Το Στέκι των Πληροφορικών

Επαγγελματικό Λύκειο => Γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΜΙΤΜ στις 14 Μάι 2008, 03:30:56 μμ

Τίτλος: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: ΜΙΤΜ στις 14 Μάι 2008, 03:30:56 μμ
Κάποιος να με βοηθησει  :(

Σε πόσα και ποιά μαθήματα εξετάζονται η μαθητές ενός ΕΠΑΛ?
Με ενδιαφέρει στον τομέα της πληροφορικής?
Μπορεί απόφοιτος ενιαίου λυκειου να γραφθεί στην τρίτη τάξη του ΕΠΑΛ και να δώσει πανελληνιεσ εξετάσεις για ΤΕΙ πληροφορικής και τηλεπικοινωνιων?

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: GeLk στις 21 Μάι 2008, 09:21:59 μμ
Το πρόγραμμα των πανελληνίων εξετάσεων, το οποίο περιλαμβάνει και αυτό των ΤΕΕ μπορείς να δεις στην ιστοσελίδα
http://www.neodynamiko.gr/panelinies2008.htm
Από του χρόνου, όταν θα υπάρχει Γ΄ΕΠΑΛ, για τον τομέα Πληροφορικής θα εξετάζονται τα μαθήματα α) Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και β) Δίκτυα

Σχετικά με το αν μπορεί κάποιος απόφοιτος Γενικού Λυκείου να γράφεται στη Γ΄ΕΠΑΛ η απάντηση είναι ΟΧΙ. Αυτή τη δυνατότητα είχε παλαιότερα (με τα ΤΕΕ) αλλά από την ίδρυση του ΕΠΑΛ η δυνατότητα έπαψε να υπάρχει. Αυτό γιατί το ΕΠΑΛ είναι ισοδύναμο με το Γενικό Λύκειο και εκτός από απολυτήριο παρέχει και πτυχίο ειδίκευσης.

Γιώργος
 :)

 
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: evry στις 22 Μάι 2008, 10:02:05 πμ
 Στο μάθημα Προγραμματισμός Η/Υ ξέρεις ποιο βιβλίο θα κάνουν? Το παλιό του ΤΕΕ ή κάποιο καινούργιο?
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 22 Μάι 2008, 11:14:42 πμ
Στο μάθημα Προγραμματισμός Η/Υ ξέρεις ποιο βιβλίο θα κάνουν? Το παλιό του ΤΕΕ ή κάποιο καινούργιο?

Και δική μου απορία...


Μήπως προτιμήσουν κάποια δοκιμασμένη συνταγή;   >:D
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: GeLk στις 22 Μάι 2008, 11:21:31 μμ
Ναι, είναι το παλιό των Σιδερίδη, Γιαλούρη, Μπακογιάννη κ.α.

(Μπορείς να το βρεις ψάχνοντας π.χ. στο σύνδεσμο http://dide-d-ath.att.sch.gr/keplinet/ps_tee.htm . Μη μπερδευτείς που γράφει Β΄τάξη, Α΄κύκλος, ΑΥΤΟ θα είναι το βιβλίο της Γ΄τάξης ΕΠΑΛ (τομέας Πληροφορικής) για το σχολ. έτος 2008-2009).

Το θέμα είναι ότι δεν έχει καθοριστεί ακόμα η ύλη και η απορία είναι αν η εξεταστέα ύλη θα περιέχει μόνο τις αλγοριθμικές δομές ή και την Pascal η οποία υπάρχει στο βιβλίο. Χωρίς να είναι κάτι οριστικό,  ξέρω ότι κάποιοι από το Π.Ι. είχαν διατυπώσει την άποψη ότι η Pascal πρέπει να συμπεριλαμβάνεται καθότι πρόκειται για μαθητές ΕΠΑΛ και όχι Γενικού Λυκείου και άρα θα πρέπει να κατέχουν και μια γλώσσα προγραμματισμού.
Πάντως η λύση αυτή θα είναι μάλλον προσωρινή διότι στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007 - 2013 θα γίνει προσπάθεια για τη συγγραφή νέων βιβλίων για τα ΕΠΑΛ.

Γιώργος



Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 23 Μάι 2008, 09:22:43 πμ
Είναι σίγουρο αυτό Γιώργο;

Γιατί προσωπικά θεωρώ (και αυτό εκτιμούσα στην ερώτηση σε προηγούμενο μήνυμα), ότι καλύτερη επιλογή θα ήταν η ΑΕΠΠ της Γ τεχν. του Γενικού.

Γιατί με όλα τα λάθη και στις ασάφειες είναι ένα πολυ-δουλεμένο βιβλίο/μάθημα απο πάρα πολλούς καθηγητές...
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: GeLk στις 23 Μάι 2008, 01:14:35 μμ
Σιγουρότατο !!!
Μάλιστα η θεσμοθέτηση έγινε πριν από το Σεπτέμβριο του 2007, όταν βγήκε το πλήρες πρόγραμμα για τα μαθήματα, τις ώρες και τα βιβλία όλων των τάξεων του ΕΠΑΛ. Ο ακριβής τίτλος, οι ώρες και τα βιβλία για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας του τομέα Πληροφορικής της Γ΄ΕΠΑΛ είναι:
Γ΄ΕΠΑΛ τομέας Πληροφορικής
α) Μάθημα: Δομημένος Προγραμματισμός. Ώρες: Θεωρία (3) + Εργαστήριο (2). Βιβλίο: Προγραμματισμός Υπολογιστών. Συγγραφική Ομάδα: Αλέξανδρος Σιδερίδης κ.α.
β) Μάθημα:Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ. Ώρες: Θεωρία (3) + Εργαστήριο (1). Βιβλίο: Τεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών (κεφάλαια από 6 - 9). Συγγραφική ομάδα: Αρβανίτης Κων/νος κ.α. (Το βιβλίο προέρχεται από το 2ο Κύκλο - Τομέας Ηλεκτρονικών των ΤΕΕ).

Όσον αφορά το βιβλίο του Γενικού Λυκείου της ΑΕΠΠ έχεις δίκιο ότι είναι πολυδουλεμένο, αλλά θα έλεγα ότι βλέπεις τα πράγματα από την πλευρά της Γενικής Εκπαίδευσης ενώ η Τεχνική έχει άλλες ανάγκες. Χρειάζεται δηλαδή οι μαθητές να μαθαίνουν - έστω και στοιχειωδώς - μια ή περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού.

[Θα μου πεις και το βιβλίο της ΑΕΠΠ περιλαμβάνει Pascal αλλά περιλαμβάνει επίσης και ΓΛΩΣΣΑ, QBasic και Visual Basic στο Τετράδιο Μαθητή, ενώ το άλλο κινείται κυρίως μεταξύ αλγορίθμων και Pascal , με ... ολίγη QBasic παραμένοντας πιο κοντά στη "φιλοσοφία" της Τεχνικής. Είναι όμως ξεπερασμένο και "βαρύ" για τους μαθητές. Όταν λέω "...να μάθουν μία ή περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού", εννοώ σε ξεχωριστά μαθήματα και όχι υπό τύπο "αχταρμά" όπως παρουσιάζονται (αλλά δε διδάσκονται) στο βιβλίο ΑΕΠΠ.]
 
Αρχικά υπήρχε σαν σκέψη για το μάθημα του Προγραμματισμού να φτιαχτεί ένα μοντέρνο πρόγραμμα σπουδών και να δοθούν σημειώσεις από το Διαδίκτυο (!!!) για τη γλώσσα C++  ή για τη Java (μάλιστα στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε ανακοινωθεί ότι ο προγραμματισμός θα γινόταν σε C, κυκλοφορούσαν και φήμες για Java κτλ). Κατόπιν ωριμότερης ( ; ) σκέψης όμως αποφασίστηκε να δοθεί το παραπάνω βιβλίο του Σιδερίδη το οποίο προέρχεται από τα ΤΕΕ και περιλαμβάνει την Pascal. Ας ελπίσουμε ότι η λύση αυτή είναι προσωρινή....

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να φτιαχτεί ένα νέο βιβλίο όπου να δίνονται με απλοποιημένο τρόπο οι βασικές αλγοριθμικές δομές και στη συνέχεια να εξετάζονται οι βασικές έννοιες του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού. Η υλοποίηση να γίνεται με γλώσσα Java, με εξαιρετικά απλουστευμένη παρουσίαση και πολλά παραδείγματα ώστε το μάθημα να γίνεται εύληπτο  από τους (αρκετά "αδύνατους" - δυστυχώς -) μαθητές που φοιτούν στα ΕΠΑΛ.
Η Pascal, η οποία κάποτε υπήρξε ένα κομψοτέχνημα, έχει πια "πεθάνει". Όπως έχει "πεθάνει" και ο τμηματικός προγραμματισμός με τη χρήση μόνο διαδικασιών και υποπρογραμμάτων ....
Συγνώμη για τη μακρηγορία....
Γιώργος
 ::)

Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 24 Μάι 2008, 05:24:14 μμ
Συμφωνώ Γιώργο με όσα λες, προφανώς το βιβλίο που επελέγη είναι λύση ανάγκης.
Η Java για τα ΕΠΑΛ θα ήταν ενιδαφέρουσα επιλογή, βέβαια το θέμα της εξέτασής της στο χαρτί (όπως και οποιασδήποτε γλώσσας προγραμματισμού) θα είναι πάντα ένα ζήτημα.

Άσε που δεν ξέρω αν στην κοινότητά μας υπάρχει επαρκές δυναμικό για τη διδασκαλία της..

Ίδομεν..
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: pgrontas στις 26 Μάι 2008, 02:26:44 μμ
Λίγο άσχετο με το αρχικό post, νομίζω όμως πως για τα ΕΠΑΛ (και για τα ΙΕΚ) η καταλληλότερη (πρώτη) γλώσσα θα ήταν η Visual Basic.
Είναι μια γλώσσα που ενθαρρύνει τον πειραματισμό, καθώς επιτρέπει στους μαθητές να έχουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε ένα ευρύ σύνολο βιβλιοθηκών με τις οποίες μπορούν να υλοποιήσουν εύκολα χρήσιμα και κυριότερα απτά πράγματα στον υπολογιστή τους.
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: evry στις 26 Μάι 2008, 03:07:42 μμ
 Στο επαγγελματικό λύκειο θα πρέπει να διδάσκεται μια γλώσσα που από τη μια να δίνει τις γενικές αρχές του προγραμματισμού αλλά από την άλλη να ετοιμάζει και τους μαθητές για την αγορά εργασίας. Οπότε η Visual Basic είναι σίγουρα καλύτερη επιλογή από τη Java κυρίως στο θέμα της κατανόησης. Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον να διδάσκει στους μαθητές του ΤΕΕ Java. Που να αρχίσεις και που να τελειώσεις.
   Στο ΤΕΕ θα μπορούσαν να διδάσκονται γλώσσες όπως VB, PHP και γενικότερα οτιδήποτε πληροί τις εξής 2 προϋποθέσεις

1) μπορεί να διδαχθεί στους μαθητές και να καταλάβουν ένα σημαντικό υποσύνολό του
2) χρησιμοποιείται τώρα στην αγορά εργασίας
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: GeLk στις 26 Μάι 2008, 06:06:16 μμ
Μα... και η VB θα διδάσκεται !
Λίγο ... ανενημέρωτους σας βρίσκω ...    :)
Η Visual Basic θα  διδάσκεται στη Γ΄ΕΠΑΛ ως εργαστηριακό μάθημα 4ώρες / εβδομάδα.
Το θέμα είναι ότι και εκεί το βιβλίο που θα κάνουν αναφέρεται στη Visual Basic 6 (η οποία κυκλοφόρησε το 1998) ενώ έχουμε ήδη φθάσει στη Visual Basic 2008 η οποία στηρίζεται στην πλατφόρμα .ΝΕΤ και υποστηρίζει πλήρως αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό, όπως σίγουρα θα έχετε δει και από τα σεμινάρια των καθηγητών Πληροφορικής που γίνονται αυτό τον καιρό.

Νομίζω ότι οι κινήσεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση... μόνο που χρειάζονται αρκετό εκσυγχρονισμό.

Για πλήρη ενημέρωση, επισυνάπτω το  πρόγραμμα μαθημάτων της Γ΄ΕΠΑΛ.

Όσο για τη Java, δε θα συμφωνήσω με αυτά που αναφέρει ο evry... Κατ΄αρχήν οι βασικές εντολές (δομές ελέγχου, επανάληψης κτλ) δεν είναι πολύ πιο δύσκολες από αυτές της Pascal. Στη συνέχεια μπορεί να διδαχθούν οι έννοιες "κλάση", "αντικείμενο", "μέθοδος", "κληρονομικότητα", "πολυμορφισμός" κτλ με στοιχειώδη τρόπο και τα κατάλληλα παραδείγματα και να σταματήσει το μάθημα εκεί. Όλα αυτά σε βασικό (αλλά ουσιαστικό ) επίπεδο.
Αυτά ως ύλη δεν είναι υπερβολικά ούτε και έξω από τις δυνατότητες των μαθητών του ΕΠΑΛ (άλλωστε ειδικότητα θα πάρουν) αρκεί να παρουσιάζονται με το σωστό τρόπο. Αν ο μαθητής  έχει κατανοήσει αυτά που προανέφερα, μπορεί στη συνέχεια (και μόνος του) να ασχοληθεί με τις βιβλιοθήκες των γραφικών, το μοντέλο αποστολής γεγονότων, τις εξαιρέσεις κτλ.
Αν δε περάσει σε τμήμα Πληροφορικής όπου διδάσκεται η Java, θα είναι ένα βήμα πιο μπροστά από τους άλλους.


Γιώργος
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: evry στις 26 Μάι 2008, 07:14:02 μμ
Ποιο ακριβώς βιβλίο θα κάνουν σε Visual Basic? Αυτό το βιβλίο από ότι βλέπω δεν είναι για τους ηλεκτρονικούς ή κάνω λάθος? Είναι καλό?
 όσο για την ενημέρωση που λες έχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι (εγώ τουλάχιστον) είμαστε ανενημέρωτοι γιατί ενώ στην αρχή αν θυμάσαι μίλαγαν για C και Java τελικά το γύρισαν στα υπάρχοντα βιβλία του ΤΕΕ, τα οποία απλά ανακατένειμαν σε άλλες τάξεις. Δηλαδή αποδείχτηκε ψιλο-απάτη η λεγόμενη αναβάθμιση που έλεγαν αφού τα βιβλία έμειναν τα ίδια, απλά έδιωξαν κάποια μαθήματα. Για παράδειγμα το ελεεινό μάθημα των Δικτύων συνεχίζει να εξετάζεται πανελλαδικά. Όσον αφορά το μάθημα Δομημένος Προγραμματισμός πολύ θα ήθελα να δω τα θέματα που θα μπουν την πρώτη χρονιά.

Παράθεση
Όσο για τη Java, δε συμφωνώ με αυτά που αναφέρει ο evry... Κατ΄αρχήν οι βασικές εντολές (δομές ελέγχου, επανάληψης κτλ) δεν είναι πολύ πιο δύσκολες από αυτές της Pascal.
Οι εντολές κατ'αρχήν έχουν εντελώς διαφορετική σύνταξη. Επίσης υπάρχει τεράστια διαφορά φιλοσοφίας μεταξύ των δύο γλωσσών.
Όσον αφορά τη διδασκαλία της Java η γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί να διδαχθεί στο ΤΕΕ αποτελεσματικά. Ο λόγος είναι ο τρόπος που πρέπει να διδαχθεί
Έχουν γίνει πολλές εκπαιδευτικές έρευνες και πειραματικές διδασκαλίες και όλοι έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν μπορείς να κάνεις Java "the Pascal way". Ο λόγος είναι πως όποια βιβλιοθήκη και να χρησιμοποιήσεις θα πρέπει να εξηγήσεις αυτή την καταραμένη '.'. Πρέπει ήδη να έχεις πει για τα αντικείμενα. Επίσης ποιο είναι το πρώτο πρόγραμμα που θα κάνεις ? Μήπως το παρακάτω?

Κώδικας: [Επιλογή]
public static void main(String args[])
{
    System.out.println("Hello world");
}

Όταν σε ρωτάνε τα παιδιά τι είναι τα Public, static void main [] (arrays) τι θα πεις? θα τα δούμε παρακάτω? και άντε αυτά κάπως τα κρύβεις, όταν σε ρωτήσουν τι είναι το System και τι είναι το out άντε να τους εξηγήσεις τι είναι. Δε μιλάμε να τους βάλεις να διαβάσουν έναν αριθμό από το πληκτρολόγιο, εκεί θα πρέπει να εξηγήσεις Ρεύματα/Streams. Με το που θα δουν ένα πρόγραμμα από το οποίο δεν θα καταλαβαίνουν τίποτα θα έχεις ήδη χάσει το παιχνίδι ειδικά στο ΤΕΕ. Την εισαγωγή κάποιου στον προγραμματισμό με την Java την επιχείρησαν σε κάποια τμήματα πληροφορικής όπως αυτό της ΑΣΣΟΕ με τραγικά αποτελέσματα (και ακόμα το παλεύουν).
Αν σε ενδιαφέρει η διδασκαλία της java δες εδώhttp://jtf.acm.org/ (http://jtf.acm.org/) ,
πρόκειται για την γνωστή ACM Java Task Force που προσπαθεί να βάλει την Java όχι μόνο σαν πρώτη γλώσσα σε τμήματα πληροφορικής αλλά και σε Λύκεια!!! Έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρέπει να πρώτα να εξηγήσεις τι είναι τα αντικείμενα και οι κλάσεις και μετά όλα τα άλλα.
Δες και αυτό http://www.bluej.org/objects-first/ (http://www.bluej.org/objects-first/) εκτός αν ξέρεις ήδη για το blueJ. Πρόκειται για εκπαιδευτικό λογισμικό ειδικά για τη Java.

Παράθεση
Στη συνέχεια μπορεί να διδαχθούν οι έννοιες "κλάση", "αντικείμενο", "μέθοδος", "κληρονομικότητα", "πολυμορφισμός" κτλ με στοιχειώδη τρόπο και τα κατάλληλα παραδείγματα. Όλα αυτά σε βασικό (αλλά ουσιαστικό ) επίπεδο.
Όλα αυτά ως ύλη δεν είναι υπερβολικά ούτε και έξω από τις δυνατότητες των μαθητών του ΕΠΑΛ αρκεί να παρουσιάζονται με το σωστό τρόπο. Αν ο μαθητής τα έχει κατανοήσει όλα αυτά, μπορεί στη συνέχεια (και μόνος του) να ασχοληθεί με τις βιβλιοθήκες των γραφικών, το μοντέλος αποστολής γεγονότων, τις εξαιρέσεις κτλ.
Αν δε περάσει σε τμήμα Πληροφορικής όπου διδάσκεται η Java, θα είναι ένα βήμα πιο μπροστά.
Με συγχωρείς πολύ αλλά όλα αυτά που λες είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. Οι μαθητές των πρώην ΤΕΕ θα κατανοήσουν όλες αυτές τις έννοιες και θα χρησιμοποιούν και βιβλιοθήκες γραφικών και εξαιρέσεις?? Όλα αυτά που λες διδάσκονται στο πανεπιστήμιο σε 2 εξαμηνιαία μαθήματα τα οποία μάλιστα οι περισσότεροι δυσκολεύονται να περάσουν. Καλό να έχεις όνειρα και να πιστεύεις ότι μπορεί να αναβαθμιστεί η επαγγελματική εκπαίδευση αλλά η διδασκαλία της Java πλέον ξεφεύγει από τα όρια του σχολείου για τους λόγους που προανέφερα. Θα έχεις μια γλώσσα για την οποία θα πρέπει να ξαναδιδάξεις το διαδικασιακό μέρος μαζί με το αντικειμενοστρεφές. Αυτό είναι πολύ δύσκολο για μαθητές.

Τέλος πάντων η Visual Basic πιστεύω ότι θα έχει πολύ καλύτερες πιθανότητες να σταθεί στο ΤΕΕ από ότι η Java. Η VB. NET μπορεί να είναι και αυτή αντικειμενοστρεφής αλλά αν δει κάποιος το βιβλίο του Deitel VB How to Program θα δει πόσο εύκολα μπορείς να ξεκινήσεις μαθητές στον προγραμματισμό από εκεί. Το είχα δοκιμάσει παλιά σε ΤΕΕ και τα παιδιά πήγαν πολύ καλά.
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: GeLk στις 26 Μάι 2008, 07:36:02 μμ
Ναι, το βιβλίο αυτό είναι των Ηλεκτρονικών. Διαβάζεται, είναι αρκετά καλό αλλά αναφέρεται στη VB 6.

Αρκετά από αυτά που γράφω για τη Java, τα παρεξήγησες.

Κατ΄αρχήν, για το διάβασμα αριθμών από το πληκτρολόγιο υπάρχει (από την έκδοση 5 και μετά ) η κλάση Scanner η οποία απλοποιεί πολύ τα πράγματα.
Για τις βιβλιοθήκες γραφικών, μοντέλο αποστολής γεγονότων, εξαιρέσεις κτλ δεν είπα ότι θα πρέπει να τα διδαχθούν στο μάθημα, είπα ότι αν καταλάβουν τα βασικά, έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν και σ΄αυτά.
Η όλη προσπάθεια μέσα στο σχολείο θα πρέπει να  είναι:
α) Να γνωρίσουν τις αλγοριθμικές δομές με εντολές μιας σύγχρονης γλώσσας όπως είναι η Java και όχι με αυτές της Pascal.
β) Να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού (κλάση, αντικείμενο, κτλ) και γύρω από αυτό πρέπει να στρέφεται η ουσία του μαθήματος.

Έχω δουλέψει σε ΤΕΕ, ξέρω το επίπεδο, αλλά ΕΠΙΜΕΝΩ ότι αν οι έννοιες παρουσιάζονται σωστά είναι εφικτό να διδαχθούν.
Αν ξεκινά (καλώς ή κακώς) ένας καινούργιος θεσμός (ΕΠΑΛ) θα πρέπει να γίνεται προσπάθεια να είναι και σύγχρονος.

Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: potato στις 26 Μάι 2008, 09:43:10 μμ
  Συμφωνώ με την ιδέα να διδαχτούν τα παιδιά κάτι πιο επίκαιρο ΑΛΛΑ πρώτον πρέπει να διδαχτούν καλά τη μια γλώσσα που θα κάνουν και αυτό απαιτεί χρόνο( από την αρχή του Λυκείου μέχρι τις πανελλήνιες είναι μια καλή ιδέα), δεύτερον πρέπει να μπορούν να τη διδάσκουν και οι καθηγητές στα σχολεία. Εδώ λένε βλακείες στην ανάπτυξη, φανταστείτε σε άλλες γλώσσες.

   Τώρα όσο για το ποια γλώσσα.. με 3 χρόνια διδασκαλίας μπορούν άνετα  να μάθουν C( η απαραίτητη βάση).
Γενικότερα πάντως δεν είναι καλό να ξεκινάει κάποιος με μια αντικειμενοστραφή γλώσσα. Και στην τελική ( και τώρα τσαντιζομαι  >:( ) γιατί να μάθει VB?? Γιατί να μάθει να γράφει κλειστό λογισμικό και μάλιστα μόνο για περιβάλλον Windows?? Συν ότι κατα την ταπεινότατη άποψή μου, η VB δεν έχει κανένα προγραμματιστικό ενδιαφέρον. Τέλος του τέλους, αντί για java -->C#, έχει ήδη αρχίσει να αμφισβητεί την κυριαρχία της πρώτης.

 
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: evry στις 26 Μάι 2008, 09:55:50 μμ
  Συμφωνώ με την ιδέα να διδαχτούν τα παιδιά κάτι πιο επίκαιρο ΑΛΛΑ πρώτον πρέπει να διδαχτούν καλά τη μια γλώσσα που θα κάνουν και αυτό απαιτεί χρόνο( από την αρχή του Λυκείου μέχρι τις πανελλήνιες είναι μια καλή ιδέα), δεύτερον πρέπει να μπορούν να τη διδάσκουν και οι καθηγητές στα σχολεία. Εδώ λένε βλακείες στην ανάπτυξη, φανταστείτε σε άλλες γλώσσες.
   Τώρα όσο για το ποια γλώσσα.. με 3 χρόνια διδασκαλίας μπορούν άνετα  να μάθουν C( η απαραίτητη βάση).

Συμφωνώ απόλυτα, οπότε η C έκλεισε έτσι? :-)

Παράθεση
Και στην τελική ( και τώρα τσαντιζομαι  >:( ) γιατί να μάθει VB?? Γιατί να μάθει να γράφει κλειστό λογισμικό και μάλιστα μόνο για περιβάλλον Windows?? Συν ότι κατα την ταπεινότατη άποψή μου, η VB δεν έχει κανένα προγραμματιστικό ενδιαφέρον.
Δε διαφωνώ, αλλά τα παιδιά δεν πρόκειται να γίνουν επιστήμονες, θέλουμε να μάθουν μια εύκολη, εύχρηστη γλώσσα προγραμματισμού με την οποία να μπορούν να υλοποιήσουν γρήγορα εφαρμογές (RAD), και η VB νομίζω είναι η καλύτερη σε αυτό, αυτό πρέπει να το παραδεχτούμε όσο και να μη μας αρέσει.

Παράθεση
Τέλος του τέλους, αντί για java -->C#, έχει ήδη αρχίσει να αμφισβητεί την κυριαρχία της πρώτης.
Δε νομίζω ότι η C# αμφισβητεί την κυριαρχία της Java, αλλά όπως είπα και προηγουμένως δεν πιστεύω ότι στο ΤΕΕ θα έπρεπε τα παιδιά να κάνουν τέτοιες γλώσσες. Κατά τη γνώμη μου οι γλώσσες που θα έπρεπε να ξέρουν παίρνοντας το πτυχίο είναι C,VB και  php, και γενικώς πολύ καλό web development. Εκεί είναι που χωλαίνουν τα ΑΕΙ (και τα ΤΕΙ που θέλουν να μοιάσουν σε ΑΕΙ). Αν προετοιμάζουμε τους απόφοιτους ΤΕΕ με τα απαραίτητα εφόδια για την αγορά εργασίας (νομίζω ότι μπορεί να γίνει) δίνοντάς τους εξειδικευμένες γνώσεις που οι απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ σνομπάρουν ίσως το πτυχιό αυτό να σημαίνει κάτι στο μέλλον
Τίτλος: Απ: ΕΠΑΛ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ
Αποστολή από: evry στις 26 Μάι 2008, 10:11:30 μμ
Κατ΄αρχήν, για το διάβασμα αριθμών από το πληκτρολόγιο υπάρχει (από την έκδοση 5 και μετά ) η κλάση Scanner η οποία απλοποιεί πολύ τα πράγματα.
Υπάρχουν και άλλες βιβλιοθήκες για είσοδο/έξοδο για εκπαιδευτικούς σκοπούς και στην ανάγκη μπορεί και ο καθηγητής να φτιάξει δυο ρουτίνες για είσοδο/έξοδο ακεραίων. Το θέμα είναι πως για να γράψεις κώδικα σε Java πρέπει εξ'αρχής να έχεις καταλάβει την έννοια του αντικειμένου αλλιώς δεν θα καταλαβαίνεις τι γράφεις.

Παράθεση
Η όλη προσπάθεια μέσα στο σχολείο θα πρέπει να  είναι:
α) Να γνωρίσουν τις αλγοριθμικές δομές με εντολές μιας σύγχρονης γλώσσας όπως είναι η Java και όχι με αυτές της Pascal.
Γιατί όχι C? η μεταπήδηση σε Java μετά μπορεί να γίνει ακόμα πιο εύκολα

Παράθεση
β) Να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού (κλάση, αντικείμενο, κτλ) και γύρω από αυτό πρέπει να στρέφεται η ουσία του μαθήματος.
Δεν ξέρω αν τα παραπάνω πρέπει να διδάσκονται σε ΤΕΕ. Πιστεύω ότι πρέπει να παρέχονται στα παιδιά πιο εξειδικευμένες γνώσεις για άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας. Αλλά ακόμα και αν συμφωνήσουμε ότι θα τα διδάξουμε θα γίνει το έλα να δεις. Ποιοι θα το διδάξουν? και το σημαντικότερο πως??