Αποστολέας Θέμα: Εσπερινά 2010  (Αναγνώστηκε 5848 φορές)

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2774
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #15 στις: 22 Μάι 2010, 11:42:54 μμ »
Στο Α3 "... μετατραπούν σε σύνθετες εκφράσεις (συνθήκες)..."
Αν δεν έδινε τη διευκρίνηση (συνθήκες) νομίζω θα μπέρδευε κάπως το πράγμα.
Δηλαδή είναι απόλυτο αυτό που λέει το βιβλίο στις σελ 165-166 περί Λογικών ( χρήση σύγκρισης) και σύνθετων (χρηση λογικής πράξης) εκφράσεων;
Προσωπικά δεν του είχα δώσει τόση σημασία. Θεωρούσα τις συγκρισεις απλές λογικές εκφράσεις και τις λογικές πράξεις σύνθετες λογικές εκφράσεις όχι σκέτο σύνθετες εκφράσεις.

Συμφωνώ! Και εμένα μου χτύπησε κάπως αυτό! Οι σύνθετες λογικές εκφράσεις είναι λογικές εκφράσεις που περιέχουν και λογικούς τελεστές...

Σελ. 165: Λογική έκφραση: "Για τη σύνταξη μιας λογικής έκφρασης ή συνθήκης χρησιμοποιούνται σταθερές, μεταβλητές, αριθμητικές παραστάσεις, συγκριτικοί και λογικοί τελεστές, καθώς και παρενθέσεις. .."

Όμως στην επόμενη σελίδα πράγματι έχει επικεφαλίδα "Σύνθετες εκφράσεις" στο ίδιο επίπεδο διάρθρωσης με την επικεφαλίδα "Λογική έκφραση". !!!

Αυτό το βιβλίο δεν σταματά να μας εκπλήσσει...! Είναι πραγματικά ανεξάντλητο στην αλίευση ασαφειών...  :D

tropheus

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 173
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #16 στις: 23 Μάι 2010, 10:17:40 πμ »
Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις:

1. Στα θετικά βάζω ότι δεν υπήρχε ερώτηση ανάπτυξης!


Συνάδελφε θα μου επιτρέψεις να μη συμφωνήσω με αυτή την άποψη...
Αυτή τη στιγμή, στην αναφορά της εξεταστέας ύλης δε λέει κάπου ότι στις εξετάσεις "δε θα υπαρχουν ερωτήσεις ανάπτυξης".
Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες για να "πιάσει" έστω και αυτά τα λίγα μόρια που τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνουν "τα θέματα ανάπτυξης".
Όλοι οι μαθητές που αναζητούν μια θέση στις καλές σχολές πραγματικά ταλαιπωρούνται από τη θεωρία έτσι όπως δίνεται από αυτό το απαράδεκτο βιβλίο.

Και εγώ θα συμφωνούσα σε μια λογική που θα έλεγε όχι στη στείρα αποστήθηση και την παπαγαλία αλλά αυτό να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή του παιχνιδιού...

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2774
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #17 στις: 23 Μάι 2010, 01:31:35 μμ »
Αυτή τη στιγμή, στην αναφορά της εξεταστέας ύλης δε λέει κάπου ότι στις εξετάσεις "δε θα υπαρχουν ερωτήσεις ανάπτυξης".
Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες ...
Δεν είναι δυνατόν να αναφέρεται κάπου το τι δεν θα πέσει!

Ούτε λέει κανείς να μη διαβάζουν οι μαθητές τη θεωρία, γιατί τότε πώς θα απαντήσουν στα ερωτήματα θεωρίας ή/και πώς θα είναι σε θέση να λύνουν σωστά τις ασκήσεις;

Αλλά και από την άλλη, δεν υπάρχει πουθενά (αν δεν κάνω λάθος) καθορισμένο ότι θα πρέπει να πέφτουν και ερωτήματα ανάπτυξης...

Αντιγράφω από το ΠΔ 60/2006 (Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.), Άρθρο 15:
ΙΑ. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ...
Η γραπτή εξέταση στα μαθήματα αυτά περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
1. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Η γραπτή εξέταση στο μάθημα αυτό περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του. Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.
...


Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες για να "πιάσει" έστω και αυτά τα λίγα μόρια που τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνουν "τα θέματα ανάπτυξης".
Όλοι οι μαθητές που αναζητούν μια θέση στις καλές σχολές πραγματικά ταλαιπωρούνται από τη θεωρία έτσι όπως δίνεται από αυτό το απαράδεκτο βιβλίο.

Και εγώ θα συμφωνούσα σε μια λογική που θα έλεγε όχι στη στείρα αποστήθηση και την παπαγαλία αλλά αυτό να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή του παιχνιδιού...
Ας μην κρυβόμαστε λοιπόν: Τα θέματα που πέφτουν κάθε χρόνο είναι αυτά που κυρίως καθοδηγούν τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος, και αντίστοιχα τον τρόπο μελέτης των μαθητών, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόδοση των μαθητών. Όπως γίνεται και με τις εξετάσεις οδήγησης. Μαθαίνουν όλοι να κάνουν με μηχανικές κινήσεις αριστερό - δεξιό παρκάρισμα, οπισθογωνίες, αναστροφές, αλλά τελικά οδήγηση δεν μαθαίνουν...!

Αφού λοιπόν πέφτουν ερωτήσεις ανάπτυξης, τότε κάθονται οι μαθητές και μαθαίνουν παπαγαλία τη θεωρία για να είναι καλυμμένοι... Οπότε φτάνουμε μετά να λέμε ότι αν δεν βάλουν τέτοια θέματα τότε θα πάει χαμένος ο χρόνος τους... και η κατάσταση διαιωνίζεται...

Σίγουρα το θέμα είναι πολύπλοκο, έχει πολλές διαστάσεις, όλοι γνωρίζουμε τα υπέρ και τα κατά, και δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποιο είναι το καλύτερο...

Όμως δεν μπορώ να δεχτώ εύκολα ότι αφού έτσι γινόταν κάτι και παλιότερα, άρα έτσι πρέπει να συνεχίσει... Ούτε μπορώ να δεχτώ ότι μιλάμε για "παιχνίδι" που θα πρέπει να είναι όλα "στημένα" από την αρχή, ακόμα και σε ποιο λεπτό θα μπει το γκολ...

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #18 στις: 23 Μάι 2010, 03:15:32 μμ »
Οι λύσεις και ο σχολιασμός των θεμάτων από την ΕΠΥ

http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=271

tropheus

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 173
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #19 στις: 23 Μάι 2010, 07:06:50 μμ »
Δεν είναι δυνατόν να αναφέρεται κάπου το τι δεν θα πέσει!
Προφανώς !!!

Ούτε λέει κανείς να μη διαβάζουν οι μαθητές τη θεωρία, γιατί τότε πώς θα απαντήσουν στα ερωτήματα θεωρίας ή/και πώς θα είναι σε θέση να λύνουν σωστά τις ασκήσεις;

Μπορείς να απαντήσεις ορθά στα ερωτήματα τύπου Σ-Λ, αντιστοίχισης, στα "θεωρητικά" και στις ασκήσεις, χωρίς να έχεις παπαγαλήσει τη θεωρία...


Αλλά και από την άλλη, δεν υπάρχει πουθενά (αν δεν κάνω λάθος) καθορισμένο ότι θα πρέπει να πέφτουν και ερωτήματα ανάπτυξης...

Πράγματι δεν είναι καθορισμένο ότι θα βάλουν θέμα ανάπτυξης αλλά αυτό δε σημαίνει ότι "είναι θετικό στοιχείο εάν δε βάλουν ερώτηση ανάπτυξης". Αυτό αδικεί αυτόν που έκατσε και την έμαθε !!! Έστω παπαγαλία... ΕΚΑΤΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΑΘΕ...


Ας μην κρυβόμαστε λοιπόν: Τα θέματα που πέφτουν κάθε χρόνο είναι αυτά που κυρίως καθοδηγούν τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος, και αντίστοιχα τον τρόπο μελέτης των μαθητών, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόδοση των μαθητών. Όπως γίνεται και με τις εξετάσεις οδήγησης. Μαθαίνουν όλοι να κάνουν με μηχανικές κινήσεις αριστερό - δεξιό παρκάρισμα, οπισθογωνίες, αναστροφές, αλλά τελικά οδήγηση δεν μαθαίνουν...!

Οδηγική συνείδηση δεν έχουμε ... αυτό είναι το πρόβλημα μας...
 


Αφού λοιπόν πέφτουν ερωτήσεις ανάπτυξης, τότε κάθονται οι μαθητές και μαθαίνουν παπαγαλία τη θεωρία για να είναι καλυμμένοι... Οπότε φτάνουμε μετά να λέμε ότι αν δεν βάλουν τέτοια θέματα τότε θα πάει χαμένος ο χρόνος τους... και η κατάσταση διαιωνίζεται...
Σίγουρα το θέμα είναι πολύπλοκο, έχει πολλές διαστάσεις, όλοι γνωρίζουμε τα υπέρ και τα κατά, και δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποιο είναι το καλύτερο...

Και εγώ είμαι υπερ του να ξεκαθαριστεί το θέμα γιατί κάθε χρόνο βλέπω μαθητές να ταλαιπωρούνται πάρα πολύ με το θέμα της παπαγαλίας.... Δεν τους φτάνει το ΑΟΔΕ ... 

Όμως δεν μπορώ να δεχτώ εύκολα ότι αφού έτσι γινόταν κάτι και παλιότερα, άρα έτσι πρέπει να συνεχίσει... Ούτε μπορώ να δεχτώ ότι μιλάμε για "παιχνίδι" που θα πρέπει να είναι όλα "στημένα" από την αρχή, ακόμα και σε ποιο λεπτό θα μπει το γκολ...

Νομίζω πως ένα από τα ζητούμενα των Πανελληνίων είναι η σφαιρική εξέταση των μαθητών σε όλη την ύλη και αφού αυτή περιλαμβάνει και την παπαγαλία τότε πρέπει να εξετάζονται και σε αυτό το κομμάτι... Αν μας πουν το αντίθετο τότε δε θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα (θα ήμουν και υπέρ)...
Μέχρι τότε όμως, προσωπικά, θεωρώ ότι Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων χωρίς ερώτημα(-τα) ανάπτυξης δε συμβάλλουν στην πλήρη αξιολόγηση της προσπάθειας που κατέβαλε όλο το χρόνο ο μαθητής...


Με εκτίμηση...

Vangelis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 784
  • Για ακούτε και κανένα μεγαλύτερο!!!
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #20 στις: 24 Μάι 2010, 12:03:19 πμ »
Σχετικά με το Β1
Το προεδρικό διάταγμα προβλέπει 4 θέματα άρα θα πρέπει να υπάρχει θέμα Β.   Το νέο τετράδιο έχει βαθμολογία ανα ερώτημα θέματος με το μορφή Β1, Β2,...Β5
άρα θα πρέπει να υπάρχει και Β1.  Αυτά...

Να συμπληρώσω ότι και η ανάκληση της γνώσης είναι ένα γωνστικό επίπεδο και θα πρέπει να εξετάζεται αποτις εξετάσεις έστω και με λίγους βαθμούς 

Loukritia

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 221
  • It takes two to tango...
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #21 στις: 24 Μάι 2010, 12:03:54 πμ »

   Β1.  ....  Είναι πάρα πολλές οι 20 μον. !
   Υπάρχει και Β2 ;

Συνάδελφοι, υπενθυμίζω πως με τα νέα τετράδια είναι υποχρεωμένοι να έχουν υποερωτήματα στα θέματα- έστω και ένα μόνο υποερώτημα, πρέπει να έχει ξεχωριστή αρίθμηση!

Τι αμέλεια να μην βάλουν το ΝΑΙ/ΟΧΙ στο δ.ρ. Δεν τους ζητήθηκε διευκρίνιση από του μαθητές άραγε;
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

Vangelis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 784
  • Για ακούτε και κανένα μεγαλύτερο!!!
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #22 στις: 24 Μάι 2010, 02:02:13 πμ »
Πληροφορία της τελευταίας στιγμής ανανφέρει ότι  στους μαθητές δόθηκε νέο σχήμα με σημειωμένο το Αληθές - Ψευδές.
 

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1072
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #23 στις: 25 Μάι 2010, 12:03:38 πμ »
Πληροφορία της τελευταίας στιγμής ανανφέρει ότι  στους μαθητές δόθηκε νέο σχήμα με σημειωμένο το Αληθές - Ψευδές.
 
Γνωρίζει κανείς να το επιβεβαιώσει;

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1072
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #24 στις: 25 Μάι 2010, 12:04:58 πμ »
Συνάδελφοι, υπενθυμίζω πως με τα νέα τετράδια είναι υποχρεωμένοι να έχουν υποερωτήματα στα θέματα- έστω και ένα μόνο υποερώτημα, πρέπει να έχει ξεχωριστή αρίθμηση!

Ακούγεται λογικό αυτό που λέει η Loukritia.

denispyr

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #25 στις: 29 Μάι 2010, 08:47:08 πμ »
Θα μπορούσε ο διαχειριστής αυτού του φόρουμ να μεταφέρει τη συζήτηση στο φόρουμ Εξετάσεις 2009-2010? (και να σβήσει κι αυτό το μνμ?  :))
Διονύσης

manpap

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 121
  • Είμαι χαζομπαμπάς...
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #26 στις: 29 Μάι 2010, 04:25:46 μμ »
Στάλθηκε διευκρίνηση για το ΑΛΗΘΗΣ ΨΕΥΔΗΣ.
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

StefAlex

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #27 στις: 31 Δεκ 2010, 11:48:59 πμ »
... εννοώ το εξής:

Υποθέτω ότι η ζητούμενη έκφραση είναι η:  x>0 KAI x MOD 3=0 ...

Αν το x είναι αρνητικός τι γίνεται; Θυμίζω το: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf όπου αναφέρει: "Επομένως, ασκήσεις ή προβλήματα που δίνονται στους μαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθμούς."

Εάν πάει κάποιος στην διεύθυνση http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf
 θα δει το εξής προς το τέλος
Π.χ. 4*(7 MOD 2) = 1  είναι σωστό ;;;  και γιατί ;;;;
Ευχαριστώ..

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: Εσπερινά 2010
« Απάντηση #28 στις: 01 Ιαν 2011, 10:46:02 μμ »
Πράγματι στο έγγραφο ξέφυγε και υπάρχει το σχετικό λάθος.

Δες και το link: http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1211.msg8046#msg8046


Εάν πάει κάποιος στην διεύθυνση http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf
 θα δει το εξής προς το τέλος
Π.χ. 4*(7 MOD 2) = 1  είναι σωστό ;;;  και γιατί ;;;;
Ευχαριστώ..


Ως προς το πρώτο που θέτεις...
http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2916.msg26737#msg26737

... εννοώ το εξής:

Υποθέτω ότι η ζητούμενη έκφραση είναι η:  x>0 KAI x MOD 3=0 ...

Αν το x είναι αρνητικός τι γίνεται;