Αποστολέας Θέμα: Συγκριτική Ανάλυση θεμάτων Δομημένου Προγραμματισμού παρελθόντων ετών  (Αναγνώστηκε 918 φορές)

fkoutsakas

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 42
Η ανάρτηση είναι η ενημερωμένη έκδοση της περσινής ανάρτησης και έχει ανέβει και στο http://okiriostonipologiston.blogspot.gr/2014/04/blog-post_14.html

Παρακαλώ για σχόλια, παρατηρήσεις, προτάσεις, βελτιώσεις, κλπ.

Λοιπόν έχουμε και λέμε...

Το μάθημα του δομημένου προγραμματισμού έχει ήδη εξεταστεί πέντε φορές οπότε υπάρχει μια "δεξαμενή" θεμάτων (τα θέματα μπορείτε να τα βρείτε http://okiriostonipologiston.blogspot.gr/2012/05/blog-post_912.html) που μας δίνει μια ιδέα σχετικά με το πνεύμα στο οποίο κινούνται τα θέματα γενικότερα.

Θα επιχειρήσω λοιπόν έναν γρήγορο συγκριτικό απολογισμό των θεμάτων των προηγούμενων ετών.

Τα δύο πρώτα χρόνια (2009, 2010) τα θέματα ήταν σχετικά "χαλαρά" μιας και υπήρχε μόνο μία άσκηση ανάπτυξης / δημιουργίας αλγορίθμου (είτε με κώδικα σε Pascal είτε με ψευδοκώδικα) η οποία μάλιστα έδινε μόνο το 20% των μονάδων ενώ το υπόλοιπο 80% δίνονταν από ερωτήσεις θεωρίας ή από απλές ασκήσεις που επί της ουσίας εξέταζαν τη θεωρία.

Μάλιστα η άσκηση του 2009 ήταν η ευκολότερη άσκηση δημιουργίας / ανάπτυξης αλγορίθμου που έχει πέσει μέχρι στιγμής μιας και απαιτούσε μόνο την χρήση της δομής της επιλογής. Η άσκηση της επόμενης χρονιάς (2010) δυσκόλεψε λιγάκι γιατί έπρεπε να συνδυαστούν η δομή της επανάληψης με την δομής της επιλογής (επανάληψη που μέσα της έπρεπε να περιέχει επιλογή).

Τα επόμενα δύο χρόνια (2011, 2012) ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ανέβηκε αρκετά και όχι ομαλά (με δεδομένο ότι οι ασκήσεις δημιουργίας αλγορίθμων / προγραμμάτων θεωρούνται δυσκολότερες) γιατί πλέον οι ασκήσεις έγιναν δύο και έδιναν το 40% των μονάδων.

Μάλιστα και οι δυο ασκήσεις και τις δύο χρονιές (2011, 2012) ήταν ασκήσεις που για να λυθούν, οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν την δομή της επανάληψης με την δομή της επιλογής. Οι ασκήσεις αυτές, με δεδομένη τη διδαχθείσα ύλη (αν εξαιρεθούν τα υποπρογράμματα) είναι ότι "δυσκολότερο" μπορεί να πέσει.

Τέλος τα θέματα του 2013 ήταν κατά τη γνώμη μου τα πιο ισορροπημένα θέματα που έχουν πέσει για την εξέταση του μαθήματος. Τη διαφορά την έκανε το τρίτο θέμα το οποίο, αν και ήταν θέμα ανάπτυξης κώδικα, ήταν στην ουσία το σκαλοπάτι ομαλής αύξησης του βαθμού δυσκολίας που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Το θέμα αυτό ζητούσε τη δημιουργία προγράμματος σε Pascal το οποίο έπρεπε να χρησιμοποιήσει αρκετές φορές τη δομή της επιλογής για να διεκπεραιώσει μια σειρά από ελέγχους.

Τα υπόλοιπα θέματα του 2013 κινήθηκαν στη λογική των θεμάτων των προηγούμενων ετών με τα δύο πρώτα θέματα να είναι θέματα "θεωρίας" και με το τέταρτο θέμα να απαιτεί το συνδυασμό της δομής επανάληψης (για προκαθορισμένο αριθμό επαναλήψεων) με τη δομή της επανάληψης (για τον έλεγχο ορθότητας εισαγωγής δεδομένων) και τη δομή της επιλογής.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο το πρώτο θέμα της (καθαρής / σκέτης) θεωρίας έδινε το 40% των μονάδων, ενώ (έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση τα τρία τελευταία χρόνια) η θεωρία συνολικά το 60% των μονάδων.

Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε κατά την προετοιμασία μας την σημασία του διαβάσματος της θεωρίας.

Τον πίνακα (για καλύτερη προεπισκόπηση) μπορείτε να τον δείτε στο παρακάτω λινκ

https://docs.google.com/document/d/1QLr4MV2lVSoLLEH49Xp9vvYc3PZHEE6Uh-AI6ZpbDDk/pub

Φιλικά
Φίλιππος

Ιωάννης Γκίνης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 130
  • I share because I care
    • Προσωπική ιστοσελίδα
Πολύ ωραία!
Ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέτετε ερευνώντας τα αλλά κυρίως για το ό,τι τα μοιράζεστε μαζί μας κατ' αυτόν τον τρόπο.

fkoutsakas

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 42
Να σαι καλά Γιάννη. Παρατηρώ ότι έχει πέσει η κίνηση τώρα τελευταία για τον Δομημένο Προγραμματισμό. Τις επόμενες μέρες θα ανεβάσω διαγωνίσματα...


Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1094
Πραγματικά λυπάμαι που δεν ασχολούμαστε περισσότερο με τα μαθήματα των Δικτύων και του Δομημένου Προγραμματισμού καθώς και αυτά παίζουν τον ρόλο τους στον χώρο της Πληροφορικής. Είναι μαθήματα πανελλαδικά εξεταζόμενα αλλά χωρίς το βάρος που πρέπει να έχουν. Ένα βάρος που πρέπει να αυξηθεί μετά την αναγγελλόμενης εξαφάνισης της ΑΕΠΠ.

Πρέπει όλοι, τόσο στον ιδιωτικό χώρο, όσο και στα δημόσια σχολεία να ανεβάσουμε το κύρος αυτών των μαθημάτων καθώς θα είναι αυτά που θα μας εκπροσωπούν στο μέλλον

fkoutsakas

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 42
Πράγματι Γιώργο.

Δεν είναι μόνο στο στο φόρουμ χαμηλή η κίνηση αλλά και γενικότερα η ανάρτηση υλικού στο διαδίκτυο σχετικά με το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.

Ένα googlαρισμα ("δομημένος προγραμματισμός επαλ") θα σας πείσει. Υπάρχουν βέβαια κάποιες εξαιρέσεις συναδέλφων που έχουν κάνει και διαθέτουν ανοιχτά την πολύ καλή δουλειά τους.

Δείτε εδώ:

http://pe19.gr/%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/

Ας κάνουμε (στον βαθμό που μπορούμε) το come back μας.

Καλό Πάσχα με υγεία για όλους

Φίλιππος