Αποστολέας Θέμα: ΚΑΤΑΝΤΙΑ  (Αναγνώστηκε 1747 φορές)

Gnirut

  • Επισκέπτης
ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« στις: 31 Ιούλ 2009, 02:59:31 μμ »
Είναι βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια ο κύριος ρόλος μας θα είναι η υποστήριξη του δικτύου και των υπολογιστών όχι μόνο του σχολείου αλλά και των μαθητών (αυτά τα "τσαμπα" που λένε ότι θα δώσουν κάποια στιγμή) αλλά και των υπολοίπων εκπαιδευτικών. Το πολύ πολύ να μας λυπηθούν και να μας απαλλάξουν από το data entry αν και αυτό χλωμό το βλέπω.

Εαν με κάποιο τρόπο δεν μπορέσουμε να αναβαθμιστεί το μάθημα της πληροφορικής στα σχολεία και αναβαθμιστεί έτσι και ο ρόλος μας ως εκπαιδευτικού το παραπάνω σενάριο είναι σίγουρο. Ακόμα και η "ναυαρχίδα" μας η Α.Ε.Π.Π. θεωρείται, και μεταξύ μας είναι, για την πλάκα.

Δεν μπορώ π.χ. να καταλάβω γιατί δεν μεγαλώνει η ύλη της και ας γίνει "αλγοριθμική" και τι έγινε. Μην μου πει κανένας για μαθηματικούς που τη θέλουν και κουραφέξαλα. Εαν το πάρουμε έτσι όλα τα μαθήματα έχουν στη βάση τους τα μαθηματικά οπότε ακόμα και τη χημεία που χρησιμοποιεί την απλή μέθοδο των τριών θα έπρεπε να τη κάνουν μαθηματικοί. Και να το πάρουμε και αλλιώς γιατί να μην ανοίξει π.χ. και η διδασκαλία των μαθηματικών του γυμνασίου και σε άλλες ειδικότητες ...όπως η δικιά μας. Πρέπει δηλαδή να έχεις τελειώσει μαθηματικό για να διδάξεις τη δευτεροβάθμια εξίσωση; οποιοσδήποτε απόφοιτος θετικής σχολής μπορεί να το κάνει αυτό. Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται extreme αλλά μην ξεχνάμε ότι ένας βασικός λόγος που κρατιέται το μάθημα της πληροφορικής χαμηλά είναι οι "τριβές" με τις άλλες ειδικότητες και κυρίως με τους ΠΕ03.

Με το word και το excel είμαστε "doomed". Στο κάτω-κάτω χρόνο με το χρόνο η χρήση τους γίνεται όλο και πιο εύκολή...

NiColas1957

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 318
  • Animus Facit Nobilem
Απ: ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« Απάντηση #1 στις: 07 Αύγ 2009, 08:11:53 μμ »
Της πλάκας είναι μόνο αν το διδάσκεις ως μάθημα της πλάκας.   >:(
Αν ο καθηγητής είναι σοβαρός, το μάθημα είναι από τα πιο αξιόλογα, και μόνο το γεγονός ότι προσφέρεται για μάθημα Χωρίς Παπαγαλία, το κάνει από τα πιο χρήσημα για την εκπαίδευση του εγκεφάλου !   ;)

Gnirut

  • Επισκέπτης
Απ: ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« Απάντηση #2 στις: 07 Αύγ 2009, 11:55:52 μμ »
NiColas όσο καλά και να κάνεις το μάθημα της ΑΕΠΠ, ως έχει, είναι το πιο εύκολο από πλευράς ύλης από όλα τα άλλα της δέσμης. Εαν δεν μπορείς να το δεις αυτό ρώτα μετά τις εξετάσεις τίποτα καλούς μαθητές.

Εαν όμως μεγαλώσει η ύλη του και γίνει πραγματική αλγοριθμική τότε θα γίνει το δυσκολότερο όλων των δεσμών και τότε να δεις πως θα "ανεβεί" και ο κλάδος μας.

Το μόνο ζήτημα τότε βέβαια θα είναι το πόσοι ΠΕ19-20 θα έχουν τα "αχαμνά" να το διδάξουν...

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2780
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« Απάντηση #3 στις: 10 Αύγ 2009, 05:56:44 μμ »
Εαν όμως μεγαλώσει η ύλη του και γίνει πραγματική αλγοριθμική τότε θα γίνει το δυσκολότερο όλων των δεσμών και τότε να δεις πως θα "ανεβεί" και ο κλάδος μας.

Δηλαδή ποια είναι η παραπάνω ύλη για να γίνει "πραγματική αλγοριθμική" ...; Και με πόσες ώρες την εβδομάδα;

Gnirut

  • Επισκέπτης
Απ: ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« Απάντηση #4 στις: 11 Αύγ 2009, 01:15:44 πμ »
Μια αναβάθμιση του μαθήματος σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει στο πόδι αλλά θα μπορούσε να περιλαμβάνει πολλά από αυτά που δεν γίνονται σε βάθος στο βιβλίο. Όπως:
Στοιχεία διακριτών μαθηματικών, περισσότεροι και πληρέστεροι αλγόριθμοι ταξινόμησης και αναζήτησης, αλγόριθμοι με αναδρομή, αλγόριθμοι και ασκήσεις στις στοίβες και τις ουρές, διδασκαλία σε βάθος και με ασκήσεις των κεφαλαίων 3.9, 4 και 5 κ.ο.κ.

Σίγουρα με τα παραπάνω οι 2 ώρες δεν φτάνουν και εδώ είναι που πρέπει όλοι να πιέσουμε. Εαν δεν κάνω λάθος είμαστε πλέον από τους πολυπληθέστερους κλάδους στην εκπαίδευση. Επίσης παρά την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στο καινούργιο βιβλίο του γυμνασίου και κυρίως με την logo πιστεύω ότι πρέπει  οπωσδήποτε το μάθημα να εξετάζεται γραπτά και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου και να μεγαλώσουν οπωσδήποτε οι ώρες. Τα ίδια και για τις πρώτες τάξεις του Λυκείου. Επίσης γιατί όχι και μια ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνολογίας επικοινωνιών.

Εν ολίγοις για εμάς δύο είναι οι επιλογές στο μέλλον ή περισσότερες ώρες και δυσκολότερα και εξεταζόμενα μάθηματα πληροφορικής ή technical support και data entry σε ότι σύστημα ή software κατεβάσει το κεφάλι το του κάθε προιστάμενου. Ξέρω ότι μετά δυσκολίας κρατάμε και αυτά που έχουμε αλλά επίσης ξέρω και ότι η πόρτα της "επιτυχίας" απέξω γράφει "χτύπα".

stratosg

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 301
  • Η εξουσία αποβλακώνει.
Απ: ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« Απάντηση #5 στις: 11 Αύγ 2009, 09:56:49 μμ »
Τότε ταπεινή μου άποψη είναι πως θα έπρεπε να φύγει τελείως η πληροφορική από τα ενιαία λύκεια και να υπάρχει μόνο στα επαγγελματικά. Βέβαια κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει γιατί θίγονται άλλα συμφέροντα.

Από την άλλη, νομίζω πως το μάθημα είναι εισαγωγικό στον κόσμο της πληροφορικής και σκοπό έχει να μάθει στα παιδιά να σκέφτονται και να μηχανεύονται λύσεις. Αν γίνουν αυτά που προτείνεις νομίζω πως χάνεται η έννοια του μαθήματος. Άλλωστε δεν νομίζω ότι θα μπορούν οι μαθητές με το συγκεκριμένο υπόβαθρο γνώσεων που έχουν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των τομέων που προτείνεις. Εκτός κι αν είσαι σε κάποιο σχολείο με τόσο καλούς μαθητές. Α! και να μη ξεχνάμε και τις ιδιαιτερότητες που εμφανίζονται στα παιδιά ανάλογα με τη γεωγραφική θέση του τόπου που ζουν.

Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως πρέπει να καταλήξουμε καταχωριστές δεδομένων, νομίζω πως μια αύξηση των ωρών του μαθήματος αρκεί για να μην πραγματεύονται τα κεφάλαια του βιβλίου επιδερμικά και να αυξηθεί και ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στις εξετάσεις. Καλό θα ήταν επίσης να αποδεσμευτεί το εξεταστικό μας σύστημα από το αν θα γίνουν εκλογές ή όχι και κατά συνέπεια το πολιτικό κόστος.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

panayotisk

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« Απάντηση #6 στις: 12 Αύγ 2009, 06:34:34 μμ »
Για να αναβαθμιστεί το ΑΕΠΠ θα χρειαστούν περισσότερες ώρες προκειμένου να μπορεί να διδαχθεί. Θεωρώ οτι η καλύτερη λύση είναι να μαθαίνουν οι μαθητές τα βασικά στο ΑΕΠΠ από προηγούμενη τάξη (Β Λυκείου). Άρα μάλλον η Τεχνολογία Επικοινωνιών θα πρέπει να αλλάξει και να γίνει ΑΕΠΠ 1.
Η αλήθεια είναι οτι η Τεχνολογία Επικοινωνιών χρειάζεται σίγουρα αναβάθμιση (τουλάχιστον το βιβλίο), αν όχι ριζική αλλαγή έτσι κι αλλιώς.
Κατά τη γνώμη μου πάρα πολύ σημαντικό (για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την πληροφορική), ωραίο αλλά και δύσκολο μάθημα είναι για το ενιαίο λύκειο η Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λ.Σ., αλλά επειδή απαιτεί δουλειά από το μαθητή μάλλον δεν είναι κατάλληλο για μάθημα επιλογής της Γ Λυκείου. Στο σχολείο που ήμουν επειδή δεν έβγαινε το πρόγραμμα πίεζαν τους μαθητές που το επέλεγαν να αλλάξουν και να πάρουν Πολυμέσα - Δίκτυα. Ξέρετε "πληροφορική είναι κι αυτό και δεν έχει και εξετάσεις...".

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1089
Απ: ΚΑΤΑΝΤΙΑ
« Απάντηση #7 στις: 13 Αύγ 2009, 12:35:36 πμ »
Για να αναβαθμιστεί η πληροφορική (και όχι μόνο η ΑΕΠΠ) στην δευτεροβάθμια πολλά πρέπει να γίνουν, αλλά ένα που μπορεί να γίνει εύκολα και άμεσα χωρίς μεγάλη επιβάρυνση για το υπουργείο, χωρίς να κλέψουμε ώρες από κάποιον άλλον κλάδο,χωρίς, χωρίς....κτλ είναι να αντικατασταθεί το μάθημα της Τεχνολογίας Επικοινωνιών με κάποιο άλλο πιο κοντά στην πληροφορική που θα είναι προθάλαμος της ΑΕΠΠ.

Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα, αρκεί μια εισήγηση από του Συμβούλους, και δεν νομίζω να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αυτό θα προσθέσει επισήμως συν 2 ώρες στους πληροφορικούς γιατί για όσους δεν το γνωρίζουν : η πρώτη ανάθεση για την Τεχνολογία επικοινωνιών δεν είναι ΠΕ19-20 αλλά........

Μιλάμε για αναβάθμιση στην πληροφορική, ενώ πρέπει να σκεφτούμε το εξής απλό: ένας μαθητής του Γ.Λ.μπορεί να τελειώσει το λύκειο χωρίς να έχει δει υπολογιστή στο σχολείο, χωρίς να έχει παρακολουθήσει ούτε μα ώρα πληροφορική και εσείς ψάχνετε για αναβάθμιση στην ΑΕΠΠ;