Επίπεδο δυσκολίας ασκήσεων

Ξεκίνησε από Γιάννης Σ., 23 Απρ 2010, 11:38:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Σ.

Θεωρώ τα θέματα που προτείνονται γενικά στο site (ανά κεφάλαιο, τελ. επαναληπτικά κτλ) πολύ σημαντικά. Όμως, θα ήθελα να ρωτήσω αν απευθύνονται σε μαθητές γενικού λυκείου του πλανήτη Γη ή αναφέρονται σε εξωγηινους;
::)

Μπόρεσε ας πούμε κάποιο παιδί σε σχολείο - δε μιλάω για φροντιστήρια ή ιδιαίτερα - να λύσει τα τελικά επαναληπτικά; Θα μου πεις είναι και αυτή μια εξάσκηση. Απλά πιστεύω ότι πρέπει να προτείνουμε και θέματα για εξάσκηση σε πιο... γήινους μαθητές. Δεν απαξιώνω τη δουλειά που γίνεται, απλά λέω...
:)

andreas_p

Κι όμως, μπόρεσαν ... αρκετοί !!!

evry

  Τα θέματα σίγουρα είναι "δύσκολα" αλλά τι εννοούμε όταν λέμε δύσκολα? Αν βαφτίζουμε δύσκολο ότι θέλει σκέψη τότε ναι είναι δύσκολα. Αν θέλουμε οι μαθητές μας να μαθαίνουν συνταγές του στυλ max,min, ΜΟ και να περιμένουν να γράψουν 20 με αυτά, τότε ναι είναι δύσκολα.
  Νομίζω ότι τα θέματα, αν εξαιρέσει κανείς κάποια ερωτήματα του θέματος 4, δεν είναι δύσκολα απλά ελέγχουν την κατανόηση του μαθητή. Επίσης είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Δηλαδή είναι πολύ δύσκολο να γράψει κανείς 20 αλλά νομίζω ότι ένας μέτριος --> καλός μαθητής μπορεί να γράψει 16.
   Άρα με αυτό το σκεπτικό πετύχαμε τον στόχο μας, δηλαδή να φτιάξουμε θέματα που να απαιτούν σκέψη και όχι απλά ανάκληση του "κατάλληλου" αλγορίθμου συνταγής από τους "γνωστούς" που έχουν μάθει οι μαθητές.
  Σίγουρα λοιπόν λίγοι μαθητές θα γράψουν πολύ καλά με τα θέματα αυτά (όπως και θα έπρεπε να ισχύει και στις εξετάσεις), λόγω όμως της διαβάθμισης των θεμάτων πιστεύω ότι η κατανομή θα είναι καλή. Για παράδειγμα το θέμα 3 ενώ φαίνεται λίγο δύσκολο είναι πανεύκολο. Θα το δείτε στις ενδεικτικές λύσεις.
Το ίδιο ισχύει και για το "δύσκολο" ερώτημα ΣΤ του θέματος 4 που μια από τις λύσεις του είναι 4-5 γραμμές.
  Θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η αντίληψη για το μάθημα μας, ότι το 19-20 είναι παιχνιδάκι, και αυτό είναι στο χέρι μας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Νομίζω Greendaz ότι τα θέματα δεν είναι τόσο εξωγήινα όπως λες και δεν αναφέρονται σε αυτούς αλλά σε μαθητές που έχουν καταλάβει "τι γίνεται στο μάθημα"

tropheus

Παράθεση από: evry στις 23 Απρ 2010, 12:09:18 ΜΜ
Θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η αντίληψη για το μάθημα μας, ότι το 19-20 είναι παιχνιδάκι, και αυτό είναι στο χέρι μας.

Συμφωνώ μέχρι ενός σημείου ...
Μήπως όμως ανοίξουμε από μόνοι μας το δρόμο που λέγεται ¨Ηλεκτρολογία" που εκεί τα θέματα είναι "της πλάκας";

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: evry στις 23 Απρ 2010, 12:09:18 ΜΜ
 
  Θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η αντίληψη για το μάθημα μας, ότι το 19-20 είναι παιχνιδάκι, και αυτό είναι στο χέρι μας.
evry, όταν ακούω αυτό από κάποιον μαθητή του παραπέμπω να κοιτάξει τα στατιστικά που ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας και να δει πόσοι γράφουν κάτω από την βάση και πόσοι αυτοί που γράφουν 19-20.

evry

Δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε έτσι, σαν πωλητές που κατεβάζουμε τις τιμές μαζί με την ποιότητα για να έχουμε μεγαλύτερο κέρδος.
απάνταω όμως στην ερώτησή σου.
Γιατί υπάρχουν μαθητές που ενώ θέλουν πολυτεχνείο πάνε στην θετική κατεύθυνση? Οι ίδιοι παραδέχονται ότι η Βιολογία/Χημεία είναι πιο δύσκολα από ΑΕΠΠ/ΑΟΔΕ, αλλά επιλέγουν αυτά

Επίσης κοίτα πόσο εύκολα θέματα βάζουν στη Χημεία τα τελευταία χρόνια και τι ποσοστό αριστούχων έχει στην θετική κατεύθυνση.
Αποτέλεσμα: Το μάθημα έχει απαξιωθεί πλήρως στην εκπαίδευση και οι Χημικοί έχουν εκτοπιστεί από τους Βιολόγους.
Συμπέρασμα: Όταν η Χημεία εκτοπιστεί από την εκπαίδευση σαν δευτερεύον μάθημα δεν θα το πάρει κανείς χαμπάρι. Το ίδιο θα συμβεί και με το ΑΟΔΕ το ίδιο και με την Ηλεκτρολογία. Με την Ανάπτυξη;

Παράθεση από: tropheus στις 23 Απρ 2010, 12:17:18 ΜΜ
Συμφωνώ μέχρι ενός σημείου ...
Μήπως όμως ανοίξουμε από μόνοι μας το δρόμο που λέγεται ¨Ηλεκτρολογία" που εκεί τα θέματα είναι "της πλάκας";
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Έχεις δίκιο, όμως υπάρχει αυτή η αντίληψη για το μάθημα αν και τα τελευταία χρόνια έχω την εντύπωση ότι μας αντιμετωπίζουν λίγο πιο σοβαρά (και αυτό νομίζω ότι οφείλεται στην μεγάλη στροφή του επιπέδου των θεμάτων από 2004 και μετά)

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 23 Απρ 2010, 12:19:39 ΜΜ
evry, όταν ακούω αυτό από κάποιον μαθητή του παραπέμπω να κοιτάξει τα στατιστικά που ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας και να δει πόσοι γράφουν κάτω από την βάση και πόσοι αυτοί που γράφουν 19-20.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Τα θέματα αυτά έχουν ένα δύσκολο υποερώτημα για να ξεχωρίσει ο πολύ καλός. Πρέπει να ξεχωρίζει ο πολύ καλός για να έχουν και κίνητρο οι μαθητές να γίνονται πολύ καλοί και να μην αρκούνται στο άριστα σε εύκολα θέματα.

Αυτό πρέπει να ισχύει σε όλα τα μαθήματα. Φαίνεται πως όλοι το αποδεχόμαστε στα μαθηματικά και τη φυσική, αλλά για ένα περίεργο λόγο μας φαίνεται «κάπως» όταν αυτό συμβαίνει στους αλγορίθμους. Οι αλγόριθμοι έχουν ανάλογο επιστημονικό βάθος με τα μαθηματικά. Δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρούμε ότι αυτό το μάθημα πρέπει να είναι εντελώς βατό και να είναι εύκολο το 20. Πουθενά δεν πρέπει να είναι εύκολο το 20. Ούτε στην ΑΟΔΕ. Και όταν σε κάποιο μάθημα είναι εύκολο το 20 κανείς δεν το σέβεται.

poursali

εγω πιστευω πως ο πραγματικα αριστος μαθητης απογοητευεται οταν πιανει ευκολα το αριστα, γιατι ξερει οτι δεν θα ξεχωρισει. αλλωστε εφοσον καταργειται πλεον η βαση του 10 ας δυσκολεψουν τα θεματα. ετσι θα ξεχωρισουν οι αριστοι και η σειρα προσβασης θα ειναι αντικειμενικη
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

gpapargi

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω ποιο είναι το πρόβλημα στο να ξεχωρίσει ο πολύ καλός. Ένα δύσκολο υποερώτημα δεν είναι δύσκολο για όλους;
Ας γράψει ο μέτριος 14, ο καλός 17 και πιο πάνω ας γράψει μόνο ο πολύ καλός.  Υπάρχει καμία αδικία σε αυτό; Γιατί πρέπει να έχουν όλοι πρόσβαση στο 20; Αυτό δεν είναι αδικία για τον πολύ καλό;

pmouz

Σωστό. Και θα πρέπει να ισχύει εξίσου ο ίδιος βαθμός δυσκολίας για όλα τα μαθήματα, έτσι ώστε οι πανελλήνιες να αποκτήσουν καλύτερη ποιότητα.

ntzios kostas

Ο μέσος όρος δυσκολίας των θεμάτων σίγουρα είναι πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο δυσκολίας των Πανελληνίων. Αλλά η μεμονωμένη δυσκολία του καθενός, εξαιρώντας τα τελευταία ερωτήματα του 4ου, μπορεί να είναι μικρότερη από το αντίστοιχο θέμα των εξετάσεων. Απλά εκεί θα υπάρχουν και 8 με 10 βαθμοί για τους πολύ αδύνατους μαθητές, κάτι που σε αυτό το διαγώνισμα, καλώς νομίζω, δεν υπάρχουν.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

manpap

Σημαντική παράμετρο, επίσης σε ένα διαγώνισμα, πέρα του βαθμού δυσκολίας, είναι και η πρωτοτυπία. Όσο δύσκολο βέβαια είναι να μείνεις "πρωτότυπος" σε ένα μάθημα που τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί πάρα πολύ στο τρόπο που διδάσκεται και υπάρχει τρομερή ποικιλία σε ασκήσεις (και θεωρητικές).
Ένας καλός μαθητής δε θα έχει κανένα πρόβλημα να κατανοήσει τι ζητάει μία άσκηση και να το κάνει.
Κάποιος που δεν έχει καταλάβει τι γίνεται, θα κάνει λάθη ακόμα και στις εύκολες ασκήσεις - και προφανώς υπάρχουν αρκετές τέτοιες στο διαγώνισμα - επειδή δεν έχει λύσει αντίστοιχες και δεν καταλαβαίνει τι πρέπει να κάνει ...
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Ρήγος Γιώργος

Ας γράψει ο μέτριος 14, ο καλός 17 και πιο πάνω ας γράψει μόνο ο πολύ καλός.  Υπάρχει καμία αδικία σε αυτό; Γιατί πρέπει να έχουν όλοι πρόσβαση στο 20; Αυτό δεν είναι αδικία για τον πολύ καλό;

δεν διαφωνώ με το σκεπτικό σου αλλά έτσι δεν θα ανέβει και αρκετά το ποσοστό αυτών που γράφουν κάτω από τη βάση;


(συγγνώμη για το διπλό μήνυμα αλλά έψαχνα την παράθεση)