Εμπρακτος αγώνας.

Ξεκίνησε από toufeki, 30 Ιαν 2010, 12:05:12 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

iliasthes

Παράθεση από: Stefania στις 20 Μαΐου 2010, 09:42:05 ΜΜ


iliasthes συμφωνώ μαζί σου. Αλλά έχεις παραλείψει κάτι. Δεν τέλειωσα μια σχολή πληροφορικής, και είπα ελατε να με διορίσετε. Το Υπουργείο έβαλε την πληροφορική στα δημοτικά. Και με κάλεσε. Είναι δυνατόν να θεωρεί ότι είμαι καλή σαν ωρομίσθια, αλλά αν δημιουργηθούν οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια να τις δώσει σε δάσκαλους; Γιατί δεν τους καλούσε από την αρχή; Γιατί με έβαλε τόσα χρόνια να τρέχω από σχολείο σε σχολείο, να παρατήσω άλλες δουλειές, και να εργάζομαι σε κάθε άσχετη ημιαπασχόληση για να συμβαδίζω με τα ωράρια του ολοήμερου; Για να με πληρώνει με 9 ευρώ την ώρα (όποτε με πληρώνει βέβαια). Και να μου πει μετά από μετά από τόσα χρόνια ότι έκανε λάθος; Και να βρίσκει και υποστηρικτή συνάδελφο πληροφορικό!!!

Πάντως iliasthes έχεις δίκιο ότι αν ήμουν μόνιμη, ίσως δεν θα τα έγραφα αυτά. Ημουν με συναδέλφους από τη σχολή μου και τους έλεγα για το τμήμα που πήρε παιδαγωγική επάρκεια. Ε σε πληροφορώ ούτε ένας δεν είπε να συμμετέχει οικονομικά στο δικαστήριο. Σαν μόνιμοι είχαν άλλες προτεραιότητες. Και ίσως να τις είχα και εγώ.  Επειδή όμως βλέπω τη γη να γκρεμίζεται κάτω από τα πόδια μου, ελπίζω να με συγχωρείς συνάδελφε που δεν μπορώ να δεχτώ την άποψη ότι το e-school και η τεχνική υποστήριξη είναι το μείζον πρόβλημα του κλάδου αυτή τη στιγμή.
Δίκιο έχεις οτι το υπουργείο με τη στάση του δημιούργησε προσδοκίες σε χιλιάδες κόσμο και μάλιστα σε περισσότερο από οτι μπορεί να ικανοποιήσει, γιατί αντί να παίρνει αναπληρωτές με 20 ώρες έπαιρνε 5 ωρομίσθιους με 4 ώρες, δέσμευε πολλαπλάσιο κόσμο από όσο τώρα θα ικανοποιήσει. Για το δημοτικό. Δεν τίθεται θέμα πως οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο κατά κανόνα (υπάρχου εξαιρέσεις που απλά τον επιβεβαιώνουν) θα το διδάξει ο αντίστοιχος επιστήμονας του κλάδου.  Το ερώτημα που τίθεται  στο δημοτικό είναι το παρακάτω. Η πλειοψηφία των ψυχολογικών και παιδαγωγικών θεωριών εκτιμά οτι οι "πολλαπλοί δάσκαλοι" κάνουν κακό στα παιδιά της ηλικίας του δημοτικού και έχουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες στις επιδόσεις των παιδιών. Γι' αυτό και σε όλες τις χώρες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχει ο δάσκαλος, ο οποίος διδάσκει σε πολύ βασικό επίπεδο το σύνολο των γνωστικών αντικειμένων. Βέβαια υπάρχει μια ποικιλία στο πόσα έτη ισχύει κάτι τέτοιο. Πχ υπάρχουν χώρες με δεκαετή υποχρεωτική εκπαίδευση με 4 χρόνια πρωτοβάθμια, όπου το μάθημα γίνεται με έναν δάσκαλο και 6 χρόνια η δευτεροβάθμια, όπου για πρώτη φορά τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με τους πολλούς καθηγητές. Ωστόσο η πλειοψηφία των χωρών έχει εξατάξια πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή η πρωτοβάθμια εκπαίδευση ολοκληρώνεται στην ίδια ηλικία με την Ελλάδα (πχ σε χώρες με τεταρτάξια δημοτικά τα παιδιά ξεκινούν τη φοίτηση τους σε μεγαλύτερη ηλικία κατά δύο έτη σε σύγκριση με την Ελλάδα).

Στην Ελλάδα αυτό ήδη καταστρατηγείται με τους γυμναστές τις ξένες γλώσσες κλπ. Ο Προβληματισμός περισσότερο έγκειται εκεί και είναι ανθρώπινος, γιατί οι περισσότεροι είτε είμαστε είτε θα γίνουμε γονείς κάποια στιγμή. Επειδή τυχαίνει με το θέμα της αναπτυξιολογίας (μελετά την ανάπτυξη του ανθρώπου από τη στιγμή της σύλληψης μέχρι και το θάνατο) έστω και ερασιτεχνικά να έχω ασχοληθεί, προσωπικά με προβληματίζει το αν θα προτιμούσα το παιδί μου να μην κάνει καθόλου ξένες γλώσσες και υπολογιστή μέχρι να ολοκληρώσει το δημοτικό ή όχι. Κάθε περίπτωση έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της.

Επίσης μεγάλη σημασία έχει τι εννοεί το υπουργείο πληροφορική στο δημοτικό. Πάντως όλα τα γνωστικά αντικείμενα στο δημοτικό, διδάσκονται σε πολύ βασικό επίπεδο, έτσι ώστε να μπορεί να τα διδάσκει ένας άνθρωπος, ο δάσκαλος δηλαδή, γιατί το πιο σημαντικό στην πρωτοβάθμια είναι η παιδαγωγική μέθοδος, όπου υποτίθεται πως υπερτερεί ο δάσκαλος. Το γιατί και πως μπήκαν οι καθηγητές ειδικοτήτων στο δημοτικό και αν είχε θετικές ή αρνητικές συνέπειες, δεν υπάρχει κάποια σοβαρή μελέτη προς το παρόν. Πάντως συνάδελφοι που έχουν παιδιά στο δημοτικό και στο λύκειο, μου λένε πως με τα μεγάλα τους παιδιά που δεν είχε ειδικότητες όταν ήταν στο δημοτικό, είχαν καλύτερα αποτελέσματα, ενώ τα μικρά τους έχουν πολυδιασπαστεί και δεν έχουν αφομοιώσει σωστά, ούτε τα βασικά του δημοτικού (ανάγνωση, γραφή, αριθμητική)

Το e-school και η τεχνική υποστήριξη είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα για τους καθηγητές πληροφορικής. Αν ο κάθε συνάδελφος καταγράψει πόσες ώρες εβδομαδιαίως απασχολήθηκε στη διδασκαλία του και πόσες στην τεχνική υποστήριξη στο e-shool και σε κάθε άλλου είδους βοηθητική εργασία, τότε στις περισσότερες των περιπτώσεων, το τελικό αποτέλεσμα βγάζει οτι η διδασκαλία ήταν το συμπληρωματικό έργο και τα υπόλοιπα το βασικό.Δηλαδή αντί για καφέ με γάλα έχουμε γάλα με καφέ. Αυτό αναιρεί το ρόλο μας ως εκπαιδευτικούς. Όταν πολλοί διευθυντές θεωρούν το μάθημα σου λιγότερο σημαντικό από μια χαλασμένη συσκευή και το διακόπτουν για να χωθείς κάτω από ένα γραφείο και όταν αυτό συμβαίνει σε πολλά σχολεία έιναι πρόβλημα. Όταν το μάθημα σου διακόπτεται για ένα έγγραφο στον έπαφο, ή ένα στατιστικό ή ένα τηλεφώνιμα από τον αρμόδιο για το e-school είναι πρόβλημα. Όταν σε μια σχολική χρονιά έχεις αφιερώσει περίπου 150 ώρες για επισκευή υπολογιστών εκ των οποίων 30-40 σε ώρες μαθημάτων, τότε ναι είναι πρόβλημα. Απαξιώνεται η δουλειά σου και απαξιώνεσαι συνολικά ως κλάδος. Είσαι απλά ένας τεχνικός σε ετοιμότητα και όταν δεν υπάρχει κάτι άλλο "σημαντικό" κάνεις και μάθημα. Με αυτό το πνεύμα σε αντιμετωπίζουν και οι περισσότεροι συνάδελφοι. "Η κυρία της ιστορίας είπε να βρούμε στο google αυτές τις πληροφορίες". Επειδή είσαι έξω από το σχολείο δεν μπορείς να καταλάβεις πως όσο υπάρχει αυτή η αντίληψη και η αντιμετώπιση απέναντι στον καθηγητή πληροφορικής δεν πρόκειται να αυξηθούν οι ώρες μας στο γυμνάσιο, δεν πρόκειται να έχουμε υποχρεωτικά μαθήματα στο Λύκειο, ούτε να μειωθούν τα όρια για να μπαίνει δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια, γιατί πολύ απλά για όλους τους άλλους η διδασκαλία της πληροφορικής είναι η πρόφαση με την οποία βρισκόμαστε εκεί για να κάνουμε τις άλλες δουλειές, ενώ για εμάς η διδασκαλία ήταν η αιτία και το όνειρο που μας ώθησε να βρεθούμε εκεί. Η επισημοποίηση αυτού του καθεστώτος με τις απαλλαγές που επικαλείσαι για να γίνουν διορισμοί δεν θα οδηγήσει σε διορισμούς, αλλά σε περαιτέρω μείωση των ωρών μας και σε επίσημη πλέον μετατροπή κάποιων συναδέλφων σε υποστηρικτικό προσωπικό Όταν με το καλό γίνεις συνάδελφος θα τα διαπιστώσεις ιδίοις όμμασι.

iliasthes

Παράθεση από: Keep Growing στις 21 Μαΐου 2010, 04:55:59 ΜΜ
" Να, που το ΔΝΤ έκανε ένα καλό... ... δρόμους. ..."


Ακόμα είμαστε σε εμβρυϊκό στάδιο όμως. Ακόμα συμφωνούμε στο τι δεν θέλουμε. Είμαστε ενωμένοι στο αντί, σε αυτό που μας ενοχλεί, αλλά δεν ξέρουμε, δεν συζητάμε καν με τι θέλουμε να το αντικαταστήσουμε. Όταν η ελληνική κοινωνία αρχίσει να συζητάει αυτό το θέμα και να διαμορφώνονται κυρίαρχα ρεύματα, τότε θα είμαι αισιόδοξος. Όσο η κουβέντα περιορίζεται στο να κάνουμε τους βουλευτές 200 από 300 τόσο είμαι σίγουρος πως μόνο χειρότερα θα γίνουν τα πράγματα.

evry

@iliasthes πολύ εύστοχη η τοποθέτηση σου (σχετικά με το δημοτικό). Συμφωνώ απόλυτα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Vangelis

Να προσθέσω ότι για κανένα (τεχνικό) λόγο δεν βγαίνουμε απο την τάξη.

iliasthes

Έχεις δίκιο Βαγγέλη, αλλά αν δώσουμε τους συναδέλφους να συμπληρώσουν ανώνυμα ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με αυτό το θέμα, το ποσοστό θα είναι μεγαλύτερο από όσο περιμένεις. Προσωπικά έχω συγκρουστεί αρκετές φορές γι' αυτό το θέμα και ένας από τους λόγους που προτιμώ κάθε χρόνο να μετακινούμαι στην Ελευθερούπολη ενώ ανήκω στην Α Καβάλας είναι, επειδή εκεί ο διευθυντής σέβεται τη δουλειά μου στην τάξη και στα τέσσερα χρόνια δεν χρειάστηκε ποτέ να κοντραριστώ γι' αυτό το θέμα. Όμως τα εργαστήρια είναι δύσκολη περίπτωση. Μπήκα να κάνω μάθημα Δομημένου προγραμματισμού, εργαστηριακές ασκήσεις και 3 από τους 8 υπολογιστές δεν ανοίγαν. Αποφάσισα να το λύσω επιτόπου στο δίωρο για να μπορώ τουλάχιστον την επόμενη μέρα να κάνω μάθημα.Στο συγκεκριμένο εργαστήριο φέτος αλλάξαμε  5 τροφοδοτικά, μια μητρική και έχουμε κάνει αμέτρητες φορές επανεγκατάσταση Λ.Σ. Σε άλλα σχολεία ο πρώτος μήνας περνούσε με γκρίνιες και καυγάδες για παρόμοια θέματα. Ειδικά όταν υπήρχε εργαστηριακό μάθημα, πολλοί θεωρούσαν πως ο 2ος καθηγητής είναι γλάστρα. Μέχρι που μια φορά συνάδελφος είχε το θράσος να έρθει στο εργαστήριο να ζητήσει μια συνάδελφο με επείγον ύφος, και το επείγον ζήτημα ήταν το εξώφυλλο της πτυχιακής της κόρης της. Μετά από εκείνο το περιστατικό και τον καυγά που ακολούθησε ακόμα και ανακοίνωση για το σχολείο να ήθελε να κάνει συνάδελφος, έβαζε τον διευθυντή να πάρει την άδεια μου πρώτα.

Antigonh

Για κανένα λόγο (τεχνικό ή άλλο) δεν έχω παρατήσει στη μέση μάθημα με το εργαστήριο γεμάτο παιδιά! Για όνομα του θεού δηλαδή. Και σεισμός να γίνει πρώτα θα βγουν οι μαθητές και μετά εγώ. Είναι από τα στοιχειώδη, τα βασικά που πρέπει να θυμόμαστε. Πρώτα απ' όλα ειμαστε παιδαγωγοί - υπέυθυνοι για 10-20 ανήλικα παιδιά, ασε που είμαστε υπεύθυνοι και για το υλικό του εργαστηρίου, αυτό είναι δευτερεύων βέβαια μπροστά στην ευθύνη που έχουμε για τους μαθητές μας.

Καμμιά φορά τα ξεχνάμε αυτά, όπως την ευθύνη που έχουμε όταν είμαστε εφημερία ή συνοδοί σε εκδρομές ή περιπάτους. Το ξεχνάμε μέχρι να γίνει η στραβή, γιατί αν γίνει τότε και στα κανάλια θα βγούμε και γενικά πολύ ακριβά μπορεί να την πληρώσουμε και δικαίως αν δεν είμαστε τυπικοί στα καθήκοντά μας σε αυτές τις περιπτώσεις.

Το να είσαι εκπαιδευτικός δεν είναι κάτι μονοδιάστατο του στυλ: μπαίνω, κάνω λογιστικά φύλλά, ή πετάω δυο προγραμματάκια, βάζω και δύο βαθμούς και φύγαμε.  Το να είσαι εκπαιδευτικός σημαίνει να είσαι στο κέντρο του ζωντανού οργανισμού που λέγεται σχολείο και που αποτελείται  από παιδιά τα οποία πρέπει να μάθεις όχι απλά Πληροφορική ή Ιστορία και Αρχαία αλλά και να λειτουργούν σαν μέλη μια μικρής και προστατευμένης κοινωνίας και αυτό συνεπάγεται μια υπεύθυνη και συνεπή στάση από μέρους μας σε όλες τις εκδηλώσεις της σχολικής ζωής.

Έτσι τουλάχιστον το καταλαβαίνω εγώ.

ΥΓ Εντέλει συμφωνώ απόλυτα με τους προλαλήσαντες...

iliasthes

Συμφωνώ απόλυτα Αντιγόνη, αλλά κάνε μια εκτίμηση αν είναι διαδεδομένο αυτό το φαινόμενο ή όχι. Σε κάποια σχολεία που υπηρέτησα χρειάστηκε να το επιβάλλω με καβγάδες αυτό που λες. Να μην πω οτι αναγκάστηκα κάποιες φορές να προσβάλλω και συναδέλφους μπροστά στα παιδιά γιατί την ώρα του μαθήματος μπαίναν στο εργαστήριο να ψάξουν κάτι στο ίντερνετ ή ακόμα και να γράψουν cd με τραγούδια. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα του πόσο υποβαθμισμένος είναι ο παιδαγωγικός μας ρόλος στα μάτια κάποιων συναδέλφων, διευθυντών και του υπουργείου.  Το ίδιο πρόβλημα έχουν και άλλοι κλάδοι (πχ Γυμναστές). Όσοι τουλάχιστον θέλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

dim

Παράθεση από: Keep Growing στις 21 Μαΐου 2010, 04:55:59 ΜΜ
" Να, που το ΔΝΤ έκανε ένα καλό... Αρχίσαμε να σηκωνόμαστε από τους καναπέδες! ............
http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/05/blog-post_2796.html
http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/05/blog-post_2796.html .......... Φαντάζεσθε, τι θα γίνει από το Φθινόπωρο όταν η αδικία και η φτώχεια θα θολώσουν το μυαλό πολύ περισσότερων συμπολιτών μας, που δεν ενέδωσαν στις «πουτανιές» του διεφθαρμένου και ένοχου πολιτικού συστήματος, ούτε έμαθαν να κλέβουν «στο ζύγι»;

Όχι δεν μπορώ.. δεν έχω την δύναμη να το φανταστώ.. δεν θέλω να συμβεί.

Keep Growing

"Ακόμα είμαστε σε εμβρυϊκό στάδιο όμως. Ακόμα συμφωνούμε στο τι δεν θέλουμε. Είμαστε ενωμένοι στο αντί, σε αυτό που μας ενοχλεί, αλλά δεν ξέρουμε, δεν συζητάμε καν με τι θέλουμε να το αντικαταστήσουμε."

Εδώ είναι που έχει την ευθύνη ο πνευματικός κόσμος. (στον οποίο πιστεύω οτι ανήκουμε και εμείς).
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

andreas_p

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 09:21:12 ΜΜ
Να μην πω οτι αναγκάστηκα κάποιες φορές να προσβάλλω και συναδέλφους μπροστά στα παιδιά γιατί την ώρα του μαθήματος μπαίναν στο εργαστήριο να ψάξουν κάτι στο ίντερνετ ή ακόμα και να γράψουν cd με τραγούδια.

Ηλία, δε φταίνε οι "συνάδελφοι" !!! Βρίσκουν και τα κάνουν !!!! Έχω απαγορεύσει την είσοδο μέσα στην τάξη , ακόμη και του ίδιου του δ/ντή !!! την ώρα του μαθήματος. Φυσικά δεν είμαι ο κολλητός του.

iliasthes

Ανδρέα φυσικά υπάρχει η ατομική ευθύνη του καθενός. Αλλά σε αυτό διαδραματίζει ρόλο και το πως αντιμετωπίζεται συνολικά ο κλάδος. Αν το υπουργείο, οι διευθυντές κλπ μας αντιμετωπίζουν ως  βοηθητικούς κάποιοι θα αντισταθούν κάποιοι θα συμβιβαστούν. Αν όμως κατακτήσεις θεσμικά να αντιμετωπίζεσαι διαφορετικά τότε δεν θα χρειάζεται η "αντίσταση", ούτε θα είσαι μαλωμένος με όσους δεν το κατανοούν αυτό και σε όλα τα σχολεία ο καθηγητής πληροφορικής θα αντιμετωπίζεται ως εκπαιδευτικός. Γι' αυτό και θεωρώ πολύ κακό να ζητάμε οι ίδοι να αντικατασταθούν ώρες διδασκαλίες με βοηθητικά καθήκοντα. Γιατί στην ουσία διεκδικούμε το να θεωρούμαστε βοηθητικό προσωπικό και όχι εκπαιδευτικοί. Και έκλεισε το θέμα για μένα. Ο,τι είχα να πω το είπα :-)

dim

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 10:40:15 ΜΜ
Αλλά σε αυτό διαδραματίζει ρόλο και το πως  ΒΟΛΕΥΕΙ ΝΑ  αντιμετωπίζεται συνολικά ο κλάδος.
Αν το υπουργείο, οι διευθυντές ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ μας αντιμετωπίζουν ως  βοηθητικούς κάποιοι θα αντισταθούν κάποιοι θα συμβιβαστούν.
Αν όμως κατακτήσεις θεσμικά να αντιμετωπίζεσαι διαφορετικά τότε δεν θα χρειάζεται η "αντίσταση", ούτε θα είσαι μαλωμένος με όσους δεν το κατανοούν αυτό και σε όλα τα σχολεία ο καθηγητής πληροφορικής θα αντιμετωπίζεται ως εκπαιδευτικός.

Και έκλεισε το θέμα για μένα. Ο,τι είχα να πω το είπα :-)
ότι είχα να πω το είπες. +++++++++++++++++++++++
ότι είχα να κάνω για φέτος το έκανα... και έπεται συνέχεια...

Stefania

Χαίρομαι που συμμετέχουν και άλλοι συνάδελφοι στην κουβέντα. Αισθανόμουν ότι ήμουν σε θέση άμυνας πριν, και σίγουρα υπερέβαλα σε κάποια πράγματα.

Keep Growing καταρχάς καλημέρα!  :) Έχουμε τα ίδια σχεδόν παιδαγωγικά μαθήματα με όλες τις άλλες ειδικότητες (γυμναστές, μουσικούς, ξενόγλωσσους) που έχουν οργανικές θέσεις στα δημοτικα. Αλλά εννοείται ότι πρέπει να παρακολουθήσουμε ακόμα περισσότερα και πιο εξειδικευμένα μαθήματα. Ευκαιρία να γίνει κάτι τέτοιο με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας (που μόνο ο κλάδος μας το χρειαζόταν και θα το χρειάζεται, αλλά ας μην το βλέπω συντεχνιακά που μου λεει και ενας συναδελφος, ότι είναι για το καλό των μαθητών, καλώς να γίνει).

Επειδή το έχω κουβεντιάσει με πολλούς διευθυντές, υποδιευθυντές και δασκάλους. Μην μπερδεύετε τα χρόνια που πηγαίναμε εμείς δημοτικό, με τα σημερινά. Δεν έχουν καμιά σχέση. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι "ηλικίες" έχουν αλλάξει. Το πρωτάκι συμπεριφέρεται σαν παιδί τρίτης δημοτικού. Τα παιδιά σε Πέμπτη και Έκτη είναι κανονικοί έφηβοι. Και στα αστικά κέντρα υπάρχουν παιδιά μεταναστών 14 και 15 χρονών.

Πολλές Παιδαγωγικές μέθοδοι  πλέον δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Είναι παρωχημένες και ουτοπικές. Και οσες μπορουν, για να εφαρμοστούν χρειάζεται μεγάλη στήριξη από το Υπουργείο που δεν υπάρχει. Πόσο μάλλον όταν θα μιλάμε από του χρόνου για 30αρια τμήματα. Η μόνη προτεραιότητα αν γίνει κάτι τέτοιο, θα είναι αποκλειστικά η ασφάλεια των μαθητών. Και όλα αυτά είναι η πραγματικότητα. Γιατί η θεωρία από την πράξη διαφέρει πολύ.

alkisg νομίζω ότι η πληροφορική έχει μεγαλύτερη αξία στο δημοτικό. Στις μεγάλες τάξεις που κάνω excel  έβαλα μια άσκηση που υπολογίζουμε το μέσο όρο μαθημάτων. Χρησιμοποιήσαμε την εντολή if (μετά κόπων και βασάνων) ώστε πάνω από 8 να εμφανίζει άριστος αλλιώς καλός. Μετά από μερικά μαθήματα, είναι απίστευτο τι μπορούσαν να κάνουν. Και όλα αυτά χωρίς βιβλίο, χωρίς να κρατούν σημειώσεις. Και τελευταίες ώρες μετά αρκετή κούραση.

Φαντάσου να υπήρχε βιβλίο, οι μαθητές να έφερναν τετράδιο και να σημείωναν, να υπήρχε πληροφορικός με οργανική θέση (και όχι ωρομίσθιος που αναγκάζεται να πηγαίνει σε 2-3 σχολεία) τι θα μπορουσε να γινει.

Γιατί θεωρώ ότι ενώ τα σημερινά  παιδιά είναι πανέξυπνα έχουν πρόβλημα στην οργάνωσης της σκέψης τους. Δεν υπάρχει καλύτερο μάθημα από την αλγοριθμική για να τα βοηθήσει.  Το να μπορεί ένα παιδί να μπει στη σκέψη ότι για τη λύση κάποιου προβλήματος υπάρχει "αρχή" "μέση" και "τέλος". Υπάρχει η διαδικασία της επιλογής. Της επανάληψης. Της ακολουθίας. Θα ήταν κάτι κοσμογονικό για την πρωτοβάθμια και την εκπαίδευση γενικότερα.

evry, αν μου απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις,

Α)Μόνο οι πληροφορικοί να φύγουν από τα δημοτικά. Γυμναστές, ξενόγλωσσοι, μουσικοί, θεατρολόγοι, εικαστικοί να μείνουν;
Β)Αφού θεωρείς ότι οι δάσκαλοι είναι καταλληλότεροι, γιατί δεν τους κάλεσε από την αρχή το Υπουργείο; Γιατί καλεί εμάς για μια σχεδόν μια δεκαετία; Και γιατί δεν αντέδρασαν οι δάσκαλοι; Μήπως γιατί δεν τους συμφέρει να πάνε ωρομίσθιοι (οι δάσκαλοι προσλαμβάνονται μόνο σαν αναπληρωτές). Μήπως γιατί διορίζονται αμέσως αφού τελειώσουν τη σχολή τους, όποτε δεν μπλέκουν με πληροφορική και επιμορφώσεις. Και όταν μπει, τότε λες να πάρουν τις οργανικές θέσεις; Το θεωρείς δηλαδή σωστό;

με χαρά να απαντήσω και εγώ στις δικές σου.

Vangelis

Παράθεση από: Stefania στις 22 Μαΐου 2010, 12:54:23 ΜΜ
alkisg νομίζω ότι η πληροφορική έχει μεγαλύτερη αξία στο δημοτικό. Στις μεγάλες τάξεις που κάνω excel  έβαλα μια άσκηση που υπολογίζουμε το μέσο όρο μαθημάτων. Χρησιμοποιήσαμε την εντολή if (μετά κόπων και βασάνων) ώστε πάνω από 8 να εμφανίζει άριστος αλλιώς καλός. Μετά από μερικά μαθήματα, είναι απίστευτο τι μπορούσαν να κάνουν. Και όλα αυτά χωρίς βιβλίο, χωρίς να κρατούν σημειώσεις. Και τελευταίες ώρες μετά αρκετή κούραση.


Αν είναι να κάνουν τα παιδιά Excel στο δημοτικο και αυτό να το θεωρούμε πληροφορική τότε καλύτερα να μην κάνουν.

Προσωπική εμπειρία απο μια συνάδελφο που έκανε πληροφορική στο δημοτικό ήτνα ότι τους έκανε Τέρυ και Κάτια (απο τα CD του RAM).  Το ίδιο έχω ακούσει και από άλλους.  Δεν ξέρω το περιεχόμενό τους πιθανά να είναι καλά πιθανά να είανι ένας κλαός τρόπος να περάσουν την ώρα τους τα παιδιά και ο καθηγητής.  Για το δημοτικό θα προτιμούσα ένα περιβάλλον παιχνιδιού που θα πέρναγε στοιχεία πληροφορικής και αλγοριθμικές έννοιες.

Προσωπικά δεν θα άντεχα να κάνω μάθημα σε παιδιά δημοτικού. Αν το θέμα όμως τίθεται ανεργία ή δημοτικό τότε φυσικά και τα επέλεγα το δεύτερο (και ας περιελάμβανε και το νηπιαγωγίο)


evry

#554
Μα σε αυτά που λες εγώ δεν διαφωνώ μαζί σου. Η διαφορά μας έγκειται στο εξής: Άλλο να υπάρχει η πληροφορική σαν δραστηριότητα στο ολοήμερο και άλλο να υπάρχει σαν κανονικό μάθημα στο σχολικό πρόγραμμα. Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.
Στο ολοήμερο πάλι δεν ξέρω κατά πόσο μπορείς να δουλέψεις (δεν έχω δουλέψει και μιλάω εκ του ασφαλούς έτσι?) γιατί έχεις παιδιά από διαφορετικές τάξεις έτσι δεν είναι?

Παράθεση από: Stefania στις 22 Μαΐου 2010, 12:54:23 ΜΜ
Α)Μόνο οι πληροφορικοί να φύγουν από τα δημοτικά. Γυμναστές, ξενόγλωσσοι, μουσικοί, θεατρολόγοι, εικαστικοί να μείνουν;
Τα περισσότερα από αυτά πρέπει να γίνονται (κατά τη γνώμη μου) σαν επιπλέον δραστηριότητες και όχι στο ίδιο επίπεδο με τη γλώσσα και τα μαθηματικά.
Επίσης δεν είπα εγώ ότι όλοι αυτοί είναι οι φοβεροί παιδαγωγοί και εμείς είμαστε οι άσχετοι. Όσο παιδαγωγικά ξέρει ένας μαθηματικός φυσικός ή φιλόλογος (εξαιρώ το ΦΠΨ) ξέρουμε και εμείς (δηλαδή τίποτα :D).
Εμένα η ένστασή μου έγκειται σε 2 πράγματα:
  1) Αλήθεια πόσα διαφορετικά αντικείμενα μπορεί να αντέξει ένα παιδάκι του δημοτικού? Έχετε αντιληφθεί πόσα μαθήματα κάνει στο σχολείο? Και θέλουμε να του φορτώσουμε και άλλα? Όχι εμείς αλλά οι αγωνιστές κάθε κλάδου που θα πανηγυρίσουν όταν το μάθημά τους μπει στο δημοτικό και κερδίσουν μια ακόμα οργανική εις βάρος των παιδιών. Πρόσφατο παράδειγμα οι καθηγήτριες των Γερμανικών, για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις.
   Όσοι διδάσκετε σε Γυμνάσια δεν έχετε παρατηρήσει ότι τα παιδιά έχουν σοβαρό πρόβλημα σε στοιχειώδη πράγματα όπως η γραφή , η ανάγνωση και η αριθμητική???? και όλοι αναρωτιόμαστε "μα τι έκαναν στο δημοτικό?". Και μετά οι καθηγητές των Λυκείων αναρωτιούνται "μα τι έκαναν στο γυμνάσιο" και πάει λέγοντας.

Μήπως τα άλλα μαθήματα αποσπούν τα παιδιά από τις βασικές γνώσεις που πρέπει να έχουν? Γιατί όπως και να το κάνουμε η γλώσσα και η μαθηματική λογική είναι τα πιο σημαντικά εργαλεία που πρέπει να έχει ένας άνθρωπος για να κατανοήσει τον κόσμο και να λειτουργήσει μέσα σε μια κοινωνία.

2) Ο δάσκαλός να είναι όσον το δυνατόν περισσότερες ώρες με την τάξη του ώστε να οικοδομήσει τέτοιες σχέσεις με τα παιδιά ώστε το σχολείο και αυτός/η να δημιουργεί στα παιδιά αίσθηση ασφάλειας και να μπορούν να λειτουργήσουν σωστά. Για αυτό δεν μπορώ να φανταστώ ότι τη μια ώρα θα μπαίνει ο ένας και την άλλη ο άλλος.

Παράθεση
Β)Αφού θεωρείς ότι οι δάσκαλοι είναι καταλληλότεροι, γιατί δεν τους κάλεσε από την αρχή το Υπουργείο; Γιατί καλεί εμάς για σχεδόν μια δεκαετία; Και γιατί δεν αντέδρασαν οι δάσκαλοι; Μήπως γιατί δεν τους συμφέρει να πάνε ωρομίσθιοι (οι δάσκαλοι προσλαμβάνονται μόνο σαν αναπληρωτές). Μήπως γιατί διορίζονται αμέσως αφού τελειώσουν τη σχολή τους, όποτε δεν μπλέκουν με πληροφορική και επιμορφώσεις. Και όταν μπει, τότε λες να πάρουν τις οργανικές θέσεις; Το θεωρείς δηλαδή σωστό;
Προφανώς έχεις δίκιο. Δεν είναι δυνατόν να φταίει ο καθηγητής που ψάχνει για δουλειά, ειδικά στη σημερινή κρίση. Αν θες τη γνώμη μου πάνω στο θέμα πιστεύω πως θα έπρεπε να υποχρεωθούν όλοι οι δάσκαλοι να στρωθούν και να μάθουν μερικά πράγματα σχετικά με τις νέες τεχνολογίες. Φυσικά αν πας σε ένα δημοτικό και δεις πόσοι ξέρουν όχι πληροφορική αλλά  έστω να χειρίζονται υπολογιστή θα απογοητευτείς, αλλά δεν ξέρω αν αυτό είναι αρκετό για να διδάσκει καθηγητής πληροφορικής σε τάξη του δημοτικού.

Πάντως μιας και ανέφερες τον προγραμματισμό, στην 5η, 6η δημοτικού θα μπορούσαν να κάνουν Logo για παράδειγμα και μάλιστα θα μπορούσε να συνδυαστεί με γεωμετρία. Άλλωστε αν δεν κάνω λάθος η Logo δεν έγινε με στόχο εφήβους 15-16 χρονών αλλά μικρότερα παιδιά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr