Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Μονοδιάστατοι πίνακες => Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον => Ταξινόμηση => Μήνυμα ξεκίνησε από: Σπύρος Δουκάκης στις 23 Απρ 2012, 10:08:54 πμ

Τίτλος: Διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της Ταξινόμησης φυσαλίδας
Αποστολή από: Σπύρος Δουκάκης στις 23 Απρ 2012, 10:08:54 πμ
Συνάδελφοι θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας μία πρόταση-διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της ταξινόμησης ευθείας ανταλλαγής ή φυσαλίδας που παρουσιάσαμε στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής» που πραγματοποιήθηκε στην Φλώρινα.
Η προτεινόμενη διδακτική προσέγγιση με σκοπό την ταξινόμηση των στοιχείων ενός πίνακα στηρίζεται σε μία σκαλωσιά μάθησης με τη διαπραγμάτευση εννοιών και αξιοποίηση στοχευμένων δραστηριοτήτων και στις τρεις αλγοριθμικές συνιστώσες (ακολουθία, επιλογή και επανάληψη).
Η εισήγηση και η παρουσίαση βρίσκονται στο σύνδεσμο: http://wp.me/pykbG-c9 (http://wp.me/pykbG-c9) στο blog aepp.wordpress.com (http://aepp.wordpress.com)

Όπως πάντα ευπρόσδεκτα τα σχόλια και οι παρατηρήσεις.
Τίτλος: Απ: Διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της Ταξινόμησης φυσαλίδας
Αποστολή από: evry στις 29 Απρ 2012, 09:07:05 πμ
βασικά δεν είδα τον τίτλο του θέματος πριν , από το μήνυμά σου νόμισα ότι ήταν το αρχικό θέμα για τη φυσαλίδα, για αυτό απάντησα εκεί.
Δεν έχω κάποιο άλλο σχόλιο, δεν έχω προλάβει να διαβάσω την εργασία απλά παρατήρησα ότι κατά τη γνώμη μου ένας μαθητής θα καταλάβει καλύτερα το
εύρεση μικρότερου ή 2 μικρότερων από το ταξινόμηση 1 ή 2. Δηλαδή χρησιμοποιείς σαν σκαλωσιά την εύρεση του μικρότερου που είναι μια έννοια που ήδη ξέρεις ώστε να φτάσεις σιγά σιγά στη φυσαλίδα
Τίτλος: Απ: Διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της Ταξινόμησης φυσαλίδας
Αποστολή από: nikolasmer στις 07 Απρ 2013, 07:54:17 μμ
Καλησπέρα.
Αν κάποιος έκανε την ταξινόμηση στοιχείων ενός πίνακα όπως παρακάτω πόσο περισσότερο επιβαρύνεται ο κώδικας;
Κώδικας: [Επιλογή]
  ΓΙΑ I ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΔΙΑΒΑΣΕ Π[I]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΜΑΧ <- Π[Κ]
    Θ <- Κ
    ΓΙΑ I ΑΠΟ Κ + 1 ΜΕΧΡΙ 10
      ΑΝ Π[I] > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
        ΜΑΧ <- Π[I]
        Θ <- I
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    TEMP <- Π[Θ]
    Π[Θ] <- Π[Κ]
    Π[Κ] <- TEMP
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Τίτλος: Απ: Διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της Ταξινόμησης φυσαλίδας
Αποστολή από: gthal στις 14 Απρ 2013, 10:19:45 μμ
Δεν επιβαρύνεται καθόλου.
Είναι μια χαρά ταξινόμηση και διαισθητικά οι μαθητές, αν τους αφήσει κανείς να ανακαλύψουν την ταξινόμηση, σε μια τέτοια πρόταση τείνουν να καταλήγουν.
Προσωπικά δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο αναγκάζονται να μαθαίνουν μια πιο δυσνόητη μέθοδο, από τη στιγμή που είναι το ίδιο μη-αποδοτική ...
Τίτλος: Απ: Διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της Ταξινόμησης φυσαλίδας
Αποστολή από: gpapargi στις 14 Απρ 2013, 10:58:03 μμ
Η φυσσαλίδα υπάρχει γιατί έχει την έξυπνη έκδοση που καταλαβαίνει την πρόωρη ταξινόμηση και σταματάει. Άρα η λογική λέει: «είτε διδάσκεις και χρησιμοποιείς  την έξυπνη φυσσαλίδα γιατί είναι πιο γρήγορη από την ταξινόμηση επιλογής, είτε διδάσκεις την επιλογή  που είναι πιο απλή». Το να διδάσκεις την αργή φυσσαλίδα και να μένεις σε αυτή απλά δεν έχει νόημα. Δείχνει ότι δεν καταλαβαίνουμε γιατί διδάσκουμε το καθετί.
Τίτλος: Απ: Διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της Ταξινόμησης φυσαλίδας
Αποστολή από: gthal στις 14 Απρ 2013, 11:09:33 μμ
Έτσι ακριβώς!