Ψηφοφορία

Ποιό βιβλίο θα επιλέγατε ως καταλληλότερο για το μάθημα;

Προγραμματισμός Υπολογιστών
0 (0%)
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
7 (46.7%)
Άλλο
8 (53.3%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 15

Αποστολέας Θέμα: ::ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα  (Αναγνώστηκε 1887 φορές)

Ιωάννης Γκίνης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 130
  • I share because I care
    • Προσωπική ιστοσελίδα
::ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« στις: 03 Δεκ 2009, 09:08:15 πμ »
Με αφορμή τα όσα προβλήματα έχουν αναφερθεί στο forum για το υπάρχον σχολικό βιβλίο του μαθήματος δομημένος προγραμματισμός αλλά και την πρόταση ορισμένων από εμάς για συλλογή υπογραφών ώστε να αλλάξει το βιβλίο αυτό, θεώρησα σωστό να ξεκινήσουμε έστω από εδώ.
Ας ψηφίσουμε για το ποιό βιβλίο θα επιλέγαμε, εφόσον βέβαια υπήρχε αυτή η δυνατότητα, ως καταλληλότερο για το μάθημα:

Σημείωση:
Παρακαλούνται οι συνάδελφοι που θα συμμετάσχουν στην ψηφοφορία να μην ψηφίσουν ορμώμενοι από τυχόν «προσωπικό συμφέρον» αλλά με γνώμονα το τι θεωρούν εκείνοι ότι είναι καταλληλότερο ώστε να επιτευχθεί ο γενικός σκοπός του μαθήματος οποίος με βάση το ΑΠΣ είναι να αποκτήσει ο μαθητής ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, να μπορεί να επιλύει απλά προβλήματα και να αναπτύσσει απλές εφαρμογές σε προγραμματιστικό περιβάλλον.

Ευχαριστώ.
« Τελευταία τροποποίηση: 03 Δεκ 2009, 06:01:10 μμ από jginis »

karinakis

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 44
Απ: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« Απάντηση #1 στις: 03 Δεκ 2009, 10:21:25 πμ »
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό Περιβάλλον. Τουλάχιστον είναι περισσότερο δομημένο και με μεγαλύτερη σαφήνεια. Θα μπορούσαμε επίσης να ζητήσουμε να καταργηθεί εντελώς η Pascal ή ο ψευδοκώδικας καθώς τα παιδιά επιβαρύνονται με πολύ περισσότερα πράγματα. Άλλωστε δεν έχει νόημα να διδάσκονται και τα δύο προκειμενου να κατανοήσουν τις βασικές δομές (ακολουθίας, επιλογής, επανάληψης).

stratosg

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 301
  • Η εξουσία αποβλακώνει.
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« Απάντηση #2 στις: 03 Δεκ 2009, 04:37:49 μμ »
Νομίζω πως υπάρχει νόημα, μιας και η Pascal είναι μια "πραγματική" γλώσσα που δίνει "αληθινή" αίσθηση του προγραμματισμού για το  νηπιακό στάδιο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν παραβλέπω τη Γλωσσομάθεια, τον Διερμηνευτή και όποιο άλλο πακέτο έχει δημιουργηθεί με πολύ ιδρώτα και ακόμα περισσότερη αγάπη από τους κατά πολύ ικανότερους από την αφεντιά μου συναδέλφους, αλλά μιλάμε για ΕΠΑ.Λ.  και όχι για ΓΕ.Λ. Οπότε καλά είναι να υπάρχει η Pascal.

Πολλοί θα βιαστείτε να με κατακρίνετε και να πείτε πως η Pascal είναι απαρχαιωμένη και πως πρέπει να μάθουν τα παιδιά Java, C++, C# ή όποιο άλλο εργαλείο οπτικού - αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Δεκτή από τώρα η όποια κριτική, όμως πιστεύω πως η Pascal αποτυπώνει με ακρίβεια κι ευκολία τις δομές που χρησιμοποιεί ο Δομημένος Προγραμματισμός, εξάλλου οι δομές αυτές χρησιμοποιούνται σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού αντικειμενοστραφείς ή μη. Για ποιο λόγο λοιπόν να μη δίνουμε τις δομές αυτές καθ' εαυτές στους μαθητές χωρίς φόρμες κουμπάκια κλπ, τα οποία τα διδάσκονται στα πλαίσια του άλλου μαθήματος; Στο κάτω κάτω αν τα κάνουμε όλα στο σχολείο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τι θα κληθούν να μάθουν τα παιδιά;  Ή μήπως αυτό μόνο το μόνο στραβό στο πρόγραμμα σπουδών των ΕΠΑ.Λ.

Τέλος θα ήθελα να παρακαλέσω τον ιδρυτή της ψηφοφορίας αν και ο ίδιος συμφωνεί, να ζητήσει να ψηφίσουν μόνο οι συνάδελφοι που διδάσκουν σε ΕΠΑ.Λ. κι όχι όλοι.

Σας ευχαριστώ.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: ::ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« Απάντηση #3 στις: 04 Δεκ 2009, 04:49:43 μμ »
Κάποιο άλλο βιβλίο, που ίσως και να μην υπάρχει ακόμα. αλλά οπωσδήποτε το μάθημα να είναι συνδεδεμένο με κάποια γλώσσα προγραμματισμού, είτε αυτή είναι η Pascal, είτε η C είτε κάποια πιο σύγχρονη γλώσσα. Ένα πλέονέκτημα των παλιών ΤΕΕ ήταν πως οι απόφοιτοι είχαν καλό επίπεδο σχετικά στα μαθήματα ειδικότητας και αυτό το ομολογούσαν οι καθηγητές στα ΤΕΙ (βέβαια επίσης ομολογούσαν πως οι απόφοιτοι των ΤΕΕ υστερούσαν σημαντικά στα μαθηματικά, στην διεκπεραίωση εργασιών πυο απαιτούσαν γραπτό κείμενο κλπ). Τα μαθήματα ειδικότητας έχουν υποβαθμιστεί αρκετά, με αποτέλεσμα, οι απόφοιτοι πλέον να μην έχουν ικανοποιητικές γνώσεις στην ειδικότητα.

Η αποσύνδεση του μαθήματος από μια γλώσσα προγραμματισμού θα έχει αποτέλεσμα τα παιδιά να τελειώνουν το ΕΠΑΛ και να μην ξέρουν να προγραμματίζουν σε καμιά γλώσσα (δεν μετράω ως γλώσσα προγραμματισμού την Visual Basic, να παίζουν με έτοιμα αντικείμενα μαθαίνουν)

dimitra

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 98
Απ: ::ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« Απάντηση #4 στις: 07 Δεκ 2009, 09:25:25 μμ »
Για το υπάρχον βιβλίο... no comments
Το βιβλίο της ΑΕΠΠ πάλι, θεωρώ ότι είναι καλύτερο από αυτό του ΔΠ, αλλά και αυτό είναι σχετικά κακογραμμένο, έχει ασάφειες και επιπλέον δημιουργεί σύγχυση με το συνδυασμό ψευδογλώσσα - ΓΛΩΣΣΑ (πολλά πράγματα βέβαια έχουν αποσαφηνιστεί, λόγω του ότι διδάσκεται πολλά χρόνια το μάθημα και οι συνάδελφοι έχουν καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να βρουν άκρη).
Προτείνω κάποιο άλλο βιβλίο για τη διδασκαλία της pascal (η οποία είναι όντως παρωχημένη, όμως είναι μια χαρά για εκπαιδευτικούς σκοπούς).
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1093
Απ: ::ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« Απάντηση #5 στις: 09 Δεκ 2009, 09:33:52 πμ »
Νομίζω πως υπάρχει ένα λάθος
Το βιβλίο της Ανάπτυξης Εφαρμογών δημιουργήθηκε για το Λύκειο και δεν το θεωρώ ως κατάλληλο για το ΕΠΑΛ. Άλλη είναι η φιλοσοφία των μαθημάτων στο Ενιαίο και άλλη στο ΕΠΑΛ.
Μην ξεχνάτε, ότι το ΕΠΑΛ  ανήκει στην τεχνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που σημαίνει πως οι μαθητές πρέπει να μάθουν ορισμένες έννοιες και πράγματα  που υποτίθεται πρέπει να χρησιμοποιήσουν στην πράξη ώστε να μπορούν να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα. Γι'αυτό υπάρχουν και οι πολλές ώρες εργαστηρίων
Το να βγάλουμε από την μέση τον προγραμματισμό σε μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού υποβαθμίζουμε ακόμα περισσότερο το ΕΠΑ. Εξάλλου αναφερόμαστε σε παιδιά ειδικότητας πληροφορικής και αν αυτά δεν μάθουν μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού τότε πότε θα μάθουν;
Πιστεύω μια βελτίωση στο ηδη υπάρχον βιβλίο θα είναι ότι καλύτερο.
Επίσης να μην ξεχνάμε ότι το βιβλίο γράφτηκε για ένα μάθημα που δεν εξεταζόταν πανελληνίως και παρέμεινε έτσι


« Τελευταία τροποποίηση: 14 Δεκ 2009, 09:39:36 πμ από Καρκαμάνης Γεώργιος »

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1015
Απ: ::ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« Απάντηση #6 στις: 09 Δεκ 2009, 06:35:23 μμ »
ΑΕΠΠ

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3153
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ::ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ:: Σχολικό Βιβλίο για το Μάθημα
« Απάντηση #7 στις: 09 Δεκ 2009, 06:58:31 μμ »

  Η Τέχνη και η Επιστήμη της C, Eric Roberts
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr