ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 28 Αυγ 2017, 08:14:11 ΜΜ
Όταν η πληροφορική μπαίνει μαζί με τις ξένες γλώσσες και βλέπεις και τη λέξη πιστοποίηση...

Τες πα το νέο λύκειο βγήκε πριν λίγο στην ιστοσελίδα του υπουργείου
http://www.minedu.gov.gr/news/29776-28-08-2017-metarrythmisi-kai-anavathmisi-tou-genikoy-lykeiou-kai-neo-systima-eisagogis-stin-tritovathmia-ekpaidefsi

Προσέξτε στο παρακάτω pdf , έχει παραδείγματα μαθημάτων και ομάδων σχολών, οικονομική ομάδα υπάρχει όμως εμείς είμαστε παντού σαν επιλογής και αυτό δεν μου αρέσει καθόλου.
Στα πολυτεχνικά τμήματα λέει πληροφορική ή φυσική!!! Ποια πολυτεχνική σχολή θα προτιμήσει την πληροφορική από την Φυσική?

Παρουσίαση Νέου Λυκείου

Για να δούμε τι θα γίνει.


Εμένα για κάποιο λόγο δεν μου φαίνεται άσχημο. Υποχρεωτικό δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πουθενά. Τώρα για τα πολυτεχνεία αναφέρει ότι και το 3ο και το 4ο μάθημα μπορεί να είναι επιλογής. Οπότε ο συνδυασμός Γλώσσα-Μαθηματικά-Φυσική-Πληροφορική παίζει. Επιπλέον είναι δυνατόν να σπάσει και το μπλοκ των πολυτεχνείων που έχουν την κοσμοθεωρία του 60 (όπως το ΕΜΠ) και ζήταγαν τα ίδια μαθήματα όλες οι σχολές, καθώς η Αρχιτεκτονική θα ζητήσει αναγκαστικά σχέδιο στο 4ο, κάτι που δεν μπορεί να γινει στους Ηλεκτρολόγους πχ.

Το βασικό και πάλι θα είναι πώς θα μπορέσουμε να πείσουμε σχολές όπως το Μαθηματικό και τα τμήματα των Ηλεκτρολόγων και Μηχανικών να μας βάλουν 4ους (ή και 3ους). Και φυσικά έχουμε και τις οικονομικές.

Δεν είμαι αισιόδοξος με τη νοοτροπία όσων μας κυβερνούν (διαχρονικά), αλλά τουλάχιστον αυτό που κυκλοφόρησε δεν κλείνει πόρτες.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

vtsakan

Ας περιμένουμε το τελικό σχέδιο νόμου. Έχω την αίσθηση πως θα διαφέρει από αυτό το νεφέλωμα προτάσεων που δημοσίευσαν.
Πάντως,  μια πρώτη ανάγνωση λέει πως ένας μαθητής θα μπορεί να επιλέξει και οικονομικά και φυσικό μαθηματικά τμήματα,  χωρίς πληροφορική.  Από την άλλη,  ενδέχεται να έχουμε πληροφορικες σχολές και τμήματα πολυτεχνείου με τον συνδυασμό μαθηματικά,  πληροφορική,  φυσική.
Τέλος,  περιμένω με αγωνία την ύλη για το 6ωρο μάθημα!
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

evry

#692
Συνδυασμός Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική στο προτεινόμενο (μέχρι στιγμής) σύστημα δεν μπορεί να υπάρξει!
Για αυτό ανέφερα προηγουμένως ότι για το Πολυτεχνείο, εννοώντας τους ΗΜΜΥ, είναι Φυσική ή Πληροφορική.
Τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι 3! Δηλαδή Έκθεση + Μαθηματικά + ?
Δεν υπάρχει 4ο. Το 4ο έχει σκοπό να σου ανοίξει άλλη ομάδα σχολών στην οποία η πληροφορική θα είναι το 3ο,  π.χ. σχολές πληροφορικής.
Δείτε τι είπε ο υπουργός στην ΕΡΤ:
Γαβρόγλου στην ΕΡΤ: Τρία μαθήματα στις κεντρικές Εξετάσεις

Άλλο σοβαρό πρόβλημα έχει η Χημεία με τη Βιολογία. Ήδη υπάρχουν διαμαρτυρίες από πλευράς Χημικών:
Ομαδοποιούνται η Χημεία με τη Βιολογία στο νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

Επίσης δεν είμαστε στην Οικονομική κατεύθυνση πλέον, αλλά δεν είμαστε και στην Θετική. Μάλλον θα πρόκειται για ένα ελεύθερο μάθημα που θα δίνει κάποιος για σχολές πληροφορικής. Το θέμα όμως είναι τι περιεχόμενο θα έχει ένα τέτοιο μάθημα γιατί στην συνέντευξή του ο υπουργός είπε κάτι για πιστοποίηση στην πληροφορική για όσους δεν θέλουν να περάσουν στο πανεπιστήμιο!!
Η συνέντευξη απομαγνητοφωνημένη παρακάτω:
Απομαγνητοφωνημένη η συνέντευξη του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στην ΕΡΤ1

Τα επίμαχα αποσπάσματα:

Πάμε να δούμε τώρα και για τα Πολυτεχνεία λοιπόν, που ήταν από τις σχολές με πολύ ψηλές βάσεις φέτος.

Κοιτάξτε, εδώ θα έχουμε πάλι τα Νέα Ελληνικά όπως είπαμε, θα έχουμε τα Μαθηματικά προφανώς, τώρα ανάλογα σε ποιο τμήμα πολυτεχνικό είναι να μπει το κάποιο παιδί, το τρίτο μάθημα θα μπορεί να είναι η Φυσική ή η Πληροφορική ή η Χημεία- Βιολογία, είναι θέματα που θα εξαρτηθούν και σε μία συνεννόηση και με τα Πανεπιστήμια.

Να δούμε τα τμήματα Οικονομίας. Και εδώ έχουμε Νέα Ελληνική  Γλώσσα, Μαθηματικά, Κοινωνία-Οικονομία και ελεύθερη επιλογή, Φυσική για παράδειγμα... ...ξένη Γλώσσα...άρα έχουμε κι εδώ μία πλειάδα δυνατοτήτων που τα παιδιά θα μπορούν να παίρνουν.

Τώρα υπάρχει και μια πρόβλεψη, σ' αυτή την πρόταση που κάνατε, για τους μαθητές που δεν επιθυμούν την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια.
Αυτά τα παιδιά θα μπορούν να πάρουν ό,τι θέλουν. Αλλά ειδικά γι' αυτά τα παιδιά θα έχουμε την Πληροφορική όπου στο τέλος θα μπορεί να παίρνει το πτυχίο του ECDL που σήμερα δεν το δίνουμε. Ξένες γλώσσες, όπου θα υπάρχει Κρατικό πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.


και προσοχή στο παρακάτω:

Και κλείνοντας λοιπόν το κεφάλαιο της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, να πούμε ότι, να ξεκαθαρίσουμε ότι τρία μαθήματα λοιπόν, να διευκρινίσουμε, θα είναι τα μαθήματα που θα δίνουν για τις εξετάσεις οι μαθητές και το τέταρτο θα ισχύσει για την ενδοσχολική βαθμολογία, για το απολυτήριο.

Ας .... περιμένουμε όμως το τελικό νομοσχέδιο
Καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 29 Αυγ 2017, 09:01:01 ΠΜ
Συνδυασμός Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική στο προτεινόμενο (μέχρι στιγμής) σύστημα δεν μπορεί να υπάρξει!
Για αυτό ανέφερα προηγουμένως ότι για το Πολυτεχνείο, εννοώντας τους ΗΜΜΥ, είναι Φυσική ή Πληροφορική.
Τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι 3! Δηλαδή Έκθεση + Μαθηματικά + ?
Δεν υπάρχει 4ο. Το 4ο έχει σκοπό να σου ανοίξει άλλη ομάδα σχολών στην οποία η πληροφορική θα είναι το 3ο,  π.χ. σχολές πληροφορικής.
Αν είναι έτσι όπως τα λες και τα είπε η πληροφορική ως 3ο θα έχει ένα πολύ περιορισμένο εύρος σχολών. Που σημαίνει ότι την κατσαμε.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

vtsakan

Μιλώντας πάντα σε μια υποθετική σφαίρα, το ζητούμενο είναι η συνεισφορά του 4ου μαθήματος στον γενικό μέσο όρο.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τους Πολιτικούς Μηχανικούς. Κατα 99,99% η επιλογή της σχολής θα είναι Φυσική. Το ερώτημα είναι το κατα πόσο η επιλογή του τέταρτου μαθήματος θα παίζει ρόλο. Δηλαδή θα είναι το ίδιο εάν ένας μαθητής επιλέξει Πληροφορική και το ίδιο εάν επιλέξει Μουσική. Η ακόμα, θα είναι το ίδιο εάν δεν επιλέξει τίποτα;
Προφανώς εάν επιλέξει Πληροφορική, θα ανοίξει και τις σχολές πληροφορικής, αλλά θα μετράει αυτή η επιλογή στο βασικό του πεδίο; Επίσης, τα πανεπιστήμια θα προτείνουν και 4ο μάθημα. Εάν όχι, δεν μπορώ να φανταστώ έστω και ένα τμήμα θετικών σπουδών που δεν θα επιλέξει Φυσική ως 3ο μάθημα. Η Φυσική είναι στο πρόγραμμα σπουδών του 1ου έτους σχεδόν παντού. Αποκλείεται να επιλέξει κάποιο τμήμα είτε Πληροφορική είτε Χημεία.

Επίσης, είναι πολύ ωραίο να λέμε κάθε τμήμα να επιλέξει μάθημα, αλλά είναι πολύ δύσκολο με κάθε σχολή να έχει 5 τμήματα, όλοι να συμφωνήσουν. Είναι πιο εφικτό οι σχολές να ομαδοποιηθούν σε πεδία και συγκεριμένο 4ο μάθημα να σου ανοίγει συγκεκριμένο πεδίο. Άρα νομίζω πως το παιδί δεν θα επιλέγει 3ο μάθημα. Θα επιλέγει πεδίο, το οποίο θα έχει ως βασικό καποιο συγκεκριμένο 3ο μάθημα. Και στη συνέχεια, εάν θέλει, θα επιλέγει και 4ο μάθημα το οποίο είναι βασικό 3ο άλλου πεδίου και θα του δίνει αντίστοιχη πρόσβαση. Κοντολογίς, σε σχέση με το σημερινό σύστημα, νομίζω πως με τον ίδιο συνδυασμό μαθημάτων οι μαθητές θα μπαίνουν στις ίδιες σχολές, με τη διαφορά πως:
1. Εάν κάποιος θέλει μόνο Οικονομικά, θα μπορεί να μην επιλέξει Πληροφορική (μένει να αποσαφήνιστει εάν αυτό θα του στοιχίζει)
2. Εάν κάποιος θέλει μόνο Πληροφορικές, θα μπορεί να μην επιλέξει Οικονομία (<>)
3. Εάν κάποιος θέλει Φυσικομαθηματικά, ΗΜΜΥ και Πληροφορικές, με το νέο σύστημα θα μπορεί, επιλέγοντας ως 4ο Πληροφορική.

Τι πιστεύετε;
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

ntzios kostas

Η λογική λέεί ότι:

  • για το πολυτεχνείο θα οδηγηθούμε τελικά στο σενάριο εκθεση-μαθηματικά- φυσική- πληροφορική ή χημεία/βιολογία. (Στη διαφάνεια που βλέπουμε για τα πολυτεχνεία γράφει 1. Εκθεση, 2. μαθηματικά 3. φυσική ή πληροφορική ή
    Χημ/Βιολ και 4. μπορεί να είναι κάποιο από το 3 ή κάποιο άλλο πχ σχέδιο....)
  • Για τις οικονομικές σχολές  εκθεση-μαθηματικά-Κοινωνία,Οικονομία- πληροφορική ή φυσική ανάλογα με ποιες σχολές θέλει να ανοίξει.


Αν τελικά εφαρμοστεί θα γίνουν σίγουρα πολλές αλλαγές.
Μου θυμίζει λίγο τα καλάθια που είχε προτείνει η Διαμαντοπούλου.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

pvs

Αν το 4ο μάθημα δεν εξετάζεται πανελλαδικά τότε είμαστε σε χειρότερη κατάσταση σε σύγκριση με σήμερα. Τουλάχιστον τώρα είμαστε υποχρεωτικό μάθημα σε πεδίο. Τέλος δεν υπάρχει περίπτωση οι χημικοί να δεχθούν συγχώνευση με τη βιολογία,  Πολυτεχνείο χωρίς φυσική δεν υπάρχει και με βάση τα τωρινά σχολές πληροφορικής μπορεί να υπάρξουν χωρίς πληροφορική. Χρειάζεται επαγρύπνηση από όλους.

Katsadouros_Dhm

Νομίζω ότι κάτι που είναι ήδη πρόχειρα φτιαγμένο πάει να γίνει ακόμα χειρότερο.  Η βασική αλλαγή που γίνεται είναι ότι τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα από 4 γίνονται 3. Στην ουσία από 3 (αφαιρούμε την έκθεση) γίνονται 2. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος.
Και τίθεται το ερώτημα: Φτάνει η εξέταση σε δύο μαθήματα κατεύθυνσης για να κρίνει την εισαγωγή σε μια σχολή; Θα έχει τις βασικές γνώσεις ο αυριανός φοιτητής σ' αυτό που θα πάει να σπουδάσει; Σκεφτείτε μερικές σχολές και απαντήστε μόνοι σας...

P.Tsiotakis

Μιας και έχουμε κλείσει 4 χρόνια (ή καλυτερα 7) για το Νέο Σχολείο
μιας και το νήμα παραμένει ακόμη ζωντανό, όπως και η ψευτογλώσσα,
μιας και ο τίτλος παραμένει σημαδιακός και με πολλά νοήματα ακόμη και σήμερα
είπα να πω και γω μια καλησπέρα...

ntzios kostas

Εγώ δεν βλέπω πουθενά ότι θα δίνονται τρία μαθήματα.

Μην είμαστε απαισιόδοξοι αλλά θα πρέπει οι φορείς μας να είναι σε επαγρύπνηση.

Καλησπέρα Παναγιώτη.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: ntzios kostas στις 29 Αυγ 2017, 10:58:40 ΜΜ
Εγώ δεν βλέπω πουθενά ότι θα δίνονται τρία μαθήματα.
...
Για να ανοίξεις ένα πεδίο σχολών χρειάζεται ένα ζεύγος μαθημάτων κατεύθυνσης και η Έκθεση. 3 μαθήματα.

pvs

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 29 Αυγ 2017, 11:05:14 ΜΜ
Για να ανοίξεις ένα πεδίο σχολών χρειάζεται ένα ζεύγος μαθημάτων κατεύθυνσης και η Έκθεση. 3 μαθήματα.
Σε τηλεοπτικό σταθμό είπαν ότι τα μαθήματα θα είναι 3+1 για άνοιγμα επιπλέον πεδίου όποιος το επιθυμεί.

noname

Από τα λίγα που είδα η πιο έξυπνη επιλογή ενός μαθητή θα είναι να πάει Ιατρική κατεύθυνση με επιλογή μαθηματικών και έτσι θα έχει ανοίξει τα περισσότερα πεδία.
Από Πολυτεχνική δεν έχει τη δυνατότητα να εξεταστεί και φυσική και χημεία. Ολίγον παράλογο.

Επίσης η επιλογή φυσική ή πληροφορική καταλαβαίνω ότι καθιστά την πληροφορική εκτός επιλογής. Ποιά τμήματα θα θέλουν πληροφορική και όχι φυσική; Ίσως κάποια τμήματα Πληροφορικής και ίσως κάποια μαθηματικών. Αλλά ακόμα και έτσι θα αντιδράσουν τα τμηματα και θα ενταχθούν σε διπλά πεδία όπως έδειξε και το τρέχον σύστημα.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Εγώ νομίζω ότι πατάνε εδώ
http://nop.moec.gov.cy/index.php/plaisia-prosvasis

Πιστεύω σίγουρα ότι τα πολυτεχνεία και γενικότερα όλα τα ΑΕΙ θα ανοίγουν με 4 μαθήματα!

noname

Εδώ να επισημάνω και την προχειρότητα της ενοποίησης Χημείας-Βιολογίας, πράγμα που είναι αναχρονιστικό και  δεν πρόκειται να λειτουργήσει, προκειμένου να στηρίξουν τα τρία μαθήματα.
Έχω την εντύπωση ότι το πράγμα θα ισορροπήσει σε κάτι που θα μοιάζει με τα σημερινα με την πληροφορική να είναι εκτός πανελληνίων.
Επίσης να επισημανω την απαράδεκτη υποβάθμιση της Πληροφορικής στην Α και Β Λυκείου.
Όσο για την πιστοποίηση χρήσης ΗΥ στο Λύκειο δεν έχω λόγια.