Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον => Εξετάσεις 2018-2019 => Μήνυμα ξεκίνησε από: evry στις 12 Ιούν 2019, 09:35:01 πμ

Τίτλος: Θέμα 2
Αποστολή από: evry στις 12 Ιούν 2019, 09:35:01 πμ
Εδώ σχολιάζουμε το θέμα 2
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: themata στις 12 Ιούν 2019, 11:29:01 πμ
(1) 0
(2) n
(3) ψευδής
(4) i
(5) count+1
(6) 3
(7) αληθής
(8) position
(9) i+1
(10) done=αληθής (ή count=3)
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Νίκη στις 12 Ιούν 2019, 11:52:25 πμ
Τι λέτε γιαυτό; ::)
1. 3
6. 0
10 count=0 ή done = αληθής
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: petroszoul στις 12 Ιούν 2019, 11:56:48 πμ
Τι λέτε γιαυτό; ::)
1. 3
6. 0
10 count=0 ή done = αληθής

Αν βάλεις και το 5. count -1, τότε ναι...μετράς αντίστροφα 3 φορές. Νομίζω ότι βγάζει το επιθυμητό αποτέλεσμα

Επίσης στο 10 υπάρχει και η εξής σωστή συνθήκη: position <> 0
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Νίκη στις 12 Ιούν 2019, 11:59:16 πμ
Ναι εννοείται count-1...
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: petrosp13 στις 12 Ιούν 2019, 12:02:16 μμ
Ωραίο δεύτερο θεμα
Χωρίς ασάφειες, εξετάζει αν αφομοίωσαν καλά αυτά που διδάχθηκαν και με πολλά κενά ώστε να μην αντιγράφονται εύκολα, αλλά να μην χανονται και πολλές μονάδες σε περίπτωση λάθους
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Konstantina Petropoulou στις 12 Ιούν 2019, 12:23:39 μμ
έχουμε τις απαντήσεις για το Β2   :) :) :) :)
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: themata στις 12 Ιούν 2019, 12:24:20 μμ
Β2. α)
1. Η παράμετρος υ(μεταβλητή) αντιστοιχίζεται σε πίνακα Ψ[10]
2. Κλήση συνάρτησης με την εντολή ΚΑΛΕΣΕ
3. Διαφορετικό πλήθος πραγματικών - τυπικών παραμέτρων στη λίστα.
4. Καταχώρηση σε μεταβλητή ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ, πραγματικής τιμής
5.  Κλήση διαδικασίας με λάθος εντολή
β)
1. π← Α(κ,θ)
2. γ← Α(μ,θ)
3. ΚΑΛΕΣΕ Β(π,μ,γ)
4. γ←Α(μ,θ)
5. ΚΑΛΕΣΕ Β(π,μ,Ρ[1])
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Konstantina Petropoulou στις 12 Ιούν 2019, 12:32:18 μμ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ  :angel: :angel: :angel:
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Καραμαούνας Πολύκαρπος στις 12 Ιούν 2019, 04:44:35 μμ
B1. (10)
done = Αληθής
ή
count = 3
ή
count >= 3
ή
i <= n
ή
i <> n+1
ή
position <> 0
ή
position > 0
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: gmav στις 13 Ιούν 2019, 09:41:11 πμ
Αν πει κάποιος ότι η αντίστοιχη της κ <- Β(π,μ,ρ[1]) είναι η ΚΑΛΕΣΕ Β(π,κ,ρ[1]);
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: bugman στις 13 Ιούν 2019, 09:49:11 πμ
προφανώς είναι λάθος, το μ δεν το έχει βάλει!
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: ntzios kostas στις 13 Ιούν 2019, 01:01:21 μμ
Δεν είναι λάθος. 
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: petrosp13 στις 13 Ιούν 2019, 01:04:00 μμ
Απλά έχει κάνει μια περιττή διόρθωση, αλλά λάθος δεν μπορείς να το πεις
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: balatsa στις 13 Ιούν 2019, 04:29:27 μμ
B1. (10)
done = Αληθής
ή
count = 3
ή
count >= 3
ή
i <= n
ή
i <> n+1
ή
position <> 0
ή
position > 0

Ένα μαθητής μου έγραψε:  position=i επειδή υπάρχουν πολλές σωστές λύσεις ελπίζω να πιαστούν όλες σωστές και όχι μερικες
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 13 Ιούν 2019, 04:36:18 μμ
Αν πει κάποιος ότι η αντίστοιχη της κ <- Β(π,μ,ρ[1]) είναι η ΚΑΛΕΣΕ Β(π,κ,ρ[1]);
θα μπορούσε από κάποιο/α μαθητή/ρια να έχει δοθεί η απάντηση
ΚΑΛΕΣΕ Β(π, μ, γ)

δεδομένου ότι η εκφώνηση ζητά να χρησιμοποιηθούν μεταβλητές του προγράμματος.
(από την άλλη στο ερώτημα 2 είναι υποχρεωτικό να αξιοποιήσεις πίνακα στην κλήση της συνάρτησης, οπότε είναι φανερό ότι δεν εννοεί μεταβλητές αλλά στοιχεία του τμήματος δηλώσεων μεταβλητών).

Πάντως η εκφώνηση αναφέρεται σε ένα λάθος ανά κλήση και ζητά τη διόρθωση αυτού (; ) του λάθους.

Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 13 Ιούν 2019, 05:22:03 μμ
θα μπορούσε από κάποιο/α μαθητή/ρια να έχει δοθεί η απάντηση
ΚΑΛΕΣΕ Β(π, μ, γ)

δεδομένου ότι η εκφώνηση ζητά να χρησιμοποιηθούν μεταβλητές του προγράμματος.
(από την άλλη στο ερώτημα 2 είναι υποχρεωτικό να αξιοποιήσεις πίνακα στην κλήση της συνάρτησης, οπότε είναι φανερό ότι δεν εννοεί μεταβλητές αλλά στοιχεία του τμήματος δηλώσεων μεταβλητών).

Πάντως η εκφώνηση αναφέρεται σε ένα λάθος ανά κλήση και ζητά τη διόρθωση αυτού (; ) του λάθους.

Γενικά, αυτό το θέμα είχε ένα προβληματάκι ως προς τον καθορισμό του ζητούμενου!
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: bugman στις 13 Ιούν 2019, 05:40:18 μμ
Το Β2.β5 είναι σίγουρα αυτό: ΚΑΛΕΣΕ Β(π,μ,ρ[1])
Το ρ[1] περνάει με αναφορά, και είναι ίδιου τύπου (Πραγματική). Είναι στοιχείο πίνακα δεν είναι πίνακας.
Το να βάλεις άλλη μεταβλητή αυθαίρετα δεν παίζει. Είναι σαν να λες ότι έχει δυο λάθη, πράγμα που το αποκλείει.


Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: bugman στις 13 Ιούν 2019, 05:46:08 μμ
Στο Β2.β4 μπορεί να διαλέξει κανείς οποιαδήποτε πραγματική ακόμα και το ρ[1] στη θέση του υ.
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 13 Ιούν 2019, 06:08:00 μμ
Το Β2.β5 είναι σίγουρα αυτό: ΚΑΛΕΣΕ Β(π,μ,ρ[1])
Το ρ[1] περνάει με αναφορά, και είναι ίδιου τύπου (Πραγματική). Είναι στοιχείο πίνακα δεν είναι πίνακας.
Το να βάλεις άλλη μεταβλητή αυθαίρετα δεν παίζει. Είναι σαν να λες ότι έχει δυο λάθη, πράγμα που το αποκλείει.




νομιζω οτι περιέγραψα επαρκως τη σκεψη μου. γνωριζω οτι το ρ [1] ειναι σωστο απο το 2005.
και το ρ [1] δεν είναι μεταβλητή αλλα στοιχείο πίνακα

παντως δε λεει να κανεις 1 αλλαγη
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: bugman στις 13 Ιούν 2019, 06:24:28 μμ
Στη ΓΛΩΣΣΑ το στοιχείο πίνακα είναι μεταβλητή. Αν έχεις μια διαδικασία που παίρνει μεταβλητή έστω ακέραια και προσθέτει ένα, τότε μετά τη κλήση είτε  βάλεις μεταβλητή ακέραια με όνομα ή με στοιχείο πίνακα, επίσης ακέραια, είναι το ίδιο. Και στις δυο περιπτώσεις θα αυξηθεί η τιμή κατά ένα.
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 13 Ιούν 2019, 07:20:21 μμ
στη ΓΛΩΣΣΑ το στοιχείο πίνακα είναι στοιχείο πίνακα και υποβάλλεται σε επεξεργασία όπως μία μεταβλητή, αλλά είναι στοιχείο πίνακα και για αυτό δηλώνεται ως στοιχείο πίνακα ενώ η μεταβλητή δηλώνεται ως μεταβλητή
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: pgrontas στις 14 Ιούν 2019, 09:52:19 πμ
στη ΓΛΩΣΣΑ το στοιχείο πίνακα είναι στοιχείο πίνακα και υποβάλλεται σε επεξεργασία όπως μία μεταβλητή, αλλά είναι στοιχείο πίνακα και για αυτό δηλώνεται ως στοιχείο πίνακα ενώ η μεταβλητή δηλώνεται ως μεταβλητή
Πώς δηλώνουμε *στοιχείο* πίνακα στη γλώσσα;

Σαφώς τα στοιχεία πίνακα είναι μεταβλητές. Η διαφορετικότητα στη σύνταξη  κατά τη χρήση (όχι στη δήλωση) λόγω του δείκτη οφείλεται ακριβώς στο ότι υπάρχουν πολλές αλλά συγκεκριμένου τύπου και είδους μεταβλητές και πρέπει να προσδιορίσεις σε ποια θα γίνει η επεξεργασία εύκολα ώστα να μπορεί να αυτοματοποιηθεί μέσω δομής επανάληψης η μαζική επεξεργασία. Εννοιολογικά όμως δεν υπάρχει καμία διαφορά.

Όπως λέει και ένα παλιό ρητό:
"If it walks like a duck and it quacks like a duck, then it must be a duck"
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: pgrontas στις 14 Ιούν 2019, 09:57:04 πμ
Γενικά, αυτό το θέμα είχε ένα προβληματάκι ως προς τον καθορισμό του ζητούμενου!
Συμφωνώ.
Στα θέματα όπου ψάχνουμε κάποιο λάθος πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουργοι πώς θα ερμηνευτεί και ότι το λάθος είναι μοναδικό.
Για παράδειγμα στα προφορικά είχαμε μαθητές που στο ΚΑΛΕΣΕ Α(μ, θ), θεώρησαν το ΚΑΛΕΣΕ σωστό και αντικατέστησαν τη συνάρτηση με διαδικασία.
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν τα υποπρογράμματα και οι παράμετροι είχαν λογικά ονόματα πχ. min ή ταξινόμηση ή κάτι τέτοιο, ώστε να τονιστεί στο μαθητή ποιος είναι ο στόχος της εντολής.
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 14 Ιούν 2019, 10:07:07 πμ
Πώς δηλώνουμε *στοιχείο* πίνακα στη γλώσσα;

δεν το δηλώνουμε, γιατί δεν είναι μόνο, του είναι μέρος της ομάδας και πρέπει να συμβαδίσει με την ομάδα.
Άλλωστε, όποια πάπια ξεστρατίσει από την ομάδα, συνήθως αποτελεί ένα νόστιμο γεύμα για τον λύκο
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: sakisnemkav στις 15 Ιούν 2019, 12:11:08 πμ
https://youtu.be/HA1szn4_zL4?t=302
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Ιούν 2019, 02:01:55 μμ
Συμφωνώ.
Στα θέματα όπου ψάχνουμε κάποιο λάθος πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουργοι πώς θα ερμηνευτεί και ότι το λάθος είναι μοναδικό.
Για παράδειγμα στα προφορικά είχαμε μαθητές που στο ΚΑΛΕΣΕ Α(μ, θ), θεώρησαν το ΚΑΛΕΣΕ σωστό και αντικατέστησαν τη συνάρτηση με διαδικασία.

Ακριβώς! Δεν θα πρέπει οι μαθητές να φτάνουν στο σημείο να αναρωτιούνται "τι θέλει ο ποιητής τώρα να γράψουμε"!
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: gkatsion στις 15 Ιούν 2019, 09:34:34 μμ
Ακριβώς! Δεν θα πρέπει οι μαθητές να φτάνουν στο σημείο να αναρωτιούνται "τι θέλει ο ποιητής τώρα να γράψουμε"!

Όλη η απάντηση έχει στηριχθεί στο ότι κάθε πρόταση έχει ένα και μόνο ένα λάθος
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: dimitrios67 στις 17 Ιούν 2019, 10:02:17 μμ
Όταν σε ένα υποπρόγραμμα έχουμε τυπική παράμετρο π.χ. έναν ακέραιο, κατά την κλήση ΔΕΝ μας ενδιαφέρει εάν η πραγματική παράμετρος είναι απλή μεταβλητή (ακέραιος) ή στοιχείο ενός μονοδιάστατου πίνακα ή στοιχείο ενός δισδιάστατου πίνακα κλπ!
Παράδειγμα στο πρόγραμμα που επισυνάπτω.
(το επισυνάπτω γιατί έχω κάποιο πρόβλημα με τους Ελληνικούς χαρακτήρες στη Γλωσσομάθεια.
Αν έχει κάποιος κάποια ιδέα....)

Στον κώδικα παρατηρούμε ότι στη διαδικασία περνάει σαν όρισμα ένας ακέραιος.
Την διαδικασία ΔΕΝ την ενδιαφέρει εάν ο ακέραιος είναι στοιχείο πίνακα ή απλή μεταβλητή.
Μας ενδιαφέρει εάν είναι ακέραιος!
Οκ, περνάει και η διεύθυνση (ή γίνεται το copy , anyway!), αλλά ο ορισμός της διαδικασίας λέει:
Η παράμετρος (όρισμα) να είναι ακέραια, να αυξηθεί κατά 1, και να "ενημερωθεί" το κυρίως πρόγραμμα.
Όταν πραγματική παράμετρος είναι η Χ που έχει τιμή 5, μετά την κλήση της Δ1 γίνεται 6.
Ομοίως, όταν καλούμε την Δ1 με πραγματική παράμετρο το στοιχείο Ζ[1], του πίνακα Ζ,
το στοιχείο αυξάνεται κατά 1.
Και έχω και τρίτη περίπτωση με 2D array, οπού συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.
Άρα, η Δ1 ΔΕΝ "γνωρίζει" και δεν την "ενδιαφέρει" εάν το όρισμα είναι απλή μεταβλητή ή στοιχείο πίνακα.
Δηλ. ΔΕΝ περνάει ο πίνακας Ζ, ας πούμε base address ή κάτι άλλο.
Βέβαια είναι πολύ ενδιαφέρον να γνώριζα ΠΩΣ γίνεται το pass by reference στη ΓΛΩΣΣΑ, γιατί δεν το έχω καταλάβει.
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: Λάμπρος Παπαδόπουλος στις 17 Ιούν 2019, 11:33:22 μμ
Παράθεση
Βέβαια είναι πολύ ενδιαφέρον να γνώριζα ΠΩΣ γίνεται το pass by reference στη ΓΛΩΣΣΑ, γιατί δεν το έχω καταλάβει.

Δεν γίνεται... Είναι "με τιμή" στις συναρτήσεις και "με τιμή - αποτέλεσμα" στις διαδικασίες.
Τίτλος: Απ: Θέμα 2
Αποστολή από: sakisnemkav στις 19 Ιούν 2019, 01:32:04 μμ
https://www.youtube.com/watch?v=HA1szn4_zL4&list=PLQgMKB9FJMVCNw5m8T-evFhsnhUsIb8ux&index=8