Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Γ΄ Λυκείου => Εξετάσεις 2017-2018 => Μήνυμα ξεκίνησε από: evry στις 12 Ιουν 2018, 10:34:44 ΜΜ

Τίτλος: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 12 Ιουν 2018, 10:34:44 ΜΜ
Εδώ σχολιάζουμε το Θέμα Γ
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: mikezante στις 13 Ιουν 2018, 11:15:24 ΠΜ
Με μια γρηγορη ματιά


Κώδικας [Επιλογή]

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ θεμαΓ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΘΡ, ΑΠΟΘΗΚΗ, μαξ, παραμονη, τεμπ, πληθος, ν, εισοδος, εξοδος, διαφορα, διακινηση
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: απ
ΑΡΧΗ
  ΑΘΡ <- 0
  ΑΠΟΘΗΚΗ <- 0
  ν <- 0
  μαξ <- 0
  παραμονη <- 0
  τεμπ <- 0
  πληθος <- 0
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                                                                             !Γ1
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΔΙΑΒΑΣΕ εισοδος, εξοδος
      διαφορα <- εισοδος - εξοδος
      τεμπ <- ΑΠΟΘΗΚΗ + διαφορα
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τεμπ >= 0 ΚΑΙ τεμπ <= 170
    ΑΠΟΘΗΚΗ <- τεμπ
                                                                             !Γ2
    ΑΝ εισοδος > μαξ ΤΟΤΕ
      μαξ <- εισοδος
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
                                                                             !Γ3
    διακινηση <- διακινηση + εισοδος + εξοδος
    ν <- ν + 1
                                                                             !Γ4
    ΑΝ ΑΠΟΘΗΚΗ >= 10 ΤΟΤΕ
      παραμονη <- παραμονη + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
                                                                             !Γ5
    πληθος <- πληθος + ΑΠΟΘΗΚΗ
    ΓΡΑΨΕ "Τελος Εισαγωγης. ΝΑΙ/ΟΧΙ;"
    ΔΙΑΒΑΣΕ απ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ απ = 'ΝΑΙ'
  ΓΡΑΨΕ μαξ
  ΓΡΑΨΕ διακινηση/ν
  ΓΡΑΨΕ παραμονη
  ΓΡΑΨΕ πληθος/ν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: gthal στις 13 Ιουν 2018, 11:32:04 ΠΜ
Σωστό μου φαίνεται, κι εμένα με μια γρήγορη ματιά ;)
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: pstasinos στις 13 Ιουν 2018, 11:40:19 ΠΜ
Στο Γ5 νομίζω λέει στο τέλος κάθε μέρας να εμφανίζει ... μήπως πρέπει να μπεί μεσα στη δομή επανάληψης ;
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: tkon στις 13 Ιουν 2018, 12:10:51 ΜΜ
Ένας μαθητής μου εκανε το συγκεκριμένο θεμα με χρήση πινάκων
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: methenitis στις 13 Ιουν 2018, 01:51:26 ΜΜ
Και εμένα ενας!!
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: akalest0s στις 13 Ιουν 2018, 02:58:54 ΜΜ
Κανονικά δεν γίνεται με χρήση πινάκων, γιατί δεν γνωρίζεις για πόσες μέρες θα γίνει εισαγωγή. Και εμένα, ένας έβαλε 30 ημέρες (επανάληψη 30 φορές). Είναι νομίζω βασικό σημείο της άσκησης, να καταλάβεις ότι δεν μπορείς να ελέγξεις έτσι την επανάληψη εισαγωγής, αλλά είσαι υποχρεωμένος να την ελέγξεις μόνο από το Γ1β.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 13 Ιουν 2018, 03:01:49 ΜΜ
Πιστεύω ότι υπάρχει μία "ασάφεια" ή είναι πιο "αόριστο" το ερώτημα Γ1.β .
Εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει πρώτα να μπουν κάποια κιβώτια, και μετά να βγουν κάποια, και κάνω 2 ξεχωριστούς ελέγχους.

-----------------------
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εισ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  εισ + αποθ <= 170
      αποθ <-  αποθ + εισ

      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εξερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εξ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  αποθ – εξ  >= 0
      αποθ <-  αποθ – εξ
--------------------------------------

Άλλοι, κάνουν "εισερχόμενα μείον εξερχόμενα" και βλέπουν τότε αν χωρούν.

Θεωρώ ότι όπως είναι γραμμένη η εκφώνηση, πρέπει και τα 2 να ληφθούν σωστά.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: tkon στις 13 Ιουν 2018, 03:19:39 ΜΜ
Εβαλε εναν μετρητη για τις μερες
Και στην συνέχεια δημιούργησε πίνακα
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: akalest0s στις 13 Ιουν 2018, 03:42:25 ΜΜ
Στα πλαίσια της ΓΛΩΣΣΑΣ, αυτό είναι αδύνατον, από όσο ξέρω. Χρειάζεται να έχει δηλωθεί ο πίνακας στις μεταβλητές, μαζί με το μήκος του. Όλη η λογική της στατικής δομής αυτής, είναι αυτή. Δεσμεύεται ο χώρος στη μνήμη, από την αρχή του προγράμματος, για πίνακα δεδομένων θέσεων. Φυσικά αυτά είναι αστειότητες στον προγραμματισμό, αλλά στα πλαίσια του μαθήματος, έτσι είναι.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: andreas_p στις 13 Ιουν 2018, 03:44:02 ΜΜ
Όχι ... ΑΠΟΘΉΚΗ <- τεμπ

Αλλά ...

ΑΠΟΘΗΚΗ  <- ΑΠΟΘΉΚΗ + τεμπ
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: andreas_p στις 13 Ιουν 2018, 03:46:19 ΜΜ
Από πουθενά  δεν προκύπτει  η σειρά ...
Άρα το Γ1.β ΔΕΝ έχει ασάφειες.
Δείτε παρόμοιο θέμα : 27/05/2009 Θέμα 3ο (Τρένα)
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: gthal στις 13 Ιουν 2018, 03:51:41 ΜΜ
Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 13 Ιουν 2018, 03:01:49 ΜΜ
Πιστεύω ότι υπάρχει μία "ασάφεια" ή είναι πιο "αόριστο" το ερώτημα Γ1.β .
Εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει πρώτα να μπουν κάποια κιβώτια, και μετά να βγουν κάποια, και κάνω 2 ξεχωριστούς ελέγχους.

-----------------------
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εισ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  εισ + αποθ <= 170
      αποθ <-  αποθ + εισ

      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εξερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εξ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  αποθ – εξ  >= 0
      αποθ <-  αποθ – εξ
--------------------------------------

Άλλοι, κάνουν "εισερχόμενα μείον εξερχόμενα" και βλέπουν τότε αν χωρούν.

Θεωρώ ότι όπως είναι γραμμένη η εκφώνηση, πρέπει και τα 2 να ληφθούν σωστά.
Νομίζω ότι αυτή είναι ακόμα καλύτερη ιδέα
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: epsilonXi στις 13 Ιουν 2018, 04:08:55 ΜΜ
κι εγώ με τον κεσογλίδη είμαι

να κάνεις χωριστά έλεγχο για εισερχόμενα και για εξερχόμενα

γιατί αλλιώς μπορεί να σου λένε ότι μπαίνουνε 200 και βγαίνουνε 200, ημερήσια διακίνηση 400, στην αποθήκη έχεις 0, οπότε όλα καλά και άγια
δεν είναι σωστό

...δε νομίζω ότι το σκέφτηκαν έτσι βέβαια σην επιτροπή, αλλιώς θα παιρνε κάτι παραπάνω από 3 μόρια
τώρα με τρία μόρια, τι παραπάνω να δώσεις και τι να κόψεις;


Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 13 Ιουν 2018, 04:28:12 ΜΜ
Και εδώ η εκφώνηση είναι ξεκάθαρη:
Να διαβάζει για κάθε μέρα το συνολικό πλήθος .....  στο τέλος της ημέρας.
Δηλαδή υπάρχει ένα σύστημα το οποίο δεν ενημερώνεται με κάθε ξεχωριστή είσοδο και έξοδο, αλλά  στο τέλος συνολικά. Αναγκαστικά θα πάμε με κάτι του στυλ
Κώδικας (Pascal) [Επιλογή]

X <- X + εισέρχομενα - εξερχόμενα

Δεν μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις για τη χρονική αλληλουχία των γεγονότων.

Πάντως πράγματι αυτή η άσκηση μοιάζει πολύ σαν ιδέα με εκείνη με τα τρένα το 2009.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: ολγα στις 13 Ιουν 2018, 04:33:41 ΜΜ
+1
Αν μπαίνει 1 και μετά βγαίνει 1 και αυτό γίνεται 200 φορές τότε 200 μπαίνουν και 200 βγαίνουν. Πού το πρόβλημα;
Το ερώτημα είναι σαφές.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: petrosp13 στις 13 Ιουν 2018, 04:52:29 ΜΜ
Ακριβώς, σε μία μέρα μπορούν και να βγουν κοντέινερ που δεν έχουν σχέση με την χωρητικότητα γιατί δεν τα διαβάζουμε ένα-ένα. Μπορούν να μπουν 1.000 και να βγουν 1.000 μέσα σε μία ημέρα
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 14 Ιουν 2018, 01:43:32 ΠΜ
Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 04:28:12 ΜΜ
Και εδώ η εκφώνηση είναι ξεκάθαρη:
Να διαβάζει για κάθε μέρα το συνολικό πλήθος .....  στο τέλος της ημέρας.

Η εκφώνηση δεν λέει από την αρχική πρόταση για το "στο τέλος της ημέρας".
Λέει:
"Να διαβάζει για κάθε ημέρα το συνολικό πλήθος εμπορευματοκιβωτίων που εισήλθαν, καθώς και το συνολικό πλήθος εκείνων που
εξήλθαν από τον αποθηκευτικό χώρο .


Οι τιμές που διαβάζονται να ελέγχονται ώστε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που παραμένουν στον αποθηκευτικό χώρο στο τέλος της ημέρας............. "


Και δίνω παράδειγμα :
Έστω ότι στην αρχή μίας μέρας έχουμε 150 κιβώτια μέσα.
Μπορώ να πω το παρακάτω;
Μπαίνουν +30 το πρωί, βγαίνουν -40 το βράδυ,

Δηλαδή στο τέλος της μέρας, αν το πάρουμε συνολικά, είναι 150 + 30 - 40  =  150  - 10  = 140,
που λέτε ότι είναι δεκτό...

ΟΜΩΣ  κανονικά δεν χωράνε να μπουν στην αποθήκη τα πρώτα 30 (γιατί φτάνουμε στα 180!) ...


Πώς θα το πάρω εγώ δηλαδή ότι συνολικά "στο τέλος της ημέρας" χώρεσαν;;

Έπρεπε να λέει ας πούμε ότι "μέσα στη μέρα, ΜΙΑ φορά ανοίγει η αποθήκη, και κάποια μπαίνουν και κάποια βγαίνουν ταυτόχρονα".
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 14 Ιουν 2018, 07:50:53 ΠΜ
Έχεις δίκιο. Το θέμα είναι όμως ότι το σύστημα διαβάζει μια φορά στο τέλος της ημέρας, άρα δεν μπορεί να ελέγξει την αλληλουχία. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Ο έλεγχος γίνεται στο τέλος και αν έγινε λάθος τότε ισχύει:

ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνση από το εξεταστικό κέντρο  :D

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 14 Ιουν 2018, 01:43:32 ΠΜ
Πώς θα το πάρω εγώ δηλαδή ότι συνολικά "στο τέλος της ημέρας" χώρεσαν;;
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 14 Ιουν 2018, 08:02:04 ΠΜ
ΠαράθεσηΟι τιμές που διαβάζονται να ελέγχονται ώστε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που παραμένουν στον αποθηκευτικό χώρο στο τέλος της ημέρας............. "
σαφεστατο μου φαινεται εμενα.που ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ στο τελος της μερας  λεει δεν λεει να εξετασεις κατι αλλο.υποτιθεται οτι δεν υπαρχει λαθος ως προς τη στιγμη που καποια μπαινουν και καποια βγαινουν.αρα ουσιαστικα ειναι απλα ενας ελεγχος
μεσα<-μεσα+μπαινουν-βγαινουν το οποιο πρεπει να ειναι στα ορια που θετει.δεν μας ενδιαφερει η σειρα(υποτιθεται οτι ειναι σωστη).
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 14 Ιουν 2018, 04:04:58 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 14 Ιουν 2018, 07:50:53 ΠΜ
ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνση από το εξεταστικό κέντρο  :D

  :o :'( :'( :'(

Δεν πρέπει να το πάρουν σωστό όμως κι αυτό που λέω εγώ;?...  :-\


Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 14 Ιουν 2018, 08:02:04 ΠΜ
σαφεστατο μου φαινεται εμενα.που ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ στο τελος της μερας  λεει δεν λεει να εξετασεις κατι αλλο.υποτιθεται οτι δεν υπαρχει λαθος ως προς τη στιγμη που καποια μπαινουν και καποια βγαινουν.αρα ουσιαστικα ειναι απλα ενας ελεγχος
μεσα<-μεσα+μπαινουν-βγαινουν το οποιο πρεπει να ειναι στα ορια που θετει.δεν μας ενδιαφερει η σειρα(υποτιθεται οτι ειναι σωστη).

Μα ο έλεγχος εγκυρότητας έχει νόημα την στιγμή ακριβώς που γίνεται η είσοδος, και την στιγμή που γίνεται η έξοδος.
Σε όλες τις ασκήσεις, εκεί γίνεται ο έλεγχος. Για να δεις ΑΝ είναι δυνατόν να εισαχθεί κάτι στιγμιαία.
Γι' αυτό λέω ότι δεν είναι καλή η εκφώνηση...
Και άκουσα ότι γενικά μπέρδεψε πολύ τα παιδιά η εκφώνηση του θέματος Γ ...
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 14 Ιουν 2018, 04:25:04 ΜΜ
Κοίτα το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι ότι προσπαθούν να προσομοιώσουν μια διαδικασία που δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει στην πραγματικότητα. Από εκεί ξεκινάνε όλα.
Σίγουρα η εκφώνηση του Γ δεν είναι η καλύτερη, στο θέμα του ελέγχου. Θα έπρεπε να το δώσουν κάπως αλλιώς, ότι δηλαδή μετά το τέλος της ημέρας ο χρήστης περνάει τα νούμερα και μπορεί να πατήσει κάτι λάθος ή κάτι τέτοιο.
Ο έλεγχος δε γίνεται τη στιγμή που συμβαίνουν όλα αλλά στο τέλος της ημέρας.
Εγώ θα έκοβα με το σκεπτικό ότι ο έλεγχος που ζητείται έχει πιο σύνθετη συνθήκη από τον έλεγχο που δίνεις εσύ. Όταν λέω θα έκοβα μιλάω για μια μονάδα έτσι?
Είναι καθαρά θέμα βαθμολογητή και πως θα δει όλο το θέμα. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε στα σίγουρα, κανονικά όμως κάτι πρέπει να χάσει, γιατί η εκφώνηση αν και κακή, δεν είναι προβληματική, απλά η μοντελοποίηση που έκαναν δεν είναι ρεαλιστική

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 14 Ιουν 2018, 04:04:58 ΜΜ
  :o :'( :'( :'(

Δεν πρέπει να το πάρουν σωστό όμως κι αυτό που λέω εγώ;?...  :-\
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: bugman στις 14 Ιουν 2018, 05:49:23 ΜΜ
Είδα και εδώ https://www.youtube.com/watch?v=8oMdYdWZ99A  μια λύση για το Γ θέμα, αλλά έχω την εντύπωση ότι όταν λέμε για πλήθος διακίνησης κοντέϊνερ λέμε για το άθροισμα των "μετακινούμενων", που σημαίνει ότι ένα κοντέϊνερ που μπήκε και βγήκε αυθημερόν, είχε δυο μετακινήσεις!
Σε αυτή τη λύση τα εξερχόμενα αφαιρούνται από το εισερχόμενα και φαίνεται στον τύπο ΑΘΡ->ΑΘΡ+ΕΙΣ-ΕΞ ο οποίος έπρεπε να ήταν ΑΘΡ->ΑΘΡ+ΕΙΣ+ΕΞ  (δείτε το + πριν το ΕΞ).
Ο mikezante έδωσε σωστά στη δική του λύση το διακινηση <- διακινηση + εισοδος + εξοδος
ο  evry δίνει εσφαλμένα αυτό X <- X + εισέρχομενα - εξερχόμενα

Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: gthal στις 14 Ιουν 2018, 06:13:37 ΜΜ
Ο Ευριπίδης, έτσι μετράει πόσα υπάρχουν τώρα στην αποθήκη
ενώ αυτό που λες εσύ, υπολογίζει συνολικά τα διακινούμενα.
Χρειάζονται και τα δύο στην άσκηση.
Όσο για τη λύση του Άρη, νομίζω ότι είναι σωστή, εφ' όσον πετυχαίνει για το τέλος της ημέρας αυτό που ζητάει η άσκηση (ή κάνω λάθος?)
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: akalest0s στις 14 Ιουν 2018, 06:18:32 ΜΜ
Bugman, νομιζω μιλας για αλλο σημειο της ασκησης, αν καταλαβα καλα.
Δεν εχω τα θεματα μπροστα μου, αλλα η κουβεντα ειναι για την αρχικη εισαγωγη δεδομενων, ενω το " πλήθος διακίνησης κοντέϊνερ" που λες, ειναι σε επομενο υποερωτημα.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: bugman στις 14 Ιουν 2018, 06:29:15 ΜΜ
@gthal
Συμφωνώ αν το χ στη δήλωση του evry είναι το πλήθος των κιβωτίων που παρέμειναν στο τέλος κάθε μέρας. (απλά δεν είδα κάπου το κώδικά του). Ίσως η επιλογή ονόματος στην μεταβλητή να βοηθάει κάπως περισσότερο!
@akalest0s
Στο ίδιο σημείο γίνονται όλα, γιατί δεν υπάρχει δεύτερο πέρασμα! Όλα γίνονται μέχρι να δοθεί παύση καταγραφής, και χωρίς στατική δομή (πίνακας). Άρα ότι θα πάρουμε θα πάνε απευθείας σε μεταβλητές που καταχωρούν τελικά ή ενδιάμεσα αποτελέσματα. Στο τέλος οι μεταβλητές με ενδιάμεσα αποτελέσματα θα δώσουν και αυτές σε εκφράσεις τα τελικά αποτελέσματα!
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: akalest0s στις 14 Ιουν 2018, 06:55:55 ΜΜ
Οκ, συγγνωμη. Δεν ειμαι απο "πανω του" τωρα, μιλησα βασει της πρωτης λυσης που εκανα μολις πηρα τα θεματα. Φανταζομαι εχεις δικιο. Θα τσεκαρω κ οταν βρεθω σε θεση.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 14 Ιουν 2018, 07:04:29 ΜΜ
όπου Χ είναι τα κιβώτια που μένουν στο τέλος της ημέρας και όχι η συνολική διακίνηση που είναι το άθροισμα.
και το Χ είναι φοβερή επιλογή ονόματος  :D
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 14 Ιουν 2018, 08:33:42 ΜΜ
 
Παράθεση
Μα ο έλεγχος εγκυρότητας έχει νόημα την στιγμή ακριβώς που γίνεται η είσοδος, και την στιγμή που γίνεται η έξοδος.
Σε όλες τις ασκήσεις, εκεί γίνεται ο έλεγχος. Για να δεις ΑΝ είναι δυνατόν να εισαχθεί κάτι στιγμιαία.
Γι' αυτό λέω ότι δεν είναι καλή η εκφώνηση...
Και άκουσα ότι γενικά μπέρδεψε πολύ τα παιδιά η εκφώνηση του θέματος Γ ...

γιατι να εχει νοημα και την εισοδο και στην εξοδο? η εκφωνηση δεν ζητουσε κατι τετοιο.αλλο στην πραγματικη ζωη αλλο στην ασκηση που μπηκε σαν θεμα Δ.αυτοι που το βαλαν απλα θελαν εναν ελεγχο μεσα<-μεσα+μπαινουν-βγαινουν και τιποτα αλλο ασχετα αν ηταν κακοδιατυπωμενη η εκφωνηση συμφωνα με αρκετους
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: meteo_xampos στις 15 Ιουν 2018, 04:25:25 ΜΜ
Καλησπέρα σας!!! Αν τα κοπέλια δεν λάβουν υπόψιν το σύνολο των κιβωτίων που μένουν μέσα κάθε ημέρα τι πιστεύετε ότι θα κοπεί; έχω μαθητές που έχουν κάνει απείρως δυσκολότερες ασκήσεις και λόγω της κακής εκφώνησης δεν λάβανε υπόψιν τους τα κιβώτια που μπαίνουν μέσα, απλά είπαν ότι εισ-εξ>=0 ΚΑΙ εισ+εξ<=170, και προχωρήσαν την υπόλοιπη άσκηση σαν κάθε ημέρα να είναι στην αρχή κενή η αποθήκη....
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 02:42:04 ΠΜ

Παράθεση από: gthal στις 14 Ιουν 2018, 06:13:37 ΜΜ
Όσο για τη λύση του Άρη, νομίζω ότι είναι σωστή, εφ' όσον πετυχαίνει για το τέλος της ημέρας αυτό που ζητάει η άσκηση (ή κάνω λάθος?)

Αυτό ακριβώς Γιώργο...
Την δουλειά που θέλει η εκφώνηση την κάνει ο δικός μου έλεγχος.

@Evry : Και μάλιστα Ευριπίδη, ο δικός μου έλεγχος εμπεριέχει και τον άλλον που δίνεται γενικά με το "sum + εισ - εξ <= 170",
ενώ ο άλλος δεν εμπεριέχει τον δικό μου.  ;)
Άρα, αν είναι να κοπεί μονάδα, πρέπει να κοπεί στον άλλο τρόπο, και όχι στον δικό μου...  ::)

Το κακό πάντως είναι αυτό που λες... ότι δεν προσομοιώνεται αυτό το πρόβλημα που έβαλαν...
Ή ότι έπρεπε να πουν, όπως είπες, "γίνεται η καταχώρηση στο τέλος της ημέρας"...
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 03:00:25 ΠΜ
Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 14 Ιουν 2018, 08:33:42 ΜΜ
γιατι να εχει νοημα και την εισοδο και στην εξοδο? η εκφωνηση δεν ζητουσε κατι τετοιο.αλλο στην πραγματικη ζωη αλλο στην ασκηση που μπηκε σαν θεμα Δ.αυτοι που το βαλαν απλα θελαν εναν ελεγχο μεσα<-μεσα+μπαινουν-βγαινουν και τιποτα αλλο ασχετα αν ηταν κακοδιατυπωμενη η εκφωνηση συμφωνα με αρκετους

Κώστα θυμήσου γενικά τις ασκήσεις με ελέγχους εγκυρότητας.
Στην ουσία, οι έλεγχοι μπορούμε να πούμε ότι χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες :

1) στους ελέγχους που γίνονται ώστε να εισαχθεί κάτι έγκυρο, δηλαδή να μην πατηθεί κάτι "κατά λάθος" μη έγκυρο στο πληκτρολόγιο
(π.χ. αν ο αριθμός των κιβωτίων είναι αρνητικός)
και
2) στους ελέγχους που γίνονται ώστε παρ' όλο που είναι έγκυρο το στοιχείο εισαγωγής, να πρέπει να ικανοποιούνται και κάποιες επιπλέον προϋποθέσεις για να γίνει η εισαγωγή
(π.χ. να ελέγχουμε ώστε να χωρέσει ένας αριθμός κιβωτίων στην αποθήκη , και όχι αν ο αριθμός των κιβωτίων είναι αρνητικός)

Οπότε στο Θέμα αυτό, κατά τη γνώμη μου, έχει νόημα να γίνεται έλεγχος του "2ου τύπου", και καταλήγουν να κάνουν έλεγχο του "1ου τύπου".
Δηλαδή η εκφώνηση παραπέμπει στο "αν χωράει κάτι στην αποθήκη", όμως δεν ελέγχεται αυτό (γιατί οι κινήσεις έγιναν ήδη κατά τη διάρκεια της ημέρας), αλλά το αν καταχωρείται στο τέλος σωστά...
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 16 Ιουν 2018, 05:23:45 ΠΜ
Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 03:00:25 ΠΜ
Κώστα θυμήσου γενικά τις ασκήσεις με ελέγχους εγκυρότητας.
Στην ουσία, οι έλεγχοι μπορούμε να πούμε ότι χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες :

1) στους ελέγχους που γίνονται ώστε να εισαχθεί κάτι έγκυρο, δηλαδή να μην πατηθεί κάτι "κατά λάθος" μη έγκυρο στο πληκτρολόγιο
(π.χ. αν ο αριθμός των κιβωτίων είναι αρνητικός)
και
2) στους ελέγχους που γίνονται ώστε παρ' όλο που είναι έγκυρο το στοιχείο εισαγωγής, να πρέπει να ικανοποιούνται και κάποιες επιπλέον προϋποθέσεις για να γίνει η εισαγωγή
(π.χ. να ελέγχουμε ώστε να χωρέσει ένας αριθμός κιβωτίων στην αποθήκη , και όχι αν ο αριθμός των κιβωτίων είναι αρνητικός)

Οπότε στο Θέμα αυτό, κατά τη γνώμη μου, έχει νόημα να γίνεται έλεγχος του "2ου τύπου", και καταλήγουν να κάνουν έλεγχο του "1ου τύπου".
Δηλαδή η εκφώνηση παραπέμπει στο "αν χωράει κάτι στην αποθήκη", όμως δεν ελέγχεται αυτό (γιατί οι κινήσεις έγιναν ήδη κατά τη διάρκεια της ημέρας), αλλά το αν καταχωρείται στο τέλος σωστά...

ναι αλλα αυτοι ετσι θελαν να το βαλουν.κατα τη γνωμη μου το καναν για να διευκολυνουν τους μαθητες και να τους γλιτωσουν και απο αλλον ελεγχο αν και καποιοι μπορει να μπερδευτηκαν αν ειχαν μαθει να λυνουν τυφλοσουρτι τετοιου ειδους ασκησεις.πχ μπορει να σκεφτηκαν"σε τετοιους ειδους ασκησεις κανουμε επιπροσθετο ελεγχο που εδω ειναι αδυνατον μιας και η εισαγωγη γινεται στο τελος αρα τι κανω τωρα?".αυτος που δεν εχει μαθει να λυνει τυφλοσουρτι τετοιες ασκησεις θα αντιληφθει αμεσως απο την εκφωνηση οτι ζητηται μονο ο ελεγχος μεσα<-μεσα+μπηκαν-βγηκαν να ειναι απο 0 μεχρι 170 ή ποσο ειναι τελος παντων το ανω οριο αλλιως θα ξαναζηταει τα μπηκαν,βγηκαν.κατα τη γνωμη μου μονο οι παπαγαλοι θα ειχαν θεμα εδω.ενας μαθητης που σκεφτεται με εναν φυσιολογικο τροπο και δεν εχει μαθει να παπαγαλιζει μεθοδους του στυλ "οταν βλεπεις αυτο θα κανεις αυτο",δεν θα συναντησε καμια δυσκολια.


Ενας τροπος για να αντιμετωπιστει

γραψε"ποσα μπηκαν και ποσα βγηκαν σημερα?"
διαβασε μπηκαν,βγηκαν
οσο μεσα+μπηκαν-βγηκαν<0 η μεσα+μπηκαν-βγηκαν>170 επαναλαβε
   γραψε"αποκλειεται!! ρωτα καποιον αλλον που να ξερει σιγουρα.οι τιμες δεν ειναι σωστες."
   διαβασε μπηκαν,βγηκαν
τελος_επαναληψης
μεσα<-μεσα+μπηκαν-βγηκαν
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 07:18:05 ΜΜ
@Κώστας Τζιαννης

Δεν είναι για τυφλοσούρτι Κώστα.
Όταν λέω <<η εκφώνηση παραπέμπει στο "αν χωράει κάτι στην αποθήκη" >> σημαίνει ότι αυτό είναι το λογικό και έχει νόημα.
Δεν το αντιμετωπίζει κάποιος "μηχανικά" με "παπαγαλία" αλλά με κριτική σκέψη.

(( Είναι παρόμοιο με το απαράδεκτο θέμα Γ του 2010.
Ήταν κατ' εξοχήν θέμα για να γίνει χρήση πίνακα. Με την λογική και με κριτική σκέψη καταλαβαίνεις ότι τα αποτελέσματα των αγώνων τα κρατάς (σε πίνακα) και δεν τα εισάγεις για να χαθούν μετά το τέλος της επανάληψης.
Δεν υπήρχε Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και δήλωση μεταβλητών, οπότε τι πιο λογικό απ' το να χρησιμοποιήσεις πίνακα.
Και οι "έξυπνοι" θεματοδότες, ήθελαν να μην βάλεις πίνακα...... ))

Και ξαναλέω:
Ο έλεγχος που κάνω, δουλεύει μια χαρά για το τέλος της ημέρας, και είναι πιο ισχυρός από τον απλό έλεγχο που προτείνετε.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: zefremi στις 17 Ιουν 2018, 10:17:45 ΜΜ
Στην αρχή του θέματος Γ γράφει σαφώς "Σε καθημερινή βάση, στο τέλος της ημέρας, καταχωρίζεται ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εισέλθει και εξέλθει από αυτόν", επομένως αφού η καταχώριση γίνεται στο τέλος της ημέρας δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε τη σειρά εισόδου και εξόδου των εμπορευματοκιβωτίων. Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι η παραδοχή ότι η είσοδος εμπορευματοκιβωτίων επιτρέπεται μέχρι να φτάσει η χωρητικότητα στα 170 είναι λανθασμένη. Θα μπορούσαν να μπουν και να βγουν άπειρα εμπορευματοκιβώτια και να μη γεμίσει η αποθήκη.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 18 Ιουν 2018, 01:54:23 ΠΜ
Παράθεση από: zefremi στις 17 Ιουν 2018, 10:17:45 ΜΜ
Στην αρχή του θέματος Γ γράφει σαφώς "Σε καθημερινή βάση, στο τέλος της ημέρας, καταχωρίζεται ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εισέλθει και εξέλθει από αυτόν", επομένως αφού η καταχώριση γίνεται στο τέλος της ημέρας δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε τη σειρά εισόδου και εξόδου των εμπορευματοκιβωτίων. Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι η παραδοχή ότι η είσοδος εμπορευματοκιβωτίων επιτρέπεται μέχρι να φτάσει η χωρητικότητα στα 170 είναι λανθασμένη. Θα μπορούσαν να μπουν και να βγουν άπειρα εμπορευματοκιβώτια και να μη γεμίσει η αποθήκη.

Έχεις δίκιο zefremi. Αυτό δεν το κοιτούσα, γιατί έβλεπα την αναλυτική - υποτίθεται - εξήγηση στο Γ1.β, όπου μπορεί να ληφθεί και ότι κάποια μπαίνουν, και κάποια αργότερα βγαίνουν.

Και πάλι όμως, ο έλεγχος είναι πολύ κακός...
Δηλαδή, μπορεί στην πραγματικότητα να υπάρχουν 100 κιβώτια στην αρχή της μέρας, να μπουν 40 και να βγουν 30 κιβώτια μέσα στην μέρα, εμείς να καταχωρήσουμε 60 εισερχόμενα και 50 εξερχόμενα, και το πρόγραμμα να συνεχίσει να δουλεύει σαν να μην τρέχει τίποτα....... (ενώ η συνολική διακίνηση έχει ξεφύγει αλλού)
Τι να πω... Δεν μ' άρεσε καθόλου αυτή η προσομοίωση.......
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: bugman στις 18 Ιουν 2018, 08:47:25 ΠΜ
Το θέμα έχει δοθεί καλά. Στην επικύρωση των στοιχείων διακίνησης μας ενδιαφέρει ο τελικος αριθμός αποθηκευμένων κοντέινερ να εναι από  0 έως 170.  Μετράει πόσα υπήρχαν, πόσα μπήκαν, αφσιρούμε αυτά που βγήκαν και ελέγχουμε το αποτέλεσμα. Στην υπόθεση...αν μπορούσαν να μπουν περισσότερα η απάντηση είνσι ναι αρκει να έβγαιναν τόσα ώστε το υπόλοιπο, αυτό που μένει μέσα να είναι εντός ορίων.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 05 Ιουλ 2018, 01:36:17 ΠΜ
Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 07:18:05 ΜΜ
@Κώστας Τζιαννης

Δεν είναι για τυφλοσούρτι Κώστα.
Όταν λέω <<η εκφώνηση παραπέμπει στο "αν χωράει κάτι στην αποθήκη" >> σημαίνει ότι αυτό είναι το λογικό και έχει νόημα.
Δεν το αντιμετωπίζει κάποιος "μηχανικά" με "παπαγαλία" αλλά με κριτική σκέψη.

(( Είναι παρόμοιο με το απαράδεκτο θέμα Γ του 2010.
Ήταν κατ' εξοχήν θέμα για να γίνει χρήση πίνακα. Με την λογική και με κριτική σκέψη καταλαβαίνεις ότι τα αποτελέσματα των αγώνων τα κρατάς (σε πίνακα) και δεν τα εισάγεις για να χαθούν μετά το τέλος της επανάληψης.
Δεν υπήρχε Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και δήλωση μεταβλητών, οπότε τι πιο λογικό απ' το να χρησιμοποιήσεις πίνακα.
Και οι "έξυπνοι" θεματοδότες, ήθελαν να μην βάλεις πίνακα...... ))

Και ξαναλέω:
Ο έλεγχος που κάνω, δουλεύει μια χαρά για το τέλος της ημέρας, και είναι πιο ισχυρός από τον απλό έλεγχο που προτείνετε.

η μπορει να σκεφτεις πιο απλα και να κανεις αυτο που εκανα εγω δλδ να θεωρησεις οτι αποκλειεται να εχει γινει λαθος και απλα οτι μπορει να κανει λαθος αυτος που ρωτας και εγραψα και εναν τροπο αντιμετωπισης ο οποιος ειναι και συντομος και μια χαρα συμφωνα με την εκφωνηση.θεωρω δλδ οτι μπορει να κανει λαθος αυτος που ρωταω και οχι αυτος που βαζει και βγαζει πραγματα και νομιζω αυτη ειναι η καλυτερη λυση.ο ελεγχος που κανεις εσυ δεν εχει νοημα γιατι πρεπει να γινεται στο τελος της μερας και δεν γνωριζουμε τη σειρα
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 05 Ιουλ 2018, 11:26:15 ΠΜ
Κάνεις λάθος,μάλλον εννοείς ότι ήταν κατ'εξοχήν θέμα για να γίνει χρήση πίνακα όπως δίδασκαν τη χρήση πίνακα κάποιοι.
Δεν μπορεί να γίνει χρήση πίνακα από τη στιγμή που το μέγεθός του δεν είναι γνωστό τη στιγμή του προγραμματισμού όπως λέει και το σχολικό βιβλίο στο κεφάλαιο 3.
Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 07:18:05 ΜΜ
Ήταν κατ' εξοχήν θέμα για να γίνει χρήση πίνακα. Με την λογική και με κριτική σκέψη καταλαβαίνεις ότι τα αποτελέσματα των αγώνων τα κρατάς (σε πίνακα) και δεν τα εισάγεις για να χαθούν μετά το τέλος της επανάληψης.

Αυτό που το έχεις δει στο βιβλίο? Δηλαδή έχει παράδειγμα με ψευδογλώσσα όπου χρησιμοποιεί πίνακα του οποίου το μέγεθος δίνεται από τον χρήστη άρα δεν είναι γνωστό πριν ξεκινήσει ο αλγόριθμος να εκτελείται?
Παράθεση
Δεν υπήρχε Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και δήλωση μεταβλητών, οπότε τι πιο λογικό απ' το να χρησιμοποιήσεις πίνακα.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Άρης Κεσογλίδης στις 06 Ιουλ 2018, 04:44:36 ΜΜ
@Evry , μην γυρίσουμε 9 χρόνια πίσω, που γράφαμε 120+ σελίδες εδώ γι' αυτό το θέμα......
Τα είχαμε πει τότε αναλυτικά......

Προσπαθούμε σε 1 χρόνο μέσα να μάθουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν πίνακες,
- μιλούσαμε για σχολικούς αγώνες,
- που δεν μας ενδιαφέρει πόσοι είναι οι αθλητές γιατί είναι πεπερασμένοι και λίγοι,
- ΟΛΟΙ οι συνάδελφοι που είχαν γράψει βιβλία-βοηθήματα είχαν αντίστοιχες ασκήσεις στα βιβλία τους (και στην συζήτηση εδώ ήταν υπέρμαχοι της μη-χρήσης πίνακα, και διαφωνούσαν ουσιαστικά με τον "πρότερο" εαυτό τους)
- ζητήθηκε απ' τα παιδιά "αλγόριθμος" και όχι Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ
...και πάτησαν οι θεματοδότες στην παρατήρηση της μίας γραμμής, να το εξετάσουν έτσι σε άσκηση, για να μην χρησιμοποιούν πίνακες!

Δηλαδή , αν ήθελες να κάνεις ένα πρόγραμμα για εξαγωγή αποτελεσμάτων σε σχολικούς αγώνες άλματος εις μήκος, δεν θα χρησιμοποιούσες δομή για να κρατήσεις τα στοιχεία;

Η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών τα λέγαμε όπως τα λέω, και υπήρχαν και κάποιοι ελάχιστοι στο πνεύμα των θεματοδοτών, που έλεγαν ότι δεν πρέπει να μπει πίνακας... και μέσα σ' αυτούς ήταν και αυτοί που στα βιβλία τους είχαν άσκηση με
ΔΙΑΒΑΣΕ ν
ΓΙΑ ι  ΑΠΟ  1  ΜΕΧΡΙ  ν
    ΔΙΑΒΑΣΕ  Α[ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Και ζητούσαν απ' τα παιδιά να βγάλουν άκρη.............

Και δόθηκε η ΤΡΑΓΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ από την ΚΕΕ, να κοπούν μονάδες "κατά την κρίση του βαθμολογητή" (!!!!) ............. μέχρι που έγινε ο σάλος και έδωσαν την συμπληρωματική οδηγία να κοπούν "1 ως 3 μονάδες".............
Ήταν το πιο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ θέμα που έχει μπει πανελλαδικά, με την πιο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ αντιμετώπιση.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 06 Ιουλ 2018, 05:47:31 ΜΜ
απο οσο ξερω στο σχολικο βιβλιο και στις ασκησεις δεν εχει παραδειγμα σε ψευδογλωσσα που χρησιμοποιειται πινακας χωρις να γνωριζουμε απο πριν τα στοιχεια του.το τι λενε διαφορα βοηθηματα και αποψεις κακθηγητων ειναι καπως ανουσια μιας και το επισημο βιβλιο δεν επιτρεπει κατι τετοιο και σωστα.ο αλγοριθμος χρησιμοποιεται απο εναν προγραμματιστη σαν βοηθεια ωστε να το μετατρεψει μετα σε οποια γλωσσα προγραμματισμου επιθυμει.καποιες γλωσσες επιτρεπουν πινακες χωρις σταθερο μεγεθος(vectors) καποιες αλλες ομως οχι.οποτε για να ειναι καποιος καλλυμενος και τυπικος λαμβανει υποψιν του τη χειροτερη περιπτωση που μια γλωσσα δεν επιτρεπει κατι τετοιο.αν εγω γραψω εναν αλγοριθμο(ψευδογλωσσα) και ορισω πινακα χωρις να ξερω απο πριν το μεγεθος του και το δωσω σε καποιον να το κανει πχ σε c τοτε αυτος θα πρεπει να αλλαξει εντελως τον αλγοριθμο(θα του ειναι αχρηστος δλδ) μιας και δεν επιτρεπεται αγνωστος αριθμος θεσεων πινακα και αντιμετωπιζεται σαν στατικη δομη.για μενα ακομα και στα πλαισια της αεππ θα επρεπε να καταργηθει τελειως η ψευδογλωσσα και να γραφουν οι μαθητες μονο σε ΓΛΩΣΣΑ
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 06 Ιουλ 2018, 05:55:20 ΜΜ
Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 06 Ιουλ 2018, 04:44:36 ΜΜ
@Evry , μην γυρίσουμε 9 χρόνια πίσω, που γράφαμε 120+ σελίδες εδώ γι' αυτό το θέμα......
Τα είχαμε πει τότε αναλυτικά......
Όχι να γυρίσουμε, διότι δεν είναι δυνατόν να αποφασίζουμε για την ορθότητα ή μη μιας λύσης με βάση το τι λέει η πλειοψηφία ή ποιος φωνάζει πιο δυνατά, γιατί αυτό ακριβώς έγινε τότε.

Παράθεση
Προσπαθούμε σε 1 χρόνο μέσα να μάθουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν πίνακες,
- μιλούσαμε για σχολικούς αγώνες,
- που δεν μας ενδιαφέρει πόσοι είναι οι αθλητές γιατί είναι πεπερασμένοι και λίγοι,
- ΟΛΟΙ οι συνάδελφοι που είχαν γράψει βιβλία-βοηθήματα είχαν αντίστοιχες ασκήσεις στα βιβλία τους (και στην συζήτηση εδώ ήταν υπέρμαχοι της μη-χρήσης πίνακα, και διαφωνούσαν ουσιαστικά με τον "πρότερο" εαυτό τους)
- ζητήθηκε απ' τα παιδιά "αλγόριθμος" και όχι Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ
Με συγχωρείς ειλικρινά δεν θέλω να σε προσβάλλω, αλλά τίποτε από αυτά που λες παραπάνω, δεν συνιστά επιχείρημα για την ορθότητα της λύσης αυτής. Επίσης τι θα πει ότι όσοι γράφουν βοηθήματα έχουν αντίστοιχες ασκήσεις? Αλλά μια και το ανέφερες, μπορείς να μου πεις πόσα βοηθήματα σήμερα έχουν τη λύση του θέματος με πίνακες?
Για κάνε μια μικρή έρευνα. Εδώ ισχύει ότι τα γραπτά μένουν!

Παράθεση
Δηλαδή , αν ήθελες να κάνεις ένα πρόγραμμα για εξαγωγή αποτελεσμάτων σε σχολικούς αγώνες άλματος εις μήκος, δεν θα χρησιμοποιούσες δομή για να κρατήσεις τα στοιχεία;
Δεν θα έγραφα τέτοιο πρόγραμμα στην ψευδογλώσσα του βιβλίου η οποία έχει στατικούς πίνακες με βάση το κεφάλαιο 3 του βιβλίου το μέγεθος των οποίων καθορίζεται τη στιγμή που γράφεις τον αλγόριθμο και όχι την στιγμή εκτέλεσης.

Παράθεση
Η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών τα λέγαμε όπως τα λέω,
συμφωνώ απόλυτα! Αυτό όμως δεν αποτελεί επιχείρημα ότι η συντριπτική πλειοψηφία είχε δίκιο.

Παράθεση
και υπήρχαν και κάποιοι ελάχιστοι στο πνεύμα των θεματοδοτών, που έλεγαν ότι δεν πρέπει να μπει πίνακας...
όπως εγώ και λίγοι άλλοι των οποίων οι ψύχραιμες φωνές δεν ακούστηκαν αλλά επικράτησαν οι "θυμωμένες" κραυγές της πλειοψηφίας.
Φαντάζομαι ότι όλοι αυτοί οι καθηγητές σήμερα δεν μαθαίνουν στους μαθητές τους να δημιουργούν πίνακες δυναμικά έτσι?

Παράθεση
Και δόθηκε η ΤΡΑΓΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ από την ΚΕΕ, να κοπούν μονάδες "κατά την κρίση του βαθμολογητή" (!!!!) ............. μέχρι που έγινε ο σάλος και έδωσαν την συμπληρωματική οδηγία να κοπούν "1 ως 3 μονάδες".............
Καμία σχέση! Έχω όλες τις οδηγίες από εκείνες τις μέρες. Η ΚΕΕ έστειλε δυο οδηγίες, Την ίδια μέρα έστειλε την οδηγία ότι η λύση με πίνακες είναι λάθος, και επειδή σχεδόν όλοι οι καθηγητές το είχαν λύσει με πίνακες εξαγριώθηκαν!
Στη συνέχεια έστειλε μια ακόμα οδηγία που μιλούσε για την κρίση του βαθμολογητή για να μπαλώσει τα πράγματα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είπε ότι η λύση με πίνακες είναι σωστή ούτε όμως και είπε πόσο να κόψουν.

Το θέμα είναι το εξής. Μπορεί σήμερα ένας μαθητής να γράψει το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου
Κώδικας (Pascal) [Επιλογή]

Διάβασε Ν
Για i από 1 μέχρι Ν
   Διάβασε Α[i]
Τέλος_Επανάληψης

και τι θα απαντήσει στα παρακάτω δυο ερωτήματα:
1) Ποιο είναι το μέγεθος του πίνακα;
2) Πότε δημιουργείται ο πίνακας?

Εμείς σήμερα τι  λέμε στους μαθητές για τα παραπάνω?
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: bugman στις 06 Ιουλ 2018, 07:47:38 ΜΜ
Γνωμικά Η/Υ:
1. Όταν ένα πρόγραμμα γίνεται χωρίς πίνακες, τότε ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΠΙΝΑΚΕΣ.
2. Όταν δεν υπάρχει δυναμικός ορισμός μεγέθους πίνακα (κατά την εκτέλεση) τότε βάζουμε ένα αρχικό μεγάλο όριο, πχ 1000, και ζητάμε μετά τον μέγιστο αριθμό χρήσης <=1000 (ή 1000-1, αν ο πίνακας ξεκινάει από 0). Αυτό σημαίνει ότι ένα πρόγραμμα έχει κάποια όρια, και ότι έξω από αυτά δεν δουλεύει. Αυτό ισχύει και εκεί που υπάρχει δυναμικός ορισμός μεγέθους πίνακα, αφού και η μνήμη του υπολογιστή είναι "πεπερασμένη".
3. Οι αποδεκτές λύσεις είναι: Αυτές που δουλεύουν, σύμφωνα με τους τυχόν περιορισμούς που βάζει το ζήτημα. Αν το ζήτημα ζητάει χρήση πινάκων, ενώ γνωρίζουμε το (1), η ΛΥΣΗ απαιτεί πίνακες.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: petrosp13 στις 06 Ιουλ 2018, 08:26:21 ΜΜ
Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 06 Ιουλ 2018, 04:44:36 ΜΜ
Ήταν το πιο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ θέμα που έχει μπει πανελλαδικά, με την πιο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ αντιμετώπιση.

Μέχρι το φετινό Β2 που το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟμετρο έπιασε ταβάνι
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 07 Ιουλ 2018, 03:11:43 ΜΜ
Πάντως εγώ θυμάμαι να έχουν πέσει πολύ πιο απαράδεκτα και αντιπαιδαγωγικά θέματα  όπως για παράδειγμα όταν ρώταγαν ποιες είναι οι τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων, οι οποίες ήταν στην ύλη μόνο ονομαστικά !!!
Επίσης να θυμίσω το λάθος θέμα των εσπερινών (Α2) με τα αλγοριθμικά κριτήρια το 2013, όπως επίσης το θέμα Δ των επαναληπτικών του 2013 που δεν είχε λύση!
Δεν υπήρξαν όμως αντίστοιχες διαμαρτυρίες τότε! Για την ακρίβεια δεν ενδιαφέρθηκε κανένας. Μυστήρια πράγματα.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: epsilonXi στις 10 Ιουλ 2018, 05:35:30 ΜΜ
Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 06 Ιουλ 2018, 05:47:31 ΜΜ
... πινακα χωρις να ξερω απο πριν το μεγεθος του και το δωσω σε καποιον να το κανει πχ σε c τοτε αυτος θα πρεπει να αλλαξει εντελως τον αλγοριθμο...

κι εγώ κατά της χρήσης πίνακα ήμουν και είμαι, αλλά για του λόγου το αληθές,
για δοκίμασε αυτό, δεν είναι javascript, είναι c:

Κώδικας (javascript) [Επιλογή]
#include <stdio.h>

int main() {
    int m,i;
    printf("\n Enter array size: ");
    scanf("%d", &m);

    int a[m];
    for (i=0; i<m; i++) {
        a[i] = i;
        printf("\n %d",a[i]);
    }

}
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: evry στις 10 Ιουλ 2018, 09:32:03 ΜΜ
Καλή σκέψη αλλά η C υποστηρίζει VLA πίνακες τους οποίους όμως δεν μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε στην ψευδογλώσσα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable-length_array (https://en.wikipedia.org/wiki/Variable-length_array)

Θα μπορούσαμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε το new/malloc, αλλά τότε ο πίνακας θα αποθηκευόταν στο heap.

Οι πίνακες της ψευδογλώσσας ορίζονται σε compile time. :o
Αντιλαμβάνομαι ότι αυτό που λέω είναι οξύμωρο, δηλαδή στατικές δομές και compile time σε ψευδογλώσσα, έλα όμως που το βιβλίο ορίζει έτσι ακριβώς την ψευδογλώσσα που χρησιμοποιούμε.


Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: bugman στις 11 Ιουλ 2018, 04:49:30 ΜΜ
Το που θα γίνει ο πίνακας είναι μια λεπτομέρεια που δεν έχει να κάνει με κάποιον αλγόριθμο. Υποτίθεται ότι η ψευδογλώσσα και η ΓΛΩΣΣΑ χρησιμοποιούνται για αλγόριθμους.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 11 Ιουλ 2018, 05:59:23 ΜΜ
Παράθεση από: epsilonXi στις 10 Ιουλ 2018, 05:35:30 ΜΜ
κι εγώ κατά της χρήσης πίνακα ήμουν και είμαι, αλλά για του λόγου το αληθές,
για δοκίμασε αυτό, δεν είναι javascript, είναι c:

Κώδικας (javascript) [Επιλογή]
#include <stdio.h>

int main() {
    int m,i;
    printf("\n Enter array size: ");
    scanf("%d", &m);

    int a[m];
    for (i=0; i<m; i++) {
        a[i] = i;
        printf("\n %d",a[i]);
    }

}


στο visual studio που εχω δεν το τρεχει παντως.απο την αλλη στο dev το τρεχει κανονικα
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: itt στις 11 Ιουλ 2018, 06:06:32 ΜΜ
Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 11 Ιουλ 2018, 05:59:23 ΜΜ
στο visual studio που εχω δεν το τρεχει παντως

Ο msvc δεν υλοποιεί την C99 και δεν υποστήριζει VLA. https://docs.microsoft.com/en-us/cpp/c-language/ansi-conformance
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 11 Ιουλ 2018, 06:17:08 ΜΜ
Παράθεση από: itt στις 11 Ιουλ 2018, 06:06:32 ΜΜ
Ο msvc δεν υλοποιεί την C99 και δεν υποστήριζει VLA. https://docs.microsoft.com/en-us/cpp/c-language/ansi-conformance

α οκ εγω εκει τρεχω  παντως τα περισσοτερα που κανω γιατι εχει απειρες επιλογες απο γλωσσες να διαλεξεις και πολυ ωραιο περιβαλλον.οταν θελω να κανω κατι που εχει μεταβλητο μεγεθος πινακα χρησιμοποιω τη c++ κυριως γιατι εχει vectors που ειναι πολυ πιο διαχειρισιμοι με την εννοια οτι μπορεις να προσθετεις και να αφαιρεις θεσεις χωρις να δεσμευσεις παραπανω απο οσες χρειαζεσαι.πχ αντι να βαλεις ενα Ν μαχ=10^4 πχ και μετα να λες διαβασε α[ι] και καποιες θεσεις να μεινουν αχρισιμοποιητες ,στη c++ κανεις το ιδιο αλλα δε δεσμευεις παραπανω θεσεις αφου οταν τελειωσει το διαβασμα του πινακα δεσμευεις μονο τις θεσεις τις οποιες εχουν διαβαστει
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: itt στις 11 Ιουλ 2018, 06:28:43 ΜΜ
Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 11 Ιουλ 2018, 06:17:08 ΜΜ
α οκ εγω εκει τρεχω  παντως τα περισσοτερα που κανω γιατι εχει απειρες επιλογες απο γλωσσες να διαλεξεις και πολυ ωραιο περιβαλλον.οταν θελω να κανω κατι που εχει μεταβλητο μεγεθος πινακα χρησιμοποιω τη c++ κυριως γιατι εχει vectors που ειναι πολυ πιο διαχειρισιμοι με την εννοια οτι μπορεις να προσθετεις και να αφαιρεις θεσεις χωρις να δεσμευσεις παραπανω απο οσες χρειαζεσαι.πχ αντι να βαλεις ενα Ν μαχ=10^4 πχ και μετα να λες διαβασε α[ι] και καποιες θεσεις να μεινουν αχρισιμοποιητες ,στη c++ κανεις το ιδιο αλλα δε δεσμευεις παραπανω θεσεις αφου οταν τελειωσει το διαβασμα του πινακα δεσμευεις μονο τις θεσεις τις οποιες εχουν διαβαστει

Το τι υπαγορεύει ένα standard κάποιας γλώσσας, δυστυχώς δεν είναι επαρκές επιχείρημα στη συζήτηση του τι μπορείς να κάνεις με την ψευδογλώσσα του μαθήματος. Συζήτηση που έχει γίνει πάρα πολλές φορές εδώ μέσα. Το ότι υπάρχουν γλώσσες (και κατ' επέκταση υλοποιήσεις αυτών) που υποστηρίζουν VLA είναι αδιαμφισβήτητο, αλλά εαν δεν υπάρξει κάποια επίσημη θέση σχετικά με τους περιορισμούς της ψευδογλώσσας, το τι κάνει η C είναι καθάρα φιλολογική συζήτηση.
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Κωστας τζιαννης στις 14 Ιουλ 2018, 01:57:51 ΜΜ
Παράθεση από: itt στις 11 Ιουλ 2018, 06:28:43 ΜΜ
Το τι υπαγορεύει ένα standard κάποιας γλώσσας, δυστυχώς δεν είναι επαρκές επιχείρημα στη συζήτηση του τι μπορείς να κάνεις με την ψευδογλώσσα του μαθήματος. Συζήτηση που έχει γίνει πάρα πολλές φορές εδώ μέσα. Το ότι υπάρχουν γλώσσες (και κατ' επέκταση υλοποιήσεις αυτών) που υποστηρίζουν VLA είναι αδιαμφισβήτητο, αλλά εαν δεν υπάρξει κάποια επίσημη θέση σχετικά με τους περιορισμούς της ψευδογλώσσας, το τι κάνει η C είναι καθάρα φιλολογική συζήτηση.

μα ναι και γω για αυτο ειπα οτι καλυτερα να λαμβανεις τη χειροτερη περιπτωση μιας και η ψευδογλωσσα γενικα ειναι βοηθητικο προγραμματιστικο εργαλειο και λογικα στα πλαισια του μαθηματος θελαν να διδασκεται οσο πιο αυστηρα γινεται σε τετοιου ειδους θεματα.οποτε  καλυτερα να βγει μια τελικη αποφαση απο το υπουργειο που να αποσαφηνιζει μια και καλη αυτο το θεμα(αν δεν εχει ηδη βγει) ωστε να μην υπαρχουν σκοτωμοι καθε χρονο
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Sergio στις 21 Ιουλ 2018, 12:37:55 ΜΜ
Μήπως κάποιες αναρτήσεις δεν ανήκουν σε αυτό το θέμα;;
Τίτλος: Απ: Θέμα Γ
Αποστολή από: Σάκης Δημόπουλος στις 08 Φεβ 2019, 01:19:25 ΠΜ
https://www.youtube.com/watch?v=XjiQNa5flfk&list=PLQgMKB9FJMVCNw5m8T-evFhsnhUsIb8ux&index=6&t=