Αποστολέας Θέμα: ΓΕΛ: Back to the Past  (Αναγνώστηκε 84174 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2917
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #735 στις: 17 Οκτ 2017, 07:21:20 μμ »
Να πω και εγώ τη δική μου θεωρία.
Καταρχήν αυτό που λέει ο nicosx βασίζεται εδώ:
http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/gavrogloy-stin-ert-tria-mathimata-stis-kentrikes-exetaseis
δηλαδή σε κάτι που είπε ο ίδιος ο υπουργός. Ότι το 4ο μάθημα σου ανοίγει άλλο πεδίο, άρα δεν είσαι υποχρεωμένος να δώσεις 4. Με 3 περνάς ιατρική ας πούμε.
Όσον αφορά τη διδακτική επάρκεια αν διαβάσετε και τα άλλα δημοσιεύματα δεν θα δίνεται έτσι εύκολα. θα πρέπει να έχεις κάποια σειρά μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών σου, και επειδή δεν θυμάμαι στην πληροφορική να κάναμε διδακτική των μαθηματικών το θεωρώ απίθανο να μας δώσουν τέτοια επάρκεια.
Εδώ δεν έχουμε διδακτική επάρκεια στην πληροφορική που είναι το αντικείμενό μας , θα μας δώσουν στα μαθηματικά?
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μαθηματικοί, οπότε μας χρησιμοποιούν όπως τους συμφέρει. Όταν δεν μας χρειάζονται πια θα μας κλείσουν την πόρτα των μαθηματικών (να θυμίσω ότι ξαφνικά αφαίρεσαν την γεωγραφία από τους μαθηματικούς για να μην συμπληρώνουν ώρες) και τότε θα ανακαλύψουμε το εξής βασικό μας λάθος:

Αντί να ασχολούμαστε με το πως θα βολευτούμε βραχυπρόθεσμα δεχόμενοι ότι μας σερβίρουν (βλέπε τεχνικός υπεύθυνος ερευνητικών εργασιών) μήπως να ασχοληθούμε λίγο με το γνωστικό μας αντικείμενο που δεν είναι τα μαθηματικά αλλά η πληροφορική? Μήπως πρέπει να ενδυναμωθεί το πρόγραμμα σπουδών στο Λύκειο?

Μερικές ερωτήσεις/παρατηρήσεις για σκέψη:
1. Τι πρόγραμμα σπουδών θα έχει το μάθημα της Β Λυκείου που είναι 4ωρο? Γιατί χωρίς σοβαρό ΑΠΣ το βλέπω να καταλήγει 2ωρο όπως άλλωστε είχε γίνει με την ΑΕΠΠ πριν 20 χρόνια.
2. Αν έχουμε ενιαίο κλάδο πληροφορικής/μαθηματικών τι είναι πιθανότερο? Να πάρουμε εμείς τα μαθηματικά ή να πάρουν οι μαθηματικοί την πληροφορική? Όσοι είναι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί σε σχολεία καταλαβαίνουν πολύ καλά τι εννοώ και πως θα γίνονται οι αναθέσεις. Ποιος θα έχει προτεραιότητα? Με ποιο μάθημα είναι πιο εύκολο να συμπληρώσεις το ωράριό σου και ποιος θα περισσεύει νομίζετε? ο/η μαθηματικός? (σκεφτείτε τι θα συμβεί σε πιθανή αύξηση ωραρίου)
3. Το μάθημα της Β Λυκείου είναι 4ωρο αλλά επιλογής. Θα το δηλώσουν οι μαθητές? Αν δίνουν Χημεία για να μπουν  στο Πολυτεχνείο γιατί να το δηλώσουν? Την κατάσταση αυτή την βιώνουμε τώρα με την κατεύθυνση Οικονομίας - Πληροφορικής. Είμαστε ευχαριστημένοι ?
edit
4. Γιατί έχουμε τα μαθηματικά ως β ανάθεση μόνο στο Γυμνάσιο?
Τέλος να αναφέρω ότι φέτος έχουμε πολλά περιστατικά συναδέλφων πληροφορικών που τους έστειλαν να συμπληρώσουν ωράριο με μαθηματικά (ακόμα και πάνω από 12 ώρες) σε άλλο σχολείο! Δεν τους ρώτησαν αν θέλουν. Να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι οι αλλαγές τα τελευταία χρόνια δεν γίνονται για να εξυπηρετήσουν ούτε εμάς ούτε τους μαθητές, ούτε έχουν λογική ούτε θα κάτσει να ψάξει ο υπουργός την δομική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική. Όλα γίνονται με στόχο την βέλτιστη διαχείριση προσωπικού και την μετάθεση διορισμών για το μέλλον.
« Τελευταία τροποποίηση: 17 Οκτ 2017, 09:31:41 μμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 823
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #736 στις: 17 Οκτ 2017, 07:45:14 μμ »
Αντί να ασχολούμαστε με το πως θα βολευτούμε βραχυπρόθεσμα δεχόμενοι ότι μας σερβίρουν (βλέπε τεχνικός υπεύθυνος ερευνητικών εργασιών) μήπως να ασχοληθούμε λίγο με το γνωστικό μας αντικείμενο που δεν είναι τα μαθηματικά αλλά η πληροφορική? Μήπως πρέπει να ενδυναμωθεί το πρόγραμμα σπουδών στο Λύκειο?

Άντε μπράβο βρε Ευριπίδη!

Όμως το πρόγραμμα σπουδών δεν θα ενδυναμωθεί από μόνο του και θα πρέπει να αναζητήσουμε και να συζητήσουμε τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να συμβεί αυτό.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2917
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #737 στις: 17 Οκτ 2017, 09:38:18 μμ »
Σίγουρα πρέπει να υπάρξει ενιαίο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής για Γυμνάσιο-Λύκειο. Αυτό όμως πρέπει να γίνει από αυτούς που έχουν το θεσμικό ρόλο να το κάνουν.
Όπως και να έχει Γιώργο δυστυχώς αυτές οι αλλαγές δεν είναι στο χέρι μας. Μπορεί να λέμε θεωρίες εδώ αλλά τις αποφάσεις τις παίρνουν άλλοι.
ΥΓ. Εντελώς πληροφοριακά δίνω και τον σύνδεσμο για το βιβλίο ενός νέου μαθήματος με τίτλο ......
Μηχατρονική
Τη λέξη arduino πήρε το μάτι μου κάπου στα περιεχόμενα.
Το μάθημα είναι του τομέα ηλεκτρονικής. Νομίζω δεν το έχουμε καν Β' ανάθεση.
« Τελευταία τροποποίηση: 17 Οκτ 2017, 10:00:18 μμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gbougioukas

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 106
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #738 στις: 18 Οκτ 2017, 12:24:54 πμ »
Εσύ Evry με τους Πληροφορικούς είσαι ή με τους άλλους; Απ' ό,τι κατάλαβα η θέση σου είναι "καθίστε στ' αβγά σας μη μιλάτε και αφήστε άλλους να αποφασίσουν για σας". Ο καθένας έχει τη δική του στάση ζωής, κάποιοι κάθονται στα αβγά τους, κάποιοι δεν έχουν αβγά για να κάτσουν.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2917
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #739 στις: 18 Οκτ 2017, 05:22:09 μμ »
Δεν κατάλαβες.
Απ' ό,τι κατάλαβα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gbougioukas

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 106
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #740 στις: 19 Οκτ 2017, 02:32:55 μμ »
Λοιπόν, για να μην δημιουργούνται στρευλές εντυπώσεις σχετικά με την ενότητα Μαθηματικά/Πληροφορική όσον αφορά την διδακτική επάρκεια που προτείνει το σχέδιο νόμου όπως προκύπτει από εδώ, είναι σαφές ότι:

- Δεν αναφέρεται πουθενά καμία διάκριση ούτε υπέρ της Πληροφορικής, ούτε υπέρ των Μαθηματικών.

- Ο πτυχιούχος της Πληροφορικής, για παράδειγμα, καταθέτει τους τίτλους σπουδών του στην αρμόδια "Δομή" η οποία καθορίζει το σύνολο των επιπλέον αντικειμένων τα οποία χρειάζεται να παρακολουθήσει προκειμένου να αποκτήσει διδακτική επάρκεια στην ενότητα Μαθηματικά/Πληροφορική. Όχι κι άσχημα για κάποιον ο οποίος στον κατάλογο των υποχρεωτικών μόνο (!) μαθημάτων του Π.Σ του περιλαμβάνονται, αναφέρω ενδεικτικά, Κλασσική Ανάλυση, Θεωρία Πιθανοτήτων, Γραμμική Άλγεβρα, Συνδυαστική, Προτασιακός Λογισμός/Λογική, Κατηγορηματικός Λογισμός/Λογική, Θεωρία των Γράφων, Θεωρία Υπολογισιμότητας, Θεωρία Υπολογιστικής Πολυπλοκότητας, Θεωρία Αυτομάτων, Θεωρία Τυπικών Γλωσσών. Εντάξει, αυτός ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει Διδακτική των Μαθηματικών, αλλά η τελευταία δεν είναι υποχρεωτικό μάθημα ούτε στα τμήματα Μαθηματικών γενικά (πχ δεν είναι υποχρεωτικό μάθημα στο Μαθηματικό του ΕΚΠΑ, βλ. Οδηγό Σπουδών 2017-2018 (σελ. 61, λίστα Υποχρεωτικών Μαθημάτων)).



dpa2006

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 582
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #741 στις: 21 Οκτ 2017, 12:54:55 πμ »
Να πω και εγώ τη δική μου θεωρία.
Καταρχήν αυτό που λέει ο nicosx βασίζεται εδώ:
http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/gavrogloy-stin-ert-tria-mathimata-stis-kentrikes-exetaseis
δηλαδή σε κάτι που είπε ο ίδιος ο υπουργός. Ότι το 4ο μάθημα σου ανοίγει άλλο πεδίο, άρα δεν είσαι υποχρεωμένος να δώσεις 4. Με 3 περνάς ιατρική ας πούμε.
Όσον αφορά τη διδακτική επάρκεια αν διαβάσετε και τα άλλα δημοσιεύματα δεν θα δίνεται έτσι εύκολα. θα πρέπει να έχεις κάποια σειρά μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών σου, και επειδή δεν θυμάμαι στην πληροφορική να κάναμε διδακτική των μαθηματικών το θεωρώ απίθανο να μας δώσουν τέτοια επάρκεια.
Εδώ δεν έχουμε διδακτική επάρκεια στην πληροφορική που είναι το αντικείμενό μας , θα μας δώσουν στα μαθηματικά?
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μαθηματικοί, οπότε μας χρησιμοποιούν όπως τους συμφέρει. Όταν δεν μας χρειάζονται πια θα μας κλείσουν την πόρτα των μαθηματικών (να θυμίσω ότι ξαφνικά αφαίρεσαν την γεωγραφία από τους μαθηματικούς για να μην συμπληρώνουν ώρες) και τότε θα ανακαλύψουμε το εξής βασικό μας λάθος:
Πολύ σωστή παρατήρηση/διαπίστωση.
Όσον αφορά την διδακτική:
Τα περισσότερα τμήματα έδιναν μαθήματα διδακτικής τα οποία ήταν επιλεγόμενα.
Οι περίφημες καθηγητικές σχολές ήταν εξορισμού καθηγητικές.
Αυτά είναι γνωστά στους λίγο μεγαλύτερους, απλά αποσιωπάται το τι συνέβαινε.
Μια αναζήτηση στο wayback machine δείχνει τι συνέβαινε.
Δυστυχώς το ίδιο συνέβαινε και στα τμήματα Πληροφορικής.
Η διδακτική επάρκεια θα κριθεί και θα αποδοθεί ντε φάκτο για τους παλαιούς απόφοιτους ή θα πρέπει να περάσουν όλοι από δομές μέσα σε ΑΕΙ/ΤΕΙ ή άλλες δομές?

Παράθεση
Αντί να ασχολούμαστε με το πως θα βολευτούμε βραχυπρόθεσμα δεχόμενοι ότι μας σερβίρουν (βλέπε τεχνικός υπεύθυνος ερευνητικών εργασιών) μήπως να ασχοληθούμε λίγο με το γνωστικό μας αντικείμενο που δεν είναι τα μαθηματικά αλλά η πληροφορική? Μήπως πρέπει να ενδυναμωθεί το πρόγραμμα σπουδών στο Λύκειο?
Αυτός θα πρέπει να είναι ο βασικός στόχος.
Αν αύριο-μεθαύριο μια διαφορετική διακυβέρνηση αλλάξει την τωρινή τροπολογία;
και δεν νομίζω πως αυτό είναι απίθανο να συμβεί.
Βέβαια η παρούσα νομοθεσία δίνει λύσεις (προσωρινές κατά την άποψή μου...) για το ωράριο.

Παράθεση
Μερικές ερωτήσεις/παρατηρήσεις για σκέψη:
1. Τι πρόγραμμα σπουδών θα έχει το μάθημα της Β Λυκείου που είναι 4ωρο? Γιατί χωρίς σοβαρό ΑΠΣ το βλέπω να καταλήγει 2ωρο όπως άλλωστε είχε γίνει με την ΑΕΠΠ πριν 20 χρόνια.
2. Αν έχουμε ενιαίο κλάδο πληροφορικής/μαθηματικών τι είναι πιθανότερο? Να πάρουμε εμείς τα μαθηματικά ή να πάρουν οι μαθηματικοί την πληροφορική? Όσοι είναι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί σε σχολεία καταλαβαίνουν πολύ καλά τι εννοώ και πως θα γίνονται οι αναθέσεις. Ποιος θα έχει προτεραιότητα? Με ποιο μάθημα είναι πιο εύκολο να συμπληρώσεις το ωράριό σου και ποιος θα περισσεύει νομίζετε? ο/η μαθηματικός? (σκεφτείτε τι θα συμβεί σε πιθανή αύξηση ωραρίου)
3. Το μάθημα της Β Λυκείου είναι 4ωρο αλλά επιλογής. Θα το δηλώσουν οι μαθητές? Αν δίνουν Χημεία για να μπουν  στο Πολυτεχνείο γιατί να το δηλώσουν? Την κατάσταση αυτή την βιώνουμε τώρα με την κατεύθυνση Οικονομίας - Πληροφορικής. Είμαστε ευχαριστημένοι ?
edit
4. Γιατί έχουμε τα μαθηματικά ως β ανάθεση μόνο στο Γυμνάσιο?
Πολύ σωστά.
Παράθεση
Τέλος να αναφέρω ότι φέτος έχουμε πολλά περιστατικά συναδέλφων πληροφορικών που τους έστειλαν να συμπληρώσουν ωράριο με μαθηματικά (ακόμα και πάνω από 12 ώρες) σε άλλο σχολείο! Δεν τους ρώτησαν αν θέλουν. Να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι οι αλλαγές τα τελευταία χρόνια δεν γίνονται για να εξυπηρετήσουν ούτε εμάς ούτε τους μαθητές, ούτε έχουν λογική ούτε θα κάτσει να ψάξει ο υπουργός την δομική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική. Όλα γίνονται με στόχο την βέλτιστη διαχείριση προσωπικού και την μετάθεση διορισμών για το μέλλον.
Αυτός είναι ο μοναδικός σκοπός τους και μάλιστα ποιο έξυπνα σχεδιασμένος σε σχέση πριν από 4 χρόνια...
Η Διδακτική Επάρκεια έτσι όπως πάει να περάσει δεν είναι τίποτα άλλα από μια ακόμη τεχνική να περιοριστεί ο αριθμός των αποφοίτων που (θα) μπορούν να διδάξουν δια νόμου και να βολέψουν τα κενά αφού οι διορισμοί απαγορεύονται/περιορίζονται από το Πρόγραμμα(Μνημόνιο).
Ήδη ξεκίνησε το Σχέδιο Αθηνά 2.
« Τελευταία τροποποίηση: 21 Οκτ 2017, 01:12:27 πμ από dpa2006 »
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1236
  • There are always possibilities...
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #742 στις: 21 Οκτ 2017, 09:13:35 πμ »
Κατά τη γνώμη μου και οι δύο πλευρές αυτής της 'διαμάχης' έχουν δίκιο.

Αφενός, τι καταλάβαμε τόσα χρόνια που είμασταν η μόνη ειδικότητα χωρίς δεύτερη ανάθεση; Η β ανάθεση των μαθηματικών του Γυμνασίου έδωσε μία ανάσα σε πολλούς συναδέλφους που αλλιώς θα έπρεπε να αλλάξουν βαθμίδα (πρωτοβάθμια - ιεκ). Επιπλέον αφαιρεί από τον κλάδο τη στάμπα του δεν συμπληρώνω ωράριο που στο παρελθόν (καλοκαίρι 2013) παρα λίγο να μας οδηγήσει σε περιπέτειες. Ακόμα τεκμηριώνεται τόσο επιστημονικά (θεμελιώδης σχέση μαθηματικών - πληροφορικής) και είναι περισσότερη συμβατή από άλλες β αναθέσεις (πχ. Φυσική - Βιολογία). Τέλος, αν θέλετε, το δικαιούμαστε καθώς έχουμε χάσει πολλαπλάσιες ώρες (α ανάθεσης) από τους μη πτυχιούχους πληροφορικής που εξακολοθούν να διδάσκουν.
Κατά τη γνώμη μου (πάντα) αυτή η κατάσταση κάθε άλλο παρά προσωρινή θα είναι αφού εικάζω πως το σύστημα πάει προς τη διπλή ειδικότητα (δηλαδή όλοι δύο αναθέσεις - όπως στη Γερμανία), η οποία δίνει ευελιξία στη διαχείριση του προσωπικού. Άρα πρέπει να τοποθετηθούμε σε καλή θέση εξαρχής.

Από την άλλη η κατάσταση με το πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής παραπάει. Έχουμε καταντήσει σαν την Ιστορία, στην οποία κάναμε τα ίδια και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Πρέπει να υπάρξει ένας ανασχεδιασμός κυρίως στο Λύκειο που να μην περιορίζεται στον προγραμματισμό αλλά να ενσωματώνει θεμελιώδεις έννοιες της επιστήμης μας. Βέβαια αυτό προυποθέτει και μία βάση από πλευράς ωρολογίου προγράμματος, που για μένα σημαίνει υποχρεωτικό μάθημα στην Α και Β Λυκείου. Από την άλλη χρειάζεται και προετοιμασία από τον κλάδο η οποία όμως δεν γίνεται. Εξακολουθούμε να αναλωνόμαστε σε 'φανταχτερές' εφαρμογές (πχ. ρομποτική) οι οποίες και υποδομή χρειάζονται και περιορισμούς στο πλήθος των μαθητών θέτουν.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

pthomop

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 313
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #743 στις: 30 Οκτ 2017, 04:04:39 μμ »
Το πρόγραμμα των λυκείων και γενικότερα όλων των βαθμίδων αλλάζει (σίγουρα εις βάρος της ειδικότητας μας),  και  εκτός από 4-5 άτομα, κανείς από τους 7000 πληροφορικούς δεν έχει κάνει ούτε ένα σχόλιο για την κατάσταση που διαμορφώνεται. Καμία ανησυχία για το μέλλον μας; 

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2399
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: ΓΕΛ: Back to the Past
« Απάντηση #744 στις: 20 Νοέ 2017, 03:54:26 μμ »
Επιστολή των επιστημονικών ενώσεων των φυσικών επιστημών.
Γιώργος Παπαργύρης (gpapargi@hotmail.com)