Αποστολέας Θέμα: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού  (Αναγνώστηκε 5746 φορές)


vigor

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 73
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #1 στις: 13 Σεπ 2011, 11:00:15 μμ »
Ορισμός των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  για την Πιλοτική  Εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Κυριολεκτικά το ξέθαψα από Googlάρισμα μιας και δεν συνοδευόταν από το έγγραφο για το ωρολόγιο πρόγραμμα...  :D ::)

http://4grpe-anatol.att.sch.gr/announce/doc/2011-9-sept/12-9-20/2011-9-12PilotSxolMon.doc

Empire

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 28
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #2 στις: 14 Σεπ 2011, 06:06:18 μμ »
Τέλος της σελ. 26 με αρχή της σελ.27 όσον αφορα το Πρόγραμμα Σπουδών για τις ΤΠΕ
στην Προσχολική και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παραθέτω τα εξής και πείτε μου τι πιστεύετε ότι εννοεί ο ποιητής:

Με την ολοκλήρωση των επιμορφωτικών δράσεων του Ψηφιακού Σχολείου
αναμένεται να δημιουργηθεί μια μεγάλη βάση κατάλληλα καταρτισμένων
εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θα είναι σε θέση να
υποστηρίξουν αποτελεσματικά το νέο Π.Σ. για τις ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο, ήτοι
1. Πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν
ολοκληρώσει επιτυχώς την επιμόρφωση ΤΠΕ Β’ επιπέδου
2. Επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, οι οποίοι θα μπορούν επίσης να
έχουν το ρόλο του συντονιστή ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο.


ΔΟΕ rules( ;;; )...!!!! >:(

tom

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 488
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #3 στις: 04 Οκτ 2011, 02:32:18 πμ »
 Κάποιες σκέψεις που προέκυψαν, μετά από την πρώτη ανάγνωση του νέου προγράμματος σπουδών για τις ΤΠΕ στο Δημοτικό. Η γνώμη είναι προσωπική και με κάθε σεβασμό στους δημιουργούς του νέου προγράμματος σπουδών (π.σ.).
Ως προς τη γενική φιλοσοφία:
 
  • σελ. 4, ενώ με χαροποιεί η αναφορά του όρου “πληροφορικός γραμματισμός”, στο σκοπό του π.σ., λίγο παρακάτω στην ενότητα 2, δεν μου γίνεται ξεκάθαρο τι σημαίνει ακριβώς ο όρος και αφήνεται να εννοηθεί, ότι πρόκειται για απλή χρήση τεχνολογιών στην ουσία.
  • συμφωνώ με τις συνιστώσες ένταξης των ΤΠΕ (σελ. 5), με την προυπόθεση στην πρώτη (γνωστικό εργαλείο) να περιλαμβάνεται και το θεωρητικό κομμάτι της πληροφορικής.
  • συμφωνώ με τους άξονες μαθησιακών στόχων (σελ. 6).  
  • όσον αφορά το πλαίσιο ανάπτυξης μαθημάτων, θεωρώ πως άστοχα περιλαμβάνονται στην “τεχνολογική διάσταση” γνώσεις όπως υλικό, λογισμικό, αρχείο, δίκτυο, που θα έπρεπε να περιλαμβάνονται στη “γνωστική διάσταση” στο μάθημα της πληροφορικής, που βέβαια θα διδάσκεται παράλληλα με τις ΤΠΕ.
  • Που είναι το σχήμα 1 που αναφέρεται στη σελ. 8;
  • Η παράγραφος στη σελ 9 “Με την ολοκλήρωση των επιμορφωτικών δράσεων...συντονιστή ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο”, δεν με εκφράζει ως καθηγητή πληροφορικής στο Δημοτικό και δεν θα δεχόμουν να μπει.
  • Θα ήθελα πιο σαφείς και αναλυτικές πληροφορίες για το σοβαρό κομμάτι της αξιολόγησης των μαθητών.
Ως προς το π.σ. κάθε τάξης:


Α-Β
 
  • Συμφωνώ με την ενδεικτική κατανομή διδακτικών ωρών ανά ενότητα, εκτός από το κομμάτι “επικοινωνώ και συνεργάζομαι”, που δεν θα πρέπει να εμφανίζεται πριν τη Δ δημοτικού. Επίσης, οι εννοιολογικοί χάρτες δε νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιηθούν πριν την Γ δημοτικού.
  • Μου αρέσει πολύ το περιεχόμενο και οι δραστηριότητες των υπόλοιπων ενοτήτων.
  • Προτείνω στην ενότητα “γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή” να προστεθεί μια παράγραφος για την ασφαλή χρήση ηλεκτρονικών συσκευών.
  • Βρίσκω πολύ καλή ιδέα την ενότητα “υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ”. Από τις τρεις δραστηριότητες νομίζω η πρώτη είναι αρκετά δύσκολη.
  • Αναφέρεται σε πολλά σημεία: “οι μαθητές εργάζονται ομαδικά...”. Αν δεν υπάρξουν αναλυτικές οδηγίες υλοποίησης, με καταμερισμό ρόλων, αξιολόγηση, διαχείριση ομάδων και τάξης, οι ιδέες δεν θα αξιοποιηθούν.
Γ-Δ
 
  • Συμφωνώ σε ένα βαθμό με την ενδεικτική κατανομή διδακτικών ωρών ανά ενότητα. Παρ' όλα αυτά θα ήθελα πιο πολλές θεωρητικές έννοιες για Διαδίκτυο, παγκόσμιο ιστό κλπ στην ενότητα “γνωρίζω το Διαδίκτυο”. Επίσης παρατηρώ ότι απουσιάζουν παντελώς τα υπολογιστικά φύλλα, παρόλο που οι μαθητές στην Τετάρτη ασχολούνται με καταμέτρηση, ταξινόμηση και ραβδογράμματα στα μαθηματικά.
  • Μου αρέσει πολύ το περιεχόμενο και οι δραστηριότητες των υπόλοιπων ενοτήτων. Π.χ. Στην ενότητα “παρουσιάσεις πολυμέσα” οι εργασίες για άθλους Ηρακλή, μινωική εποχή κλπ που ούτως ή άλλως διδάσκονται τα παιδιά στην Ιστορία της Γ.
  • Γιατί δεν προτείνεται λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, που να είναι δωρεάν και κατάλληλο για αυτές τις ηλικίες;
  • Συμφωνώ με τις δύο πρώτες δραστηριότητες της ενότητας “υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ” αλλά διαφωνώ κάθετα με την τρίτη, γιατί δεν θεωρώ ότι ακόμα και οι μαθητές της Δ, έχουν την γνωστική ωριμότητα να την υλοποιήσουν.
Ε
 
  • Συμφωνώ με την ενδεικτική κατανομή διδακτικών ωρών ανά ενότητα. Θα ήθελα πιο πολλή πληροφορική στην ενότητα  “δημιουργώ με πολυμέσα και παρουσιάσεις”. Π.χ. δυαδικοί κώδικές, μετάδοση εικόνας, συμπίεση κειμένου μέσα από δραστηριότητες (δες cs unplagged)
  • Μου αρέσει αρκετά το περιεχόμενο και οι δραστηριότητες των υπόλοιπων ενοτήτων.  
  • Στην ενότητα  “υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ”, η πρώτη δραστηριότητα  είναι καλή αλλά η δεύτερη μάλλον πρέπει να μεταφερθεί στην ΣΤ. Όσον αφορά την τρίτη (ρομποτική), μου φαίνεται αστείο να την υλοποιήσω αν δεν έχω τμήμα με το πολύ 15-16 άτομα, με ατομικό pc, projector, διαδραστικό, πάγκους εργασίας, 4 πλατφόρμες lego mindstorm και ένα βοηθό!
ΣΤ
 
  • Συμφωνώ σε ένα βαθμό με την ενδεικτική κατανομή διδακτικών ωρών ανά ενότητα. Παρ' όλα αυτά δε θα ήθελα καθόλου κειμενογράφο και πολυμέσα ως αυτόνομη ενότητα. Αυτά είναι πλέον δουλειά του δασκάλου στη γλώσσα στη φυσική κλπ. Τα παιδιά  ήδη έχουν διδαχθεί  κειμενογράφο σε πέντε τάξεις. Θα μπορούσε να γίνει εξάσκηση στο τυφλό σύστημα..  
  • Θα ήθελα περισσότερες ώρες σε υπολογιστικά φύλλα..
  • Επίσης περίμενα πιο πολλές ιδέες σε προγραμμάτισμό.
  • Οι τελευταία ενότητα έχει πολύ ωραίες δραστηριότητες. Για τη ρομποτική μη τα ξαναλέμε.
  • Θα ήθελα πιο πολλή πληροφορική μέσα από δραστηριότητες στην ΣΤ, Π.χ αλγόριθμους αναζήτησης, ταξινόμησης κλπ (cs unplagged).
Υ.Γ. Σελιδοποίηση?
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3189
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #4 στις: 04 Οκτ 2011, 10:53:58 πμ »
Θωμά,

πρόκειται για την πρώτη κριτική που διαβάζω/βλέπω/ακούω για το πρόγραμμα σπουδών (δημοτικού ή γυμνασίου) από τις 8 Σεπτεμβρίου...


Wizard

  • Επισκέπτης
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #5 στις: 11 Οκτ 2011, 12:51:17 μμ »
Στον οδηγό για το πιλοτικό πρόγραμμα υπάρχουν διδακτικά σενάρια για την EasyLogo. Κατέβασα την εφαρμογή, όμως στην παλέτα δεξιά δεν υπάρχουν τα κουμπιά για "πάνω το μολύβι" και "κάτω το μολύβι" που χρησιμοποιούνται από τα σενάρια.  :-\

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3189
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #6 στις: 11 Οκτ 2011, 03:15:04 μμ »
αν κάνεις κλικ πάνω στο σκίτσο εμπρός (forward) -στο βέλος- όταν έχει εισαχθεί στις εντολές
τότε το κάνει διακεκομμένο βέλος και μετακινείται χωρίς να σχεδιάζει (μολύβι επάνω)
αν ξανακάνεις κλικ πάνω του ξαναγίνεται συμπαγές (βέλος κάτω)
δεν αποτελεί ξεχωριστή εντολή

πως σου φάνηκε το περιβάλλον της easylogo;;;

Wizard

  • Επισκέπτης
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #7 στις: 11 Οκτ 2011, 04:04:30 μμ »
Α, μάλιστα!  ;D
Στον οδηγό πάντως έχει ξεχωριστά κουμπιά στα screenshots για αυτή τη λειτουργία και στην περιοχή των εντολών εμφανίζονται σαν "πάνω το μολύβι" και "κάτω το μολύβι", οπότε μάλλον θα πρέπει να διορθωθεί.
Μου άρεσε πολύ που οποιαδήποτε αλλαγή συμβαίνει, τα αποτελέσματα εμφανίζονται άμεσα. Θα τη χρησιμοποιήσω στην Ε' τάξη σαν εισαγωγή στον προγραμματισμό και πιθανώς και στη ΣΤ', ανάλογα με το τι διδάχθηκαν πέρισυ.

Επειδή έριξα μια ματιά στον οδηγό, σαν προσωπική γνώμη θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις για τον οδηγό:
1) Θα ήθελα τα αρχεία για τα παραδείγματα να υπήρχαν σε ξεχωριστά αρχεία σε ένα zip για να μην αναγκάζομαι τώρα να τα φτιάχνω ένα-ενα.
2) Κάποια φύλλα εργασίας είναι πολλές σελίδες, που είναι αδύνατο να φωτοτυπηθούν. Έτσι, προτιμώ να τα μετατρέπω σε παρουσιάσεις (π.χ. ανεμόμυλοι στην EasyLogo) και να τα βλέπουν εκείνη τη στιγμή από τον προτζέκτορα.
3) Χρησιμοποιείται το kidspiration που όμως είναι δεν είναι δωρεάν.

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3189
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #8 στις: 11 Οκτ 2011, 08:04:43 μμ »
όντως, πρέπει να αλλάξουν 2-3 screenshots στον οδηγό!
έκανα 10 λεπτά να βρω πώς αλλάζει το μολύβι πάνω/κάτω

το παράδειγμα του ανεμόμυλου πάντως υπάρχει στα παραδείγματα του περιβάλοντος (πάνω αριστερά > δραστηριότητες)
γενικώς, καλό θα ήταν να υπάρχει και σε έκδοση επεξεργαστή κειμένου ο οδηγός (εκτός από pdf)

σωστές παρατηρήσεις...καλή συνέχεια

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 842
Απ: Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Δημοτικού
« Απάντηση #9 στις: 11 Οκτ 2011, 09:27:00 μμ »
γενικώς, καλό θα ήταν να υπάρχει και σε έκδοση επεξεργαστή κειμένου ο οδηγός (εκτός από pdf)

Προσωπικά πιστεύω οτι στο νέο πρόγραμμα σπουδών ταιριάζει γάντι ένα επίσημο wiki. Απ' όσα έχω καταλάβει κι απ' όσα άκουσα και στο CIE το βασικό ζήτημα είναι να εκπληρώνονται οι μαθησιακοί στόχοι, με τις δραστηριότητες του οδηγού να είναι απλά ενδεικτικές προς αυτή την κατεύθυνση. Πιστεύω λοιπόν οτι σε ένα wiki οι υπάρχουσες δραστηριότητες μπορούν να συζητηθούν και να εξελιχθούν, ενώ μπορεί βέβαια να προστεθούν και νέες. Γύρω από ένα wiki μπορεί να οικοδομηθεί μια κοινότητα, πράγμα που θεωρώ προτιμότερο από εκπαιδευτικό υλικό διάσπαρτο σε διάφορα blogs.