Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: JR στις 21 Φεβ 2011, 03:48:02 μμ

Τίτλος: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
Αποστολή από: JR στις 21 Φεβ 2011, 03:48:02 μμ
Καλημέρες!

Σήμερα στο σχολείο ενώ είμουν στον πίνακα και έφτιαχνα πρόγραμμα έγραψα το εξής:

[...]
Αν i=1 και j=1 τότε
    max <- Β[i,j]
    min <- B[i,j]
Αλλιώς_αν B[i,j] > max τότε
    max <- B[i,j]
Αλλιώς_αν Β[i,j] < min τότε
    min <- Β[i,j]
Τέλος_αν
[...]

Όλα αυτά όσο διάβαζα, για να γλιτώσω δεύτερη επανάληψη απέξω.. δεν υπάρχει θέμα, αλλά η καθηγήτρια μου είπε πως είναι λάθος να τελείωνω με 'αλλιώς_αν' .... και πως στο σχολικό λέει πως στο τέλος πρέπει να έχει 'αλλιώς' σκέτο. Με τον καθηγητή μου (που είναι από δω), από την αρχή της χρονιάς το κάνω αυτό και δεν υπάρχει θέμα λάθους για την εντολή αν. Η καθηγήτρια είπε πως στις πανελλήνιες λογικά θα μου το πάρουν ως λάθος και το διώρθωσα ως εξής:

Αν i=1 και j=1 τότε
    max <- Β[i,j]
    min <- B[i,j]
Αλλιώς
   Αν B[i,j] > max τότε
        max <- B[i,j]
   τέλος_αν
   Αν Β[i,j] < min τότε
        min <- Β[i,j]
   τέλος_αν
Τέλος_αν


Είναι όντως λάθος; Τι θα συνέβαινε στις πανελλήνιες;
Το έστειλα και στον καθηγητή μου, απλώς ίσως αργήσει να απαντήσει και γιαυτό ρωτάω και στο στέκι.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Τίτλος: Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
Αποστολή από: odysseas στις 21 Φεβ 2011, 04:58:46 μμ
Η απλή επιλογή (sic) τελειώνει με ΑΛΛΙΩΣ;

Κώδικας: [Επιλογή]
ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  εντολές
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Μια δομή πολλαπλής επιλογής που τελειώνει με ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ, ισοδυναμεί απλά με μια δομή επιλογής που η τελευταία ΑΝ δεν έχει ΑΛΛΙΩΣ.

Κώδικας: [Επιλογή]
ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  εντολές
ΑΛΛΙΩΣ
  ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
    εντολές
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Στο κάτω-κάτω, τι μπορείς να γράψεις αν σε μια κατάσταση υπάρχουν 3 περιπτώσεις, και στην τελευταία δεν υπάρχει τίποτα να κάνεις; Το να γράψεις:

Κώδικας: [Επιλογή]
Αν B[i,j] > max τότε
  max <- B[i,j]
τέλος_αν
Αν Β[i,j] < min τότε
  min <- Β[i,j]
τέλος_αν

δεν είναι καθόλου το ίδιο με το να γράψεις:

Κώδικας: [Επιλογή]
Αν B[i,j] > max τότε
  max <- B[i,j]
Αλλιώς_αν Β[i,j] < min τότε
  min <- Β[i,j]
τέλος_αν

Πρόκειται για διαφορετικό τρόπο λειτουργίας και μου είναι αδιανόητο να μην επιτρέπεται να γράψεις το δεύτερο.

Τέλος, στο τετράδιο μαθητή σελ. 20, έχει παράδειγμα δομής επιλογής που δεν τελειώνει με αλλιώς...
Τίτλος: Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 21 Φεβ 2011, 06:32:22 μμ
Το θέμα αυτό από ό,τι φαίνεται εξακολουθεί να προβληματίζει... Δεν υπάρχει λάθος!

Δες και: http://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2855.0 και αλλού στο Στέκι...
Τίτλος: Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 22 Φεβ 2011, 12:19:59 μμ
Οπως λέει και ο Νίκος το θέμα αυτό έχει ξανασυζητηθεί στο παρελθον εκτενέστερα και οι καταλήξαμε ότι και οι δυο τρόποι χρήσης της Αλλιως_αν είναι σωστές.

Τίτλος: Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
Αποστολή από: Sergio στις 23 Φεβ 2011, 02:05:55 πμ
Δυστυχώς από το .. 2003, συζητιέται ακόμα 8)
Τίτλος: Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
Αποστολή από: ntzios kostas στις 23 Φεβ 2011, 08:44:03 πμ
Δυστυχώς ακόμα κάποιοι ακόμα και τώρα δεν το γνωρίζουν.
Τίτλος: Απ: Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 10 Μάρ 2011, 11:31:48 πμ
Πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί όμως;