Αποστολέας Θέμα: Ύλη 2016-2017  (Αναγνώστηκε 4565 φορές)

maria gana

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Ύλη 2016-2017
« στις: 21 Σεπ 2016, 09:57:24 πμ »
Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους μας....
Ξεκίνησα να δω την ύλη για το μάθημα επιλογής φέτος και είδα ότι ..... "Η διδακτέα ύλη περιλαμβάνει τα κεφάλαια 7, 9 (μόνο 9.3), 10, 11, 13, 14 (μόνο 14.2), 15,
16 του σχολικού βιβλίου «Εφαρμογές Πληροφορικής» (συγγραφείς: Γ. Πανσεληνάς, Ν.
Αγγελιδάκης, Α. Μιχαηλίδη, Χ. Μπλάτσιος, Σ. Παπαδάκης, Γ. Παυλίδης, Ε. Τζαγκαράκης, Α.
Τζωρμπατζάκης).
Δηλαδή τα κεφάλαιο 1, 2, 3 (μόνο το 3.1), 5 και 6 δεν τα διδάσκουμε φέτος;;;

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3190
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #1 στις: 21 Σεπ 2016, 10:54:59 πμ »
Η ύλη άλλαξε
ξεκινάμε με προγραμματισμό σε πλακίδια (app inventor ...)

fan

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 60
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #2 στις: 21 Σεπ 2016, 01:22:44 μμ »
Δεν πάμε καθόλου καλά.. :-\

maria gana

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #3 στις: 22 Σεπ 2016, 08:50:27 πμ »
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Αυτό είδα και εγώ και φυσικά ότι η ύλη πάει πολύ παραπέρα μέχρι το κεφάλαιο 16 ...
Ίσως όμως αυτό πρέπει να το δούμε σαν μία θετική αλλαγή. Τα παιδιά στην τρίτη γυμνασίου διδάσκονταν προγραμματισμό (scratch), τώρα συνεχίζουμε με appinventor και πάμε ένα βήμα πιο πέρα..

fan

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 60
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #4 στις: 22 Σεπ 2016, 09:17:12 πμ »
Αυτο που αναφερεις ειναι η ιδανικη περιπτωση...

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 98
Πληροφορικοί "υπερήρωες"...
« Απάντηση #5 στις: 25 Σεπ 2016, 11:40:10 πμ »
Μόνο που απ' ότι φαίνεται περιμένουν από μας να έχουμε τις ιδιότητες "υπερήρωα", γιατί ζητάνε να ξεκινήσουμε διδάσκοντας σε τουλάχιστον 3 διαφορετικά (νέα) προγραμματιστικά περιβάλλοντα: AppInventor (με εκδοχές ρομποτικής), Alice, ακόμα και "GreenFoot", με ταυτόχρονες υποχρεώσεις που εκτείνονται παράλληλα απ' το δημοτικό μέχρι και το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Γ' Λυκείου! Έλεος, δεν είμαστε "υπερήρωες"!!! Ποιος από μας έχει επιμορφωθεί έστω και σ' ένα από τα προγραμματιστικά αυτά περιβάλλοντα;

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1319
  • There are always possibilities...
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #6 στις: 25 Σεπ 2016, 11:50:42 πμ »
Το θέμα   συνάδελφε δεν είμαστε εμείς. Κυρίως είναι το τι θα μείνει στα παιδιά από όλον αυτον τον καταιγισμό από περιβάλλοντα.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3190
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #7 στις: 25 Σεπ 2016, 05:52:15 μμ »
Εγώ θα κάνω μόνο app inventor, με μεγάλα και ολοκληρωμένα έργα στις 16 ώρες.

Προσανατολίζομαι να κάνουμε με τους μαθητές 2 μικρά project εξοικείωσης με το περιβάλλον (κομπιουτεράκι, μικρό παιχνίδι). Αυτά θα καταλαμβάνουν 4-5 ώρες.

Στη συνέχεια 2 μεγάλα project για τις υπόλοιπες (11 ή λίγες ακόμα) με μεγαλύτερα έργα και θα προσπαθήσω να αξιοποιούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας συσκευής (μικρόφωνο, κάμερα, αισθητήρες).

έχω μια ταμπλέτα των 50€ στην τάξη από πέρσι, ίσως πάρω φέτος άλλη μια και τα παιδιά σχεδιάζουν, δημιουργούν και δοκιμάζουν.
Την ρομποτική εκδοχή, δεν την βλέπω για τη φετινή σχολική χρονιά, αλλά σκέφτομαι διάφορα για αυτό.

Π.

Kixer

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 20
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #8 στις: 25 Σεπ 2016, 09:50:45 μμ »
Οι ίδιες οδηγίες ισχύουν και για τα εσπερινά...

Στα οποία έρχονται μαθητές (οι περισσότεροι) που όταν πήγαιναν γυμνάσιο δεν διδάσκονταν πληροφορική και γενικότερα δεν έχουν επαφή με τον υπολογιστή και τον προγραμματισμό.

Έχω μεγάλη δυσκολία στο να επιλέξω τι να διδάξω φέτος....Άντε πέρυσι ξεκινώντας...λίγο υλικό, λίγο λογισμικό, λίγο για γλώσσες προγραμματισμού, δίκτυα και προγραμματισμός - πάντα προσαρμοσμένο στις γνώσεις των μαθητών - έβγαινε η χρονιά.

Φέτος όμως; HTML 5; Εφαρμογές νέφους;PHP;CSS; Ειλικρινά το πιο βατό ειναι το app inventor...που και αυτο θα δυσκολέψει αφάνταστα..Δεν ξέρω...Προς το παρόν ξεκίνησα από το 15ο (Κοινωνικά Δίκτυα σαν πιο προσιτό) και βλέπουμε...

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 98
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #9 στις: 25 Σεπ 2016, 10:08:16 μμ »
Κι εγώ μάλλον απ' την 3η ενότητα θα ξεκινήσω, για να κρατήσω και το ενδιαφέρον τους αμείωτο. ; -)

makzax

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #10 στις: 28 Σεπ 2016, 10:46:26 πμ »
Μερικές απορίες: Η νέα ύλη ισχύει και στα ΕΠΑΛ. Δεν το διευκρινίζει αλλά φαντάζομαι πως ναι.

Επίσης, οι εξετάσεις τι μορφή θα έχουν, τώρα που το μάθημα είναι ουσιαστικά πρακτικής φύσεως;

GeLk

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 36
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #11 στις: 08 Οκτ 2016, 07:11:17 μμ »
Μια καλή ιδέα (πιστεύω ότι) θα ήταν να "σπάσουμε" την εφαρμογή που έχει το σχολικό βιβλίο, σε μικρότερες. Μπορούν να προκύψουν τουλάχιστον τρεις εφαρμογές: α) ScreenSaver β)Game (καλύτερα θα πήγαινε "Ζωγραφική" γ) Μέσος Όρος.  Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι βρισκόμαστε στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου και επίσης ότι οι μαθητές μπορούν να "βγάλουν" από τη συνολική εφαρμογή κάποια κομμάτια κώδικα (πλακίδια) μέσα από το βιβλίο. Κάθε μία από τις παραπάνω εφαρμογές μπορεί πολύ εύκολα να επεκταθεί και αφού οι μαθητές τις κατανοήσουν, να φτιάξουν μια συνδυαστική εφαρμογή.
Εγώ ήδη δοκίμασα την α) στους μαθητές μου με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Την επισυνάπτω σε αρχείο pdf, αν ενδιαφέρει κάποιον.

Γ.Λ.
« Τελευταία τροποποίηση: 08 Οκτ 2016, 07:22:01 μμ από L_george »

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 842
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #12 στις: 09 Οκτ 2016, 10:50:32 πμ »
Το βιβλίο έχει αντλήσει υλικό από αυτές τις αυτοτελείς δραστηριότητες που είχαν αναπτυχθεί για την ώρα του κώδικα. Πολύ περισσότερο υλικό υπάρχει στο σχετικό βιβλίο από δύο συναδέλφους της Χίου.

GeLk

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 36
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #13 στις: 10 Οκτ 2016, 06:15:03 μμ »
Η δεύτερη εφαρμογή (πάντα στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου) μπορεί να δημιουργήσει ένα απλό περιβάλλον ζωγραφικής με πολύ ενδιαφέρουσες ... προεκτάσεις. :)

gergerman

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 25
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #14 στις: 26 Οκτ 2016, 07:32:56 μμ »
Α)Καλησπέρα. Με ποια σειρά σκέφτεστε να διδάξετε το μάθημα;

Εγώ έχω κάνει ελάχιστες ωρες και έχω ξεκινήσει από το κεφάλαιο 9. Προς το παρόν τους δείχνω λίγο gmail.... Αρκετοί δεν ξέρουν να στείλουν ένα email.

Β) Με το διαγώνισμα τετραμήνου έχουμε καμμιά ενημέρωση για το πως θα είναι;

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #15 στις: 26 Οκτ 2016, 09:08:09 μμ »
Συνάδερφε gergerman μη περιμένεις ενημέρωση για το πως θα είναι το διαγώνισμα τετραμήνου. Στο στέκι αρκετοί συνάδερφοι ανεβάζουν κάποια θέματα, αλλά φέτος άλλαξε η ύλη οπότε δεν υπάρχει ακόμα κάτι "έτοιμο" για γραπτή εξέταση.Προφανώς θα επιλέξεις θέματα εσύ, ακολουθώντας τη νέα ύλη και τις οδηγίες για την αξιολόγηση του μαθήματος.
Πάντως και μένα με προβληματίζει η σειρά για τη διδασκαλία του μαθήματος, μιας και πρέπει να διδαχθούν αρχικά  θεωρητικές ενότητες για να μπορούν να εξεταστούν γραπτά στο τετράμηνο.
Εγώ λέω να ξεκινήσω απο τα τελευταία κεφάλαιο που προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

GeLk

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 36
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #16 στις: 01 Νοέ 2016, 08:36:55 μμ »
Παραμένοντας πάντα στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου, μπορούμε να φτιάξουμε μια τρίτη εφαρμογή σχετικά με τον υπολογισμό του Μέσου Όρου. Στην εφαρμογή μπορούν να τεθούν αρκετοί στόχοι.

fan

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 60
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #17 στις: 06 Νοέ 2016, 11:32:48 πμ »
Ενα διαγωνισμα στο Α τετραμηνο θα μπορουσε να ειχε κλειστου τυπου ερωτησεις, και ερωτησεις πανω σε ετοιμο κομματι κωδικα που εχει διδαχθει στην τάξη.
Διαγωνισμα στο εργαστηριο γινεται,αλλα χρονοβορο και πιθανον δυσκολο στην υλοποιηση(26 μαθητες ανα τμημα), και διαγωνισμα στη θεωρια οχι.
Σκεψεις που εχουν μεταφερθει και στο συμβουλο και τις εχει δεχτει.
Αφου θελουν ολοκληρωμενες εργαστηριακες ασκήσεις φετος και μαλιστα θεωρω εγω υψηλου επιπεδου για πολλους μαθητες ,ελαστικοτητα στην βαθμολογηση με επικεντρο στην ενασχοληση και κατανοηση.(τισοι  ΠΛΥΡΟΦΟΡΡΟΙΚΑΡΙΕΙ ειμαστε)
Αλλες ιδεες δεκτες αλλα νομιζω οτι το μυαλο μας στο τελος θα το καψουμε με αυτα που μας συμβαινουν.....

anestis85

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 18
Απ: Ύλη 2016-2017
« Απάντηση #18 στις: 06 Μάι 2018, 07:36:17 μμ »
καλησπέρα σε όλους. Υπάρχει κάποια ενημέρωση για το πως θα διαμορφωθεί η εξετεστέα ύλη σε σχέση με τη διδακτέα φέτος; Ευχαριστώ.