Δομή επιλογής Επίλεξε... Ποιά τα πλεονεκτήματά της;;;

Ξεκίνησε από meteo_xampos, 10 Οκτ 2008, 08:57:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

meteo_xampos

Καλησπέρα σας παιδιά. Στο βιβλίο το σχολικό, σελίδα 173, λέει τα εξής:
"Λόγω της συμπαγούς της μορφής προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στον προγραμματισμό",
και μιλάει για τη δομή πολλαπλής επιλογής Επίλεξε.
Τι εννοεί ο ποιητής;
Ποιά τα πλεονεκτήματα της δομής Επίλεξε;
Το μοναδικό πλεονέκτημα που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι αφού μας δίνει
μικρή δυνατότητα ελέγχου, μιας και επιτρέπεται να ελέγχουμε μια
έκφραση ή μια μεταβλητή μόνο, αυτό μας οδηγεί σε πιο απλό
γράψιμο συνθηκών. Όμως το σημαντικό της μειονέκτημα είναι
ακριβώς αυτό, η μικρή δυνατότητα ελέγχου που μας προσφέρει.
Σύνθετες συνθήκες δεν μπορούμε να ελέγχουμε, δυο μεταβλητές μαζί
δεν μπορούμε να ελέγχουμε.
Σε ένα Σωστό-Λάθος που έπεσε το 2007,
Η χρήση της εντολής Επίλεξε λόγω της συμπαγούς μορφής αποτελεί
μειονέκτημα στον προγραμματισμό

μην έχοντας υπόψιν μου την θεωρία που το λέει αυτό,
και σκεπτόμενος με τα παραπάνω κριτήρια, όπως και όλοι οι μαθητές μου,
προβληματιστήκαμε πάρα πολύ. Αυτοί που ακολουθήσανε πιστά τη θεωρία,
είπανε Λάθος, και αυτοί που δεν ήταν τόσο της θεωρίας, και δεν
την είχαν διαβάσει αυτολεξεί, είπαν Σωστό.
Τι λέτε και εσείς;
Χαράλαμπος.

sstergou

Ήταν μάλλον ένα από τα πολλά θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη από τον μαθητή...
Πιστεύω όμως ότι το τελευταίο "η καταγραφή της δομής ενός προβλήματος σημαίνει αυτόματα ότι έχει αρχίσει η διαδικασία ανάλυσης του προβλήματος σε άλλα απλούστερα" παίρνει το βραβείο....

Δεν μπορώ να καταλάβω επίσης τι σημαίνει ότι μια δομή είναι "συμπαγής" (ενωμένη, πυκνή, στερεή, αδιαπέραστη). Το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό είναι εντολές όπως η break, continue, return σε κάποιες γλώσσες...

Το μόνο πλεονέκτημα της επίλεξε που μπορώ να σκεφτώ(όπως έχει πολλές φορές αναφερθεί στο στέκι) είναι ότι γράφεις λιγότερα όταν έχεις πολλές διαφορετικές διακριτές τιμές.

P.Tsiotakis

αν προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε με τη δομή Αν, το παράδειγμα της σελίδας 173 του σχολικού βιβλίου, αντιλαμβανόμαστε οτι συμπαγής ερμηνεύεται ως πιο πυκνή. Με άλλα λόγια σημαίνει πως με λιγότερη κωδικοποίηση κάνω την ίδια δουλειά.

Κάτι που είναι βασικό καθώς στο βιβλίο καθηγητή, στους στόχους διαβάζω
- σελίδα 166 και 167: να διακρίνουν τις διαφορές των μορφών των εντολών επιλογής.
- να επιλέγουν την καλύτερη μορφή των εντολών επιλογής.

Κατά τη γνώμη μου, το Σ/Λ ήταν σημαντικό.
Πολλοί μαθητές (και δικοί μου), το Μάιο δεν είναι σε θέση να διατυπώσουν απλή κωδικοποίηση με τη χρήση της δομής Επίλεξε.