Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: happiness στις 12 Σεπ 2018, 08:21:19 ΜΜ

Τίτλος: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: happiness στις 12 Σεπ 2018, 08:21:19 ΜΜ
Συνάδελφοι καλή σχολική χρονιά.
Φέτος θα διδάξω για πρώτη φορά ΑΕΠΠ και προκειμένου να αρχίσω να ετοιμάζω το υλικό μου, θα ήθελα πρώτα να με βοηθήσετε με την οργάνωση της ύλης. Μπορείτε να μου πείτε με ποια σειρά διδάσκετε την εξεταστέα ύλη και τι χρονοδιάγραμμα έχετε ως πλάνο για την φετινή χρονιά; Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: dski στις 13 Σεπ 2018, 05:14:04 ΜΜ
Μια πρώτη ιδέα θα ήταν να ρίξεις μια ματιά στην προτεινόμενη οργάνωση της ύλης που δίνεται στις οδηγίες του μαθήματος (δες εδώ (https://drive.google.com/file/d/0B4LBU0Ise1peVzdvajIzM2hnSms/view), οι οδηγίες έχουν περυσινή ημερομηνία αλλά η φετινή εγκύκλιος παραπέμπει σε αυτές, είναι δηλαδή οι ίδιες και φέτος). Υπάρχει μια λογική σε αυτή την οργάνωση, η οποία, σύμφωνα με τους συντάκτες, λαμβάνει υπ' όψιν της και το γεγονός ότι οι μαθητές έχουν ήδη διδαχθεί στη Β' λυκείου πολλά στοιχεία των αλγοριθμικών δομών και της ΓΛΩΣΣΑΣ καθώς αυτή είναι σε μεγάλο βαθμό όμοια με την Ψευδογλώσσα. Εδώ ίσως χρειάζεται λίγη προσοχή γιατί είναι πιθανό κάποιοι μαθητές να μη θυμούνται και πολλά...
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: ilias_s στις 13 Σεπ 2018, 10:24:12 ΜΜ
Όπως τα είπε ο dski. Κάτι που ήθελα να προσθέσω απλά είναι πως καλό θα ήταν να μη βασίζεσαι στο τι ξέρουν ήδη από το 1ωρο της Β' τάξης. Κάνε ένα check για το τι πραγματικά ξέρουν...
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: happiness στις 13 Σεπ 2018, 11:08:02 ΜΜ
Ναι είδα την προτεινόμενη οργάνωση και ήθελα να μάθω εάν συμφωνείτε και εσείς οι πιο έμπειροι με αυτή τη σειρά. Πόλυ "πέρα-δώθε" ρε παιδί μου  :-\
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: ilias_s στις 18 Σεπ 2018, 03:29:59 ΜΜ
Όταν η μισή ύλη (αλγόριθμοι) είναι ίδια με την άλλη μισή (προγράμματα) και, για παράδειγμα, οι παρ. 3.3 και 9.1 μιλάνε για το ίδιο πράγμα (πίνακες) για ποιο λόγο να μην τα κάνεις μαζί και να περιμένεις απλά να μεσολαβήσουν μερικοί μήνες?


Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: happiness στις 23 Σεπ 2018, 11:44:30 ΜΜ
Ναι ilias_s δίκιο έχεις. Τώρα συνειδητοποιώ ότι το βιβλίο εισάγει τις προγραμματιστικές έννοιες ως "αλγόριθμους" και ύστερα ως "προγράμματα". Εν τω μεταξύ, κατάλαβα καλά ότι θα πρέπει να μάθουν 2 ειδών γλώσσες; Την ψευδογλώσσα των πρώτων κεφαλαίων και την ΓΛΩΣΣΑ των τελευταίων κεφαλαίων;
Θα πάω να πάρω και κανένα βοήθημα για να προσανατολιστώ βέβαια  :-\
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: dski στις 24 Σεπ 2018, 10:29:19 ΠΜ
Παράθεση από: happiness στις 23 Σεπ 2018, 11:44:30 ΜΜ
Εν τω μεταξύ, κατάλαβα καλά ότι θα πρέπει να μάθουν 2 ειδών γλώσσες; Την ψευδογλώσσα των πρώτων κεφαλαίων και την ΓΛΩΣΣΑ των τελευταίων κεφαλαίων;
Θα πάω να πάρω και κανένα βοήθημα για να προσανατολιστώ βέβαια  :-\

Οι οδηγίες για το μάθημα τα τελευταία χρόνια αναφέρουν σαφώς ότι η υλοποίηση των αλγορίθμων θα πρέπει να γίνεται με χρήση της ΓΛΩΣΣΑΣ (εκτός και αν ζητείται κάτι άλλο). Πάντως, σε πρακτικό επίπεδο, οι διαφορές ΓΛΩΣΣΑΣ και Ψευδογλώσσας είναι μικρές. Σαν κύρια θα έλεγα την απαίτηση για δήλωση μεταβλητών στη ΓΛΩΣΣΑ. Ακόμη και για τη διαφορά με την εντολή Επανάλαβε...Μέχρις_ότου και Αρχή_Επανάληψης...Μέχρις_ότου οι οδηγίες αναφέρουν ότι θα πρέπει να διδαχθεί η δεύτερη μορφή αλλά στη λύση ασκήσεων να γίνεται δεκτή και η πρώτη που διδάσκεται στη Β' λυκείου.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: happiness στις 25 Σεπ 2018, 09:42:40 ΠΜ
dski άρα δεν χρειάζεται να διδάξω την ψευδογλώσσα; Τα παιδιά θα είναι οκ στις πανελλήνιες εάν γνωρίζουν μόνο ΓΛΩΣΣΑ; :-\
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: dski στις 25 Σεπ 2018, 03:50:18 ΜΜ
Στις οδηγίες του μαθήματος στη σελίδα 2 (δες εδώ (https://drive.google.com/file/d/0B4LBU0Ise1peVzdvajIzM2hnSms/view)) αναφέρεται ότι:

Παράθεση"Οι ανωτέρω παρατηρήσεις έχουν λάβει υπόψη τη διδασκαλία των Αλγορίθμων στη Β΄ Λυκείου, όπου οι μαθητές έχουν διδαχθεί τη γραφή αλγόριθμου σε ψευδογλώσσα και την αναπαράσταση αλγορίθμων με διαγραμματικές τεχνικές. Κατά τη διδασκαλία του μαθήματος στη Γ΄ Λυκείου, οι μαθητές εξοικειώνονται με την υλοποίηση αλγορίθμων σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ. Η ψευδογλώσσα και τα διαγράμματα ροής θεωρούνται ήδη γνωστά και στη Γ΄ Λυκείου καλύπτονται μόνο πιθανά κενά από τη διδασκαλία τους στη Β΄ Λυκείου."

Συνεπώς την Ψευδογλώσσα μπορείς να τη θεωρήσεις δεδομένη αν και, ξαναλέω, οι διαφορές με τη ΓΛΩΣΣΑ είναι πολύ μικρές. Στην ουσία διδάσκοντας τη ΓΛΩΣΣΑ κάνεις και επανάληψη στην Ψευδογλώσσα.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: happiness στις 27 Σεπ 2018, 04:31:04 ΜΜ
Ευχαριστώ παιδιά. Προς το παρόν ακολουθώ κατά γράμμα τις οδηγίες του υπουργείου.
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: annapes στις 30 Οκτ 2018, 01:49:20 ΜΜ
Φέτος δεν έχουν στείλει ακόμα οδηγίες ούτε αναφέρουν κάπου ότι ισχύουν οι περσινές, σωστά;
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: dski στις 30 Οκτ 2018, 03:15:04 ΜΜ
Παράθεση από: annapes στις 30 Οκτ 2018, 01:49:20 ΜΜ
Φέτος δεν έχουν στείλει ακόμα οδηγίες ούτε αναφέρουν κάπου ότι ισχύουν οι περσινές, σωστά;

Υπάρχει και φετινή οδηγία με ημερομηνία 4/9/2018 για όλα τα μαθήματα πληροφορικής του ΓΕΛ που παραπέμπει στις οδηγίες που δόθηκαν πέρυσι. Δες εδώ (http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/142733_5_%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3_%CE%A0%CE%9B%CE%97%CE%A1%CE%9F%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%97_%CE%93%CE%95%CE%9B_2018_19_signed.pdf).
Τίτλος: Απ: Οργάνωση ύλης
Αποστολή από: annapes στις 31 Οκτ 2018, 01:29:18 ΠΜ
Α, τέλεια, ευχαριστώ πολύ!