι άλλο υλικό να τους δείξω.. Ουφ πότε θα γίνει αυτή η επιμόρφωση, δεν ελπίζω σε τίποτα άλλο...

black21

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 17
υγ: και να εκφράσω και τις φτωχές μου σκέψεις σε σχέση με την επιστολή της ΕΠΥ προς υπουργο, υφυπουργό κτλ: έγραψαν τόσες ορολογίες τις οποίες κανένας από τους αποδέκτες δεν ήταν σε θέση να τις καταλάβει. Γιατί, για ποιο λόγο και για ποιο πράγμα να πείσουμε, όταν δεν ξέρουμε τι θέλουμε να πούμε και που να το πούμε;; (Το παιδαγωγικό δεν έχει τμήμα πληροφορικής για να πάρει την επιστολή; )

Πιστεύω ότι η ορολογία που χρησιμοποιεί η ΕΠΕ είναι στο βαθμό που πρέπει. για κάποια θέματα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι σωστοί όροι. Διακρίνω κάποιο θέμα μεταξύ ΠΕΚΑΠ και ΕΠΕ; Η ερώτηση δεν είναι ρητορική, είμαι νέος στο φόρουμ...

- Τα της επιστολής τα έγραψα εδώ, καθώς θεωρώ ότι έχουν σχέση και θέλω να καταδείξω ότι πρώτα και κύρια εμείς οι ίδιοι σαν κλάδος δεν ξέρουμε τι μπορούμε να προσφέρουμε στο σχολείο, δεν ξέρουμε που θέλουμε να δουλέψουμε, χώρια που δεν χωνευόμαστε μεταξύ μας καθώς κάποιοι είναι "κανονικοί" πληροφορικοί (όπως κάπου εδώ μέσα διάβασα).

 Όσον αφορά τους "κανονικούς" πληροφορικούς, εγώ το έγραψα πιο πάνω. Ένας από αυτούς που συμμετείχαν και στις 4 δικαστικές προσφυγές (από το 1997 έως και σήμερα) κατά της απόφασης του υπουργείου να διορίσει ειδικότητες με σεμινάρια κάποιων μηνών στην πληροφορική. Επίσης είμαι ένας από τους οποίους έφαγε πόρτα να γραφτεί στην επετηρίδα το Δεκέμβριο του 1997 λόγω του ότι το πανεπιστημιακό τμήμα που τελείωσα δεν είχε παιδαγωγική επάρκεια. Πονεμένες ιστορίες με πάρα πολλά κενά...

- Όταν πια θα καταλήξουμε γραμματείς στην εκπαίδευση και θα παραγκωνιστουμε και απο την πρωτοβάθμια και από την δευτεροβάθμια, δεν θα έχουμε λόγους να ντρεπόμαστε, ούτε να μισιόμαστε, ούτε να οργανονώμαστε, ούτε να αγωνιζόμαστε.

- Θα ευχαριστούμε μόνο που δεν απολυθήκαμε. Το βατράχι τότε θα έχει καλοβράσει.

Πολλά συν για το παραπάνω...

και κάτι άλλο... Πέρυσι η υπουργός παιδείας ήταν επισκέπτρια - ομιλήτρια σε μια διημερίδα της ΠΕΚΑΠ. Αν κάνω λάθος διορθώστε με. Εκεί πρέπει να ήταν μαζί με τον περιφερειακό διευθυντή Μακεδονίας (ο οποίος στο παρελθόν δίδασκε πληροφορική σε δημόσια σχολεία) και λέχθηκαν κάποια πράγματα περί "οριζόντιας υποστήριξης" της πληροφορικής κ.λπ. Προσωπικά όταν τα διάβασα ανησύχησα και περίμενα μια κάποια αντίδραση από όλους όσους διδάσκουν πληροφορική. Δεν νομίζω ότι εκείνη τη στιγμή, σαν κλάδος, αντιδράσαμε όπως έπρεπε...

Ας είναι... ποτέ δεν είναι αργά.
Καλά θα ήταν να ζητήσουμε και την άποψη των σχολικών συμβούλων της Πληροφορικής για το θέμα. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον...