Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικά => Γενικά Παιδαγωγικά, Επιστημονικά και Τεχνικά Θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: dski στις 11 Απρ 2016, 11:15:11 μμ

Τίτλος: Διευθυντής Γραφείου Υπουργού Παιδείας: Πληροφοριακά αναλφάβητοι μαθητές
Αποστολή από: dski στις 11 Απρ 2016, 11:15:11 μμ
Δείτε εδώ (http://www.esos.gr/arthra/43440/dieythyntis-grafeioy-ypoyrgoy-pliroforiaka-analfavitoi-mathites-foitites-kai-enilikes) την ομιλία του κ. Παναγιώτη Κατσαρού, διευθυντή του γραφείου του υπουργού Παιδείας, σε ημερίδα με θέμα τις ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες.

Μεταξύ άλλων ο κ. Κατσαρός αναφέρει ότι: (οι τονισμοί δικοί μου)

"Πληροφοριακά αναλφάβητοι μαθητές, φοιτητές και ενήλικες δεν θα είναι σε θέση να συμμετέχουν ισότιμα στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική δραστηριότητα της χώρας."

"Το ότι οι μαθητές έχουν εξοικειωθεί ως χρήστες με τη νέα τεχνολογία δεν συνεπάγεται ότι έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες. Είναι διαπιστωμένο το μεγάλο χάσμα ανάμεσα στους μαθητές που χρησιμοποιούν την τεχνολογία με ενεργητικό και δημιουργικό τρόπο για να ενισχύσουν τις γνώσεις και ικανότητες τους, και σε αυτούς που σχεδόν αποκλειστικά την χρησιμοποιούν ως παθητικοί καταναλωτές χωρίς κριτική σκέψη."

"Ως κοινωνία έντασης γνώσης επιζητούμε από τα σχολεία να εκπαιδεύσουν τα παιδιά μας ώστε να γίνουν «κριτικοί» χρήστες και δημιουργοί στο online περιβάλλον, βοηθώντας τα να κάνουν τις σωστές επιλογές ώστε να αποφευχθούν βλαπτικές συνέπειες."

"Η συζήτηση πάντως έχει μεταφερθεί από το αν θα χρησιμοποιήσουμε τεχνολογία στην εκπαίδευση, στο πώς θα τη χρησιμοποιήσουμε."


Με μια διαγώνια ανάγνωση, η αίσθησή μου είναι ότι δεν τα λέει και άσχημα ο κ. Κατσαρός, όμως πάλι η έμφαση είναι στις ΤΠΕ και πως θα αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση και όχι στην πληροφορική ως επιστήμη και στην εκπαιδευτική της αξία. Μα ο πληροφορικός γραμματισμός που ευαγγελίζονται όλοι δεν είναι μόνο η αποδοτική χρήση των ΤΠΕ αλλά και η δημιουργία και ο προγραμματισμός εργαλείων και μηχανών ΤΠΕ σε όλα τα πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αυτό όμως είναι κάτι που όχι μόνο το υπουργείο αλλά και άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς (π.χ. το ΙΕΠ) δείχνουν, συνειδητά ή ασυνείδητα (?!) αλλά πάντως επιδεικτικά να το αγνοούν τα τελευταία 6-7 χρόνια...