Χρονοδιάγραμμα διδασκαλίας μαθήματος

Ξεκίνησε από thomas_lar, 03 Σεπ 2007, 02:02:02 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

thomas_lar

Καταρχήν συγχαρητήρια γι'αυτό το forum , δίνει πολλή μεγάλη βοήθεια ειδικά σε καινούριους στο μάθημα σαν εμένα.

Διδάσκω σε φροντιστήριο Μ.Ε το μάθημα για πρώτη φορά και θα ήθελα αν σας είναι εύκολο να με βοηθήσετε στο εξής:
Δεδομένου ότι ξεκίνησα τα μαθήματα μέσα Αυγούστου και ότι η ύλη πρέπει να βγει περί τα τέλη Φεβρουαρίου (γραμμή φροντιστηρίων στην περιοχή μου) μπορείτε να μου δώσετε ένα ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος?
Έχω τελειώσει και την δομή ακολουθίας και μπαίνω σιγά σιγά στην επιλογής
Μήπως βιάζομαι πολύ
Ευχαριστώ

agelos

Καλημέρα
Διδάσκω και εγώ σε φροντιστήριο.Η γνώμη μου είναι μην σε αγχώνει το χρονοδιάγραμμα.Να κοιτάς να καταλαβαίνουν το μάθημα.Η ύλη του μαθήματος είναι τέτοια που θές δεν θές μέχρι τέλη Φεβρουαρίου με μέσα Μαρτίου θα την έχεις τελειώσει.Το ίδιο έχω να σου απαντήσω και για την ερώτησή σου για την δομή ακολουθίας.

gpapargi

Οι ιδιοκτήτες και γενικά οι μάνατζερς ασχολούνται κυρίως με στατιστικά στοιχεία και χρονοδιαγράμματα. Εσύ όμως είσαι δάσκαλος και πρέπει να κάνεις το μαθητή να καταλάβει και να μάθει να σκέφτεται, να μπεις μέσα στο μυαλό του και να γράψεις. Οπότε καλά τα γενικά πλάνα αλλά το θέμα είναι να βγει η ύλη όπως πρέπει.

Το μάθημα έχει μια ιδιαιτερότητα. Κάθε κεφάλαιο χρησιμοποιεί γνώση από τα προηγούμενα οπότε δεν χρειάζεται επανάληψη με την έννοια που χρειάζεται στα άλλα μαθήματα. Πχ στα μαθηματικά άλλο οι μιγαδικοί και άλλο τα ολοκληρώματα. Όταν τελειώσουν την ύλη τα παιδιά θα έχουν ξεχάσει τους μιγαδικούς που είναι στην αρχή, οπότε θέλουν υποχρεωτικά επανάληψη. Αντίστοιχα πράγματα συμβαίνουν και στη φυσική αφού άλλο πράγμα η φυσική στερεού σώματος και άλλο τα κύματα. Ενώ σε μας την ώρα που κάνεις πίνακες ταυτόχρονα κάνεις και εντολές επανάληψης και επιλογής.

Το θέμα για μένα είναι να βγει η ύλη σωστά και σε βάθος. Να καλυφθεί το διδακτικό πακέτο με πληρότητα. Ότι άσκηση υπάρχει στο τετράδιο μαθητή να έχει λυθεί. Από κάθε άσκηση ο μαθητής θα πρέπει να παίρνει την απαιτούμενη κατανόηση που χρειάζεται για να μπορεί να τη λύσει και όχι να αποθηκεύει την άσκηση καθαυτή. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να λύσει μετά τα πάντα. Το ζητούμενο στην επανάληψη είναι να γίνεται επανάληψη και όχι να μαθαίνεις καινούργια πράγματα. Με ένα καλό πρώτο χέρι η επανάληψη είναι παιχνιδάκι.

Προσωπικά τους βάζω σε κάθε κεφάλαιο να σκέφτονται. Έτσι από τη δομή ακολουθίας τους κάνω άθροιση μιγαδικών (αφού δεν υπάρχει μιγαδικός τύπος αλλά μόνο πραγματικός πως θα αποθηκευτεί ο μιγάς; ) Επίσης τους κάνω πράξεις και προβλήματα με μεικτές μονάδες. Πχ να φτιάξουν αλγόριθμο που θα  διαβάζει το χρόνο του πρώτου και του τελευταίου μαραθωνοδρόμου (σε ώρες, λεπτά, δευτερόλεπτα και εκατοστά του δευτερολέπτου) και ζητάω τη χρονική διαφορά των 2 (στις ίδιες μονάδες). Μπορεί να είναι απλώς στη δομή ακολουθίας αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλές ασκήσεις που απαιτούν σκέψη.  Κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις τρελές ταχύτητες που ακούγονται, αλλά να δίνουμε έμφαση στην κατανόηση και στην κάλυψη όλης της ύλης. Μέσα στο Μάρτη (κατά τη γνώμη μου) πρέπει να τελειώσει η ύλη καλά.

Κάπως έτσι κινούμαι εγώ. 

thomas_lar

Ευχαριστώ πολύ έπιασα την γενική εικόνα και μάλλον θα συμμορφοθώ, αφήνοντας κατά μέρος τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα!

EleniK

Αγαπητέ συνάδελφε, εκτός του ότι θα συμφωνήσω απόλυτα με τους συναδέλφους παραπάνω, ενδεικτικά σου αναφέρω ενα χρονοδιαγραμμα, καθότι και εγώ ξεκινώ μαθήματα περίπου 20 Αυγούστου:

Μέχρι μέσα Δεκεμβρίου τελειώνω το 2ο κεφάλαιο, Περίπου στα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαριου το 3ο και ενα μήνα για 10ο, δεδομένο οτι κάνω μάθημα ενα φροντιστηριακό δίωρο την εβδομάδα συνεχόμενο. Μέσα Μαρτίου έχω τελειώσει. Να σημειώσω ότι εγώ διδάσκω και τη θεωρία μέσα στην τάξη.

Το πρόγραμμα αυτό όμως είναι ενδεικτικό. Π.Χ. Μέχρι και πριν 2 χρόνια τελείωνα 2ο κεφάλαιο τέλη Νοεμβρίου και αρχες Δεκεμβρίου αρχιζα τους πίνακες. Παρατηρησα οτι υπάρχει πρόβλημα/αδυναμία  ???  απο την πλευρά των μαθητών σε ασκήσεις του 2ου κεφαλαίου με δομές επαναληψης και συγκεκριμένα με χρηση Οσο ή Μέχρις_ότου. Έτσι αποφάσισα να καθυστερήσω τους πίνακες και να κάνω περισσότερες ασκήσεις σε αυτον τον τομέα. Τώρα μπαίνω πίνακες μέσα Δεκεμβρίου.

Καλή επιτυχια    :)
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19