Αποστολέας Θέμα: Άσκηση στα υποπρογράμματα  (Αναγνώστηκε 2274 φορές)

Apple

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Άσκηση στα υποπρογράμματα
« στις: 18 Μάρ 2009, 12:03:33 μμ »
Έκανα μια προσπάθεια για μια άσκηση που να καλύπτει πολλά αλλά να είναι και κάπως διαφορετική στην εκφώνησή της. Δεν ξέρω αν είναι απόλυτα σωστή. Μόλις τελείωσα τη συγγραφή της την έκανα post.

Τι πιστεύτε για τέτοιου είδους στυλ ασκήσεων (μικρές ιστορίες); Γιατί οι περισσότερες είναι τυποποιημένες...

Περιμένω τις παρατηρήσεις, ως πιο έμπειροι στο άθλημα...  ;)

--------------------------------------------------------------------

Ο αστυνόμος Μπέκας είχε φτάσει στην άκρη του νήματος. Είχε στα χέρια του έναν αριθμό που αντιστοιχούσε σε αριθμό λογαριασμού τράπεζας στα νησιά Σάντουϊτς. Αν μπορούσε να βρει τον αριθμό λογαριασμού στη βάση δεδομένων θα μπορούσε να βρεί και το όνομα του υπόποτου μαζί με τα 3 μεγαλύτερα ποσά από τις ληστείες του. Οι αποδείξεις αυτές θα ήταν αρκετές, αλλά οι γνώσεις του αστυνόμου στον προγραμματισμό ήταν περιορισμένες. Καλείστε να βοηθήσετε τον αστυνόμο Μπέκα να βρει τα στοιχεία που ζητά έχοντας τα εξής δεδομένα:
i.   Οι αριθμοί των λογαριασμών τράπεζας βρίσκονται σε πίνακα ΤΡ[50]
ii.   Τα ονόματα των κατόχων των λογαριασμών βρίσκονται σε παράλληλο πίνακα ΟΝ[50].
iii.   Τα ποσά του κάθε λογαριασμού βρίσκονται σε πίνακα ΠΟΣ[50, 10]

Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
i.   θα διαβάζει τους πίνακες ΤΡ[50], ΟΝ[50], ΠΟΣ[50, 10] (βάση δεδομένων) και τον αριθμό λογαριασμού που έχει ο αστυνόμος
ii.   με βάση τον αριθμό λογαριασμού και με χρήση συνάρτησης θα επιστρέφει το όνομα του υπόπτου αν υπάρχει, διαφορετικά θα επιστρέφει το ' 0 ' και θα εκτπώνεται κατάλληλο μήνυμα
iii.   με χρήση διαδικασίας θα βρίσκει τα 3 μεγαλύτερα ποσά του υπόπτου σε έναν καινούργιο μονοδιάστατο πίνακα ΠΟΣ_ΥΠΟΠΤ[10] που θα έχετε ήδη δημιουργήσει για το σκοπό αυτό
iv.   με χρήση διαδικασίας θα εκτύπωνει το όνομα του υπόπτου και τα 3 μεγαλύτερα ποσά που βρήκατε στο προηγούμενο υποερώτημα.

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Άσκηση στα υποπρογράμματα
« Απάντηση #1 στις: 18 Μάρ 2009, 09:58:08 μμ »
Οι ιστορίες σίγουρα είναι πολύ καλές για τους μαθητές. Σίγουρα βοηθάνε και μπορεί ένα είδος άσκησης να το θυμούνται μόνο από την ιστορία που χρησιμοποίησες για να περιγράψεις αυτό το είδος.

Για την άσκηση σου έχω κάποιες απορίες: :angel:

α) για τον πίνακα  ΠΟΣ[50,10] ενώ οι γραμμές απ' ότι καταλαβαίνω εκφράζουν λογαριασμούς, οι στήλες τι εκφράζουν;
β) Ο πίνακα ΠΟΣ_ΥΠΟΠΤ[10] μήπως θα έπρεπε να ήταν ΠΟΣ_ΥΠΟΠΤ[3]

Επίσης κάτι για το ii ερώτημα, δεν μπορείς να έχεις συνάρτηση που να εμφανίζει κάτι.

Να είσαι καλά
Κώστας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

sstergou

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 983
  • Program or be Programmed
    • pseudoglossa.gr
Απ: Άσκηση στα υποπρογράμματα
« Απάντηση #2 στις: 18 Μάρ 2009, 11:05:27 μμ »
Η εκφώνηση είναι διασκεδαστική, και αυτό είναι πολύ όμορφο.
Και εγώ όμως έχω τις ίδιες απορίες με τον Κώστα.

Μήπως για κάθε όνομα υπάρχει ένας κωδικός και για κάθε κωδικό υπάρχουν 10 λογαριασμοί;
Γενικά υπάρχει ένα μπέρδεμα με αυτό που λες λογαριασμό και ποσό και αυτό που έχουμε συνηθίσει.
Στάθης Στέργου - sstergouATgmailDOTcom - http://www.pseudoglossa.gr

lykos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 143
  • Καλύτερα ταξιδάκια, παρά project
Απ: Άσκηση στα υποπρογράμματα
« Απάντηση #3 στις: 18 Μάρ 2009, 11:08:33 μμ »
Παράθεση
....
....μαζί με τα 3 μεγαλύτερα ποσά από τις ληστείες του....
....
iii.   Τα ποσά του κάθε λογαριασμού βρίσκονται σε πίνακα ΠΟΣ[50, 10]
.....

Για να συμπληρώσω τον Κώστα:

1) Θες να πείς μήπως, πως ο ύποπτος έκανε 10 ληστείες?...?
2) Οι τραπεζικοί λογαριασμοί, δεν είναι συνήθως αριθμητικά δεδομένα (όπως και ο αριθμός τηλεφώνου π.χ.) και καλό είναι να μην μπερδεύουμε τους μαθητές.  Εκτός κι' αν  βάλεις τη διευκρίνηση:
"Θεωρήστε πως ο αριθμός λογαριασμού, είναι αριθμητικό δεδομένο"

Η γνώμη μου είναι: Καλύτερα να βάζουμε απλές ασκήσεις και κατανοητές, παρά πολύπλοκες και δυσνόητες. Έχω "συλλάβει" τον εαυτό μου, να "τρώει" πολύ χρόνο στην διόρθωση της διατύπωσης - προσπαθώντας να κάνω κάποιες πρωτότυπες αλλά και κατανοητές στη διατύπωση  ασκήσεις-.

Στο μάθημα διδάσκουμε: "Η κατανόηση (κατά συνέπεια και η λύση) ενός προβλήματος προυποθέτει τη σωστή διατύπωση εκ' μέρους του δημιουργού του..."

Βασίλης Λυκοστράτης