Αποστολέας Θέμα: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?  (Αναγνώστηκε 5561 φορές)

p-p

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 47
Ερώτηση: Υπάρχουν κριτήρια για το ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών σε ένα Λύκειο με περισσότερους απο ενα πληροφορικούς;

Θα πάρω μια ακραία περίπτωση. Εστω οτι ο ενας είναι απόφοιτος τμηματος Πληροφορικής(Καποδιστριακό) ΑΕΙ με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Πληροφορική και ό άλλος είναι απόφοιτος πχ ΤΕΙ Αυτοματισμού χωρίς μεταπτυχιακούς τίτλους αλλά πιο παλιός που έκανε και πέρσυ το μάθημα σε εκείνο το σχολείο, ποιός αποφασίζει ποιός θα κάνει το μαθημα; Αυτός που έχει καλύτερες σχέσεις με την ιεραρχία όπως συμβαίνει συνήθως στην Ελλάδα;


ΥΓ Μην πεί κανένας πως ξέρει κάποιον ή είναι απόφοιτος του ΤΕΙ αυτοματισμού και είναι άριστος Πληροφορικός γιατί δεν θα διαφωνήσω. Πάντα μιλάμε για την πλειοψηφία.

p-p
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3174
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #1 στις: 29 Αύγ 2008, 05:18:37 μμ »
- http://aposemfe.ntua.gr/e107_files/downloads/fek_anatheseon.pdf
- http://dide-anatol.att.sch.gr/tte/portal/modules.php?name=News&file=article&sid=299

Πρέπει να ψάξουμε τη νομοθεσία. Είναι κάτι που μπορεί να απασχολήσει πολλούς στο μέλλον.

Έχω την αίσθηση πάντως, οτι δεν υπάρχει παλιός και νέος σε αυτά. Μπορείς να διεκδικήσεις. Και το τελευταίο και "δίκαιο" μέτρο είναι η κλήρωση παρουσία του διευθυντή.

Θα το ψάξω λίγο

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3174
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #2 στις: 29 Αύγ 2008, 05:25:17 μμ »
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=7522.msg83205#msg83205

"Η σειρά κατάταξης των μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης δεν υποδηλώνει καμιά προτεραιότητα. Σε περίπτωση συνυπηρέτησης εκπαιδευτικών, για τους οποίους προβλέπεται διδασκαλία μαθημάτων δεύτερης (Β΄) ανάθεσης, τότε, με γνώμονα την παροχή της καλύτερης εκπαίδευσης, προς όφελος του μαθητή, προτεραιότητα έχει ο εκπαιδευτικός με γνωστικό αντικείμενο πλησιέστερο στην ύλη του μαθήματος. Για το θέμα αυτό αποφαίνεται ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου χωρίς να διαταράσσονται οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη σχολική μονάδα."

Μιλάει για Β ανάθεση

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3174
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #4 στις: 29 Αύγ 2008, 10:12:58 μμ »
Εσύ προφανώς p-p θεωρείς δεδομένο ότι όλοι οι απόφοιτοι ΗΜΜΥ είναι άριστοι Πληροφορικοί ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3174
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #5 στις: 29 Αύγ 2008, 10:19:17 μμ »
Φαντάζομαι, το κύριο θέμα μας είναι το αν ο "παλιός" επιβάλλεται στο "νέο" μόνο και μόνο λόγω χρόνων υπηρεσίας και παλαιότητας στο σχολείο.

Εγώ μόνο υπο αυτό το πρίσμα βλέπω αυτή τη συζήτηση...

Χωρίς να εννοώ οτι πάντα φταίει ο "παλιός". Άλλωστε, μόλις παλιώσω, εγώ θα έχω δίκιο  :D

p-p

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 47
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #6 στις: 30 Αύγ 2008, 01:30:32 μμ »
Εσύ προφανώς p-p θεωρείς δεδομένο ότι όλοι οι απόφοιτοι ΗΜΜΥ είναι άριστοι Πληροφορικοί ....

Το ύφος σου αφήνω να το κρίνουν οι υπόλοιποι στο fοrum...

Όσο για τους ΗΜΜΥ, εφόσον το ανέφερες, θα σου πώ γενικά τί τους χαρακτηρίζει, στην μεγαλύτερη πλειοψηφία τους βέβαια, σύμφωνα πάντα με την προσωπική μου γνώμη και αντίληψη:
Είναι άτομα που έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση και αυτό πηγάζει απο το γεγονός ότι περάσανε σε μια σχολή γράφωντας άριστα στις πανελλήνιες, μπήκανε σε μια σχολή που όλοι ήτανε άριστοι. Εκεί πραγματικά, παρότι και καλά επειδή γράψανε άριστα στις πανελλήνιες άς τους χαρακτηρίσουμε με ενα iq καλό, ιδρώσανε να βγάλουν την σχολή διαβάζωντας πολλά,(58+διπλωματική), διαφορετικά(πληροφορική+ηλεκτρομαγνητικά πεδία+κυκλώματα) και αρκετά πραγματικά πολύ δύσκολα μαθήματα, που διαβάζανε ένα μήνα για να περάσει το 10%, φτάνοντας στα όρια τους. Τελειώνοντας αυτή την σχολή, δεν θα σου πώ αν γίνανε άριστοι πληροφορικοί ή τηλεπικοινωνιακοί ή δεν ξέρω τί άλλο, αλλά μάθανε να μην φοβούνται να λύνουν νέα προβλήματα και να αποκτούν νέες γνώσεις, και πίστεψε με είναι το σημαντικότερο προσον που αποκομίσανε. Αυτή η έλλειψη φόβου, η ευελιξία, η εξοικείωση στην σκληρή δουλειά και η ικανότητα σε μικρό χρονικό διάστημα να φτάνουν σε καλό επίπεδο  με αυτό που τους βάζεις μπροστά τους είναι αυτό που τους χαρακτηρίζει και για μένα το συγκριτικό τους πλεονέκτημα.

p-p
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών (Α.Π.Θ.)
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #7 στις: 30 Αύγ 2008, 02:14:17 μμ »
Το ύφος μου και το ήθος μου το γνωρίζουν στο forum εδώ και 5 χρόνια .

Δε διαφωνώ σε τίποτε απο όσα όλα λες ...
Είναι όντως αληθινοί οι ισχυρισμοί σου, αλλά δε μπορώ να καταλάβω πως αυτό μπορεί να εφαρμοστεί στην εκπαίδευση.
Όλα όσα σωστά αναφέρεις δίνουν το πλεονέκτημα και το προβάδισμα σε σένα και τους συναδέλφους σου σε όλους τους υπόλοιπους επαγγελματικούς τομείς. Όχι στην εκπαίδευση.

Γιατί στην εκπαίδευση πρέπει να έχει προβάδισμα ο Μηχανικός ΗΜΜΥ που όντως μπορεί να είναι άριστος επιστήμονας ;Αρκεί αυτό για να είναι και άριστος εκπαιδευτικός ;

Για να τελειώνουμε με το θέμα, αυτό που με ενόχλησε και συνεχίζει να με ενοχλεί είναι η νοοτροπία ότι "όλη η κοινωνία μας χρωστάει και θα συνεχίζει να μας χρωστάει ες αεί" που πηγάζει από το σκεπτικό και τα λεγόμενά σου 
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Αύγ 2008, 02:40:38 μμ από Laertis »
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

sstergou

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 983
  • Program or be Programmed
    • pseudoglossa.gr
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #8 στις: 30 Αύγ 2008, 02:43:01 μμ »
Δεν είναι σωστό να κρίνεις κάποιον από την επίδοσή του σε αυτό το σύστημα εξετάσεων που όλοι ξέρουμε τα αρνητικά του. Είναι κρίμα ο βαθμός των πανελληνίων να σε κατατρέχει μια ζωή. Εκτός και αν οι πανελλήνιες θεωρούνται ο υπέρτατος στόχος της κοινωνίας μας και όλα όσα γίνονται μετά από αυτές τίποτε.

Ξέρω περιπτώσεις αξιόλογων μαθητών που παλεύουν χρόνια να διώξουν από πάνω τους την κληρονομιά του βαθμού αυτών των εξετάσεων.

Στάθης Στέργου - sstergouATgmailDOTcom - http://www.pseudoglossa.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #9 στις: 30 Αύγ 2008, 03:46:43 μμ »
Είναι άτομα που έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση και αυτό πηγάζει απο το γεγονός ότι περάσανε σε μια σχολή γράφωντας άριστα στις πανελλήνιες, μπήκανε σε μια σχολή που όλοι ήτανε άριστοι.
Το ότι κάποιος γράφει άριστα σε θέματα όπως τα φετινά σε Φυσική, ΑΕΠΠ και ΑΟΔΕ εμένα δε μου λέει τίποτα. Δηλαδή αυτοί που συγκέντρωσαν χαμηλότερη βαθμολογία και αντί για 19000 μόρια είχαν 18000 ή 17000 είναι χειρότεροι? Δε μιλάω για κάποιον που έπιασε 10000 μόρια αλλά για τέτοιες διαφορές δε νομίζω ότι μπορεί να βγει συμπέρασμα όσον αφορά το επίπεδο ή το δείκτη ευφείας των φοιτητών. Ξέρουμε όλοι μας πολύ καλά ότι δεν αρκεί να είναι κάποιος εξαιρετικά ευφυής για να αριστεύσει στις πανελλήνιες. Ξέρω πολλούς ευφυείς μαθητές που δεν μαθαίνουν παπαγαλία το ΑΟΔΕ και χάνουν μονάδες από εκεί ή και από την Έκθεση. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι χειρότεροι από εκείνους που γράφουν άριστα σε αυτά και έχουν χάσει μόνο το δύσκολο ερώτημα στα μαθηματικά.

Παράθεση
αλλά μάθανε να μην φοβούνται να λύνουν νέα προβλήματα και να αποκτούν νέες γνώσεις, και πίστεψε με είναι το σημαντικότερο προσον που αποκομίσανε. Αυτή η έλλειψη φόβου, η ευελιξία, η εξοικείωση στην σκληρή δουλειά και η ικανότητα σε μικρό χρονικό διάστημα να φτάνουν σε καλό επίπεδο  με αυτό που τους βάζεις μπροστά τους είναι αυτό που τους χαρακτηρίζει και για μένα το συγκριτικό τους πλεονέκτημα.

Τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις παραπάνω είναι τα χαρακτηριστικά κάθε καλού επιστήμονα μαθηματικού, φυσικού, πληροφορικού κλπ. και καλλιεργούνται σε πολλές σχολές στη χώρα.

Παράθεση
p-p
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών (Α.Π.Θ.)

Πολλές φορές όταν μιλάμε για τμήματα ΗΜΜΥ έχουμε στο μυαλό μας το τμήμα του ΕΜΠ που έχει αρκετά δυνατό πρόγραμμα σπουδών στην πληροφορική. Υπάρχουν όμως και άλλα τμήματα όπως αυτό της Πάτρας (ΗΜΤΥ) και του ΑΠΘ από το οποίο προέρχεσαι από ότι βλέπω τα οποία έχουν πολύ φτωχό πρόγραμμα σπουδών στην πληροφορική. Μάλιστα στο ΑΠΘ ο σχετικός τομέας λέγεται "Ηλεκτρονικής και Υπολογιστών". Τα μαθήματα που διδάσκονται είναι τα πολύ βασικά όπως Δομές Δεδομένων, Βάσεις Δεδομένων. Μαθήματα όπως
Θεωρία Γλωσσών Προγραμματισμού
Μεταγλωττιστές !!!
Θεωρία Γράφων
Υπολογιστική Γεωμετρία
Μαθηματική Λογική
Λογικός Προγραμματισμός
Τεχνητή Νοημοσύνη
Συναρτησιακός Προγραμματισμός
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Εξόρυξη Γνώσης

με τα οποία εμβαθύνει κάποιος στην πληροφορική δεν υπάρχουν.
Αντίθετα αν δεις το πρόγραμμα σπουδών του ΤΕΙ Πληροφορικής Αθήνας έχει πολύ περισσότερα μαθήματα πληροφορικής και σε μεγαλύτερο βάθος από ότι οι ΗΜΜΥ του ΑΠΘ. Για παράδειγμα ενώ οι ΗΜΜΥ έχουν ένα μάθημα Θεωρία Υπολογισμών και Αλγορίθμων που περιλαμβάνει Θεωρία Υπολογισμού και Πολυπλοκότητα τα περισσότερα τμήματα πληροφορικής (π.χ. ΕΚΠΑ) έχουν 2 μαθήματα ένα για Υπολογισιμότητα και ένα για αλγορίθμους και πολυπλοκότητα. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλα αντικείμενα όπως γραφικά υπολογιστών, κατανεμημένα συστήματα (βάσεις και λειτουργικά) και παράλληλα συστήματα (παράλληλες αρχιτεκτονικές και αλγόριθμοι).

Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι το ΗΜΜΥ του ΑΠΘ περισσότερο αλλά και το ΗΜΤΥ της Πάτρας λιγότερο είναι περισσότερο επικεντρωμένα σαν σπουδές σε μαθήματα ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, συστημάτων ελέγχου κλπ και λιγότερο σε πληροφορικής. Προφανώς θεωρούν ότι η πληροφορική δεν είναι ξεχωριστή επιστήμη αλλά ένα από τα παρακλάδια των επιλογών ενός ηλεκτρολόγου μηχανικού.
Για αυτό και υστερούν όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία που έδωσα σε γνώσεις πληροφορικής από τα περισσότερα ΑΕΙ πληροφορικής και από 2-3 σοβαρά ΤΕΙ που υπάρχουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #10 στις: 30 Αύγ 2008, 03:54:44 μμ »
 Με τα προηγούμενα θέλω να πω ότι δεν αρκεί κάποιος να έχει τελειώσει μια σχολή η οποία είναι τουλάχιστον στα χαρτιά υψηλού επιπέδου αλλά να έχει ασχοληθεί και με τα ανάλογα μαθήματα σε βάθος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1315
  • There are always possibilities...
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #11 στις: 30 Αύγ 2008, 04:10:58 μμ »

Παράθεση
αλλά μάθανε να μην φοβούνται να λύνουν νέα προβλήματα και να αποκτούν νέες γνώσεις, και πίστεψε με είναι το σημαντικότερο προσον που αποκομίσανε. Αυτή η έλλειψη φόβου, η ευελιξία, η εξοικείωση στην σκληρή δουλειά και η ικανότητα σε μικρό χρονικό διάστημα να φτάνουν σε καλό επίπεδο  με αυτό που τους βάζεις μπροστά τους είναι αυτό που τους χαρακτηρίζει και για μένα το συγκριτικό τους πλεονέκτημα.

Τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις παραπάνω είναι τα χαρακτηριστικά κάθε καλού επιστήμονα μαθηματικού, φυσικού, πληροφορικού κλπ. και καλλιεργούνται σε πολλές σχολές στη χώρα.


Ευρυπίδη με πρόλαβες. Αυτό ήθελα να πω και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

Είναι άτομα που έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση και αυτό πηγάζει απο το γεγονός ότι περάσανε σε μια σχολή γράφωντας άριστα στις πανελλήνιες, μπήκανε σε μια σχολή που όλοι ήτανε άριστοι.

Η αυτοπεποίθηση των μηχανικών προκύπτει από το γεγονός ότι έχουν από πίσω τους το ΤΕΕ. Δεν έχει να κάνει καθόλου με το επίπεδο σπουδών στη σχολή ούτε με την απόδοση στις πανελλήνιες. Απλά υπάρχει ένα πολύ βαθιά χωμένο σωματείο το οποίο φροντίζει για τα μέλη του.
 
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

p-p

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 47
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #12 στις: 30 Αύγ 2008, 04:51:59 μμ »


Τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις παραπάνω είναι τα χαρακτηριστικά κάθε καλού επιστήμονα μαθηματικού, φυσικού, πληροφορικού κλπ. και καλλιεργούνται σε πολλές σχολές στη χώρα.

Εγώ δεν είπα πως είναι χαρακτηριστικά που δεν τα έχουνε οι άλλοι. Αυτό είναι αυτονόητο.
Απλά είπα πως είναι κάποια χαρακτηριστικά που έχει η πλειοψηφία των ΗΜΜΥ.



Πολλές φορές όταν μιλάμε για τμήματα ΗΜΜΥ έχουμε στο μυαλό μας το τμήμα του ΕΜΠ που έχει αρκετά δυνατό πρόγραμμα σπουδών στην πληροφορική. Υπάρχουν όμως και άλλα τμήματα όπως αυτό της Πάτρας (ΗΜΤΥ) και του ΑΠΘ από το οποίο προέρχεσαι από ότι βλέπω τα οποία έχουν πολύ φτωχό πρόγραμμα σπουδών στην πληροφορική. Μάλιστα στο ΑΠΘ ο σχετικός τομέας λέγεται "Ηλεκτρονικής και Υπολογιστών". Τα μαθήματα που διδάσκονται είναι τα πολύ βασικά όπως Δομές Δεδομένων, Βάσεις Δεδομένων. Μαθήματα όπως
Θεωρία Γλωσσών Προγραμματισμού
Μεταγλωττιστές !!!
Θεωρία Γράφων
Υπολογιστική Γεωμετρία
Μαθηματική Λογική
Λογικός Προγραμματισμός
Τεχνητή Νοημοσύνη
Συναρτησιακός Προγραμματισμός
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Εξόρυξη Γνώσης

με τα οποία εμβαθύνει κάποιος στην πληροφορική δεν υπάρχουν.


Και σε άλλο post που έχω στείλει αναφέρω πως στο κομμάτι της θεωρητικής πληροφορικής υστερούν οι ΗΜΜΥ εναντι των ΑΕΙ Πληροφορικής. Οι ΗΜΜΥ ΑΠΘ, όπως προκύπτει και απο τον τίτλο τους, ασχολούνται σε βάθος στο κομμάτι του μηχανικού Υπολογιστών . Χαρακτηριστικά παραθέτω τα μαθήματα του 7,8 και 9 εξαμήνου και τέλος υπάρχει η διπλωματική εργασία που αντιστοιχεί σε 8 μαθήματα και παίρνει τουλάχιστο ενα εξάμηνο αποκλειστικής απασχόλησης(οσο δλδ μισο μεταπτυχιακό full time) όπου εμβαθύνεις πραγματικά πάρα πολύ.

Ψηφιακά Συστήματα ΙΙ
Τεχνικές Βελτιστοποίησης
Ανάλυση και Σχεδιασμός Αλγορίθμων
Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος
Δίκτυα Υπολογιστών Ι
Συστήματα Μικροϋπολογιστών
Θεωρία Υπολογισμών και Αλγορίθμων
Συστήματα Αυτόματου Ελέγχου ΙΙΙ
Προσομοίωση & Μοντελοποίηση Συστημάτων
Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ
Μικροεπεξεργαστές και Περιφερειακά
Ψηφιακά Φίλτρα
Τεχνολογία Λογισμικού
Ρομποτική
Ηλεκτρονικά Ισχύος Ι
Αναγνώριση Προτύπων
Θεωρία Πληροφοριών
Ασαφή Συστήματα
Γραφική με Υπολογιστές
Προγραμματιζόμενα Κυκλώματα ASIC
Ανάλυση Ηλεκτρονικών Κυκλωμάτων με Η/Υ
Αξιοπιστία Συστημάτων
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Ευφυή Συστήματα Ρομπότ
Βιομηχανική Πληροφορική
Σχεδίαση Συστημάτων VLSI
Ειδικές Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών
Ασφάλεια Υπολογιστικών Συστημάτων
Συστήματα Πολυμέσων και Εικονική Πραγματικότητα
 
Αλλά η ποιότητα του κάθε τμήματος δεν είναι αν έχει 5 μαθήματα παραπάνω ή λιγότερα, αλλά σε πόσο βάθος φτάνεις σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, συνεπικουρούμενη απο την ποιότητα καθηγητών και σπουδαστών σε κάθε τμήμα. Μπες στο πρόγραμμα των κολλεγίων να δείς τι μαθηματάρες κάνουνε και δες τους αποφοίτους που βγαίνουνε...
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Αύγ 2008, 05:36:46 μμ από p-p »
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3145
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #13 στις: 30 Αύγ 2008, 06:20:27 μμ »

Τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις παραπάνω είναι τα χαρακτηριστικά κάθε καλού επιστήμονα μαθηματικού, φυσικού, πληροφορικού κλπ. και καλλιεργούνται σε πολλές σχολές στη χώρα.
Εγώ δεν είπα πως είναι χαρακτηριστικά που δεν τα έχουνε οι άλλοι. Αυτό είναι αυτονόητο.
Απλά είπα πως είναι κάποια χαρακτηριστικά που έχει η πλειοψηφία των ΗΜΜΥ.
Εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου, το ίδιο ποσοστό που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά από ένα αξιοπρεπές ΑΕΙ πληροφορικής (20-30% δεν ξέρω πόσο είναι) το ίδιο ισχύει και για τους ΗΜΜΥ.

Παράθεση
Και σε άλλο post που έχω στείλει αναφέρω πως στο κομμάτι της θεωρητικής πληροφορικής υστερούν οι ΗΜΜΥ εναντι των ΑΕΙ Πληροφορικής.
ναι οκ, απλά η άποψη μου εδώ είναι ότι αν δε γνωρίζεις το θεωρητικό κομμάτι μιας επιστήμης δε γνωρίζεις και την επιστήμη αυτή. Για παράδειγμα ένας πολύ καλός ηλεκτρονικός δεν μπορεί να θεωρείται φυσικός. Ξέρει σε βάθος ένα κομμάτι της εφαρμοσμένης φυσικής, ξέρει δηλαδή το πως αλλά όχι το γιατί. Αυτή είναι η διαφορά ενός μηχανικού από έναν επιστήμονα, ο μηχανικός ξέρεις πως να φτιάξει κάτι με χρήση των εργαλείων που του δίνει ο επιστήμονας, π.χ. εξισώσεις maxwell, μέθοδος simplex, αλγόριθμος dijkstra κλπ. Ο επιστήμονας ασχολείται με την επινόηση τέτοιων κανόνων "εργαλείων", ασχολείται με το γιατί. Και αυτός είναι ο λόγος που κατά τη γνώμη μου θεωρώ ότι η φιλοσοφία του επιστήμονα είναι πιο κοντά στον εκπαιδευτικό παρά αυτή του μηχανικού.

Δηλαδή ο επιστήμονας προσπαθεί να εξηγήσει τον κόσμο και αφού το κάνει, δίνει τα συμπεράσματά του στον μηχανικό για να φτιάξει τον υπόλοιπο (ή να τον καταστρέψει όπως έκαναν πολιτικοί (μηχανικοί) και αρχιτέκτονες σε πόλεις όπως Γιάννενα και Αθήνα)

Παράθεση
και τέλος υπάρχει η διπλωματική εργασία που αντιστοιχεί σε 8 μαθήματα και παίρνει τουλάχιστο ενα εξάμηνο αποκλειστικής απασχόλησης(οσο δλδ μισο μεταπτυχιακό full time) όπου εμβαθύνεις πραγματικά πάρα πολύ.

Μα αυτό υπάρχει και σε αρκετές σχολές πληροφορικής. Απλά σε κάποιες η πτυχιακή δεν είναι υποχρεωτική. Από ότι ξέρω πάντως μια διπλωματική στους ΗΜΜΥ δεν έχει καμία διαφορά σε επιστημονικό επίπεδο ή βάθος ή χρόνο που χρειάζεται από μια πτυχιακή σε ένα τμήμα πληροφορικής όπως αυτά της αθήνας ή της κρήτης, όπου υπάρχουν πολλές πτυχιακές που βγάζουν δημοσιεύσεις σε διεθνή συνέδρια.
Επίσης το ότι αντιστοιχεί σε 8 μαθήματα είναι σχετικό, απλά φαντάζομαι ότι έτσι έχει οριστεί στον οδηγό σπουδών. Από εκεί και πέρα έχει να κάνει ανάλογα με τον φοιτητή και τον καθηγητή και το αντικείμενο.
Επίσης να πω πως ότι συγκρίσεις κάνω για το επίπεδο των φοιτητών και την διπλωματική προκύπτει από όσα ξέρω για τους ΗΜΜΥ του ΕΜΠ, επειδή έχω συνεργαστεί με πολλούς από εκεί, και έχω αρκετούς φίλους που έχουν τελειώσει τη συγκεκριμένη σχολή και συνέχισαν για phd εκεί

Παράθεση

Αλλά η ποιότητα του κάθε τμήματος δεν είναι αν έχει 5 μαθήματα παραπάνω ή λιγότερα, αλλά σε πόσο βάθος φτάνεις σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, συνεπικουρούμενη απο την ποιότητα καθηγητών και σπουδαστών σε κάθε τμήμα. Μπες στο πρόγραμμα των κολλεγίων να δείς τι μαθηματάρες κάνουνε και δες τους αποφοίτους που βγαίνουνε...
Δε μιλάω για τα κολλέγια. Αυτά που λέω αφορούν αποκλειστικά τη σύγκριση ΑΕΙ πληροφορικής με ΗΜΜΥ στο γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής.
Έχω πάρει το θέμα ζεστά διότι τον τελευταίο καιρό το ΤΕΕ προσπαθεί να φτιάξει ένα σχέδιο νόμου με βάση το οποίο έργα πληροφορικής θα μπορούν να υπογράφουν μόνο οι μηχανικοί. Οι απόφοιτοι ΑΕΙ πληροφορικής θα είναι κάτι σαν υπομηχανικοί.
Επίσης ένα άλλο κορυφαίο είναι μια αξιολόγηση που διάβασα του ΕΜΠ που το τοποθετεί λέει ίσα και όμοια με το imperial και άλλα ξένα φημισμένα πανεπιστήμια του κόσμου. Φυσικά τα άτομα που έκαναν την αξιολόγηση ήταν καθηγητές του ΕΜΠ!!!!!! Αυτό θα πει αντικειμενικότητα. Απλά έχουν καταλάβει ότι χάνουν το παιχνίδι τώρα με τα κολλέγια, και ότι πλέον η υπογραφή τους δεν θα έχει καμία δύναμη και προσπαθούν με το 2ο μάστερ να καπελώσουν τα κολλέγια.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

p-p

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 47
Απ: Ποιός κάνει το μάθημα ανάπτυξη εφαρμογών?
« Απάντηση #14 στις: 30 Αύγ 2008, 07:24:50 μμ »
Παράθεση από: evry

ναι οκ, απλά η άποψη μου εδώ είναι ότι αν δε γνωρίζεις το θεωρητικό κομμάτι μιας επιστήμης δε γνωρίζεις και την επιστήμη αυτή.

Παράθεση

Κοίτα κάτσε να σου βάλω όλα τα μαθήματα ΗΜΜΥ ΑΠΘ στον τομέα της Πληροφορικής:

1. Συστήματα Υπολογιστών
2. Τεχνικές Σχεδίασης με Υπολογιστή
3. Δομημένος Προγραμματισμός
4. Προγραμματιστικές Τεχνικές
5. Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
6. Δομές δεδομένων
7.Τεχνικές Βελτιστοποίησης
8.Ανάλυση και Σχεδιασμός Αλγορίθμων
9.Δίκτυα Υπολογιστών Ι
10.Συστήματα Μικροϋπολογιστών
11.Θεωρία Υπολογισμών και Αλγορίθμων
12.Προσομοίωση & Μοντελοποίηση Συστημάτων
13.Παράλληλα και Διανεμημένα Συστήματα
14.Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ
15.Μικροεπεξεργαστές και Περιφερειακά
16.Ψηφιακά Φίλτρα
17.Τεχνολογία Λογισμικού
18.Ρομποτική
19.Αναγνώριση Προτύπων
20.Θεωρία Πληροφοριών
21.Ασαφή Συστήματα
22.Γραφική με Υπολογιστές
23.Προγραμματιζόμενα Κυκλώματα ASIC
24.Ανάλυση Ηλεκτρονικών Κυκλωμάτων με Η/Υ
25.Αξιοπιστία Συστημάτων
26.Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
27.Ευφυή Συστήματα Ρομπότ
28.Βιομηχανική Πληροφορική
29.Ειδικές Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών
30.Ασφάλεια Υπολογιστικών Συστημάτων
31.Συστήματα Πολυμέσων και Εικονική Πραγματικότητα

χωρίς να βάλω μαθήματα σαν τα Διακριτά Μαθηματικά, Λογισμούς κλπ που και τα ΑΕΙ Πληροφορικής τα έχουνε.
και αν βάλεις και διπλωματική +8 είναι 39. Τα περισσότερα ΑΕΙ πληροφορικής έχουν 36 μαθήματα μαζί με τα διάφορα μαθηματικά! Και αυτά στους ΗΜΜΥ ΑΠΘ, στους ΗΜΜΥ ΕΜΠ κάνουν περισσότερα. Όσο για την διπλωματική μην συγκρίνεις διπλωματική πλήρης απασχόλησης 6 μήνων με αυτές που κάνεις ανάμεσα στα άλλα 5 μαθήματα που έχεις σε ενα εξάμηνο. Και εννοείται πως θα υπάρχουν φοιτητές που και 5 μαθήματα θα περνάνε σε ένα εξάμηνο και δημοσίευση θα βγάζουνε και θα έχουνε και ελεύθερο χρόνο. Αλλά  μιλάμε πάντα για το μέσο φοιτητή και όχι για τις λαμπρές εξαιρέσεις. Ο μέσος φοιτητής Πληροφορικής στα ΑΕΙ της Ελλάδας ή δεν κάνει διπλωματική ή κάνει μια που έχει το φορτο ενός μαθήματος. Αντιθέτως Διπλωματική εργασία πλήρης απασχόλησης τουλάχιστον 6 μηνών κάνουν όλοι οι ΗΜΜΥ.


 Αυτή είναι η διαφορά ενός μηχανικού από έναν επιστήμονα, ο μηχανικός ξέρεις πως να φτιάξει κάτι με χρήση των εργαλείων που του δίνει ο επιστήμονας, π.χ. εξισώσεις maxwell, μέθοδος simplex, αλγόριθμος dijkstra κλπ. Ο επιστήμονας ασχολείται με την επινόηση τέτοιων κανόνων "εργαλείων", ασχολείται με το γιατί. Και αυτός είναι ο λόγος που κατά τη γνώμη μου θεωρώ ότι η φιλοσοφία του επιστήμονα είναι πιο κοντά στον εκπαιδευτικό παρά αυτή του μηχανικού.

Δηλαδή ο επιστήμονας προσπαθεί να εξηγήσει τον κόσμο και αφού το κάνει, δίνει τα συμπεράσματά του στον μηχανικό για να φτιάξει τον υπόλοιπο (ή να τον καταστρέψει όπως έκαναν πολιτικοί (μηχανικοί) και αρχιτέκτονες σε πόλεις όπως Γιάννενα και Αθήνα)

Παράθεση


Καλά δεν είσαι απόφοιτος Πολυτεχνείου να δείς πως στα Ελληνικά Πολυτεχνεία μόνο θεωρία κάνεις και καθόλου πράξη. Στην ουσία θεωρητικοί επιστήμονες είναι οι περισσότεροι ΗΜΜΥ. Μιλάς για το θεωρητικό μοντέλο μια σχολής θετικών επιστημών και μιας Πολυτεχνικής αλλά αυτό απέχει έτη φωτός απο την πραγματικότητα.

Μα αυτό υπάρχει και σε αρκετές σχολές πληροφορικής. Απλά σε κάποιες η πτυχιακή δεν είναι υποχρεωτική. Από ότι ξέρω πάντως μια διπλωματική στους ΗΜΜΥ δεν έχει καμία διαφορά σε επιστημονικό επίπεδο ή βάθος ή χρόνο που χρειάζεται από μια πτυχιακή σε ένα τμήμα πληροφορικής όπως αυτά της αθήνας ή της κρήτης, όπου υπάρχουν πολλές πτυχιακές που βγάζουν δημοσιεύσεις σε διεθνή συνέδρια.

Παράθεση


Κοίτα αν είναι να κρίνω γενικά σχολές ΗΜΜΥ και Πληροφορικής ΑΕΙ δεν θα κρίνω σε σύγκριση με τα καλύτερα τμήματα Πληροφορικής αλλά με αυτά που είναι υποχρεωτικά σε όλες. Σε όλα τα  πολυτεχνεία λοιπόν το τελευταίο εξάμηνο είναι μόνο διπλωματική εργασία. Έχεις 6 ολόκληρους μήνες να ασχολείσαι με τίποτα άλλο παρα μόνο με μια εργασία γεγονός που σου επιτρέπει να φτάσεις σε μεγάλο βάθος. Αν αυτό το παρείχαν και οι Πληροφορικές ΑΕΙ τότε εντάξει αλλά δεν το παρέχουν. Τί να το κάνω εγώ να έχω την δυνατότητα στο τελευταίο εξάμηνο να κάνω διπλωματική και να έχω και άλλα 5 μαθήματα. Θα έχω τον ίδιο χρόνο στην διάθεση μου; Και απο εκεί προκύπτει η αντιστοιχία με τα 8 μαθήματα. Σου λέει αντί να σου βάλώ 8 μαθήματα αυτό το εξάμηνο δεν σου βάζω κανένα παρά μόνο διπλωματική. Οπότε σου δίνω την δυνατότητα την μελέτη που θα έκανες αθροιστικά για όλα τα μαθήματα του εξαμήνου να την κάνεις μόνο για την εργασία.




Επίσης ένα άλλο κορυφαίο είναι μια αξιολόγηση που διάβασα του ΕΜΠ που το τοποθετεί λέει ίσα και όμοια με το imperial και άλλα ξένα φημισμένα πανεπιστήμια του κόσμου. Φυσικά τα άτομα που έκαναν την αξιολόγηση ήταν καθηγητές του ΕΜΠ!!!!!! Αυτό θα πει αντικειμενικότητα. Απλά έχουν καταλάβει ότι χάνουν το παιχνίδι τώρα με τα κολλέγια, και ότι πλέον η υπογραφή τους δεν θα έχει καμία δύναμη και προσπαθούν με το 2ο μάστερ να καπελώσουν τα κολλέγια.

 Συγκεκριμένα στο Imperial πήγε ενας συμφοιτητής μου και τέλειωσε πρώτος το master. Και χαρακτηριστικά μου είπε πως σε μερικούς καθηγητές αν κάνανε τέτοιο μάθημα στο ΑΠΘ θα τους ρίχναμε ντομάτες...


Πάντως δεν θέλω να κάνω τον δικηγόρο των ΗΜΜΥ και ούτε τους θεωρώ uber alles. Εκείνο που είναι σίγουρα άδικο είναι ενας ενεργειακός ΗΜΜΥ να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με εναν πληροφορικής ΑΕΙ. Αλλά δεν ξέρω κανέναν ενεργειακό να ασχολείται με πληροφορική Απο την άλλη και στο Καποδιστριακό που τέλειωσες εσύ, αυτοί που πέρνουνε τομέα Τηλεπικοινωνίες αλήθεια πόσο Πληροφορικάριοι είναι. Για μέτρα πόσα μαθήματα πληροφορικής κάνουν και θα σου βγούνε πολύ λίγα... Σε αυτό το foroum έχει ειπωθεί άλλωστε πως τομέα Τηλεπικοινωνιών στο Καποδιστριακό παίρνουνε όσοι δεν μπορούνε να εμβαθύνουνε στην Πληροφορική...Όπως βλέπεις η ίδια η σχολή σου πάσχει απο το σύνδρομο των ΗΜΜΥ...
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Αύγ 2008, 07:58:36 μμ από p-p »
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan