Αποστολέας Θέμα: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη  (Αναγνώστηκε 6585 φορές)

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 4859
    • alkisg@im.sch.gr
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Πιλοτικά, όποιος χρειάζεται απομακρυσμένη βοήθεια στο Ubuntu μέσω VNC μπορεί να κάνει τα παρακάτω βήματα:

1. Περιγραφή του προβλήματος είτε στο http://helpdesk.sch.gr είτε εδώ στο στέκι.
Επίσης, να έχει αφήσει ανοιχτή την περιγραφή του προβλήματος στον Η/Υ του (π.χ. στον κειμενογράφο) ώστε να τη δούμε μόλις συνδεθούμε απομακρυσμένα.

2. Προαιρετικά, να έχει ανοιχτό ένα τερματικό στο οποίο να έχει δώσει την εντολή
Κώδικας: [Επιλογή]
sudo -i
ώστε να μπορούμε να εκτελέσουμε διαχειριστικές εργασίες στον Η/Υ του.

3. Να έχει εγκαταστήσει το x11vnc:
Κώδικας: [Επιλογή]
sudo apt-get install x11vnc
Με το x11vnc ο τεχνικός θα μπορεί να βλέπει την οθόνη του καθηγητή, και αντίστροφα, ο καθηγητής θα μπορεί να βλέπει τις ενέργειες του τεχνικού.

4. Να εκτελέσει την παρακάτω εντολή αίτησης απομακρυσμένης βοήθειας:
Κώδικας: [Επιλογή]
x11vnc -noshm -loop -connect_or_exit 150.140.11.23

Αυτή η εντολή θα προσπαθεί συνεχώς να συνδεθεί σε κάποιον συγκεκριμένο υπολογιστή της Τεχνικής Στήριξης. Μόλις εμείς δούμε το αίτημα και τρέξουμε "vncviewer -listen" σε αυτόν τον Η/Υ, η σύνδεση θα επιτευχθεί και θα ξεκινήσει η απομακρυσμένη βοήθεια. Προφανώς, για να μην ενοχλείται η εκπαιδευτική διαδικασία, θα είναι καλύτερα αν αφήσετε ανοιχτό τον Η/Υ που έχει το πρόβλημα ώστε η σύνδεση να γίνει το απόγευμα. Αν όμως χρειάζεται να είστε πάνω στον Η/Υ και να λυθεί συνεργατικά το πρόβλημα, τότε θα πρέπει να γίνει συνεννόηση για κάποια συγκεκριμένη ώρα (μέσω helpdesk, pm, irc κτλ).

Η παραπάνω μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιονδήποτε υπολογιστή τρέχει Ubuntu με γραφικό περιβάλλον, είτε server, είτε client, είτε thin client.

Yannis Siahos

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 59
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #1 στις: 04 Νοέ 2009, 11:36:06 πμ »
Εντός της εβδομάδας θα υπάρξει αναλυτική ανακοίνωση στον πληροφοριακό κόμβο της Τεχνικής Στήριξης (http://ts.sch.gr) για την απομακρυσμένη βοήθεια, ενώ παράλληλα θα ενημερωθούν και οι ΠΛΗΝΕΤ και το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.


Δημήτρης Δαλαγιώργος

  • Πληροφορικός Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Πληροφορικοί Δυτικής Μακεδονίας
  • *
  • Μηνύματα: 361
    • Οι φωτογραφίες μου στο flickr
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #2 στις: 04 Νοέ 2009, 06:14:51 μμ »
Τέλεια!  8)
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 4859
    • alkisg@im.sch.gr
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #3 στις: 02 Μάρ 2010, 07:59:14 πμ »
Δεν είναι νέο, απλά όποτε ψάχνω τον οδηγό στο google πετυχαίνω το παρόν topic, οπότε το γράφω κι εδώ.


Αναρτήθηκε ο οδηγός απομακρυσμένης διαχείρισης ΣΕΠΕΗΥ από την υπηρεσία Τεχνικής Στήριξης:
http://ts.sch.gr/ts/downloadsDetails.do?action=downloadsDetails&itemId=358159

Οδηγίες για την Απομακρυσμένη διαχείρισης ΣΕΠΕΗΥ.

Περιλαμβάνει λύσεις για όλους τους τύπους ΣΕΠΕΗΥ και παρέχει λύσεις απομακρυσμένης διαχείρισης ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η απευθείας σύνδεση των τεχνικών ΚΕΠΛΗΝΕΤ στο ΣΕΠΕΗΥ αξιοποιώντας τεχνικές reverse connection (όπου το ο Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ ανοίγει τη σύνδεση και ο τεχνικός ΚΕΠΛΗΝΕΤ χρησιμοποιεί αυτή τη σύνδεση για να αποκτήσει πρόσβαση).
Βολεύει και για σύνδεση από το σπίτι, και είναι ιδιαίτερα ασφαλές αφού χρησιμοποιεί reverse vnc connection.
Δουλεύει και σε Windows και σε Linux.

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 4859
    • alkisg@im.sch.gr
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #4 στις: 06 Σεπ 2010, 01:47:31 πμ »
Έφτιαξα ένα πολύ βολικό σκριπτάκι με το οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε απομακρυσμένα κάποιον σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει ούτε γραφικό περιβάλλον ούτε ssh, παρά μόνο μια σκέτη κονσόλα.

Ο τεχνικός, προωθεί π.χ. την πόρτα 25547 στον router του, και τρέχει:
Κώδικας: [Επιλογή]
reverse-bash 25547
Δίνει την εξωτερική του IP σε αυτόν που χρειάζεται βοήθεια, κι αυτός τρέχει μόνο την παρακάτω εντολή:
Κώδικας: [Επιλογή]
bash 0<>/dev/tcp/εξωτερική-ip-τεχνικού/25547
Πλέον ό,τι εντολές τρέχει ο τεχνικός εκτελούνται στο απομακρυσμένο σύστημα, και τα αποτελέσματα εμφανίζονται στον τεχνικό.
Οι εντολές όμως εμφανίζονται και στο απομακρυσμένο σύστημα ώστε να ξέρει και αυτός που θέλει βοήθεια τι του γίνεται.

Αν ο τεχνικός θέλει να στείλει ένα μήνυμα στον απομακρυσμένο Η/Υ, τρέχει:
Κώδικας: [Επιλογή]
sendm Μπορείς να ελέγξεις αν διορθώθηκε το πρόβλημα;
Ενώ για να λάβει ένα μήνυμα, τρέχει:
Κώδικας: [Επιλογή]
getm

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 4859
    • alkisg@im.sch.gr
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #5 στις: 22 Οκτ 2010, 08:22:49 μμ »
Μετά από πολύ ψάξιμο, βρήκα ένα σαφώς καλύτερο τρόπο οπότε το reverse-bash του παραπάνω μηνύματος είναι άχρηστο.

Αυτός που προσφέρει υποστήριξη μέσω κονσόλας, τρέχει:
Κώδικας: [Επιλογή]
xterm -e socat tcp-listen:5500,keepalive=1 stdio,raw,echo=0

Αυτός που θέλει υποστήριξη τρέχει:
Κώδικας: [Επιλογή]
socat SYSTEM:"sleep 1 && exec screen -x",pty,stderr tcp:εξωτερική-ip-τεχνικού:5500 & exec xterm -e screen -l

Και έτσι μοιράζονται ένα κανονικό πλήρες τερματικό που υποστηρίζει και χρώματα και όλα.
Και οι δύο πλευρές θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένα τα πακέτα screen και socat.
Αν δεν υπάρχει γραφικό περιβάλλον, απλά παραλείπουμε το "xterm -e" από τις παραπάνω εντολές.

Η δυνατότητα αυτή θα προστεθεί στο μενού «Απομακρυσμένη βοήθεια» των sch-scripts σε επόμενη έκδοση.
Η κύρια χρησιμότητά της είναι ότι δουλεύει ταχύτητα ακόμα και με dial up γραμμές.

gidarakos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 330
    • http://www.gidarakos.com/
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #6 στις: 28 Μάρ 2011, 11:27:33 πμ »
Άλκη επειδή η μέθοδος από τα sch-scripts έχουν κάποιες προϋποθέσεις (κυρίως με την IP) το teamviewer δεν το προτείνεις; Αν ναι, έχουμε κάποιο repository για εγκατάσταση ή απλά διπλό κλικ στο .deb;
Το δοκίμασα για λίγο με εγκατάσταση του .deb (32bit) από το www.teamviewer.com και έπαιξε σωστά.

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 4859
    • alkisg@im.sch.gr
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #7 στις: 28 Μάρ 2011, 11:52:22 πμ »
Το teamviewer είναι μια καλή εμπορική λύση. Όπως και με άλλες εμπορικές λύσεις, αν το ψάξεις κατά πάσα πιθανότητα θα βρεις ότι απαγορεύεται η χρήση του στα σχολεία, ότι απαγορεύεται η αναδιανομή του εκτός κι αν το έχεις αγοράσει και θες να αναδιανείμεις το customer support module κτλ.
Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις η κίνηση θα περνάει από τους servers τους χωρίς να έχουμε κάποια εγγύηση ότι δεν βλέπουν τα δεδομένα της συνεδρίας.
Τέλος το .deb τους είναι ψιλοχάλι, έχουν βάλει μια ολόκληρη έκδοση του wine μέσα αντί να το δηλώσουν στα dependencies.

Για τους παραπάνω λόγους δεν με ενδιαφέρει να "επενδύσω" πάνω του - όποιος θέλει το χρησιμοποιεί, το έχω κι εγώ κάπου χαμένο στο σκληρό μου για να μπορώ να βοηθήσω κανά φίλο με Windows αν χρειαστεί, αλλά παραπέρα δεν ασχολούμαι.

Αν επικοινωνήσεις μαζί τους και πάρεις γραπτή άδεια ότι επιτρέπουν να αναρτήσουμε το .deb στο αποθετήριό μας για δωρεάν χρήση σε όλα τα ελληνικά σχολεία, πολύ ευχαρίστως να το βάλουμε.


Για τη μέθοδο των reverse VNC connections που χρησιμοποιούν τα sch-scripts, τι προϋποθέσεις εννοείς για την IP; Το port forwarding που πρέπει να κάνει ο "τεχνικός"; Γιατί ο "καθηγητής" δεν χρειάζεται να κάνει κάποια ενέργεια, είναι η πιο απλή μέθοδος για απευθείας επικοινωνία χωρίς να στηρίζεσαι σε server τρίτου.
Εμένα το VNC μου φαίνεται κάπως αργό, αλλά από θέμα ευκολίας δεν έχω παράπονο.

gidarakos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 330
    • http://www.gidarakos.com/
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #8 στις: 28 Μάρ 2011, 12:20:18 μμ »
Καταλαβαίνω απόλυτα τα περί teamviewer..
Για το θέμα της IP μιλάω από τη μεριά του τεχνικού ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Αν δε θέλεις να επικοινωνήσεις με ΠΣΔ πρέπει προσωρινά ή μόνιμα να έχεις .10 ή .11 IP).
Αναφέρεις αργό VNC (το παρατήρησα και ΄γω), προτείνεις κάτι εναλλακτικό-γρήγορο σε γραφικό περιβάλλον; (για LTSP+thin μιλάμε πάντα)

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 4859
    • alkisg@im.sch.gr
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #9 στις: 28 Μάρ 2011, 01:54:28 μμ »
Πολύ πιο γρήγορο είναι το NX, αναφέρεται κι αυτό κάπου στον οδηγό απομακρυσμένης διαχείρισης.
Όμως αυτό προϋποθέτει port forwarding στη θύρα του ssh από την πλευρά του "καθηγητή", ενώ δεν επιτρέπει εύκολα screen sharing, αλλά κυρίως remote desktop (ξεχωριστή είσοδος). Είναι πολύ βολικό για να μπαίνουμε από το σπίτι στο σχολείο.

Θεωρητικά υπάρχει και το xrdp δηλαδή remote desktop server με το ίδιο πρωτόκολλο που χρησιμοποιούν και τα Windows, αλλά δεν μου φαίνεται και πολύ σταθερό.

gidarakos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 330
    • http://www.gidarakos.com/
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #10 στις: 01 Απρ 2011, 09:37:56 πμ »
Ok. Το βλέπουμε..
Πολύ πιο γρήγορο είναι το NX, αναφέρεται κι αυτό κάπου στον οδηγό απομακρυσμένης διαχείρισης.
Ακολούθησα τις οδηγίες και παρατήρησα τα εξής:

1. Η εντολή:
Κώδικας: [Επιλογή]
sudo apt-get install openssh-serverδεν χρειάζεται γιατί στον LTSP είναι ήδη εγκατεστημένο.

2. Οι εντολές:
Κώδικας: [Επιλογή]
wget http://ts.sch.gr/repo/add-ppa.sh -O /tmp/add-ppa.sh
sh /tmp/add-ppa.sh freenx-team
sudo apt-get install freenx-server
είναι Ok!

3. Αλλά η εντολή:
Κώδικας: [Επιλογή]
sudo /usr/lib/nx/nxsetup --installεπιστρέφει:
sudo: /usr/lib/nx/nxsetup: command not found

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 4859
    • alkisg@im.sch.gr
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #11 στις: 01 Απρ 2011, 09:45:00 πμ »
Ωχ αυτές οι οδηγίες είναι αρχαίες!

Καινούργιες:
  • Μην εγκαθιστάτε το freenx ούτε το αποθετήριό του. Αν τα βάλατε, βγάλτε τα! ;)
  • sudo apt-get install neatx-server

Αυτό όλο κι όλο. Το έχουμε στο αποθετήριο και δεν χρειάζεται καμία ρύθμιση. Απλά το εγκαθιστάτε.

gidarakos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 330
    • http://www.gidarakos.com/
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #12 στις: 01 Απρ 2011, 10:15:10 πμ »
Ωχ αυτές οι οδηγίες είναι αρχαίες!
Είναι ότι πιο φρέσκο από τη ts.sch.gr!

Δηλαδή η λογική των βημάτων είναι ίδια απλά αλλάζει ο freenx-server με τον neatx-server;

Από τη μεριά του ισχύουν τεχνικού τα ακόλουθα;
1. Επισκέπτεται τη σελίδα http://www.nomachine.com/select-package-client.php της
εταιρίας nomachine και κάνει λήψη του freenx client ανάλογα με το λειτουργικό
σύστημα που έχει.
2. Κάνει προσθήκη νέας σύνδεσης, προσθέτοντας τα στοιχεία που του έδωσε ο
καθηγητής για να συνδεθεί με τον προβληματικό κόμβο του ΣΕΠΕΗΥ.


gidarakos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 330
    • http://www.gidarakos.com/
Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
« Απάντηση #14 στις: 01 Απρ 2011, 10:46:07 πμ »
Δούλεψε και είναι αρκετά γρήγορο!