Γενικό Λύκειο > Γενικά

ΓΕΛ: Back to the Future

(1/186) > >>

odysseas:

--- Παράθεση από: vtsakan στις 27 Νοέ 2014, 05:51:44 μμ ---Απλώς ο κλάδος μας θα πρέπει να είναι έτοιμος και στην επόμενη αλλαγή, για να διασφαλιστει το μέλλον της αλγοριθμικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

--- Τέλος παράθεσης ---

Με αφορμή αυτό το σχόλιο, θέλω να πω το εξής: αυτή τη στιγμή, πέρα από το γεγονός της επανεισαγωγής του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος, η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια δε βγάζει και πολύ νόημα.

* Στο γυμνάσιο έχουμε ένα μονόωρο μάθημα που δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να είναι (αν θέλει να διδάξει δεξιότητες ΤΠΕ ή έννοιες Πληροφορικής) και μάλιστα σε ασυνέχεια με το Δημοτικό (όπου ένα μέρος των μαθητών είναι προχωρημένοι λόγω ΕΑΕΠ ενώ οι υπόλοιποι έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες).
* Στο λύκειο ξεκινάμε με ένα δίωρο, σχετικά πρακτικό, μάθημα επιλογής, ακολουθούμενο από ένα εντελώς άστοχο σε περιεχόμενο μονόωρο μάθημα γενικής παιδείας. Αυτό τώρα θα συμπληρωθεί από ένα εξάωρο μάθημα, το περιεχόμενο του οποίου θα βγει και πάλι στο πόδι και αναγκαστικά θα επικαλύπτεται με το μάθημα της δευτέρας.Πιστεύω ότι προϋπόθεση για να διασφαλιστεί η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια είναι πρωτίστως η διδασκαλία αυτή να βγάζει νόημα. Αυτή τη στιγμή δε βγάζει. Πιστεύω (και το έχω ξαναγράψει) ότι ο μοναδικός τρόπος να πετύχουμε τους στόχους μας είναι να καταβάλλουμε μια συλλογική προσπάθεια σύνταξης της δικής μας διδακτικής πρότασης για όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την οποία στη συνέχεια θα διεκδικήσουμε.

thana$i$:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Νοέ 2014, 06:19:11 μμ --- Πιστεύω (και το έχω ξαναγράψει) ότι ο μοναδικός τρόπος να πετύχουμε τους στόχους μας είναι να καταβάλλουμε μια συλλογική προσπάθεια σύνταξης της δικής μας διδακτικής πρότασης για όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την οποία στη συνέχεια θα διεκδικήσουμε.

--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνώ απολύτως, και παρακολουθώ την πολύ καλή δουλειά που γίνεται στην Χίο. Θα μπορούσαμε πιστεύετε να το κάνουμε εδώ μέσα; Να φτιάξουμε ένα κλειστό (?) thread και να ξεκινήσουμε δουλειά; Να στηριχτούμε στα ξένα προγράμματα σπουδών και την διεθνή βιβλιογραφία και να φτιάξουμε συνεργατικά μια πρόταση για πρόγραμμα σπουδών; Εγώ θέλω να αφιερώσω χρόνο, και από όταν ξεκίνησε αυτή η συζήτηση στα διάφορα forum μελέτησα αρκετά προγράμματα σπουδών και τους σχετικούς δικτυακούς τόπους.
Θα σε ενδιέφερε να συντονίσεις odysseas;
Οι υπόλοιποι;

Gnirut:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Νοέ 2014, 06:19:11 μμ ---Με αφορμή αυτό το σχόλιο, θέλω να πω το εξής: αυτή τη στιγμή, πέρα από το γεγονός της επανεισαγωγής του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος, η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια δε βγάζει και πολύ νόημα.

* Στο γυμνάσιο έχουμε ένα μονόωρο μάθημα που δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να είναι (αν θέλει να διδάξει δεξιότητες ΤΠΕ ή έννοιες Πληροφορικής) και μάλιστα σε ασυνέχεια με το Δημοτικό (όπου ένα μέρος των μαθητών είναι προχωρημένοι λόγω ΕΑΕΠ ενώ οι υπόλοιποι έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες).
* Στο λύκειο ξεκινάμε με ένα δίωρο, σχετικά πρακτικό, μάθημα επιλογής, ακολουθούμενο από ένα εντελώς άστοχο σε περιεχόμενο μονόωρο μάθημα γενικής παιδείας. Αυτό τώρα θα συμπληρωθεί από ένα εξάωρο μάθημα, το περιεχόμενο του οποίου θα βγει και πάλι στο πόδι και αναγκαστικά θα επικαλύπτεται με το μάθημα της δευτέρας.Πιστεύω ότι προϋπόθεση για να διασφαλιστεί η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια είναι πρωτίστως η διδασκαλία αυτή να βγάζει νόημα. Αυτή τη στιγμή δε βγάζει. Πιστεύω (και το έχω ξαναγράψει) ότι ο μοναδικός τρόπος να πετύχουμε τους στόχους μας είναι να καταβάλλουμε μια συλλογική προσπάθεια σύνταξης της δικής μας διδακτικής πρότασης για όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την οποία στη συνέχεια θα διεκδικήσουμε.

--- Τέλος παράθεσης ---

+1000

vtsakan:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Νοέ 2014, 06:19:11 μμ ---Με αφορμή αυτό το σχόλιο, θέλω να πω το εξής: αυτή τη στιγμή, πέρα από το γεγονός της επανεισαγωγής του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος, η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια δε βγάζει και πολύ νόημα.

* Στο γυμνάσιο έχουμε ένα μονόωρο μάθημα που δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να είναι (αν θέλει να διδάξει δεξιότητες ΤΠΕ ή έννοιες Πληροφορικής) και μάλιστα σε ασυνέχεια με το Δημοτικό (όπου ένα μέρος των μαθητών είναι προχωρημένοι λόγω ΕΑΕΠ ενώ οι υπόλοιποι έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες).
* Στο λύκειο ξεκινάμε με ένα δίωρο, σχετικά πρακτικό, μάθημα επιλογής, ακολουθούμενο από ένα εντελώς άστοχο σε περιεχόμενο μονόωρο μάθημα γενικής παιδείας. Αυτό τώρα θα συμπληρωθεί από ένα εξάωρο μάθημα, το περιεχόμενο του οποίου θα βγει και πάλι στο πόδι και αναγκαστικά θα επικαλύπτεται με το μάθημα της δευτέρας.Πιστεύω ότι προϋπόθεση για να διασφαλιστεί η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια είναι πρωτίστως η διδασκαλία αυτή να βγάζει νόημα. Αυτή τη στιγμή δε βγάζει. Πιστεύω (και το έχω ξαναγράψει) ότι ο μοναδικός τρόπος να πετύχουμε τους στόχους μας είναι να καταβάλλουμε μια συλλογική προσπάθεια σύνταξης της δικής μας διδακτικής πρότασης για όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την οποία στη συνέχεια θα διεκδικήσουμε.

--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνώ πως η εκπαίδευση της Πληροφορικής είναι ασύνδετη χωρίς ενιαίο πλαίσιο. Το θέμα είναι να ανοιξει, όπως λέει και ο odysseas, ένα forum με όλους τους φορείς για να καταλήξουμε στο τι θέλουμε να κάνουμε.
Αυτά τα δύο χρόνια ακούστηκαν για την επιστήμη μας πολλά και διάφορα. Τα πιο πολλά ήταν εντελώς λανθασμένα, αλλά κάποια ήταν σωστά.
Όταν δηλαδή λέει η Ρεπούση πως η Πληροφορική ορθώς βγήκε από το Λύκειο, μιας και διδάσκεται οριζόντια σε όλες τις προηγούμενες τάξεις, δίκιο έχει. Μα θα πει κάποιος, όχι, Πληροφορική δεν είναι χειρισμός Η/Υ, αλλά αλγόριθμοι και προβλήματα. Σωστά. Ναι συνάδερφοι, αλλά τι διδάσκουμε στην Α & Β Γυμνασίου (σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα); Κειμενογράφο, ζωγραφική, λογιστικά φύλλα, κτλ. Ότι δηλαδή λέμε πως δεν είναι Πληροφορική. Εδώ έχουμε οξύμωρο.

Προσωπική μου άποψη είναι πώς τα παιδιά θα πρέπει να εξασκουνται στην χρήση Η/Υ μέσα από όλα τα μαθήματα. Θα πρέπει ενδεχομένως να υπήρχε ένα μάθημα Τεχνολογίες στο Δημοτικό που θα διδάσκονται κάποια πολύ βασικά πράγματα, αλλά μέχρι εκεί. Δείτε τι γίνεται στην Φινλανδία (http://www.tanea.gr/news/world/article/5182777/grafh-kai-anagnwsh-sta-sxoleia-ths-finlandias-pernoyn-se-neo-epipedo/) για να καταλάβετε τι θα γίνει στην υπολοιπη Ευρώπη 10 χρόνια μετά.

Οι καθηγητές Πληροφορικής θα πρέπει από την Τετάρτη Δημοτικού μέχρι την Γ' Λυκείου να διδάσκουν αλγοριθμική. Αυτή είναι η δουλεία μας. Και θα πρέπει να καθιερωθεί συνδιδασκαλία με όλες τις ειδικότητες για να δούμε γεωμετρία με logo, λύση 2βάθμιας με ψευδογλώσσα, συνδιασμούς βάσεων dna με στατιστικό πακέτο. Όσο πιο μακρυά μείνουμε από τα λεγόμενα ΤΠΕ, τόσο ευκολότερα θα δείξουμε την επιστήμη μας και πόσο μπορεί να βοηθήσει την σκέψη των παιδιών μας.

Σκόρπιες σκέψεις...

pgrontas:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Νοέ 2014, 06:19:11 μμ ---Με αφορμή αυτό το σχόλιο, θέλω να πω το εξής: αυτή τη στιγμή, πέρα από το γεγονός της επανεισαγωγής του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος, η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια δε βγάζει και πολύ νόημα.

* Στο γυμνάσιο έχουμε ένα μονόωρο μάθημα που δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να είναι (αν θέλει να διδάξει δεξιότητες ΤΠΕ ή έννοιες Πληροφορικής) και μάλιστα σε ασυνέχεια με το Δημοτικό (όπου ένα μέρος των μαθητών είναι προχωρημένοι λόγω ΕΑΕΠ ενώ οι υπόλοιποι έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες).
* Στο λύκειο ξεκινάμε με ένα δίωρο, σχετικά πρακτικό, μάθημα επιλογής, ακολουθούμενο από ένα εντελώς άστοχο σε περιεχόμενο μονόωρο μάθημα γενικής παιδείας. Αυτό τώρα θα συμπληρωθεί από ένα εξάωρο μάθημα, το περιεχόμενο του οποίου θα βγει και πάλι στο πόδι και αναγκαστικά θα επικαλύπτεται με το μάθημα της δευτέρας.Πιστεύω ότι προϋπόθεση για να διασφαλιστεί η διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια είναι πρωτίστως η διδασκαλία αυτή να βγάζει νόημα. Αυτή τη στιγμή δε βγάζει. Πιστεύω (και το έχω ξαναγράψει) ότι ο μοναδικός τρόπος να πετύχουμε τους στόχους μας είναι να καταβάλλουμε μια συλλογική προσπάθεια σύνταξης της δικής μας διδακτικής πρότασης για όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την οποία στη συνέχεια θα διεκδικήσουμε.

--- Τέλος παράθεσης ---

Γιώργο συμφωνώ με το σχόλιο σου με την εξής παρατήρηση:
Δεν φταίμε εμείς που δεν βγάζει νόημα η διδασκαλία της πληροφορικής. Φταίει που όλες οι κινήσεις που γίνονται από την πολιτεία είναι ασύνδετες, αποσπασματικές ενώ όταν έχουν κάποιο σκοπό αυτός είναι εναντίον μας.
Για παράδειγμα:
-Πληροφορική στα δημοτικά: Αν ξεπεράσουμε τις 'κακοήθειες' που μας έχουν χρήσιμους μόνο για να καλύπτουμε τις συνταξιοδοτήσεις των δασκάλων, μόνος σου είπες ότι δεν εφαρμόζεται σε όλα τα δημοτικά. Πώς να σχεδιάσεις το γυμνάσιο όταν το πρόγραμμα είναι πιλοτικό; Ακόμα και αν σχεδιάσεις θα αναφερθείς στον ελάχιστο κοινό παρονομαστή.
-Πληροφορική στο γυμνάσιο: Το πιλοτικό 2ωρο όπως είπε και ο Τσιωτάκης θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί ήδη.
-Πληροφορική στο λύκειο: Ουδέν σχόλιο.
Τι θέλω να πω:
Με όλη την προχειρότητα που επικρατεί δεν είναι δυνατόν να έχουμε ολική θεώρηση του τι και πώς πρέπει να διδάσκουμε. Αυτό έχει φυσικά αντίκτυπο και στο νόημα που λες. Οι άλλες ειδικότητες είχαν στην διάθεση τους 50+ χρόνια προετοιμασίας σε σταθερό (επιστημονικό και πολιτικό) περιβάλλον για να δέσουν το νόημα.

Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ (όπως συζητάγαμε και στο νήμα για την Εκπαιδευτική Γλώσσα Προγραμματισμού) ότι πρέπει να υπάρξει προσπάθεια επιρροής των δημιουργών των προγραμμάτων σπουδών από χώρους αξιόλογους σαν το Στέκι.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση