Αποστολέας Θέμα: Η Γλωσσομάθεια δεν πιάνει όλα τα συντακτικά λάθη;  (Αναγνώστηκε 1120 φορές)

Δημήτρης Δαλαγιώργος

  • Πληροφορικός Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Πληροφορικοί Δυτικής Μακεδονίας
  • *
  • Μηνύματα: 361
    • Οι φωτογραφίες μου στο flickr
Γηράσκω αεί διδασκόμενος...

Μόλις μου έστειλε με email ένας μαθητής μου τις λύσεις στις ασκήσεις που τους είχα για αύριο. Το παιδί τις έλυσε στη Γλωσσομάθεια. Εγώ τις έλεγξα στη Γλώσσα. Κάθε άσκηση ξεκινούσε ως εξής:

Πρόγραμμα_xx

όπου xx ο αριθμός της άσκησης. Προφανώς είναι συντακτικό λάθος. Η Γλώσσα το έπιασε. Ζήτησα λοιπόν, απ' τον μαθητή μου να μου τις ξαναστείλει διορθωμένες. Μου τις έστειλε μεν, μου είπε δε ότι στη Γλωσσομάθεια έτρεχαν κανονικά. Και είχε δίκιο! Η Γλωσσομάθεια, δεν το θεωρεί συντακτικό λάθος!

Ένα άλλο συντακτικό λάθος που δεν πιάνει είναι λάθη στη δεύτερη ή τρίτη πρόταση μιας σύνθετης δομής επιλογής. Αν δηλαδή, το λάθος βρίσκεται στην πρώτη συνθήκη, θα το εντοπίσει, αν όμως βρίσκεται στη δεύτερη (όπως π.χ. το να είναι κολλημένο το ΤΟΤΕ με μια παρένθεση) θα το πιάσει μόνο αν σε χρόνο εκτέλεσης και υπό την προϋπόθεση ότι δε θα ισχύει η πρώτη συνθήκη οπότε θα χρειαστεί να ελέγξει τη δεύτερη.

Πρέπει να πω στα παιδιά αύριο να χρησιμοποιούν μόνο τη Γλώσσα (του Άλκη) μέχρι να βγει καινούρια έκδοση της Γλωσσομάθειας (αν επιμένουν να χρησιμοποιούν τη Γλωσσομάθεια)...
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller