Αποστολέας Θέμα: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y  (Αναγνώστηκε 693 φορές)

likoyrgos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 27
Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« στις: 02 Οκτ 2017, 06:24:40 μμ »
Θεωρείται αυτό το μάθημα στην Γ ΕΠΑ.Λ εργαστηριακό; Αν ναί για πάνω απο 17 μαθητές μπαίνουν 2 καθηγητές;
 Ευχαριστώ.

likoyrgos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 27
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #1 στις: 22 Οκτ 2017, 12:14:29 μμ »
Τελικά κανείς δεν έχει αναλάβει φέτος το συγκεκριμένο μάθημα ?

linap

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 19
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #2 στις: 24 Οκτ 2017, 04:59:57 μμ »
Από ότι ξέρω εγώ από τα σχολεία στη Μαγνησία, το μάθημα δεν θεωρείται εργαστηριακό και μπαίνει ένας εκπαιδευτικός. Αυτό από το 2015-16 που γνωρίζω. Αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση, πείτε και σε μένα.

Ευχαριστώ,

Λίνα Παπακυριαζή

likoyrgos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 27
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #3 στις: 24 Οκτ 2017, 05:56:56 μμ »
Από ότι ξέρω εγώ από τα σχολεία στη Μαγνησία, το μάθημα δεν θεωρείται εργαστηριακό και μπαίνει ένας εκπαιδευτικός. Αυτό από το 2015-16 που γνωρίζω. Αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση, πείτε και σε μένα.

Ευχαριστώ,

Λίνα Παπακυριαζή
Δηλ θα βάλω εγω 25 μαθητές στο εργαστήριο για να τους διδάξω Python; (Ωραίο !!!)

linap

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 19
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #4 στις: 25 Οκτ 2017, 11:12:00 μμ »
Εγώ, για τρίτη χρονιά που κάνω το μάθημα, (μία ώρα, δηλαδή max 40 λεπτά την εβδομάδα), τους κάνω μάθημα στην τάξη. Όσες φορές τους έβαλα στο εργαστήριο, έγινε ένα μπάχαλο και δουλειά δεν έγινε.
Αν είμαι τυχερή και έχω καλό τμήμα, μπορεί και να φτάσω μέχρι τις συναρτήσεις. Τόσο καλά.
Αυτά για τους φωστήρες που σχεδιάζουν προγράμματα και ωρολόγια και αμφιβάλλω αν έχουν μπει ένα μήνα σε τάξη να δουν πώς περπατάει το πράγμα,
με 25 μαθητές όπως λες (που δεν ενδιαφέρονται όλοι για πληροφορική, ένα μικρό συνήθως ποσοστό).

Τέλος πάντων, το παλεύουμε όσο μπορούμε με το υλικό που έχουμε.
Κάποιος από τους 25 μπορεί να πάρει και μια μικρή ιδέα για το τι είναι η python.


mariosxenos

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #5 στις: 06 Νοέ 2017, 01:56:24 πμ »
Καλημερα σε όλους ....
το μαθημα και στην Β και στην Γ ειναι θεωρητικο.....χωρις να δικαιολογει εργαστηριο!
Εγω εχω τα εξης δεδομενα:
a) μαθημα σε ταξη με διαθεσιμο projector
b) μαθητες που οχι μονο δεν ενδιαφερονται αλλα δεν θελουν να ακουσουν τιποτα για προγραμματισμό και αλγοριθμους (οι περισσότεροι ειναι ειδικοτητα γεωπόνου και πλοιάρχου)
Στην Γ ταξη τα πραγματα ειναι τραγικα αφου και το 1ο κεφαλαιο και το 2ο κεφαλαιο απαιτουν χρηση ΗΥ (παραβλέποντας το αρνητικο κλιμα)
Στην Β τάξη τα πραγματα ειναι παρομοια αφου τα 3 πρωτα κεφαλαια ειναι αδιαφορη για αυτους θεωρια

ειμαι σε δυσκολη θεση και στις δυο ταξεις....
καμια ιδεα;



taxata

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 59
  • Live long and prosper \\//
    • Πληροφορική στο ΕΠΑΛ
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #6 στις: 06 Νοέ 2017, 09:59:12 πμ »
@mariosxenos, @linap
Δηλαδή ενδιαφέρονται περισσότερο στη Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία, Θρησκευτικά που είναι μονόωρα και αυτά ?

linap

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 19
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #7 στις: 06 Νοέ 2017, 07:38:46 μμ »
Δεν ξέρω αν ενδιαφέρονται περισσότερο στα άλλα μονόωρα, ξέρω εγώ τι υλικό έχω για να παλαίψω.

Τον προτζέκτορα τον βγάζω τελείως από την εξίσωση, πιστεύω ότι μόνο κοιμίζει το κοινό, είτε ενήλικες είτε εφήβους.
Άποψή μου, το ξαναλέω, βάλτε τους όμως μία παρουσίαση και μετά ρωτήστε τους τι είδαν.
Νομίζω ότι δεν έχει φτάσει ούτε το μισό της πληροφορίας στο κεφάλι τους.

Έτσι, όπως προανέφερα, σε γενικές γραμμές στη Β' Λυκείου αν είμαστε τυχεροί φτάνουμε στους πίνακες,
στη Γ' Λυκείου φτάνουμε στις συναρτήσεις.
Την πρώτη χρονιά που διδάχθηκε το μάθημα στη Β' , έπαιζε μέχρι Φεβρουάριο το σενάριο της τράπεζας θεμάτων.
Εκεί μπορώ να πω ότι υπήρχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Από εκεί και πέρα, για τη Γ' που είναι και λίγο πιο ώριμα τα παιδιά και διδάσκονται python, έχω δει ότι οι επιμελείς μαθητές μαθαίνουν απέξω τον κώδικα
για να γράψουν σε διαγωνίσματα / εξετάσεις. Τόσα χρόνια τρεις μόνο μαθητές είχαν και αλγοριθμική σκέψη και ενδιαφέρονταν να γράφουν προγράμματα
και να προβληματίζονται, τουλάχιστον τόσοι έτυχαν σε μένα.
Αν οι υπόλοιποι διδάσκοντες έχουν τάξεις 25 ατόμων που διψάνε για μάθηση και ρουφάνε τη γνώση,
τότε, οκ, είμαι κακή καθηγήτρια, θα ζήσω με αυτό.

Τουλάχιστον όμως έχω προσπαθήσει.. :)

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 202
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #8 στις: 08 Νοέ 2017, 09:22:05 πμ »
Όπως έμαθαν και τα άλλα μαθήματα θα μάθουν και αυτό! Αν δεν υπάρχει διάλογος με τους μαθητές τότε όλοι κοιμούνται. Αν ξέρουν ότι κάθε πέντε λεπτά παίρνεις ένα feedback, με ερώτηση τυχαία, και εφόσον ενημερώσεις ότι η εικόνα τους στο μάθημα μετράει..θα δεις πόσο ενδιαφέρον θα δείξουν. Το συμφέρον τους κοιτάνε. Κοιμάται αυτός που δεν έχει να χάσει. Σκέφτεται ότι με ένα διάβασμα στο τέλος καθάρισε!

mariosxenos

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #9 στις: 13 Νοέ 2017, 01:44:32 πμ »
@taxata οχι δεν ενδιαφερονται ουτε για τα αλλα μαθήματα... θελουν το απολυτηριο και τιποτε αλλο. Αν τους ρωτήσεις γιατι πιστευουν οτι θα παρουν απολυτηριο λενε το κλασικο : "γιατι στο επαλ ετσι το παιρνουν" και "θελετε να μας εχετε εδω και του χρονου;"
Αλλα python (ή οποιαδηποτε αλλη γλωσσα) στον πινακα δεν γινεται ειδικα με τετοιο κοινο...
Και οσο και αν προσπαθω να αναδειξω την αξια του προγραμματισμου (αλλα και της πληροφορικης) τα παιδια δεν βρισκουν καμια χρησιμοτητα της πληροφορικής στους τομεις που επέλεξαν ή νομιζουν οτι θα επιλεξουν ("τι με νοιαζει εμενα ο προγραμματισμός έγω θα παω στα καραβια", "εγω θα γινω σεφ κυριε τι τους θελω τους ΗΥ;", "εγω θα ασχολουμαι με ανθοκομια τι τα θελω αυτα;")


taxata

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 59
  • Live long and prosper \\//
    • Πληροφορική στο ΕΠΑΛ
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #10 στις: 13 Νοέ 2017, 11:14:41 πμ »
Δε φταίει λοιπόν το μάθημα, είναι ένα μάθημα γενικής παιδείας πληροφορικής όπως τα μαθηματικά και οχι ΤΠΕ,  όσον αφορά ως απάντηση στο τι θέλουν οι διάφορες ειδικότητες τους αλγορίθμους θα τους απαντούσα ως εξής:
Δε θα ήταν ενδιαφέρον και δεξιότητα με προστιθέμενη αξία  να μπορούσαν να κάνουν:

Οι "νοσηλευτές" ένα αλγόριθμο εύρεσης mg δραστικής ουσίας ανά κιλό βάρους και προσαρμογή στα δεδομένα του κάθε ασθενή.
Οι "καπετάνιοι" αλγόριθμο μετατροπής ναυτικών μιλίων σε χλμ, υπολογισμός άφιξης ανάλογα την ταχύτητα, κατανάλωση λιτρων πετρελαίου κλπ.
Οι "σεφ" αλγόριθμο υπολογισμού ποσότητας υλικών για μία συνταγή ανάλογα το πλήθος ατόμων που θα ταίσουν, υπολογισμό κόστους υλικών κλπ.
Οι "κηπουροί" υπολογισμό ποσότητας φυτοφαρμάκων, λιπάσματος, ποσότητας νερού ανάλογα τη θερμοκρασία περιβάλλοντος
.........κοκ.

Το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑΛ το ξέρουμε όλοι δεν είναι το ιδανικό, κάνουμε ότι μπορούμε καλύτερο... Τώρα για το εάν θα τους πείσουμε για την αξία των αλγορίθμων και του κώδικα που τους χρησιμοποιούν συνέχεια στην καθημερινότητά τους χωρίς να το αντιλαμβάνονται είναι πολλές φορές ένας μικρός "άθλος".

mariosxenos

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
« Απάντηση #11 στις: 15 Νοέ 2017, 03:11:25 μμ »
@taxata
οπως τα λες ειναι! συμφωνω σε ολα....
αγωνας...