Αποστολέας Θέμα: Θέμα Δ  (Αναγνώστηκε 5942 φορές)

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2444
  • I 'm not young enough to know everything
Θέμα Δ
« στις: 27 Μάι 2016, 09:48:48 πμ »
Εδώ σχολιάζουμε το θέμα Δ

marvic

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 42
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #1 στις: 27 Μάι 2016, 11:29:25 πμ »
Μπορώ να περάσω σαν παράμετρο απευθείας τον χαρακτήρα 'Α' ???
Πρέπει σε μια μεταβλητή πρώτα να εκχωρηθεί σωστά??

nightchild

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #2 στις: 27 Μάι 2016, 11:32:49 πμ »
τι κάνουμε στο Δ5 στην περίπτωση που και οι 150.000 είναι αγόρια ?? Νομίζω ότι χρειάζεται μια διευκρίνηση ότι υπάρχουν και αγόρια και κορίτσια

themata

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 36
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #3 στις: 27 Μάι 2016, 12:39:24 μμ »
Μπορώ να περάσω σαν παράμετρο απευθείας τον χαρακτήρα 'Α' ???
Πρέπει σε μια μεταβλητή πρώτα να εκχωρηθεί σωστά??
όχι υποχρεωτικά, στη συνάρτηση μπορεί να σταλεί απευθείας

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 879
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #4 στις: 27 Μάι 2016, 01:20:03 μμ »
Μπορώ να περάσω σαν παράμετρο απευθείας τον χαρακτήρα 'Α' ???
Πρέπει σε μια μεταβλητή πρώτα να εκχωρηθεί σωστά??
Μπορώ !
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Πέτρος Κ.

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 96
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #5 στις: 27 Μάι 2016, 02:27:13 μμ »
τι κάνουμε στο Δ5 στην περίπτωση που και οι 150.000 είναι αγόρια ?? Νομίζω ότι χρειάζεται μια διευκρίνηση ότι υπάρχουν και αγόρια και κορίτσια

Δεν υπάρχει τέτοια διευκρίνηση.
Οπότε λογικά οι μαθητές θα πρέπει να λάβουν υπόψη του και την περίπτωση που ο πίνακας έχει μαθητές μόνο του ενός φύλου (αν και απίθανο στατιστικά).

GB

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #6 στις: 27 Μάι 2016, 02:39:16 μμ »
Με όσους μαθητές και να συζήτησα νομίζω κανένας δεν πήρε υπόψη του αυτή την περίπτωση. Ένας που το σκέφτηκε δεν πήρε την περίπτωση γιατί υπέθεσε ότι με τέτοιο αριθμό μαθητών θα έχει και από τις δύο κατηγορίες. Στην τελική γιατί δεν βάλανε σαν είσοδο  30 μαθητές μιας τάξης?

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 105
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #7 στις: 27 Μάι 2016, 04:58:31 μμ »
Και με τη νέα ύλη και για τους απόφοιτους, ίδια λογική, λίγο πιο εύκολο ίσως των αποφοίτων, και σίγουρα από τα ευκολότερα των τελευταίων ετών...

Για το θέμα της νέας ύλης, εμένα οι περισσότεροι το πυροβόλησαν ανάμεσα στα μάτια, στο Δ4-Δ5, χωρίς να είναι τόσο δύσκολο...
Ενώ για το αν σε ένα σύνολο 150000 μαθητών ΠΡΕΠΕΙ να σκεφτείς την πιθανότητα να μην υπάρχει ενα φύλο, θα έλεγα, ΝΑΙ ΠΡΕΠΕΙ, αλλά για όποιον δεν το σκεφτεί το κόστος θα είναι λιγότερο από μόριο


petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2167
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #8 στις: 27 Μάι 2016, 05:09:14 μμ »
Αβλεψία της εκφώνησης είναι, δεν πρέπει να κοπεί κανένα μόριο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

PavlosD

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 27
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #9 στις: 27 Μάι 2016, 08:18:16 μμ »
Με όσους μαθητές και να συζήτησα νομίζω κανένας δεν πήρε υπόψη του αυτή την περίπτωση. Ένας που το σκέφτηκε δεν πήρε την περίπτωση γιατί υπέθεσε ότι με τέτοιο αριθμό μαθητών θα έχει και από τις δύο κατηγορίες. Στην τελική γιατί δεν βάλανε σαν είσοδο  30 μαθητές μιας τάξης?

Πώς ορίζεται το "στατιστικά απίθανο"? Από πόσους μαθητές και πάνω?
Συμφωνώ ότι θα έπρεπε να γίνει ο έλεγχος, και να κόβεται κάτι ψιλό (1 μόριο ή 2) αν ο μαθητής δεν τον έκανε. Παρ όλαιαυτά στο βαθμολογικό δε το λάβαμε υπόψιν καθώς δεν υπήρχε έλεγχος στις λύσεις του υπουργείου (κακώς θεωρώ)

Αθανάσιος Πέρδος

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 288
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #10 στις: 27 Μάι 2016, 09:11:14 μμ »
Πώς ορίζεται το "στατιστικά απίθανο"? Από πόσους μαθητές και πάνω?
Συμφωνώ ότι θα έπρεπε να γίνει ο έλεγχος, και να κόβεται κάτι ψιλό (1 μόριο ή 2) αν ο μαθητής δεν τον έκανε. Παρ όλαιαυτά στο βαθμολογικό δε το λάβαμε υπόψιν καθώς δεν υπήρχε έλεγχος στις λύσεις του υπουργείου (κακώς θεωρώ)

Έχεις δίκιο για το "στατιστικά απίθανο" αλλά είναι ένα πραγματικό σενάριο που αναφέρεται στο ΠΣΔ και στα ελληνικά σχολεία. Υπαρχουν και αγόρια και κορίτσια. Πέρα από αυτό σημειώνω και το εξής:

Η εκφώνηση στο Δ4 λέει να εμφανίζει δύο κωδικούς και να καλεί μία συνάρτηση δύο φορές, μία φορά για τα αγόρια και μία για τα κορίτσια. Από αυτό κάποιος μαθητής καταλαβαίνει ότι υπάρχουν και αγόρια και κορίτσια και λογικά δεν πάει το μυαλό του στην περίπτωση να μην υπάρχει ούτε ένα κορίτσι για πάραδειγμα που έχει πρόσβαση στο ΠΣΔ.

Από την άλλη που έπρεπε να γίνει αυτός ο έλεγχος. Στην συνάρτηση μέσα θεωρώ  ότι δεν γίνεται γιατί η εκφώνηση λέει να επιστρέφεται η θέση του μεγίστου και όχι κάποια διαφορετική τιμή από 1 μέχρι 150000. Αν επιστρέψει άλλη τιμή, ποια άραγε, αλλάζει η λειτουργία της συνάρτησης. Αν γίνει ο έλεγχος πριν από την κλήση της συνάρτησης τότε δεν πρέπει να κληθεί η συνάρτηση. Όμως η εκφώνηση λέει να καλείται η συνάρτηση δύο φορές. Επίσης ο έλεγχος θα πρέπει να γίνει είτε στην είσοδο του φύλου είτε μετά την καταχώρηση με σειριακή αναζήτηση. Πόσες μονάδες πρέπει να πιάνει αυτός ο κώδικας; Υπενθυμίζω ότι είναι τρεις οι μονάδες της εισόδου για τρεις πίνακες άρα μία για το φύλο και 4 για την σωστή κλήση των συναρτήσεων και την εμφάνιση των αποτελεσμάτων. Δηλαδή προτείνεις να κοπούν 1 ή 2 μονάδες στις 5 για τον έλεγχο.   

Θεωρώ λοιπόν ότι η εκφώνηση αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχουν και αγόρια και κορίτσια. Από την άλλη ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι η εκφώνηση δεν είναι σωστά διατυπωμένη πάλι δεν θα πρέπει να την πληρώσουν οι μαθητές. 

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 510
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #11 στις: 27 Μάι 2016, 09:16:05 μμ »
Δείτε λίγο μερικές ιδέες μαθητών σχετικά με το υποπρόγραμμα (με πολύ καλή επίδοση  :D) και παρακαλώ τον αγαπητό gpapargi να μην εκραγεί  :angel:

Ι.
Πριν καλέσεις τα υποπρογράμματα ταξινομείς τον πίνακα φύλο με τις κατάλληλες αντιμεταθέσεις στους αντίστοιχους πίνακες. Κατόπιν καλείς το υποπρόγραμμα ακριβώς όπως λέει η εκφώνηση. Το υποπρόγραμμα κάθεται και μετράει πόσα είναι τα αγόρια και πόσα τα κορίτσια και κατόπιν βρίσκει μέγιστο και θέση στο κατάλληλο υποτμήμα του πίνακα (1 - ΠΑ για τα αγόρια, ΠΑ+1 - 150.000 για τα κορίτσια).

Πιστεύω ότι είναι σωστή.

ΙΙ.
Παραλλαγή της ιδέας Ι αλλά αυτή τη φορά η ταξινόμηση γίνεται μέσα στο υποπρόγραμμα. Αυτή τη φορά ο μαθητής έχει λάθος γιατί είτε παραβίασε την εκφώνηση και πέρασε μέσα και τον πίνακα ΚΩΔ για να κάνει σωστές αντιμεταθέσεις είτε δεν παραβίασε την εκφώνηση και δεν πέρασε μέσα τον πίνακα ΚΩΔ οπότε οι πίνακες βρίσκονται σε ασυνέπεια.

Πόσο να χάνει αυτό;

ΙΙΙ.
Ο μαθητής πηγαίνει για την κλασσική λύση που έχει κυκλοφορήσει αλλά για να αρχικοποιήσει στο πρώτο στοιχείο κάνει σειριακή αναζήτηση να βρει το φύλο, αρχικοποιεί σε αυτό και από εκεί και πέρα τρέχει τα υπόλοιπα να βρει το μέγιστο. Με τη λύση αυτή και τη χρήση της σημαίας της αναζήτησης ξέρει και αν υπάρχει μαθητής από το ζητούμενο φύλο.

Σωστή λύση.

Πέτρος Κ.

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 96
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #12 στις: 27 Μάι 2016, 09:26:04 μμ »
Πώς ορίζεται το "στατιστικά απίθανο"? Από πόσους μαθητές και πάνω?
Συμφωνώ ότι θα έπρεπε να γίνει ο έλεγχος, και να κόβεται κάτι ψιλό (1 μόριο ή 2) αν ο μαθητής δεν τον έκανε. Παρ όλαιαυτά στο βαθμολογικό δε το λάβαμε υπόψιν καθώς δεν υπήρχε έλεγχος στις λύσεις του υπουργείου (κακώς θεωρώ)

Σωστά! Κανονικά για να είναι ΆΡΙΣΤΟ το γραπτό θα πρέπει ο μαθητής:
  • είτε να λάβει στον κώδικά του υπόψη και την περίπτωση που υπάρχει μόνο ένα φύλο
  • είτε να γράψει την παρατήρηση ότι θεωρεί ότι πάντα υπάρχουν και τα δύο φύλα.


Σε διαφορετική περίπτωση δεν ισχύει το κριτήριο της καθοριστικότητας...


mardom1

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #13 στις: 27 Μάι 2016, 09:26:49 μμ »
πειραζει που εβαλα στις παραμετρους της συναρτησης πινακες; και στο Δ3 εκανα αθροισμα κατα στηλες θα μου κοψουν τπτ ή το αθροισμα κατα γραμμες ισοδυναμει με το αθροισμα κατα στηλες;;; heeelp!!!!!
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Μάι 2016, 09:47:09 μμ από mardom1 »

PavlosD

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 27
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #14 στις: 27 Μάι 2016, 09:42:53 μμ »
Έχεις δίκιο για το "στατιστικά απίθανο" αλλά είναι ένα πραγματικό σενάριο που αναφέρεται στο ΠΣΔ και στα ελληνικά σχολεία. Υπαρχουν και αγόρια και κορίτσια.

Φυικά, σε πεπερασμένο χρονικό όριο καταγεγραμμένων ετών. Ομως οι μαθητές καλούνται να υλοποιήσουν κάτι που θα δουλεύει για πάντα.
Δηλαδή αν οι μαθητές ήταν 10 αντί για 150.000 θα ήμασταν οκ?
Σε κάθε περίπτωση είναι κάτι που αξίζει 1 μόριο (τουλάχιστον) στο μαθητή που το σκέφτηκε. Πέρα από λογικό, το θεωρώ και δίκαιο.

Πέρα από αυτό σημειώνω και το εξής:

Η εκφώνηση στο Δ4 λέει να εμφανίζει δύο κωδικούς και να καλεί μία συνάρτηση δύο φορές, μία φορά για τα αγόρια και μία για τα κορίτσια. Από αυτό κάποιος μαθητής καταλαβαίνει ότι υπάρχουν και αγόρια και κορίτσια και λογικά δεν πάει το μυαλό του στην περίπτωση να μην υπάρχει ούτε ένα κορίτσι για πάραδειγμα που έχει πρόσβαση στο ΠΣΔ.

Από την άλλη που έπρεπε να γίνει αυτός ο έλεγχος. Στην συνάρτηση μέσα θεωρώ  ότι δεν γίνεται γιατί η εκφώνηση λέει να επιστρέφεται η θέση του μεγίστου και όχι κάποια διαφορετική τιμή από 1 μέχρι 150000. Αν επιστρέψει άλλη τιμή, ποια άραγε, αλλάζει η λειτουργία της συνάρτησης. Αν γίνει ο έλεγχος πριν από την κλήση της συνάρτησης τότε δεν πρέπει να κληθεί η συνάρτηση. Όμως η εκφώνηση λέει να καλείται η συνάρτηση δύο φορές. Επίσης ο έλεγχος θα πρέπει να γίνει είτε στην είσοδο του φύλου είτε μετά την καταχώρηση με σειριακή αναζήτηση. Πόσες μονάδες πρέπει να πιάνει αυτός ο κώδικας; Υπενθυμίζω ότι είναι τρεις οι μονάδες της εισόδου για τρεις πίνακες άρα μία για το φύλο και 4 για την σωστή κλήση των συναρτήσεων και την εμφάνιση των αποτελεσμάτων. Δηλαδή προτείνεις να κοπούν 1 ή 2 μονάδες στις 5 για τον έλεγχο.   

Θεωρώ λοιπόν ότι η εκφώνηση αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχουν και αγόρια και κορίτσια. Από την άλλη ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι η εκφώνηση δεν είναι σωστά διατυπωμένη πάλι δεν θα πρέπει να την πληρώσουν οι μαθητές.

Μπορεί να καλεστεί 2 φορές ως εξής

ΚΩΑ <- ΘΕΣΗ_ΜΑΧ ( ΣΧ, Φ, ‘Α’ )
ΚΩΚ <- ΘΕΣΗ_ΜΑΧ ( ΣΧ, Φ, ‘Κ’ )
ΑΝ ΚΩΚ>-1 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ΚΩΔ [ ΚΩΚ ]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΚΩΑ>-1 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ΚΩΔ [ ΚΩΑ ]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Όπου η συνάρτηση:

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΘΕΣΗ_ΜΑΧ ( ΣΧ, Φ, φυλ):ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Φ[150000], Α, φυλ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΣΧ[150000], ΜΑΧ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι
ΑΡΧΗ
ΘΕΣΗ_ΜΑΧ <- -1
ΜΑΧ <- -1
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 150000
   ΑΝ ΣΧ[Ι] > ΜΑΧ ΚΑΙ Φ[Ι]=φυλ ΤΟΤΕ
      ΘΕΣΗ_ΜΑΧ  I
      ΜΑΧ <- ΣΧ[Ι]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ