Ψηφοφορία

Ποιος πιστεύετε ότι είναι καλό να διδάξει στα δημοτικά;

Nα τους κάνει μάθημα ένας δάσκαλος που έχει επιμορφωθεί στη διδασκαλία με ΝΤ
Nα τους κάνει μάθημα ένας πληροφορικός που έχει επιμορφωθεί σε παιδαγωγικά μαθήματα
Αν δεν υπάρχει πληροφορικός με παιδαγωγική κατάρτιση ας τους κάνει μάθημα ένας πληροφορικός που δεν έχει επιμορφωθεί σε παιδαγωγικά
Αν δεν υπάρχει δάσκαλος με επιμόρφωση στις ΝΤ ας τους κάνει μάθημα ένας δάσκαλος που δεν έχει επιμορφωθεί στις ΝΤ
Δεν έχω άποψη

Αποστολέας Θέμα: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;  (Αναγνώστηκε 14217 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3104
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #30 στις: 20 Οκτ 2009, 12:15:30 πμ »
Και εγώ ζηλεύω τους δασκάλους γιατί δεν έχουν να κάνουν με 120 μαθητές κάθε χρόνο αλλά με ένα μόνο τμήμα 20-30 μαθητών οπότε η σχέση που αποκτούν με τα παιδιά είναι πολύ διαφορετική από ότι εμείς.

Σίγουρα psyblaster δεν είναι αυτός ο σκοπός του ολοημέρου αλλά είναι η πραγματικότητα σε αρκετές σχολικές μονάδες. Βέβαια βλέπετε τα πράγματα από διαφορετική πλευρά... Ως ειδικότητα με δικό σας πρόγραμμα και ύλη και φυσικά σε χαλαρούς ρυθμούς. Πραγματικά σας ζηλεύω!!!

Δυστυχώς ολοήμερο παίρνει συνήθως εκείνος ο δάσκαλος που έχει τα περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας και έτσι δε μπόρεσα ακόμα να το δοκιμάσω στη πράξη....
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Δημήτρης Κανάς

  • Εκπαιδευτικός
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 189
    • Εργαστήρι Δημοτικού Σχολείου
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #31 στις: 20 Οκτ 2009, 12:35:38 πμ »
evry έκανα την προσθήκη χωρίς να δω το μήνυμά σου...

Ωραία είναι στα πρώτα χρόνια... Μετά όμως κουράζεσαι.

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2777
  • Πύργος Ηλείας
    • ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #32 στις: 23 Οκτ 2009, 11:31:41 μμ »
psyblaster το ολοήμερο (με όλες τις ειδικότητες) δημιουργήθηκε 1. για να αφήνουν κάπου τα παιδιά τους οι γονείς που δουλεύουν μέχρι τις 16:00 και 2. γιατί μέρος της χρηματοδότησης έγινε από την Ε.Ε. Νομίζω πως αν σταματήσει η χρηματοδότηση από Ε.Ε. και περιοριστεί το ενδιαφέρον των γονιών τότε το πρόγραμμα του ολοήμερου θα σταματήσει.

...πάντως σύμφωνα με τη νέα πολιτική ηγεσία:

"3. Η τσάντα του μαθητή μένει στο ολοήμερο σχολείο. Είναι προτεραιότητα η καθολική λειτουργία ολοήμερων σχολείων, σε όλη την Ελλάδα, με ενιαίο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στα βασικά μαθήματα."

http://pekap.blogspot.com/2009/10/blog-post_20.html

Δημήτρης Κανάς

  • Εκπαιδευτικός
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 189
    • Εργαστήρι Δημοτικού Σχολείου
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #33 στις: 24 Οκτ 2009, 07:56:05 μμ »
Παράθεση
Παράθεση από: Δημήτρης 1980 στις 19 Οκτ 2009, 04:14:02 ΜΜ

    psyblaster το ολοήμερο (με όλες τις ειδικότητες) δημιουργήθηκε 1. για να αφήνουν κάπου τα παιδιά τους οι γονείς που δουλεύουν μέχρι τις 16:00 και 2. γιατί μέρος της χρηματοδότησης έγινε από την Ε.Ε. Νομίζω πως αν σταματήσει η χρηματοδότηση από Ε.Ε. και περιοριστεί το ενδιαφέρον των γονιών τότε το πρόγραμμα του ολοήμερου θα σταματήσει.


...πάντως σύμφωνα με τη νέα πολιτική ηγεσία:

"3. Η τσάντα του μαθητή μένει στο ολοήμερο σχολείο. Είναι προτεραιότητα η καθολική λειτουργία ολοήμερων σχολείων, σε όλη την Ελλάδα, με ενιαίο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στα βασικά μαθήματα."

http://pekap.blogspot.com/2009/10/blog-post_20.html

Μακάρι να αλλάξουν τα πράγματα!!!

Για να δούμε και στη πράξη τι οδηγίες θα μας στείλουν. Φτάνει πια με τα γενικόλογα (και τις θεωρίες) των υπουργών και των άλλων προσώπων της πολιτικής ηγεσίας.



gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2448
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #34 στις: 26 Οκτ 2009, 09:54:35 πμ »
Σύμφωνα με τα ανθρώπινα στάδια της ανάπτυξης (τα κοινά αποδεκτά από όλες τις σχολές τις ψυχολογίας) η ηλικία μετά την νηπιακή (γύρω στα 5 δηλαδή) μέχρι και τα 12 χρόνια του ανθρώπου είναι αυτή που έχει ως κυρίαρχη δραστηριότητα τη μάθηση. Υπάρχουν δηλαδή εσωτερικές δυνάμεις που σπρώχνουν τον άνθρωπο προς τη μάθηση (ξεκινώντας από τα ατελείωτα γιατί που αντιμετωπίζουν οι γονείς από τα παιδιά τους). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο οτι το δημοτικό, η πρωτοβάθμια εκπαίδευση δηλαδή στις περισσότερες χώρες απλώνεται σε όλη αυτή την ηλικία.

Από την εμφάνιση της εφηβείας και μετά (γύρω στα 12) η κυρίαρχη δραστηριότητα του ανθρώπου είναι άλλη (η σεξουαλική ωρίμανση) και αυτός είναι ένας λόγος που αντιμετωπίζουμε και προβλήματα στο να κινητοποιήσουμε τα παιδιά να ενδιαφερθούν για τη μάθηση. Γι' αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικός ο δεσμός που αναπτύσσει ο μαθητής με την διαδικασία της μάθησης στο δημοτικό. Όχι δηλαδή αν ξέρει να μιλάει αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και να χειρίζεται τον υπολογιστή, αλλά η σχέση αγάπης ή αποστροφής που αναπτύσσει για τη μάθηση, θα τον συντροφεύει για την υπόλοιπη ζωή του. Είναι η ηλικία που ο άνθρωπος θα αγαπήσει ή θα μισήσει το να μαθαίνει και θα μάθει ή δεν θα μάθει να μαθαίνει. Οι γνώσεις που θα πρέπει να αποκτήσει στο δημοτικό είναι ο πυρήνας αυτών των γνώσεων που θα του επιτρέψει να συνεχίσει να μαθαίνει στο Γυμνάσιο και το δημοτικό. Δηλαδή, ανάγνωση, γραφή, βασικά μαθηματικά (πράξεις, κλάσματα, απλές επιλύσεις προβλημάτων κλπ) και ο,τι άλλο διδάσκεται μέχρι σήμερα και ναι πιστεύω και να μάθει κάποια βασικά για του Η/Υ, να τους βλέπει ως εργαλείο μάθησης στην αίθουσα.  Όχι να διδάσκεται πληροφορική, αλλά να χρησιμοποιεί τον Η/Υ όπως χρησιμοποιούσε μέχρι σήμερα το τετράδιο και το μπλοκ της ζωγραφικής


Δεν έχω να προσφέρω κάποια άποψη πάνω στο συγκεκριμένο θέμα συζήτησης αλλά μου φάνηκαν εξαιρετικά ενδιαφέροντα αυτά που γράφει το παραπάνω απόσπασμα και ειδικά αυτά στα οποία έδωσα έμφαση.

Που θα μπορούσα να βρω μια συστηματική παρουσίαση τέτοιων απόψεων; Υπάρχει κάποιο καλό βιβλίο δηλαδή που να παρουσιάζει τις βασικές ιδέες χωρίς να χρησιμοποιεί ξύλινη γλώσσα;   Το τονίζω το τελευταίο γιατί όποτε έτυχε να ξεφυλίσω βιβλίο που μιλάει για παιδαγωγικά με πήρε ο ύπνος σε 5 λεπτά.

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #35 στις: 27 Οκτ 2009, 07:02:15 μμ »
Χα, χα. Έχεις δίκιο. Στα παιδαγωγικά και την ψυχολογία μπορεί να διαβάζεις ένα βιβλίο 500 σελίδων και αυτό που σε ενδιαφέρει να μην είναι σε περισσότερες από 10-20 σελίδες.  Από όσα έχω διαβάσει κανένα δεν αποφεύγει αυτό που λες, απλά τα διαβάζω με "παρέα". Η κοπέλα μου είναι ψυχολόγος και κυρίως από αυτήν έχω δανειστεί βιβλία και με προσανατολίζει τι να διαβάσω και φυσικά τα συζητάω μαζί της για να μπορέσω να κρατήσω αυτό που θα με βοηθήσει πραγματικά.
1. "Εκπαιδευτική ψυχολογία" δεν θυμάμαι συγγραφείς το διαφήμιζε όμως και στην alfavita, αλλά είνα πανάκριβο -130 ευρώ-, αν δεν το είχε πάρει η κοπέλα μου για την σχολή της δεν θα το έπαιρνα. Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει και πρακτικά παραδείγματα, βέβαια για μικρές ηλικίες, αλλά είναι πολύ καλό. Περιλαμβάνει μάλιστα παραδείγματα και για κάθε σχολή. 2. Η ανάπτυξη των παιδιών (σε 3 τόμους) εκδόσεις Τυπωθήτω, διδάσκεται στο ΑΠΘ στο τμήμα ψυχολογίας και το διάβαζα, γιατί σκεφτόμουν να δώσω κατατακτήριες. Βέβαια εγώ βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στις ανέκδοτες ιστορίες που ήταν εκτός ύλης. Εκεί περιγράφονται τα στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου, οι δραστηριότητες που είναι σημαντικές σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης, κρίσιμα στάδια που αν χαθεί η ευκαιρία να αναπτύξει ο άνθρωπος κάποιες ικανότητες ίσως να μην μπορέσει ποτέ να τις αναπτύξει κ.ο.κ.  3. Ένας "πολιτικός ψυχολόγος", ο οποίος ειδικεύεται στο έργο του Βιγκότσκι ο Ελισσαίος Βαγενάς, μου κέντρισε επίσης το ενδιαφέρον, κυκλοφορούν κάποια έργα του (μου άρεσε ιδιαίτερα ένα που έγραψε για την επιθετικότητα των εφήβων).

iliasthes

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 790
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #36 στις: 27 Οκτ 2009, 07:23:34 μμ »
Και η ανάπτυξη των παιδιών είδα πως διαφημίζεται στο alfavita. Αλλά ο ένας τόμος μόνο κάνει 49 ευρώ και αυτός δεν είναι ο μεγάλος τόμος. Αν έχεις πρόσβαση σε κάποια βιβλιοθήκη θα ήταν καλύτερα να το δανειστείς από εκεί.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3104
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #37 στις: 16 Ιούλ 2010, 08:47:39 μμ »
Μόλις είδα το παρακάτω άρθρο στο Αλφαβήτα http://www.alfavita.gr/artro.php?id=5492  που λέει
Ποιες ειδικότητες διδάσκουν χορό - εικαστικά - θέατρο - νέες τεχνολογίες - μουσική

και στην κατηγορία Νέες Τεχνολογίες λέει

4. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Για το διδακτικό αντικείμενο «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» μπορούν να υποβάλουν αίτηση οι κλάδοι ΠΕ19.50 και ΠΕ20.50.

Οι .50 δεν είναι αυτοί που έχουν και προσόντα ειδικής αγωγής? τι γίνεται? έχουν κάνει λάθος?
υποθέτω ότι αυτό αναφέρεται στο κανονικό σχολικό πρόγραμμα και όχι στο ολοήμερο. Δηλαδή για να διδάξεις σε δημοτικό πρέπει να είσαι του κλάδου ΠΕ19.50? δεν νομίζω ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί ΠΕ19.50
ξέρει κανείς τίποτα?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Wizard

  • Επισκέπτης
Απ: Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;
« Απάντηση #38 στις: 16 Ιούλ 2010, 10:34:51 μμ »
Σκόρπια άρθρα βάζουν στο alfavita, είναι για τα Ολοήμερα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, δες εδώ όλη την εγκύκλιο: http://edu.klimaka.gr/ekpaideytikoi-anakoinvseis/anaplirotes-oromisthioi/233-egkyklios-proslhpshs-anaplhrwtes-wromisthioi-eidikhs-agwghs.html?start=6