Αποστολέας Θέμα: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΑΛΛΙΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ ΣΕ ΕΠΙΛΕΞΕ;  (Αναγνώστηκε 3082 φορές)

dionissis

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 13
Καλημέρα, πολλοι συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι είναι υποχρεωτική η ΑΛΛΙΩΣ σε πολλαπλή επιλογή και η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ σε επίλεξε, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι αναγκαία πάντοτε. Θα ήθελα και τη δικιά σας άποψη.

Ευχαριστώ
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Απρ 2010, 11:31:50 πμ από sstergou »

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3059
  • to Iterate is human to Recurse divine
   Δεν είναι θέμα άποψης. Προφανώς γίνεται. Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που θεωρούν ότι αν δεν υπάρχει σχετικό παράδειγμα στο βιβλίο δεν ισχύει.
  Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει σε κάποιο παράρτημα η επίσημη γραμματική της ΓΛΩΣΣΑΣ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2774
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Καλημέρα, πολλοι συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι είναι υποχρεωτική η ΑΛΛΙΩΣ σε πολλαπλή επιλογή και η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ σε επίλεξε, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι αναγκαία πάντοτε. Θα ήθελα και τη δικιά σας άποψη.

Ευχαριστώ

Δεν είναι υποχρεωτική! Και ο λόγος είναι ακριβώς ότι δεν είναι αναγκαία πάντοτε η ύπαρξή του. Για τον ίδιο λόγο υπάρχει και η ΑΝ...ΤΟΤΕ, που είναι η ΑΝ...ΤΟΤΕ...ΑΛΛΙΩΣ χωρίς το ΑΛΛΙΩΣ!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

  • Η παιδεία είναι: στους φτωχούς, ΠΛΟΥΤΟΣ. Στους πλούσιους, ΣΤΟΛΙΔΙ. Στους νέους, ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (Διογένης) !
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 1226
    • http://users.sch.gr/lambrosbouk
Δεν είναι καθόλου υποχρεωτική! Δε χρειάζεται πάντα να εξετάζουμε "όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις". Αν το απαιτεί η ακφώνηση το βάζουμε, αλλιώς όχι.
Λάμπρος Μπουκουβάλας

http://lambrosbouk.wordpress.com
http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται…

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1078
Το θέμα έχει ξανασυζητηθεί στο forum
αν κάνεις μια αναζήτηση θα μπορέσεις να βρεις περισσότερες πληροφορίες πάνω σε αυτό ή καλύτερα για να καταλάβεις αυτα που ανάφεραν ο Λάμπρος ο Νίκος και ο Ευριπίδης

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 797
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Τετράδιο Μαθητή, σελ.20
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

olga_ath

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 64
Καλησπέρα. Στο επισυναπτόμενο αρχείο υπάρχει το διάγραμμα ροής για την Πολλαπλή επιλογή με το τελευταίο αλλιώς να λείπει όπως ακριβώς το αναφέρει το τετραδιο του μαθητή στην σελίδα 20. η ροή από το τελευταίο αλλιώς καταλήγει μετά το τέλος αν

Σύμφωνα με την δική μου θεώρηση που είναι το δευτερο διάγραμμα ροής του αρχείου ολες οι ροές ανεξάρτητα καταλήγουν στο τέλος_αν. Ειδικά για το ΟΧΙ της τελευταίας συνθήκης που ειναι ουσιαστικά το αλλιώς που λείπει η κατάληξη έρχεται χωρίς να έχει μεσολαβήσει κπ άλλη εντολή.

Θα ήθελα λοιπόν πάνω σε αυτό την αποψή σας.

Επίσης την παρουσιάζω αυτή την περίπτωση στους μαθητές ως τη λύση σε περιπτώσεις όπου δεν θέλουμε να εκτελεστεί το αλλιώς αλλά δυσκολευομαι να βρω κπ αλλο απτό και καθημερινό παράδειγμα εκτός από την προσαρμογή του προφορικού βαθμού που είναι all time classic. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να το βλέπουν ως εξαίρεση και να μην την δίνουν τη σημασία που πρέπει  :(
Doubt everyone and first of all yourself

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 879
Γεια σου Όλγα
φυσικά τα δύο διαγράμματα είναι ισοδύναμα
και θα σου πω πως κι εγώ προτιμώ το δεύτερο που είναι πιο κομψό. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για όλη την ιστορία που δημιουργεί το πρώτο.

Τώρα, για το παράδειγμα... είναι τόσα πολλά... αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς ψάχνεις.
Άλλο κλασικό: αν η θερμοκρασία είναι πάνω από 38 βαθμούς να εμφανίζουμε "Καύσωνας" - αυτό δεν κάνει;
ή αν ο βαθμός είναι μικρότερος του 10 να εμφανίζει "Απορρίπτεται"
αυτά προφανώς για κάποιο λόγο δε σε καλύπτουν αλλά δεν έχω καταλάβει ακριβώς γιατί.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

olga_ath

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 64
ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.

Το προβλημα με τα παραδείγματα αυτά είναι καταλάβουν τα παιδιά ότι μπορεί καμία από τις συνθήκες να μην ισχύει και να φύγουμε από την δομή επιλογής χωρίς να έχει εκτελεστεί κανένα από τα μπλοκ εντολών. Τώρα που το σκέφτομαι το διάγραμμα ροής μπορείς να βοηθήσει σε αυτή την κατανόηση!  :D
Doubt everyone and first of all yourself

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 879
Α, sorry.
Αγνόησα το γεγονός ότι μιλούσες για πολλαπλή επιλογή.

χμμ.. δεν ξέρω πόσο καθημερινά είναι τα παρακάτω:

Σε ένα ηλ. παιχνίδι, το ανθρωπάκι του παίκτη επιτρέπεται να κινείται στον οριζόντιο άξονα χ μέσα σε κάποια επιτρεπτά πλαίσια (πχ αριστερότερο και δεξιότερο όριο της οθόνης). Αν η συντεταγμένη της θέσης του Χ, βγει από αυτά, τη διορθώνουμε ώστε να φαίνεται ότι το ανθρωπάκι έχει κολλήσει στο αριστερό ή στο δεξιό άκρο της οθόνης. Αν η Χ είναι ήδη στα επιτρεπτά πλαίσια, δεν την πειράζουμε
ΑΝ Χ < Χ_ΜΙΝ ΤΟΤΕ
  Χ <- Χ_ΜΙΝ
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ > Χ_ΜΑΧ ΤΟΤΕ
  Χ <- Χ_ΜΑΧ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

κάτι παρόμοιο θα γινόταν με το "clipping" του ήχου, αν είχες την υπομονή και ένα σύντομο τρόπο να το περιγράψεις:
http://en.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio)

Από την άλλη πάλι, θα μπορούσες να κατασκευάσεις ένα παράδειγμα σαν αυτό:
Υ<-0
Διάβασε Χ
Αν Χ < 0 τότε
  Υ<-1
Αλλιώς_αν  Χ < 100 τότε
  Υ<-2
Αλλιώς_αν Χ > 500 τότε
  Υ<-3
Τέλος_αν
και να ρωτήσεις τι τιμή θα έχει το Υ (και σε ποια γραμμή/εντολή την πήρε) αν ως Χ δοθεί πχ το -14, το 37, το 2615 και το 470.
(καμία σχέση με την καθημερινότητα βέβαια  ::)  αλλά νομίζω ότι εξετάζει την κατανόηση της συγκεκριμένης λεπτομέρειας ή σου δίνει τη δυνατότητα να την αποσαφηνίσεις)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2444
  • I 'm not young enough to know everything
Όλγα κατά τη γνώμη μου αυτό που γράφει το βιβλίο είναι λάθος και το δικό σου σωστό. Το «σμίξιμο» 2 δρόμων στο διάγραμμα ροής είναι μια τέλος_αν. Σε αυτό το σημείο στηρίζεται και η διαφορά στα διαγράμματα ροής μια πολλαπλής και της ισοδύναμης εμφωλευμένης.

Βέβαια αν πούμε ότι τα ΔΡ στην πολλαπλή και την εμφωλευμένη συγχωνεύονται στο ίδιο πράγμα τότε το χαλαρώνουμε πολύ το πράγμα.

Αν το ΔΡ της πολλαπλής είναι διαφορετικό από αυτό της αντίστοιχης εμφωλευμένης τότε αυτό που έχει το τετράδιο μαθητή στη σελίδα 20 είναι λάθος καθώς παραβιάζει τη βασική αρχή της εμφώλευσης, ότι το Τέλος_αν αντιστοιχεί στο αμέσως προηγούμενο Αν. Εδώ πρώτα κλείνει η «έξω» και μετά η «μέσα». Στην εμφώλευση η «μέσα» είναι εξ’ ολοκλήρου μέσα στην «έξω» δηλαδή αρχίζει δεύτερη και τελειώνει πρώτη.

Για το άλλο που λες για ασκήσεις με πολλαπλή χωρίς αλλιώς… κάθε άσκηση που έχει ένα πλήθος περιπτώσεων (ας πούμε ν) αλλά απαιτεί να γίνει κάτι σε κάποιες από αυτές και όχι όλες (πχ ν-1) δε θέλει αλλιώς. Για παράδειγμα αν έχεις γέρους, νέους και παιδιά και ζητάς κάτι μόνο για τους γέρους και τα παιδιά έχεις κάτι τέτοιο.

Το αλλιώς προφανώς δεν είναι  υποχρεωτικό. Μπορεί στο αλλιώς εγώ να μη θέλω να γίνει τίποτε. Θα έπρεπε να αφήνω το αλλιώς άδειο από εντολές. Ε… αντί για αυτό δεν το βάζω καθόλου. Αυτό γίνεται στην απλή επιλογή που είναι μια σύνθετη με άδειο αλλιώς. Για αυτό και το ΔΡ της απλής είναι σαν το ΔΡ της σύνθετης χωρίς εντολή στο αλλιώς.

olga_ath

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 64
@gpapargi σε ευχαριστώ για την επιβεβαίωση :-)

Σε ένα ηλ. παιχνίδι, το ανθρωπάκι του παίκτη επιτρέπεται να κινείται στον οριζόντιο άξονα χ μέσα σε κάποια επιτρεπτά πλαίσια (πχ αριστερότερο και δεξιότερο όριο της οθόνης). Αν η συντεταγμένη της θέσης του Χ, βγει από αυτά, τη διορθώνουμε ώστε να φαίνεται ότι το ανθρωπάκι έχει κολλήσει στο αριστερό ή στο δεξιό άκρο της οθόνης. Αν η Χ είναι ήδη στα επιτρεπτά πλαίσια, δεν την πειράζουμε
ΑΝ Χ < Χ_ΜΙΝ ΤΟΤΕ
  Χ <- Χ_ΜΙΝ
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ > Χ_ΜΑΧ ΤΟΤΕ
  Χ <- Χ_ΜΑΧ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

αυτό το παράδειγμα νομίζω ότι είναι ότι πρέπει  :D ! Οπως ανέφερε ποιο κάτω και ο gpapargi η τελευταία περίπτωση παραλείπεται με την εξής λογική. Για να αποτυπώσουμε αυτό που μας ζητάει η εκφώνηση θα χρησιμοποιήσουμε πολλαπλή επιλογή. Δεδομένου όμως ότι δεν γίνεται καμιά επεξεργασία για την μεταβλητή μας στην περίπτωση αλλιώς γιαυτό το λόγο την παραλείπουμε. Δείχνεις και το διάγραμμα ροής εκείνη τη στιγμή και γίνεται κατανοητό!

Από την άλλη πάλι, θα μπορούσες να κατασκευάσεις ένα παράδειγμα σαν αυτό:
Υ<-0
Διάβασε Χ
Αν Χ < 0 τότε
  Υ<-1
Αλλιώς_αν  Χ < 100 τότε
  Υ<-2
Αλλιώς_αν Χ > 500 τότε
  Υ<-3
Τέλος_αν
και να ρωτήσεις τι τιμή θα έχει το Υ (και σε ποια γραμμή/εντολή την πήρε) αν ως Χ δοθεί πχ το -14, το 37, το 2615 και το 470.
(καμία σχέση με την καθημερινότητα βέβαια  ::)  αλλά νομίζω ότι εξετάζει την κατανόηση της συγκεκριμένης λεπτομέρειας ή σου δίνει τη δυνατότητα να την αποσαφηνίσεις)

Πολύ έξυπνο παράδειγμα και αυτό!

Σημειώνω και το clipping του ήχου να το διαβάσω εν καιρώ :-)

Πολλά ευχαριστώ :-)
Doubt everyone and first of all yourself