Φρέσκα Μαντάτα από Υπουργό ΠΔΒΜΘ

Ξεκίνησε από astef, 22 Ιαν 2010, 09:06:16 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Ιαν 2010, 04:50:11 ΜΜ
Το θέμα για μένα είναι το εξής: Θα παραμείνει αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο η πληροφορική ή όχι;
Η πληροφορική στην εκπαίδευση έχει 3 σημαντικές συνιστώσες:
1. Αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο
2. Ψηφιακός αλφαβητισμός (ΣΩΣΤΗ χρήση ΗΥ)
3. Εκπαιδευτικό εργαλείο για τα άλλα μαθήματα.

Συμφωνώ. Θα σχολιάσω λίγο το τρίτο όπου είναι αυτό το οποίο δεν θα θέλαμε να φορτωθούμε. Πραγματικά δεν μπορώ να δω πως εμείς μπορούμε να έχουμε εμπλοκή στο 3. Δηλαδή θα έρθει ο φιλόλογος ή ο μαθηματικός και θα μας πει φτιάξε μου σημειώσεις σε word; Δείξε μου το n-Τάξη. Δείξε μου πως δουλεύει το τάδε εκπαιδευτικό λογισμικό. Πιστεύετε ότι είναι δυνατόν να γίνει αυτό; Εγώ το μόνο που με ανησυχεί είναι η ενδεχόμενη μετάλλαξη μας σε διοικητικούς. Αν είναι να γίνει αυτό θα ήθελα να γίνει εθελοντικά γιατί γνωρίζω αρκετούς συναδέλφους που θα το ήθελαν.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

P.Tsiotakis

Οι αντιπαραθέσεις δε θα ωφελήσουν σε τίποτε. Σε αυτό το φορουμ η άποψη κάθε μέλους είναι ισοβαρής και σεβαστή!
Βέβαια, έτσι κι αλλιώς συμμετοχή σε αυτή τη συζήτηση δε πρόκειται να υπάρξει

Αν βρεθούν έστω και 10 μαθηματικοί σε όλη την Ελλάδα (μαθηματικοί, όχι μαθηματικοί-πληροφορικοί) που να απαντήσουν ναι στην ερώτηση "συμφωνείτε με δεύτερη ανάθεση των μαθημάτων σας στους πληροφορικούς", εγώ θα το δεχόμουν επίσης...
Μα κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχουν

Η περιχαράκωση στα όρια μας, φαίνεται να μη μας συμφέρει, δεν έχουμε δύναμη ούτε πολλές ώρες, ωστόσο αν ενωθούμε σε μια ένωση είμαστε πολυπληθέστεροι ίσως από τους μαθηματικούς.
Αν κατεβάσουμε ρολά στη γραμματειακή υποστήριξη, θα παραλύσει όλη η εκπαίδευση (διοικητικά)
Ούτε την ενημέρωση για τη γρίππη δε θα μπορούν να δώσουν στα μέσα ενημέρωσης

Πιθανώς η πληροφορική είναι σαν τα ελληνικά που μπορούν να καταργηθούν και ως βασική γλώσσα να καθιερωθούν τα αγγλικά

astef

Παράθεση από: evry στις 24 Ιαν 2010, 06:25:43 ΜΜ
@astefanogiannis
Αν έχεις αντίρρηση σε κάτι μπορείς να την διατυπώσεις πιο κόσμια και χωρίς προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Δεν νομίζω ότι σε έθιξε κάποιος εδώ μέσα για να μιλάς έτσι.

Όσο για το χαρακτηρισμό "προβοκάτορες" νομίζω ότι πρέπει να ανακαλέσεις γιατί σε αυτή την κοινότητα δεν έχουν θέση τέτοιοι χαρακτηρισμοί μεταξύ συναδέλφων.

Επίσης όσον αφορά αυτό που είπες παραπάνω δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να επιληφθεί ο υπεύθυνος του φόρουμ. Να κάνει τι? Δηλαδή τι αντίληψη είναι αυτή να τα περιμένουμε όλα από τους άλλους? Μπορείς να ανοίξεις ότι θέμα θέλεις και να καλέσεις άτομα στη συζήτηση, να διατυπώσεις ελεύθερα τις απόψεις σου και να γίνει διάλογος
Φίλε Ευρυπίδη (αν δεν κάνω λάθος),
Κατ αρχήν, θα βγω να γράψω δημόσια για να αμυνθώ σε όσα μου γράφεις, αν και δε θέλω να κάψω εγώ ο ό ίδιος το πολύ σοβαρό αυτό θέμα που άνοιξα!
Επίσης, δε ζητάω εύκολα συγγνώμη όταν θεωρώ ότι έχω δίκιο.
Κάποιοι νομίζουν ότι είναι παιδική χαρά εδώ μέσα. Αν θέλει ο άλλος να μιλήσει για αναθέσεις και μαθηματικούς να ανοίξει άλλο θέμα, αυτά είναι παντελώς άσχετα με όσα πρόκειται να γίνουν από Σεπτέμβρη. Το να τα γράφει στο παρόν θέμα, φανερώνει σκοπιμότητα ...
Όσον αφορά το τι περιμένω εγώ από τον ευατό μου και τί από τους άλλους, άστο καλύτερα, διότι είχα και καλύτερα πράγματα να κάνω Παρασκευή βράδυ από το να απομαγνητοφωνώ τη Διαμαντοπούλου, να συντάσω κείμενα και να τα ανεβάζω σε ιστοσελίδες και forum!
Αγαπητέ, είναι καιρός (έστω και στο παρά πέντε) να ανοίξει ένα θέμα στο forum με κάθε "επισημότητα" και να γίνει μια σοβαρή συζήτηση επιτέλους πριν να είναι πολύ αργά.
Η ΠΕΚΑΠ τι άλλο κάνει σε αυτό το forum εκτός από το να αναρτά ανακοινώσεις για εκλογές;Ε;
Ένας κλάδος παντός καιρού ...

astef

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 24 Ιαν 2010, 06:27:59 ΜΜ
....Πραγματικά δεν μπορώ να δω πως εμείς μπορούμε να έχουμε εμπλοκή στο 3. Δηλαδή θα έρθει ο φιλόλογος ή ο μαθηματικός και θα μας πει φτιάξε μου σημειώσεις σε word; Δείξε μου το n-Τάξη. Δείξε μου πως δουλεύει το τάδε εκπαιδευτικό λογισμικό. Πιστεύετε ότι είναι δυνατόν να γίνει αυτό; ....
Βασίλη, υποψιάζομαι ότι θα είσαι εντός και εκτός τάξης μαζί με το φιλόλογο!
Ένας κλάδος παντός καιρού ...

P.Tsiotakis

Το site αυτό δεν ανήκει στην ΠΕΚΑΠ ούτε αναρτά ειδήσεις της.
Είναι γεγονός πως τις τελευταίες μέρες αναφέρθηκε έντονα το θέμα των εκλογών και ΣΩΣΤΑ
καθώς η συμμετοχή ή η μη συμμετοχή σε ενώσεις είναι σημαντική για τον κλάδο

Είσαι ψαγμένος και ενεργός στο πεδίο που συζητάμε, μην αφήνεις το πάθος σου Αντώνη να σκιάσει τη συζήτηση...




astef

Ακριβώς, όποιος γυρίζει, μυρίζει ...και στο τέλος τον βγάζουν τρελό!
Υπάρχουν και άλλα μαντάτα που δεν τα είπε η υπουργός προχθές, αλλά προκύπτουν και αυτά αβίαστα, αν συνθέσει κανείς τα κομμάτια του παζλ από το 2005 ως σήμερα με έμφαση στα 3 τελευταία χρόνια!
Με τις υγείες μας!
Ένας κλάδος παντός καιρού ...

evry

  Τώρα που βρήκα λίγο χρόνο θα ήθελα να πω και εγώ την άποψή μου.
  Στο σχολείο κάθε καθηγητής έχει ένα γνωστικό αντικείμενο το οποίο διδάσκει στα παιδιά. Οι μαθηματικοί έχουν τα μαθηματικά, οι φυσικοί την φυσική και πάει λέγοντας. Αλήθεια εμείς ποιο επιστημονικό αντικείμενο έχουμε? Ποια είναι η επιστήμη μας? Λοιπόν για να δούμε... δεν είναι το office , τα windows, τα linux αλλά ούτε και η τεχνολογία των υπολογιστών. Το μοναδικό αντικείμενο που θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε δικό μας αλλά και ταυτόχρονα ότι έχει τεράστια διδακτική αξία για τα παιδιά είναι η σχεδίαση αλγορίθμων. Αυτό είναι που μας διαφοροποιεί από τις άλλες ειδικότητες. Η επιστήμη μας είναι η επιστήμη που μελετά τους αλγορίθμους.
     Άρα θα έπρεπε να διδάσκουμε κατ'αρχήν βασικές προγραμματιστικές γνώσεις (Α,Β λυκείου) και στη συνέχεια σε ένα 2ο μάθημα ας πούμε αλγοριθμική σχεδίαση (διαίρει και βασίλευε, άπληστη μέθοδο κλπ). Επίσης θα πρέπει να συζητάμε σχετικά με την απόδοση αλγορίθμων και να εξηγήσουμε ότι στην αλγοριθμική έχει σημασία και η απόδοση.Δεν είναι πολυτέλεια.
   Όταν λοιπόν ασχολούμαστε με προβλήματα του στυλ "γράφουμε με κεφαλαία ή μικρά στη γλώσσα", όταν στις εξετάσεις οι θεματοδότες βάζουν αυτούσιες φράσεις από το βιβλίο, όταν το 4ο θέμα ξέρουμε κάθε χρόνο τι θα είναι και όταν αντί για το κόσκινο του Ερατοσθένη και τον αλγόριθμο του ΜΚΔ του Ευκλείδη εμείς μιλάμε για εισπράξεις κινηματογράφων, μέσους όρους θερμοκρασιών, γκολ ομάδων και δεν ξέρω τι άλλο, περιμένουμε να μας πάρει κανείς στα σοβαρά σαν ειδικότητα??
   Εάν δεν έχουμε εμείς συμφωνήσει στο αντικείμενό μας και δεν το έχουμε προπαγανδίσει και στους άλλους τότε θα μας βρουν αυτοί αντικείμενο και μας έχουν βρει μια χαρά. Είναι οτιδήποτε έχει να κάνει με το pc, eschool, survey, δ-βάση, ψηφιακή τάξη και ότι άλλο σκαρφιστούν.
  Αν θέλουμε να αποφύγουμε αυτά, ένας τρόπος υπάρχει να αναβαθμίσουμε τη διδασκαλία μας και το αντικείμενο που διδάσκουμε.
   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

toufeki

..."δε φτάνει μόνο να θέλουμε αλλά και να μπορούμε" Ευριπίδη. Αν θυμάμαι καλά εσύ το είχες γράψει κάποτε και συμφωνώ μαζί σου.
Εγώ θα το συνεχίσω λίγο παραπέρα: Δε φτάνει μόνο να μπορούμε αλλά και να θέλουμε τα "μπορούμε" μας να τα στοχεύουμε εκεί που πρέπει, όπως πρέπει και όταν πρέπει.

Έχω άδικο Ευριπίδη;

Εγω για παράδειγμα δεν μπορώ αλλά θέλω και προσπαθώ για να μπορώ.
Θέλω και προσπαθώ για να μπορώ να βοηθήσω τον κλάδο μου.
Αυτοί που μπορούν θέλουν να προσπαθήσουν να βοηθήσουν τον κλάδο μας;

Ας ξεκινήσουμε με μια απάντηση δε αυτό το ερώτημα.

Δυστυχώς  η Ελλάδα  μας δεν λειτουργεί με αξιοκρατικά κριτήρια.
Όποια προσπάθεια και να κάνουμε για να αποδείξουμε την αξία μας ως κλάδος Καθηγητών, "αυτοί" θα μας γράψουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους.
Βέβαια θεωρητικά και μακροπρόθεσμα αυτό που λες ίσως φέρει κάποιο αποτέλεσμα.
Έχουμε όμως τον χρόνο να περιμένουμε μέχρι τότε; Θα υπάρχουμε ως καθηγητές μέχρι τότε;

Η άποψή μου είναι άμεσα να δραστηριοποιηθούμε επικοινωνιακά σε πρώτη φάση και μετά βλέπουμε....

Wizard

Θα μας τρελάνουν! Τώρα μιλάνε για αναβάθμιση: http://www.alfavita.gr/typos/t25_1_10_821.php

Μεγάλες περικοπές της εξεταστέας ύλης σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, έναρξη αξιολόγησης, πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, υποδομές WiFi στα σχολεία, έμφαση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών και πληροφορικής και 200 νέα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα της κυβέρνησης για το Νέο Σχολείο, δηλαδή τη ριζική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.
...
Η επιχείρηση με κωδικό Νέο Σχολείο, όπως την ονομάζει η κυβέρνηση, θέτει σε άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της διδασκαλίας της πληροφορικής και των ξένων γλωσσών, με ένταξή τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να υπάρχει ενότητα της διδασκαλίας  ??? . Οι άμεσες αυτές αλλαγές αφορούν τα σχολεία όλων των βαθμίδων  :o .
...
Προτείνεται η μελέτη της μείωσης και του καλύτερου συντονισμού της ύλης των μαθημάτων που αντιστοιχούν στις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία), την Τεχνολογία και την Πληροφορική, τα Μαθηματικά και τη Γεωγραφία (μόνο στο τμήμα της που αφορά τη Φυσική Γεωγραφία και όχι αυτό που αφορά την Κοινωνική Γεωγραφία) του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου. Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν πρόκειται για δομική αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, αλλά μόνο για περικοπές και αναδιατάξεις της ύλης σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου διαπιστωθούν τμήματα ύλης που χαρακτηρίζονται από τους ειδικούς ως επουσιώδη, υπέρμετρα δύσκολα για το γνωστικό επίπεδο των μαθητών της συγκεκριμένης ηλικίας ή αλληλοεπικαλυπτόμενα με άλλα τμήματα ύλης σε άλλες τάξεις ή/και σε άλλα μαθήματα.
...
Για την ψηφιακή σύγκλιση του σχολείου προβλέπεται αναβάθμιση στις υπάρχουσες ψηφιακές υποδομές (υπολογιστές, ηλεκτρονικοί μαυροπίνακες, κ.ά.), νέες υποδομές WΙFΙ και δικτύου που θα παρέχουν τη δυνατότητα υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο, αλλά και από το σπίτι. Ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στον τρόπο διοίκησης και διαχείρισης των εκπαιδευτικών μονάδων με ενιαίο ψηφιακό σύστημα διοίκησης  :-\ , δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και παρεμβάσεις στο πρόγραμμα σπουδών, ώστε να μπορεί να δεχτεί τις ψηφιακές παρεμβάσεις σε ικανοποιητικό χρονικό ορίζοντα.

evry

 Όταν βλέπεις να λένε "ξένες γλώσσες και πληροφορική" καταλαβαίνεις τι εννοούν έτσι? Να έχουν τα παιδιά Lower και ECDL

Νομίζω ότι θα πρέπει να υπάρξει αντίδραση αλλά όταν θα έχουμε και συγκεκριμένη τοποθέτηση. Τώρα ακούμε αερολογίες. Θα πρέπει να συνταχθεί ένα κείμενο το οποίο να λέει με λίγα λόγια ότι

"Μας τα έχετε πρήξει" τόσο καιρό με το ψηφιακό σχολείο και την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών, όταν εσείς οι ίδιοι έχετε κάνει το σχολείο το βασίλειο της παπαγαλίας. Αν θέλετε πραγματική ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής ικανότητας των μαθητών θα πρέπει να βρείτε ένα μάθημα που να έχει αυτόν τον διδακτικό στόχο. Ποιο να είναι άραγε????
Επίσης μην συγχέετε την πληροφορική με την χρήση Η/Υ.


What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Από τα λόγια της υπουργού καταλαβαίνω ότι μιλώντας για οριζοντίωση της πληροφορικής εννοεί την εφαρμογή των ΤΠΕ σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, που για χρόνια μιλάμε κι ακόμα έρχεται...

Από την άλλη όταν μιλάει για πάτημα πλήκτρων ... όντως είναι σαν να λέει ότι εμείς αυτό έχουμε σαν αντικείμενο, .... ή αυτό κάνουμε τελικά!! Ο Βαγγέλης έχει δίκιο... κι ας μη θέλουμε να το ακούμε...

Επειδή κινδυνεύω να χαρακτηριστώ κι εγώ προβοκάτορας: @astefanogiannis: Όπου κι αν έχω διαβάσει τα μηνύματά σου, πάντα στο τέλος το ίδιο πράγμα γίνεται: δίνεις μία στην καρδάρα και χύνεις το γάλα! Ακόμα κι αν είχες άλλο ψευδώνυμο, θα σε εντόπιζα από το στυλ γραφής σου...  ;)

Τώρα, γιατί μας αποκαλεί συνεργάτες; Προφανώς θέλει να παίξουμε ρόλο στη διείσδυση των ΤΠΕ στο σχολείο σε όλα τα επίπεδα (δυστυχώς!). Εκτιμώ ότι θα θελήσει να μας εμπλέξει επίσημα στην Ψηφιακή Τάξη που ούτως ή άλλως δεν πάει καλά έτσι όπως έχει σχεδιαστεί. Για να μας φορτώσουν αποκλειστικά το eschool δεν το φοβάμαι και τόσο, αφού ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να ασχοληθούν με αυτό και οι άλλες ειδικότητες. Δηλαδή στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία τι θα κάνουν;

astef

#44
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 25 Ιαν 2010, 11:06:24 ΠΜ
Από την άλλη όταν μιλάει για πάτημα πλήκτρων ... όντως είναι σαν να λέει ότι εμείς αυτό έχουμε σαν αντικείμενο, .... ή αυτό κάνουμε τελικά!! Ο Βαγγέλης έχει δίκιο... κι ας μη θέλουμε να το ακούμε...
Επειδή κινδυνεύω να χαρακτηριστώ κι εγώ προβοκάτορας: @astefanogiannis: Όπου κι αν έχω διαβάσει τα μηνύματά σου, πάντα στο τέλος το ίδιο πράγμα γίνεται: δίνεις μία στην καρδάρα και χύνεις το γάλα! Ακόμα κι αν είχες άλλο ψευδώνυμο, θα σε εντόπιζα από το στυλ γραφής σου...  ;)
Συνάδελφε, Αδαμόπουλε δε διαβάζεις καλά τί γράφω.
Σε αυτά που αναφέρεις ότι είπε ο Βαγγέλης, σχετικά με την κατάσταση που περιγράφεις ,έχω υποστηρίξει ότι έχει απόλυτο δίκιο (δες προηγούμενα post).
Το προβοκατόρικο πήγαινε αλλού. Διάβαζε σε παρακαλώ, προσεκτικά τα μηνύματά μου πριν κάνεις ξανά post με αναφορά στο όνομά μου.
Όσον αφορά για την καρδάρα με το γάλα, και τα περί άλλου ψευδωνύμου/στυλ γραφής, το αφήνω στην κρίση των υπόλοιπων συναδέλφων που διαβάζουν προσεκτικά τί γράφει ο καθένας μας εδώ μέσα πριν τον σχολιάσουν.
Είμαι σίγουρος ότι το ύφος σου πηγάζει από το γεγονός ότι δεν έχεις διαβάσει όλα τα post!
Νίκο, καλό είναι να "ξυπνήσουμε" επιτέλους όλοι μας, αλλά δεν το βλέπω, όσο "προκλητικός" και αν γίνομαι εδώ μέσα!
Ένας κλάδος παντός καιρού ...