Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Δομή επιλογής => Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον => Εντολή ΑΝ => Μήνυμα ξεκίνησε από: maria.k. στις 14 Δεκ 2009, 12:31:33 πμ

Τίτλος: Πολλαπλή και εμφωλευμένη επιλογή
Αποστολή από: maria.k. στις 14 Δεκ 2009, 12:31:33 πμ
Καλησπέρα!
Έχω μια απορία σχετικά με το ποια είναι η σωστή σύνταξη της πολλαπλής επιλογής Αν.

Στο σχολικό βιβλίο αναφέρει πως η σύνταξη είναι:
Αν συνθήκη τότε
  εντολή1
αλλιως_αν συνθηκη2 τοτε
  εντολή2
...
αλλιως
  εντολη
τελος_αν


Όμως στο βιβλίο δραστηριοτήτων τη χρησιμοποιεί χωρίς το "αλλιώς".
Πέρυσι δίδασκα πρώτη φορά το μάθημα και υπό την επήρρεια των γλωσσών προγραμματισμού τους έλυνα και ασκήσεις χωρίς την περιπτωση αλλίως. Συνάδελοι, όμως, έλεγαν στα παιδιά πως θα την χρησιμοποιούν όπως την ορίζει στο βιβλίο. Φέτοσς, τους βάζω πάντα την περίπτωση αλλιώς αλλά και πάλι ορισμένοι συνάδελφοι διαφωνούν...
Τί ισχύει τελικα???


Όσο για την εμφωλευμένη δομή επιλογής, σας παραθέτω ένα σωστό-λάθος:

Εμφωλευμένα Αν είναι δυο ή περισσότερες εντολές της μορφής ΑΝ...ΤΟΤΕ...ΑΛΛΙΩΣ που περιέχονται η μία μέσα στην άλλη.

Σύμφωνα με τον ορισμό που έχει στο 8ο κεφάλαιο είναι σωστή, αλλά αυτό σημαίνει ότι στα εμφωλευμένα αν δεν μπορώ να έχω μια απλή δομή επιλογής?
Τίτλος: Απ: Πολλαπλή και εμφωλευμένη επιλογή
Αποστολή από: evry στις 14 Δεκ 2009, 08:30:08 πμ
Συνάδελοι, όμως, έλεγαν στα παιδιά πως θα την χρησιμοποιούν όπως την ορίζει στο βιβλίο.
Τί ισχύει τελικα???
Το ίδιο πρόβλημα έχω και εγώ κάθε χρονιά.
Το πιθανότερο είναι ότι η πρώτη επαφή που είχαν αυτοί οι συνάδελφοι με τον προγραμματισμό ήταν το εν λόγω βιβλίο και για αυτό το έχουν κάνει ευαγγέλιο. Τέλος πάντων, δηλαδή αν μπορείς να γράψεις κάτι σαν το παρακάτω

Αν α >0 Τότε
   Αν β > 0 Τότε
       Γράψε 'αβ'
   Αλλιώς
       Γράψε 'α'
   Τέλος_Αν
Τέλος_Αν
 
αυτό δεν μπορεί να γίνει με αλλιώς_αν?

Αυτό το πρόβλημα μαζί με το επόμενο που παραθέτεις οφείλονται στο γεγονός ότι η ΓΛΩΣΣΑ δεν ορίζεται πουθενά στο βιβλίο αυστηρά, δηλαδή σε κάποια αυστηρή μορφή, π.χ. EBNF. Αν ήταν έτσι θα είχαμε έναν ορισμό όπως τον παρακάτω
   Αν <Συνθήκη1> Τότε
      Εντολές1
  ( Αλλιώς_Αν <Συνθήκη2>  Τότε
      Εντολές2 )*
  [ Αλλιώς
      Εντολές ]

δεν τα θυμάμαι και καλά , αλλά ο συμβολισμός [] σημαίνει προαιρετικό.
Πάντως το επιχειρήμα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να πείσεις τα παιδιά είναι η προηγούμενη εμφωλευμένη Αν που σου έδωσα και το γεγονός ότι αφού μπορεί να γραφτεί απλή επιλογή χωρίς αλλιώς το ίδιο μπορεί να γίνει και με την αλλιώς_αν .
Τίτλος: Απ: Πολλαπλή και εμφωλευμένη επιλογή
Αποστολή από: maria.k. στις 14 Δεκ 2009, 10:04:40 πμ
"Αυτό το πρόβλημα μαζί με το επόμενο που παραθέτεις οφείλονται στο γεγονός ότι η ΓΛΩΣΣΑ δεν ορίζεται πουθενά στο βιβλίο αυστηρά, δηλαδή σε κάποια αυστηρή μορφή."

Συμφωνώ απόλυτα με αυτό αλλά στις εξετάσεις υπάρχει περίπτωση να κόψουν μόρια από μια Πολλαπλή Αν χωρίς αλλιως???
Γιατί τα παιδιά έχουν μπερδευτεί αρκετά...


 
Τίτλος: Απ: Πολλαπλή και εμφωλευμένη επιλογή
Αποστολή από: lykos στις 14 Δεκ 2009, 02:16:21 μμ
Παράθεση
....ποια είναι η σωστή σύνταξη ...
....
Παράθεση
Όμως στο βιβλίο δραστηριοτήτων τη χρησιμοποιεί χωρίς το "αλλιώς".
Είναι 2 διαφορετικά (ή τουλάχιστον όχι ολόιδια) παράγματα "η σύνταξη της εντολής" και "η χρήση της εντολής".
Στην ερώτηση "ποιά η σύνταξη της εντολής", πρέπει να αναφέρεις και το "αλλιώς εντολές" (μεσα σε [], είναι το σωστότερο).
Τίτλος: Απ: Πολλαπλή και εμφωλευμένη επιλογή
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 14 Δεκ 2009, 07:13:04 μμ
Συμφωνώ απόλυτα με αυτό αλλά στις εξετάσεις υπάρχει περίπτωση να κόψουν μόρια από μια Πολλαπλή Αν χωρίς αλλιως???

Όχι!
Τίτλος: Απ: Πολλαπλή και εμφωλευμένη επιλογή
Αποστολή από: batos στις 15 Δεκ 2009, 01:26:57 πμ
Δές Τετράδιο μαθητή σελ.20. Το ΑΛΛΙΩΣ απουσιάζει.
Τίτλος: Απ: Πολλαπλή και εμφωλευμένη επιλογή
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 16 Δεκ 2009, 08:41:16 πμ
Από την στιγμή που το βιβλίο ορίζει την  σύνταξη της εντολής χρησιμοποιώντας το |"αλλιώς " νομίζω ότι  έτσι πρέπει να το δεχτούμε ότι είναι η σύνταξη.

Στην χρήση της,  βέβαια μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς  το αλλιώς