Αποστολέας Θέμα: Τι νόημα έχει η εξέταση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας  (Αναγνώστηκε 1460 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3133
  • to Iterate is human to Recurse divine

  Σήμερα ήμουν επιτηρητής στις εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας. Το ότι τα θέματα θα ήταν εύκολα το περίμεναν όλοι, άλλωστε είναι μάθημα Γενικής Παιδείας. Άλλο όμως να το ακούς και άλλο να το βλέπεις. Πραγματικά φοβερό να παραδίδουν όλοι άριστα γραπτά. Στο μάθημα αυτό υπάρχουν δύο κατηγορίες μαθητών, αυτοί που έχουν διαβάσει και αυτοί που ήταν τουρίστες. Αυτοί που έχουν διαβάσει γράφουν 19-20 και οι άλλοι κοντά στη βάση.
    Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι κάποιος που ήξερε τα βασικά μπορούσε να λύσει τα θέματα με το μυαλό χωρίς να κάνει πράξεις στο χαρτί. Δηλαδή έβγαζες τα αποτελέσματα κατευθείαν προφορικά. Το άλλο ενδιαφέρον είχε να κάνει με τα σημεία που θα έκριναν τα 20άρια. Κατά τη γνώμη μου τα μόνα δύσκολα σημεία ήταν αυτά που απαιτούσαν να θυμούνται οι μαθητές τις ιδιότητες των λογαρίθμων (ύλη Α ή Β λυκείου αν θυμάμαι καλά).
   Το ίδιο εύκολα από ότι μου είπαν ήταν και τα θέματα της Βιολογίας. Δηλαδή ένας καλός μαθητής τα είχε γράψει όλα και είχε φύγει με την δυνατή αποχώρηση σε μιάμιση ώρα.
    Αλήθεια ποιο είναι το νόημα αυτού του μαθήματος γενικής παιδείας? Αφού όλοι γράφουν 20. Δεν ξεχωρίζει κανένας γιατί τα θέματα είναι πανεύκολα. Επίσης είναι απίστευτη υποκρισία ο ίδιος μαθητής που κάνει μαθηματικά κατεύθυνσης να δίνει και μαθηματικά γενικής. Ας είχε τουλάχιστον άλλο μάθημα γενικής παιδείας.
   Τέλος πάντων, μου φαίνεται ότι ο μόνος λόγος ύπαρξης αυτού του μαθήματος είναι να ανεβάζει την ψυχολογία των μαθητών πριν τα μαθηματικά κατεύθυνσης. Πάντως το φετινό σενάριο φάνηκε ποιο είναι: Εύκολα θέματα, να μην συμβεί το παραμικρό παρατράγουδο και να φύγουν όλοι ευχαριστημένοι από την (θεατρική?) αίθουσα.
    Πως το βλέπω να έρχεται στην ΑΕΠΠ θέμα 3 όπως τα παλιά καλά του 2003 και 2004 μόνο με δομή επιλογής!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Όντως ισχύει, σήμερα οι περισσότεροι φεύγαν στη 1,5 ώρα γράφοντας άριστα...

Μην ξεχνάμε επίσης Ευριπίδη ότι αυτό το μάθημα είναι ειδικής βαρύτητας στο 5ο πεδίο, οπότε
α)αν σε αυτό μπουν δύσκολα,
β)γνωρίζοντας ότι στην κατεύθυνση Μαθηματικά η αποτυχία είναι δεδομένη και
γ) βάλε και το ΑΟΘ που είναι δυσκολούτσικο

τότε τις βάσεις του 5ου πεδίου θα τις βλέπουμε με το μικροσκόπιο ....

Προφανώς η εξέταση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας είναι για κρατάνε ισορροπία στις βάσεις ανεβάζοντας τα μόρια των μαθητών.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3133
  • to Iterate is human to Recurse divine

  Άρα ποιο είναι το συμπέρασμα? Για να μην ξεβρακωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα βάζουμε εύκολα για να φαίνεται ότι έχουμε αριστούχους μαθητές. Πραγματικά θα ήθελα να δω πόσοι από αυτούς τους αριστούχους έχουν περάσει έστω και τα μισά μαθήματα στο 1ο έτος του πανεπιστημίου.
    Δυστυχώς αντί να ξεχωρίζουν οι άριστοι με δύσκολα θέματα, βάζουν εύκολα με αποτέλεσμα όλα να κρίνονται σε μια κλωστή. Από ένα λάθος της στιγμής, μια ασάφεια ή ένα ιλίθιο κομμάτι θεωρίας που δε σημαίνει τίποτα αλλά απαιτούμε από τους μαθητές μας να το ξέρουν απέξω. Και φυσικά πλέον όταν όλοι γράφουν 20 στα 4 από τα 6 μαθήματα που κρίνονται όλα? Στα άλλα δύο, δηλαδή στην έκθεση, και στα 1-2 δύκολα ερωτήματα των μαθηματικών (αν σου έρθουν εκείνη τη στιγμή). Όλα αυτά φυσικά δεδομένου ότι έχεις μάθει απέξω τα ΑΟΔΕ-ΑΕΠΠ για να χτυπήσεις 100 εκεί.
   Με πιάνει τρόμος όταν σκέφτομαι τους αυριανούς επιστήμονες-καθηγητές που θα έχουν συνηθίσει στην έννοια της έτοιμης τροφής αφού πρώτα θα έχουν περάσει από όλα τα στάδια που οδηγούν στον πολυπόθητο διορισμό, δηλαδή
  φροντιστήριο για πανελλήνιες ==> φροντιστήριο (και αντιγραφή) στο πανεπιστήμιο ==> φροντιστήριο για ΑΣΕΠ
  και όλα αυτά με τυποποιημένα θέματα
     
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1086
Παράθεση
  Άρα ποιο είναι το συμπέρασμα? Για να μην ξεβρακωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα βάζουμε εύκολα για να φαίνεται ότι έχουμε αριστούχους μαθητές. Πραγματικά θα ήθελα να δω πόσοι από αυτούς τους αριστούχους έχουν περάσει έστω και τα μισά μαθήματα στο 1ο έτος του πανεπιστημίου.

Αυτό δεν ενδιαφέρει κανέναν: ούτε τον μαθητή, ούτε τον γονιό. Το όνειρο του κάθε Έλληνα γονιού είναι το παιδί να μπει σε μια τριτοβάθμια σχολή, χωρίς να ξέρει τι θα κάνει μετά. Υπάρχει βέβαια και το εξής παράλογο στην Ελλάδα: εαν μπείς σε μια σχολή σίγουρα θα την τελειώσεις ίσως με λίγα χρόνια καθυστέρηση, αλλά θα την τελειώσεις. Το πως μπαίνεις είναι το πρόβλημα.

Να λάβετε υπόψη και το εξής: Το να μπούνε θέματα δύσκολα σε διάφορα μαθήματα αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα η μεγαλύτερη μάζα των μαθητών δεν θα πιάσει ούτε την βάση. Αυτό συμβαίνει διότι το επίπεδο των μαθητών( που όλοι το γνωρίζουμε αυτό) είναι πολύ χαμηλό. ʼρα μην περιμένετε να υπάρχουν δύσκολα θέματα

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2448
  • I 'm not young enough to know everything
Συνεχίζοντας το ίδιο σκεπτικό, το να βάζεις εύκολα τυποποιημένα θέματα που λύνονται με συνταγές, κάνει τους καθηγητές να διδάσκουν τέτοια πράγματα στο μέλλον, αφού αυτά πέφτουν πάντα. Αυτό αποδυναμώνει ακόμα περισσότερο τους μαθητές που στο μέλλον θα απαιτούν ακόμα πιο εύκολα θέματα… και πάει λέγοντας.

Για να σπάσει ο φαύλος κύκλος πρέπει οι θεματοδότες να στέκονται στο ύψος τους και να βάζουν αυτά που πρέπει… κλιμακούμενη δυσκολία και οπωσδήποτε κάποιο δύσκολο θέμα για να ξεχωρίσουν οι καλοί. Αρχικά αυτό θα οδηγήσει σε κάποια αποτυχία στους υψηλούς βαθμούς αλλά ταυτόχρονα θα ταρακουνήσει τους διδάσκοντες και θα τοποθετήσει τον πήχη εκεί που πρέπει. Αυτοί αναγκαστικά θα πρέπει να ανεβάσουν το επίπεδο διδασκαλίας αφού διαφορετικά δε θα γράφουν καλά οι μαθητές. Έτσι σταδιακά θα ανέβει το επίπεδο.

Αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα οι αποφάσεις λαμβάνονται πάντα με κριτήριο το τι θα προκαλέσει λιγότερα παράπονα (ακόμα κι αν είναι αδικαιολόγητα) και όχι με το ποιο είναι το σωστό.

Εύχομαι οι μαθηματικοί να πράξουν το σωστό στα μαθηματικά κατεύθυνσης… που νομίζω πως είναι το τελευταίο οχυρό. 

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1086
Το να είναι και τα μαθηματικά πάντα το δύσκολο μάθημα (αυτό θυμάμαι από τότε που ήμουν και εγώ μαθητής) δεν το βρίσκω λογικό. Καλύτερα να υπήρχε κλιμακούμενη δυσκολία σε όλα τα μαθήματα και όχι να είναι ένα ή δύο πανδύσκολα μαθήματα και τα υπόλοιπα να κυμαίνονται στην μετριότητα.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3133
  • to Iterate is human to Recurse divine
Κάποτε ήταν δύσκολη και η φυσική ακόμα και η Χημεία κάποιες φορές. Από ότι φαίνεται τώρα βάζουν εύκολα παντού. Είναι και πριν τις ευρωεκλογές. Να δούμε που θα πάνε οι βάσεις
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr