Αποστολέας Θέμα: Διαδικτυακή παρουσία μιας σχολικής μονάδας  (Αναγνώστηκε 1244 φορές)

Δημήτρης Κανάς

  • Εκπαιδευτικός
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 190
    • Εργαστήρι Δημοτικού Σχολείου
Από καιρό ήθελα να κάνω ένα θέμα με την ερώτηση...

Πώς φαντάζεστε την διαδικτυακή παρουσία του σχολείου σας (δομή και περιεχόμενο);

Η δική μου άποψη είναι...

  • Πολυγλωσσικό χαρακτήρα. Βασικά στις γλώσσες που διδάσκονται και τα παιδιά (Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά).
  • Δυναμικό περιεχόμενο. Δυνατότητα άμεσης προσθήκης κειμένου, εικόνας και βίντεο από δασκάλους, παιδιά και γονείς χωρίς χρήση εξωτερικής ftp εφαρμογής
  • Όμορφη και σύγχρονη παρουσίαση με θέματα σχετικά με το είδος και το τόπο του σχολείου.
  • Η δομή του ιστότοπου να γίνει με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στα πλαίσια των μαθημάτων όπου αυτό είναι εφικτό
  • On line ασκήσεις εμπέδωσης της ύλης ανάλογα με το επίπεδο των παιδιών
  • Προσωπικά ημερολόγια παιδιών και δασκάλων με θέματα παρμένα από τη ζωή του σχολείου
  • e-Εφημερίδα του σχολείου (η οποία να εκδίδεται και σε έντυπη μορφή)
  • Χάρτες, προγράμματα μαθημάτων και εκδηλώσεων, ατζέντα, εργασίες
  • Ιστορικά στοιχεία του τόπου όπου βρίσκεται το σχολείο
  • Ειδικό χώρο με άρθρα - ανακοινώσεις του συλλόγου γονέων
  • Ελεγχόμενο χώρο ενημερώσεων των δασκάλων με έγγραφα του γραφείου

Δε ξέρω.... μπορεί να προσθέσω κάτι και αργότερα. Εσείς τι πιστεύετε;
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Απρ 2009, 07:43:15 μμ από jim_daskalos »

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1315
  • There are always possibilities...
Απ: Διαδικτυακή παρουσία μιας σχολικής μονάδας
« Απάντηση #1 στις: 23 Απρ 2009, 06:05:44 μμ »
Ενδιαφέρουσα ερώτηση...
Νομίζω ότι η απάντηση εξαρτάται από το ποιος υλοποιεί την διαδικτυακή παρουσία του σχολείου - καθηγητής πληροφορικής, εξωτερικοί συνεργάτες (ναι υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις) ή οι μαθητές - και τι εργαλεία χρησιμοποιούν.

Προσωπικά πάντα θεωρούσα ότι καλύτερο είναι η δικτυακή παρουσία του σχολείου να υλοποιείται από τους μαθητές είτε στα πλαίσια των μαθημάτων επιλογής των γενικών λυκείων, είτε στα αντίστοιχα των ΕΠΑΛ.

Οπότε σε αυτή την περίπτωση δεν μπορείς να ζητήσεις τόσο πολύπλοκα και εξεζητημένα πράγματα. Κάποιες από τις ενότητες που ανέφερες μπορούν να υπάρξουν (όπως οι γλώσσες, εφημερίδα, πληροφορίες για τον τόπο κτλ).
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

Δημήτρης Κανάς

  • Εκπαιδευτικός
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 190
    • Εργαστήρι Δημοτικού Σχολείου
Απ: Διαδικτυακή παρουσία μιας σχολικής μονάδας
« Απάντηση #2 στις: 23 Απρ 2009, 07:36:52 μμ »
Σωστό!!! Δικτυακή παρουσία με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών και στη δομή αντί μόνο στο περιεχόμενο στα πλαίσια των μαθημάτων. Συνήθως γίνεται ο υπεύθυνος να φτιάχνει τη δομή έτσι όπως νομίζει εκείνος χωρίς να ρωτήσει τα παιδιά. Μήπως πρέπει να το αλλάξουμε. Μου άρεσε η ιδέα!

Τα εργαλεία είναι ένα θέμα που με απασχόλησε κι εμένα. Οι λύσεις για "στατικές σελίδες" είναι πολλές και δημιουργούν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Αλλά νομίζω πως η εποχή μας είναι τέτοια που δεν επιτρέπει την υιοθέτησή ενός ιστότοπου με στατικό περιεχόμενο.  Πάλι οι έτοιμες διαδικτυακές εφαρμογές για δυναμικό περιεχόμενο είναι κάπως περίπλοκες και δεν προσφέρουν πάντα την απαιτούμενη ασφάλεια.

 Δε θα προτείνω να υπάρχουν εξωτερικοί συνεργάτες (με μια μικρή εξαίρεση στο εικαστικό κομμάτι του ιστότοπου αν και πιστεύω κάποιο παιδί ή κάποιος συνάδελφος θα έχει μια κλίση προς τη σχεδίαση).

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2778
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: Διαδικτυακή παρουσία μιας σχολικής μονάδας
« Απάντηση #3 στις: 27 Απρ 2009, 09:57:46 πμ »
Αλλά νομίζω πως η εποχή μας είναι τέτοια που δεν επιτρέπει την υιοθέτησή ενός ιστότοπου με στατικό περιεχόμενο.

?

Πάλι οι έτοιμες διαδικτυακές εφαρμογές για δυναμικό περιεχόμενο είναι κάπως περίπλοκες και δεν προσφέρουν πάντα την απαιτούμενη ασφάλεια.

Ανάλογα με το επιδιωκόμενο επίπεδο ασφάλειας....

Δε θα προτείνω να υπάρχουν εξωτερικοί συνεργάτες (με μια μικρή εξαίρεση στο εικαστικό κομμάτι του ιστότοπου αν και πιστεύω κάποιο παιδί ή κάποιος συνάδελφος θα έχει μια κλίση προς τη σχεδίαση).

Πώς τελικά θα φτιαχτεί ο δικτυακός τόπος του σχολείου;

Τι εννοούμε "εξωτερικοί συνεργάτες";

Δημήτρης Κανάς

  • Εκπαιδευτικός
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 190
    • Εργαστήρι Δημοτικού Σχολείου
Απ: Διαδικτυακή παρουσία μιας σχολικής μονάδας
« Απάντηση #4 στις: 27 Απρ 2009, 04:23:50 μμ »
Μιλάμε σε θεωρητικό επίπεδο.... Πώς φανταζόμαστε το δικτυακό τόπο ενός σχολείου; Τώρα από τη θεωρεία στην πράξη απέχουμε αρκετά.

Για μένα ο δικτυακός τόπος μιας σχολικής μονάδας δεν μπορεί να γίνει μόνο από έναν. Όσο καλός κι αν είναι  σε αυτό ή όσο καλές προθέσεις κι αν έχει δε μπορεί να ασχοληθεί μόνος του. Στις σχολικές μονάδες χρειάζεται η συνεργασία όλων (καθηγητές και μαθητές) για να στίσουν έναν σύγχρονο διαδικτυακό τόπο. Αυτό βέβαια απαιτεί πολλά επίπεδα πρόσβασης, πολλούς λογαριασμούς και ευκολία στη προσθήκη -αλλαγή περιεχομένου. Μη ξεχάσουμε και υπηρεσίες της εποχής μας όπως blog, ομάδες εργασίας κ.τ.λ. Όλα αυτά μας αναγκάζουν να εγκαταλείψουμε τις στατικές html σελίδες που είχαμε στο παρελθόν και να στραφούμε σε ένα "δυναμικό" περιεχόμενο (που αλλάζει εύκολα, γρήγορα και από πολλούς χρήστες).

Βέβαια και οι διαδικτυακές εφαρμογές έχουν τις αδυναμίες τους. Η βασικότερη απ` όλες είναι η ασφάλεια. Για παράδειγμα ένα site στημένο με το CMS joomla και δηλωμένο στο google μπορεί να δέχεται μέχρι 14-15 επιθέσεις την ημέρα. Μία λάθος κίνηση π.χ. στα δικαιώματα των αρχείων ή ένα "παραθυράκι" σε κάποιο πρόσθετο μπορεί το site ή να "πέσει" (στην καλύτερη περίπτωση) ή να γεμίσει "απαγορευμένο υλικό" (στη χειρότερη).  Φανταστείτε αυτό το σενάριο για ένα site μιας σχολικής μονάδας;

Τώρα θα μου πείτε ποια είναι η λύση;

...