Υλικό για Νέες Τεχνολογίες - Τ.Π.Ε. στο Ολοήμερο Δημοτικό

Ξεκίνησε από denix, 20 Μαρ 2010, 02:07:53 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

denix

Καλορίζικη η... νέα μας ενότητα!!
Μιας και σε λίγες μέρες φτάνουν οι διακοπές του Πάσχα, όσοι από μας έχουμε τα βλασταράκια μας στις πρώτες τάξεις, ίσως να θελήσουμε να εκμεταλλευτούμε τμήμα του χρόνου "ακονίζοντας" τις "ΚΜΕ" τους στην αριθμητική ("όχι κι άλλες ασκήσεις μπαμπάαα..."), αλλά να μην έχουμε διάθεση για το πατροπαράδοτο ...χαρτί και στυλό!!

Χρήσιμο όχι μόνο σε "πιεστικούς" μπαμπάδες αλλά και σε "ψαγμένους" δασκάλους!!

www.sum.gr

evry

Πράγματι πολύ καλό σάιτ, αλλά με αφορμή αυτό θα ήθελα να πω πόσο πολύ με εκνευρίζει η έκφραση "μικροί...Αινστάιν" που ακούμε πολλές φορές σε ΜΜΕ (δεν αναφέρομαι σε σένα denix μιλάω γενικά),
Με εκνευρίζει για 3 λόγους

Ο ένας είναι ότι σου δίνει την εντύπωση ότι σε ένα σχολείο υπάρχουν οι "αινστάιν" και οι.... άλλοι. Ειδικά τώρα με τις καινοτομίες και τα βραβεία της υπουργού μας όλοι θα ψάχνουν τους μικρούς Αινστάιν και θα βάλουν στην άκρη τους "άλλους/ες".

Ο δεύτερος ότι πολλοί γονείς πιστεύουν ότι τα παιδιά τους είναι μικροί Αινστάιν ή θέλουν να τα κάνουν όπως είπες και εσύ με το "πιεστικοί γονείς" και βλέπουμε τα αποτελέσματα κάθε μέρα στην τάξη. Ειδικά όσοι είναι δάσκαλοι είμαι σίγουρος ότι θα έχουν πολλές αντιπαιδαγωγικές ιστορίες παραλογισμού (γονέων) να διηγηθούν.

Ο τρίτος είναι πως από από όσα έχω δει ως τώρα, έχοντας περάσει από διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα είτε σαν προπτυχιακός, είτε σαν μεταπτυχιακός /διδακτορικός ή σαν ερευνητής έχω επαληθεύσει την παρακάτω εξίσωση, την οποία μου είχε πει κάποτε ένας καλός φίλος:

Εξαιρετικό μυαλό + Μέτρια προσπάθεια = Μέτριο Αποτέλεσμα
Μέτριο μυαλό  + Εξαιρετική προσπάθεια = Εξαιρετικό Αποτέλεσμα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tom

Παράθεση από: denix στις 20 Μαρ 2010, 02:07:53 ΠΜ
Χρήσιμο όχι μόνο σε "πιεστικούς" μπαμπάδες αλλά και σε "ψαγμένους" δασκάλους!!

www.sum.gr

Ενδιαφέρον site, δεν το γνώριζα. Παραθέτω και εγώ ένα, για όσους συναδέλφους δεν το έχουν υπ' όψιν:

http://www.ptyxiouxos.gr/

Είναι για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και για όλα τα μαθήματα.

Επίσης συμφωνώ με τον evry. Οι μαθητές θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με ισότητα και ο στόχος να κατακτάται μέσα από σωστά οργανωμένη και συστηματική δουλεία. Επίσης να υπάρχει συνεργασία ανάμεσα σε δάσκαλο, καθηγητή ειδικότητας και ψυχολόγο (αν υπάρχει), για μαθητές με ιδιαιτερότητες. Αυτή την πρακτική χρησιμοποιώ και γω. Οι μαθητές σε όλες τις βαθμίδες είναι οριακά επιβαρυμμένοι απώ τις πολλές απαιτήσεις και αυτό αντανακλάται στη συμπεριφιρά τους. Αν χρειαστεί και υπάρξει ενδιαφέρον θα ανοίξω ξεχωριστό θέμα πάνω σε αυτό.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Νίκος Αδαμόπουλος


zwoula

Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

tom

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 20 Μαρ 2010, 05:06:13 ΜΜ
Έχω χρησιμοποιήσει το:

Tux of Math Command:
http://www.geekcomix.com/dm/tuxmath/
Πολύ ενδιαφέρον για ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, αλλά μόνο για Α' και Β' Δημοτικού είναι και το tuxpaint:

http://www.tuxpaint.org/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

gpapargi

Τι να σου βρε Denix. Είναι και ο δικός μου στο δημοτικό (πρώτη) και με ενδιαφέρει το θέμα. Αλλά είδα τη σελίδα και ψιλοαγχώθηκα. Εκεί στην πρόσθεση τα έχει χωρίσει όλα σε κατηγορίες. Τα πάντα τυποποιημένα. Πρόσθεση διψήφιων με και χωρίς κρατούμενο. Πρόσθεση διψήφιων   χωρίς κρατούμενο. Με αποτέλεσμα κάτω από 50, με αποτέλεσμα πάνω από 50, πάνω από 100, μετά τριψήφιοι με και χωρίς κρατούμενο... Τι είναι όλα αυτά;;;!!!
Δεν είναι μια η πρόσθεση;

Δηλαδή νομίζω ότι το πάμε πολύ στραβά το πράγμα με την τόση πολύ κατηγοριοποίηση ειδικά σε τόσο μικρή ηλικία. Όχι μόνο Αινστάιν δεν φτιάχνουμε αλλά ακριβώς το αντίθετο...  ρομποτάκια.

Αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι αν είναι δυνατόν να κατανοήσει τον αλγόριθμο της πρόσθεσης. Δηλαδή αν γίνεται να κατανοήσει την αξία των ψηφίων... έτσι ώστε να καταλάβει ότι αν το άθροισμα 2 ψηφίων ίδιας αξίας είναι πάνω από 10, τότε επειδή δεν γίνεται το μπουν και τα 2 ψηφία στη θέση του ενός, το ψηφίο μεγαλύτερης αξίας θα πάει πλέον στην μεγαλύτερη αξία.

Με απλά λόγια θα με ενδιέφερε αν είναι δυνατόν να κατανοήσει το παιδί πως γεννιέται το κρατούμενο και για πιο λόγο μεταφέρεται στην αμέσως μεγαλύτερη τάξη ψηφίων.

Πχ στην αφαίρεση 25 -18 αυτοσχεδίασα προκειμένου να εξηγήσω στο μικρό. Στις μονάδες αφού το 8 δεν αφαιρείται από το 5 δανείστηκα μια δεκάδα από το 2. Έτσι αφαίρεσα το 8 από το 15 και έμεινε στις δεκάδες του 25 το 1 αντί για το 2. Μπορεί να άλλαξα τον αλγόριθμο αλλά ο μικρός κατάλαβε το σκεπτικό. Για να είμαι ειλικρινής δεν τα έχουν κάνει στο σχολείο, οπότε είχα χρόνο να παίξω μπάλα όπως θέλω. Όταν θα έρθει η ώρα να τα κάνουν στο σχολείο ελπίζω πως θα έχει κάποια κατανόηση και τότε ΟΚ θα κωδικοποιήσει και την εκτέλεση που θα του δείξουν εκεί.

Δηλαδή νομίζω ότι το πραγματικό ζητούμενο δεν είναι να μάθουμε τα παιδιά απλή τυφλή εκτέλεση αλγορίθμου σε όλες τις πιθανές περιπτώσεις. Το ζητούμενο είναι αν γίνεται να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν ποια είναι η βασική ιδέα που κρύβεται από πίσω και πως περίπου σκέφτηκε αυτός που κατασκεύασε τον αλγόριθμο. Δεν είναι εύκολο αλλά νομίζω ότι αυτή πρέπει να είναι η κατεύθυνση. Αυτό τον εισάγει στην πραγματική μαθηματική σκέψη. Ένα  δάσκαλο που το βλέπει έτσι θα χαρακτήριζα ψαγμένο.

dora

www.e-selides.gr
Αν καταφέρετε να εγκρίνουν την εγγραφή σας,.............. θα με θυμηθείτε. (–είναι δωρεάν-)

Δεν έχω λόγια για αυτό το site. Σας το λέει μια  «ΨΑΓΜΕΝΗ» μαμά, με παιδιά Β & Γ Δημοτικού.

ΕΧΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ

dim

http://www.grafoulis.gr/
Καταπληκτική δουλειά γιια όλες τις τάξεις για όλα τα μαθήματα.


Loukritia

Για πιο μικρές ηλικίες και κυρίως για ζωγραφική, έχω να προτείνω το http://www.paidika.gr με πολύ υλικό σε ζωγραφιές αγαπημένες για τα παιδιά, καθώς και χειροτεχνίες, μάσκες κλπ. και τραγουδάκια για παιδιά. Επίσης το κυπριακό http://www.prasinipriza.com
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

amichail

Αφού κατεβήκαμε στις μικρές ηλικίες  :) έχω να προτείνω ανεπιφύλακτα το http://www.poissonrouge.com ως υπόδειγμα σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού (ή σωστότερα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων). Και το λέω και ως Πληροφορικός και ως μητέρα παιδιού ετών 5.
Πραγματικά εκατοντάδες δραστηριότητες από αναγνώριση αριθμών, παζλ, ζωγραφική, μουσική, αναγνώριση γραμμάτων (πρόσφατα πρόσθεσαν και τα ελληνικά), χωρίς ούτε ένα "ύποπτο" σύνδεσμο σε διαφημίσεις ή άσχετες ιστοσελίδες.
Περιττό να πω ότι η εμποτισμένη από αρχές διερευνητικής μάθησης κόρη μου  ;D τα πιάνει πιο γρήγορα από εμένα στο εν λόγω site.
Και επειδή τα παιδιά των κατασκευαστών του ιστότοπου μεγαλώνουν μαζί με το δικό μου φαίνεται, πρόσφατα πρόσθεσαν και τον σύνδεσμο για την http://www.encyclopediainteractica.com/ που έχει λίγες αλλά καλές δραστηριότητες για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

za√‘ag

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

tom

Ποιο ενδιαφέρον από όλα που έχω δει μέχρι σήμερα νομίζω είναι οι διαθεματικές δραστηριότητες για ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην Α/Μια εκπαίδευση από το Π.Ι. της Κύπρου:

http://www.e-epimorfosi.ac.cy/index.php?cat=167&a=1&main_cat=54#dim2

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

vinternoll

Εχοντας τοποθετηθει σε πιλοτικο ολοημερο εχω κανει αναζητηση για υλικο (κυριως θεωριας) που να βοηθησει τη διδασκαλια του μαθηματος αλλα δεν μπορεσα να βρω κατι ικανοποιητικο.

Καποια βιβλια που βρηκα στο εμποριο εχουν πολυ κειμενο και λιγες εικονες πραγμα που δεν βοηθαει στις πρωτες ταξεις (η Α΄Δημοτικου δεν γνωριζει καν το αλφαβητο)

Οποιος συναδελφος εχει να προτεινει καποιο βιβλιο ή συνδεσμο ας απαντησει εδω
Ευχαριστω

Σπύρος Δουκάκης

Στην Τρίπολη, στο workshop in Education στο πλαίσιο του Πανελληνίου Συνεδρίου Πληροφορικής που διοργάνωσε η ΕΠΥ, έγινε εκτενέστατη συζήτηση για το δημοτικό, χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά με πολύ κέφι και συζήτηση από τους σχολικούς συμβούλους.

Από το Πρόγραμμα πειραματικής διδασκαλίας του μαθήματος των Υπολογιστών στην Α/βάθμια Εκπαίδευση 1998-1999, 1999-2000, έχει παραχθεί ένα πλούσιο υλικό που είναι εγκεκριμένο και διαθέσιμο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Το υλικό αναπτύχθηκε από τον Β. Μπελεσιώτη (Σχολικό Σύμβουλο) και τον Κ. Γκυρτή, μέσω του Παν. Πειραιώς-Τμ.Πληρ/κής.

Το υλικό είναι παλιό, αλλά είναι για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού. Με προσαρμογή στα σημερινά δεδομένα (εξελίξεις στην επιστήμη των ΗΥ) νομίζω ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο.

Το link είναι: http://www.belesiotis.gr/ --> Πρωτοβάθμια και αυτόματα μεταφέρεστε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

tom

Ένα website, στο οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις αλλά και να καταθέσεις, εκπαιδευτικά παιχνίδια, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και φυσικά για το Δημοτικό.

https://sites.google.com/site/egamewiki/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

tom

Παράθεση από: vinternoll στις 14 Σεπ 2010, 10:23:43 ΠΜ
Εχοντας τοποθετηθει σε πιλοτικο ολοημερο εχω κανει αναζητηση για υλικο (κυριως θεωριας) που να βοηθησει τη διδασκαλια του μαθηματος αλλα δεν μπορεσα να βρω κατι ικανοποιητικο.
Καποια βιβλια που βρηκα στο εμποριο εχουν πολυ κειμενο και λιγες εικονες πραγμα που δεν βοηθαει στις πρωτες ταξεις (η Α΄Δημοτικου δεν γνωριζει καν το αλφαβητο)
Οποιος συναδελφος εχει να προτεινει καποιο βιβλιο ή συνδεσμο ας απαντησει εδω
Ευχαριστω

Αγαπητέ vinternoll, το υλικό που υπάρχει είναι γενικά φτωχό. Όλοι εμείς που διδάσκουμε ή θα διδάξουμε στο Δημοτικό πρέπει να το δημιουργήσουμε.
Γι' αυτό το λόγο έχει ανοίξει το παρακάτω θέμα...
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2729.0
Όσον αφορά την Α' και Β' Δημοτικού, καλό είναι οι σχετικές έννοιες να διδάσκονται με παιγνιώδη τρόπο, με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού, αν αυτό είναι δυνατό.

Υ.Γ. Αν είναι εύκολο σε παρακαλώ, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείς τόνους στις λέξεις. Τουλάχιστον στον τίτλο όταν ανοίγεις νέο θέμα  ;)

Παράθεση από: sdoukakis στις 14 Σεπ 2010, 10:52:55 ΠΜ
Το υλικό είναι παλιό, αλλά είναι για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού. Με προσαρμογή στα σημερινά δεδομένα (εξελίξεις στην επιστήμη των ΗΥ) νομίζω ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο.

Το link είναι: http://www.belesiotis.gr/ --> Πρωτοβάθμια και αυτόματα μεταφέρεστε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Αγαπητέ Σπύρο, νομίζω ότι το παραπάνω υλικό αποτελεί σίγουρα μία πηγή για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορεί να δοθεί με την υπάρχουσα μορφή του, τύπου manual,  σε κάποιο μαθητή Δημοτικού. Αν κάποιος ρίξει μια ματιά στο βιβλίο αγγλικών, για παράδειγμα,  της Δ Δημοτικού παίρνει μια γρήγορη γεύση, για την κατάλληλη μορφή ενός εκπαιδευτικού παιδικού βιβλίου (http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/english_d/math/sel_1_15.pdf).

Θέλει ιδιαίτερη προσοχή τι υλικό δίνουμε στα μικρά παιδιά από πολλές απόψεις. Εδώ είμαστε για να τα συζητάμε.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Σπύρος Δουκάκης

Το υλικό είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο. Είναι διαθέσιμο στις ιστοσελίδες του ΠΙ.

http://www.pi-schools.gr/programs/seppe/ppe/Pliroforiki/dhm-papei/index.htm

Δεν είναι στις σελίδες ούτε του Σπύρου, ούτε του Βασίλη...

Αν δεν μας αρέσει το τροποποιούμε ή ακόμα μπορούμε και να το πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων.

Ωστόσο παραμένει εγκεκριμένο.

Υποθέτω οι φράσεις θέλει ιδιαίτερη προσοχή κ.α. σχετικά να απευθύνονται στο ΠΙ...

tom

Δε μου λέει τίποτα το γεγονός ότι είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο. Υπάρχει πολύ αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό, το οποία δεν είναι εγκεκριμένο, σε όλες τις βαθμίδες.

Το παιδαγωγικό ινστιτούτο καλό θα ήταν, επιτέλους, να δημιουργήσει ένα σύγχρονο διδακτικό πακέτο για το μάθημα των νέων τεχνολογιών - Τ.Π.Ε. του Δημοτικού, όπως έχει κάνει για όλα τα διδακτικά αντικείμενα, γιατί το έχει αμελήσει.  Ίσως δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη, αλλά τώρα πλέον υπάρχει.

Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως είναι. Είναι πάααααααααρα πολύ βαρύ για παιδιά ακόμα και ΣΤ' Δημοτικού. Τωρα το πώς θα έπρεπε να είναι, θέλει πολύ συζήτηση.

Θα ήταν πολύ ωραίο να το δώσεις σε κάποιον ενήλικα που παρακολουθεί ένα πρόγραμμα τύπου "ΗΡΩΝ" κτλ.

Η φράση "θέλει ιδιαίτερη προσοχή" απευθύνεται σε όλους όσους κάνουν ή θα κάνουν μάθημα στο Δημοτικό, φυσικά και σε μένα. Μη παρεξηγείσαι, δεν υπάρχει κανένας λόγος.  :)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

P.Tsiotakis

Παράθεση από: tom στις 18 Σεπ 2010, 12:03:44 ΜΜ
Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως είναι. Είναι πάααααααααρα πολύ βαρύ για παιδιά ακόμα και ΣΤ' Δημοτικού. Τωρα το πώς θα έπρεπε να είναι, θέλει πολύ συζήτηση.

Μοιάζει αρκετά με το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις βασικές δεξιότητες ΤΠΕ (επιμόρφωση Α), φαίνεται να είναι manual, δεν βρήκα κάποιες δραστηριότητες.

tom

Ακριβώς. Εκπαιδευτικό υλικό που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού νομίζω πρέπει να έχει σε γενικές γραμμές τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

α. Πλαίσιο του τύπου "τι ξέρω,τι θα μάθω σήμερα...".
β. Τη θεωρία με απλά λόγια, σε κάποιο πλαίσιο ή με τη μορφή διαλόγων καρτούν, ή με τη μορφή πίνακα και κάποιο αναγνωριστικό που να δείχνει ότι αυτό είναι θεωρία.
γ. Μια υποδειγματική δραστηριότητα με εφαρμογή της συγκεκριμένης θεωρίας, η οποία θα υλοποιείται στο εργαστήριο και κάποιο αναγνωριστικό που να δείχνει ότι αυτό είναι δραστηριότητα.
δ. Μια παρόμοια δραστηριότητα που θα γίνεται μόνο από τους μαθητές.
ε. Δραστηριότητες εμπέδωσης που θα συνδυάζουν πρότερες γνώσεις.
ζ. Ερωτήσεις κλειστού τύπου Σ. Λ. ή ασκήσεις συμπλήρωσης κενού, όπου είναι απαραίτητο.
η. Κατάλληλη γραφιστική επένδυση που κάνει το υλικό προσιτό σε παιδιά.
θ. Πλαίσια του τύπου "Θυμάμαι..." ή "Προσέχω... ", όταν για μια δραστηριότητα απαιτείται θεωρία από προηγούμενες ενότητες ή τάξεις ή όταν αναφέρεται κάτι σημαντικό.

Οι δραστηριότητες για όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να είναι από την καθημερινότητα των μαθητών, σίγουρα διαθεματικές που θα τους δίνουν κίνητρα και θα τους κινητοποιούν το ενδιαφέρον.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι


ioulia

Κατ'αρχήν να δώσω συγχαρητήρια σε όσους ασχολούνται με την πρωτοβάθμια και ανεβάζουν υλικό μέσα από αυτόν τον ιστότοπο, τους αξίζουν συγχαρητήρια.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον συνάδελφο Tom.
Είμαι καθηγήτρια ΠΕ19 σε δημοτικό, ήμουν και σε ολοήμερο τα τελευταία χρόνια και μπορώ να μπω ότι έχω έστω μια μικρή εμπειρία από πρωτοβάθμια. Κοίταξα την παραπάνω ιστοσελίδα και πραγματικά έμεινα άφωνη. Αυτό προορίζεται για πρωτοβάθμια??
Αναρωτιέμαι αυτοί που το έφτιαξαν το έχουν πραγματικά δοκιμάσει και είχε επιτυχία?
Μου φαίνεται έχουμε μπερδέψει την δευτεροβάθμια με την πρωτοβάθμια.
Δεν θα έπρεπε να υπάρχει και κάποιος δάσκαλος ή τέλος πάντων κάποιος από κάποιο παιδαγωγικό τμήμα που να δρα συμβουλευτικά? Εγώ από ότι βλέπω αυτοί που ασχολήθηκαν όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση με την πρωτοβάθμια αλλά δεν έχουν καν πτυχίο πληροφορικής. Μπορεί οι άνθρωποι να έκαναν μια προσπάθεια αλλά μην προσπαθούμε να περάσουμε τον στυλ της δευτεροβάθμιας στην πρωτοβάθμια. Πρέπει να αλλάξουμε εντελώς τρόπο διδασκαλίας.

Σπύρος Δουκάκης


black21

Πρώτα απ' όλα χαιρετώ όλους τους συναδέλφους :)
Είμαι ΠΕ19 και τοποθετήθηκα σε ολοήμερο πιλοτικό δημοτικό σχολείο.
Δεν σας κρύβω ότι έχω αγχωθεί και προβληματιστεί αρκετά. Η προηγούμενη μου εμπειρία με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αφορά ένα έτος ως ωρομίσθιος σε ολοήμερο.

Αυτή τη στιγμή νιώθω ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν θα ήθελα το μάθημα να περιοριστεί σε παιχνίδι και διαδίκτυο μιας και πιστευω ότι η στάση μας θα είναι καθοριστική για την μη απαξίωση και στη συνέχεια για την καθιέρωση του μαθήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Όμως, νιώθω αβοήθητος. Το "νέο σχολείο" που με τόση θέρμη υποστήριζε η υπουργός φαίνεται να αποτελεί άλλη μια κίνηση εντυπωσιασμού. Μας δόθηκε ένα περίγραμμα προγράμματος σπουδών, το οποίο αποτελεί αντίγραφο (σχεδόν) του προγράμματος του ολοημέρου. Κανονικά, η όλη προσπάθεια θα έπρεπε να αποτελεί καρπό μελέτης ετών από επιστήμονες της πληροφορικής και παιδαγωγούς. Τώρα, μέσα σε λίγους μήνες καθορίσαμε (?) καθορίσαμε ένα πρόγραμμα το οποίο ουσιασιτικά εξωθεί τον εκπαιδευτικό να αυτοσχεδιάσει (άραγε μπορεί?) στην πλάτη του μαθητή.

Τέλος πάντων... περιμένω με ανυπομονησία τη σχετική διημερίδα για να τα "πούμε" λιγάκι με τους επιμορφωτές - συμβούλους ή οτιδήποτε άλλο. Τώρα, πρέπει να κολυπήσουμε. Απ' ότι υπολόγισα σε κάθε τάξη έχουμε 60 με 70 ώρες πληροφορικής έως το τέλος τους έτους. Το μεγαλύτερο (για εμένα) πρόβλημα αποτελεί η διαδασκαλία στις τάξεις Α, Β και (λιγότερο στη) Γ. Σαν πρώτη κίνηση λέω να προσπαθήσω, με βάση το πρόγραμμα που έδωσε το υπουργείο να κάν ένα καταμερισμό της ύλης σε αυτές τις 70 ώρες. Επίσης έχω ήδη συγκεντρώσει το εκπαιδευτικό λογισμικό από το ΠΙ και ψάχνω γενικότερα στο internet για κάτι περισσότερο.

Δεν ξέρω... ας γράψουμε απόψεις και προτάσεις και ίσως να βγάλουμε μια άκρη :)

g-k

Αγαπητέ συνάδελφε Black21, ταυτίζομαι μαζί σου στην ειδικότητα, την προυπηρεσία Π/θμιας και τις ανησυχίες-προβληματισμούς.
Έστειλα πριν λίγες μέρες το συνημμένο (ενυπόγραφα), όπου βάζω και άλλα θέματα, σε ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ και κάποιους συμβούλους Πληροφορικής. Απάντησαν 2.
Αυτό το Σ/Κ έφτιαξα ετήσιο προγραμματισμό θεματολογίας. Για βοηθήματα θα στραφώ στο εμπόριο..
Σίγουρα στο Δημοτικό χρειάζεται αυτό που λένε "οριζόντια" (διαθεματική) προσέγγιση της Πληροφορικής. Κατά καιρούς, από διάφορα προγράμματα (που έμμεσα εμείς τα πληρώνουμε) στέλνονται στα σχολεία CD/DVD με λογισμικά για διάφορα μαθήματα, που "στολίζουν" τις ντουλάπες.
Σε ποιά διημερίδα αναφέρεσαι; Εγώ είμαι σε νησί. :-\
Τουλάχιστον δόξα τον Θεό φέτος θα έχουμε μια αξιοπρεπή δουλειά, αλλά όπως λέω σε φίλους, την Πληροφορική στο Δημοτικό μας βάζει το Υπουργείο να τη στήσουμε με τα χέρια μας. ???

black21

Παράθεση από: g-k στις 19 Σεπ 2010, 05:28:41 ΜΜ
Αγαπητέ συνάδελφε Black21, ταυτίζομαι μαζί σου στην ειδικότητα, την προυπηρεσία Π/θμιας και τις ανησυχίες-προβληματισμούς.
Έστειλα πριν λίγες μέρες το συνημμένο (ενυπόγραφα), όπου βάζω και άλλα θέματα, σε ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ και κάποιους συμβούλους Πληροφορικής. Απάντησαν 2.
Αυτό το Σ/Κ έφτιαξα ετήσιο προγραμματισμό θεματολογίας. Για βοηθήματα θα στραφώ στο εμπόριο..
Σίγουρα στο Δημοτικό χρειάζεται αυτό που λένε "οριζόντια" (διαθεματική) προσέγγιση της Πληροφορικής. Κατά καιρούς, από διάφορα προγράμματα (που έμμεσα εμείς τα πληρώνουμε) στέλνονται στα σχολεία CD/DVD με λογισμικά για διάφορα μαθήματα, που "στολίζουν" τις ντουλάπες.
Σε ποιά διημερίδα αναφέρεσαι; Εγώ είμαι σε νησί. :-\
Τουλάχιστον δόξα τον Θεό φέτος θα έχουμε μια αξιοπρεπή δουλειά, αλλά όπως λέω σε φίλους, την Πληροφορική στο Δημοτικό μας βάζει το Υπουργείο να τη στήσουμε με τα χέρια μας. ???

Είπαν ότι θα γινει επιμόρφωση σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση θα είναι ένα Σαββατοκύριακο προς το τέλος Σεπτεμβρίου ή μέσα στον Οκτώβριο και η δεύτερη φάση Ιανουάριο - Φεβρουάριο (επίσης δύο ημέρες).

Αλήθεια τι σου απάντησαν στο κείμενο που έστειλες;

tom

Παράθεση από: ioulia στις 19 Σεπ 2010, 10:06:54 ΠΜ
Δεν θα έπρεπε να υπάρχει και κάποιος δάσκαλος ή τέλος πάντων κάποιος από κάποιο παιδαγωγικό τμήμα που να δρα συμβουλευτικά? Εγώ από ότι βλέπω αυτοί που ασχολήθηκαν όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση με την πρωτοβάθμια αλλά δεν έχουν καν πτυχίο πληροφορικής. Μπορεί οι άνθρωποι να έκαναν μια προσπάθεια αλλά μην προσπαθούμε να περάσουμε τον στυλ της δευτεροβάθμιας στην πρωτοβάθμια. Πρέπει να αλλάξουμε εντελώς τρόπο διδασκαλίας.
ioulia καλώς ήρθες στο στέκι!

Το ότι θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος από παιδαγωγικό τμήμα είναι γεγονός.
Στο δεύτερο που λές δε συμφωνώ. Το πτυχίο δεν παίζει πάντα ρόλο. Ακόμα και κάποιος δάσκαλος με γνώσεις πληροφορικής και εμπειρία θα μπορούσε να φτιάξει καλό υλικό.

Το θέμα είναι ότι όντως πρέπει  ο τρόπος διδασκαλίας να είναι διαφορετικός.
Ο λόγος που εξέφρασα τη διαφωνία μου για τη χρήση του υλικού αυτού στην μορφή που έχει, δεν είναι ότι δεν μου αρέσει ή δε το βρίσκω αξιόλογο. Αυτό δεν ισχύει. Απλά πιστεύω ότι δεν κάνει για την πρωτοβάθμια, όπως είναι. Είπα και το ξαναλέω, πως παρόλο που είναι εγκεκριμένο από το παιδαγωγικό ινστιτούτο και το προτείνει η ΠΕΚΑΠ, προσωρινά βέβαια, δε σημαίνει ότι πρέπει όλοι να το θεωρούν κατάλληλο. Αυτό είναι προσωπική γνώμη και το κλείνω εδώ.

Παράθεση από: black21 στις 19 Σεπ 2010, 04:02:45 ΜΜ
Πρώτα απ' όλα χαιρετώ όλους τους συναδέλφους :)
Είμαι ΠΕ19 και τοποθετήθηκα σε ολοήμερο πιλοτικό δημοτικό σχολείο.
Δεν σας κρύβω ότι έχω αγχωθεί και προβληματιστεί αρκετά. Η προηγούμενη μου εμπειρία με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αφορά ένα έτος ως ωρομίσθιος σε ολοήμερο.
Αυτή τη στιγμή νιώθω ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν θα ήθελα το μάθημα να περιοριστεί σε παιχνίδι και διαδίκτυο μιας και πιστευω ότι η στάση μας θα είναι καθοριστική για την μη απαξίωση και στη συνέχεια για την καθιέρωση του μαθήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Καλώς ήρθες black21! Το άγχος είναι λογικό αλλά δεν είσαι μόνος σου.
Να είσαι σίγουρος ότι τα παιδιά στο Δημοτικό έχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες από το να παίζουν και να μπαίνουν στο Διαδίκτυο. Το παιχνίδι βέβαια είναι απαραίτητο. Θα τα δούμε όλα με τον καιρό.

Παράθεση από: g-k στις 19 Σεπ 2010, 05:28:41 ΜΜ
Αγαπητέ συνάδελφε Black21, ταυτίζομαι μαζί σου στην ειδικότητα, την προυπηρεσία Π/θμιας και τις ανησυχίες-προβληματισμούς.

Καλώς ήρθες g-k!
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

ioulia

#28
για αυτό που είπα για τα πτυχία δεν το εννοούσα έτσι. Απλά πιστεύω ότι για να βγει καλό υλικό θα πρέπει να συνεργαστεί ο δάσκαλος με τον πληροφορικό. Αν κάποιος δεν είναι ούτε δάσκαλος ούτε πληροφορικός από που και ως που ασχολείται με την πληροφορική στην πρωτοβάθμια? εκτός φυσικά και αν έχουμε ισοπεδώσει τα πτυχία και ο καθένας είναι ότι δηλώσει.
  Συμφωνώ μαζί σου σε αυτό που λες ότι όποιος έχει δει υλικό και βιβλία δημοτικού θα καταλάβει αμέσως ότι αυτό το υλικό δεν είναι δυνατόν να προτείνεται για τα δημοτικά.
    Βλέπω πάντως ότι υπάρχει ενδιαφέρον στο φόρουμ από συναδέλφους για το δημοτικό. Αν ο κάθε ένας ανεβάζει από μια διδακτική πρόταση θα βοηθηθούμε όλοι. Θα προσπαθήσω να συμμετέχω όσο περισσότερο μπορώ.

g-k

Παράθεση από: black21 στις 19 Σεπ 2010, 05:38:12 ΜΜ
Είπαν ότι θα γινει επιμόρφωση σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση θα είναι ένα Σαββατοκύριακο προς το τέλος Σεπτεμβρίου ή μέσα στον Οκτώβριο και η δεύτερη φάση Ιανουάριο - Φεβρουάριο (επίσης δύο ημέρες).

Αλήθεια τι σου απάντησαν στο κείμενο που έστειλες;

Black 21, ποιός θα κάνει την επιμόρφωση, το Υπουργείο; Από πού το πληροφορήθηκες;

Στην επιστολή μου μου απάντησαν:
α) η ΕΠΕ (που κατά λάθος την ανέφερα πριν ως ΠΕΠ) μου επεσήμανε το δικό της κείμενο http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=410 , ότι θα κάνουν μια συνάντηση στα Χανιά και να συνεργαστώ με όσους τοποθετήθηκαν στην Π/θμια.
β) Ο σύμβουλος μου είπε πως ετοιμάζει υλικό για μια μελλοντική συνάντηση.

georgy

Εχω ενα θεμα για συζητηση (ως προς το υλικο) και θα με ενδιεφερε και η αποψη σας :-)

Στις μεγαλες ταξεις (Ε και ΣΤ) πιστευω πως θα ηταν χρησιμο να τους κανουμε μια επιφανειακή εισαγωγη στην εννοια της λογικης και του συμπερασμου.

Προσωπικα μαλιστα πιστευω πως απο πολλα ανουσια μαθηματικα που μαθαινουν τα παιδια κατα καιρους, αυτο ειναι πολυ πιο ουσιαστικο ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ για να το κατανοήσουν.
Δεν χρειαζεται να μπλεξουμε με εννοιες οπως μεταβλητες αλλα ουσιαστικα οταν θα τις συναντησουν αργοτερα θα ειναι ετοιμοι.

πχ. Αν σημερα εχει καλο καιρο θα παω να παιξω μπαλα. (if X then Y σε γενικη μορφη)
Σημερα εχει καλο καιρο.
Αρα? Θα παιξω μπαλα.

Τι πιστευετε? Too much? Εγω δεν το νομιζω, γιατι ουσιαστικα οπως ειπα ειναι ο φυσικος τροπος σκεψης και ταυτοχρονα εισαγεις τα παιδια στον προγραμματισμο.

tom

Μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο, αφού το ΑΠΣ προβλέπει προγραμματισμό στην Ε' και στην ΣΤ' αλλά πρόσεχε μην ξεφύγεις και δώσεις μεγάλη έκταση. Πιστεύω δεν υπάρχει λόγος. Εξ' άλλου οι διδακτικοί στόχοι είναι ξεκάθαροι.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

ed

Καλησπέρα και από μένα.
Και εγώ φέτος διατέθηκα σε σχολείο της πρωτοβάθμιας, με αίτησή μου καθώς είμαι αποσπασμένη. Σήμερα που μπήκα στην τάξη πανικοβλήθηκα μπορώ να πω. Ένα εργαστήριο με 8 PC για 25αρια τμήματα και τίποτα να βασιστώ για να κάνω θεωρία. Και θεωρία υπολογιστών στη Β΄δημοτικού. Τι να διδάξω θεωρητικά? Τα παιδάκια 3-3 στους υπολογιστές φαντάζομαι είναι πολύ δύσκολο να μπουν.
Καμία συμβουλή; Πως θα βγει η χρονιά;

za√‘ag

Παράθεση από: ed στις 21 Σεπ 2010, 05:04:35 ΜΜ
Καλησπέρα και από μένα.
Και εγώ φέτος διατέθηκα σε σχολείο της πρωτοβάθμιας, με αίτησή μου καθώς είμαι αποσπασμένη. Σήμερα που μπήκα στην τάξη πανικοβλήθηκα μπορώ να πω. Ένα εργαστήριο με 8 PC για 25αρια τμήματα και τίποτα να βασιστώ για να κάνω θεωρία. Και θεωρία υπολογιστών στη Β΄δημοτικού. Τι να διδάξω θεωρητικά? Τα παιδάκια 3-3 στους υπολογιστές φαντάζομαι είναι πολύ δύσκολο να μπουν.
Καμία συμβουλή; Πως θα βγει η χρονιά;

Δεν ξέρω αν μπορεί να σε βοηθήσει αλλά μπορείς να ρωτήσεις και τον Σχολικό Σύμβουλο. Ο δικός μας μάς έστειλε ένα ενημερωτικό και μας ζήτησε να τον ενημερώσουμε ποιοι από μας τοποθετήθηκαν στην Πρωτοβάθμια για να προγραμματίσει ίσως συνάντηση μαζί τους.
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

amichail

Καλή τύχη, θα χρειαστεί.
Θεωρητικά θα γίνει επιμόρφωση μέσα στον Οκτώβριο, αλλά η χρησιμότητά της είναι ένα άλλο ζήτημα.
Κοίτα το csunplugged.com που έχει μότο "teach computer science without a computer".

Παράθεση από: ed στις 21 Σεπ 2010, 05:04:35 ΜΜ
Καλησπέρα και από μένα.
Και εγώ φέτος διατέθηκα σε σχολείο της πρωτοβάθμιας, με αίτησή μου καθώς είμαι αποσπασμένη. Σήμερα που μπήκα στην τάξη πανικοβλήθηκα μπορώ να πω. Ένα εργαστήριο με 8 PC για 25αρια τμήματα και τίποτα να βασιστώ για να κάνω θεωρία. Και θεωρία υπολογιστών στη Β΄δημοτικού. Τι να διδάξω θεωρητικά? Τα παιδάκια 3-3 στους υπολογιστές φαντάζομαι είναι πολύ δύσκολο να μπουν.
Καμία συμβουλή; Πως θα βγει η χρονιά;
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

sarakiniotis

Δεν ξέρω αν εχει αναφερθει , αλλα εδω εχει ιδεες και υλικο για Δημοτικο...


http://users2.sch.gr/nikbalki/epim_kse/

Δεν μπορω να κρινω αν ειναι για Δημοτικο ( ειμαι σε Λυκειο ) , αλλα μπορει καποιος να παρει ιδεες

tom

Παράθεση από: sarakiniotis στις 28 Σεπ 2010, 02:26:07 ΜΜ
Δεν ξέρω αν εχει αναφερθει , αλλα εδω εχει ιδεες και υλικο για Δημοτικο...
τό το
http://users2.sch.gr/nikbalki/epim_kse/

Δεν μπορω να κρινω αν ειναι για Δημοτικο ( ειμαι σε Λυκειο ) , αλλα μπορει καποιος να παρει ιδεες
Ναι είναι πολύ καλό. Κάποια πράγματα από αυτό το υλικό έχω βάλει και στο θέμα για τη δημιουργία υλικού:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2729.0
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

tom

Το GCompris είναι μια σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού και αποτελείται από ένα μεγάλο πλήθος δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών. Μερικές από τις δραστηριότητες αν και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, ωστόσο διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια κατηγοριοποίηση μερικών δραστηριοτήτων του GCompris:
-  ανακάλυψη του υπολογιστή: πληκτρολόγιο, ποντίκι, ...
-  άλγεβρα: πίνακας μνήμης, αρίθμηση, πίνακας διπλής καταχώρησης, είδωλα γεωμετρικών σχημάτων, ...
-  επιστήμη: λειτουργία διώρυγας, ο κύκλος του νερού, υποβρύχιο, ηλεκτρικά κυκλώματα, ...
-  γεωγραφία: τοποθέτησε τις χώρες στο χάρτη
-  παιχνίδια: σκάκι, μνημονικές τεχνικές, σύνδεσε 4, oware, sudoku, ...
-  ανάγνωση: εξάσκηση των αναγνωστικών δεξιοτήτων
-  άλλα: εκμάθηση της ώρας, παζλ με διάσημους πίνακες ζωγραφικής, διανυσματική σχεδίαση, ...

http://gcompris.net/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

atogia

to gcompis ειναι πραγματι πολυ καλοο...
Αλλα ...διαβαζοντας και ξαναδιαβαζοντας το προγραμμα σπουδων για το δημοτικο .....τελικα θυμηθηκα κατι.
Πριν χρονια ειχα διαβασει ενα βιβλιο καθηγητ πανεπιστημιου για να εισαχθω σε μεταπτυχιακο...
Αυτο το βιβλιο έχει πολυ αναλυτικα, δραστηριότητες - πολλες μαλιστα- και φύλλα εργασιας  για παιδια δημοτικου.
Τοτε  καταλαβα π.χ. τι σημαινει στο ΑΠΣ( ο μαθητης να γινει ποιητης κλπ)....
Το βιβλιο λεγεται "Μαθηση και διδασκαλια στην εποχη της Πληροφορησης -τευχος Β' - Δραστηριοτητες--
Συγγραφεας Ραπτης (Αθηνα 2001)


salnk

Στο ιστολόγιό μου σταδιακά θα ανεβάζω υλικό για διδασκαλία πληροφορικής στο δημοτικό καθώς και παρουσιάσεις εφαρμογών web 2.0 - επίσης αξιοποιήσιμες για το δημοτικό.

Ως δάσκαλος που είμαι κατανοώ πλήρως τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι πληροφορικοί που διδάσκουν στα δημοτικά και ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις.

Το μυστικό για τις μικρές τάξεις είναι το παιχνίδι και η δημιουργία - όπως επίσης η εκμάθηση κανόνων συμπεριφοράς μέσα στην τάξη (αυτό για την πειθαρχία).

Άρα όλα τα λογισμικά δημιουργίας και έκφρασης είναι κατάλληλα π.χ. Natural Art, Drawing for children http://drawing.gamemaker.nl/ (δωρεάν), tuxpaint http://www.tuxpaint.org/ (δωρεάν). Επίσης στο λογισμικό Γλώσσας Γ-Δ του Π.Ι. υπάρχουν κάποιες εφαρμογές ζωγραφικής και δημιουργίας κόμικς, όπως και στο αντίστοιχο της Ε-Στ (μόνο κόμικς). Αξιοποιήσιμο είναι και το λογισμικό Εικαστικά Α-ΣΤ (μεγάλη βιβλιοθήκη).

Θα πρότεινα ακόμη το MicroworldsPro, μόνο ζωγραφική για Α_Β.

Φύλλα εργασίας για το Microwordls Pro μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μου http://users.sch.gr//salnk/didaskalia/microworldspro/mwdrast.htm

Γενικά μιλώντας η διδασκαλία στο Δημοτικό μπορεί να είναι είτε κόλαση  >:D είτε μια εξαιρετική εμπειρία  :laugh:

Όλο το κόλπο είναι η σωστή διαχείριση της τάξης και κυρίως να καταλάβουν τα παιδιά ποιος είναι το "αφεντικό"  ;)

PS: Όποιοι χρειαστούν πληροφορίες για οποιαδήποτε πτυχή της διδασκαλίας των ΤΠΕ στο Δημοτικό ας μου στείλουν μήνυμα.
Γιάννης Σαλονικίδης - Δ@σκ@λος 2.0 beta
http://salnk.eduportal.gr

tom

Σε ευχαριστούμε Γιάννη για τις χρήσιμες πληροφορίες σου. Καλώς ήρθες στο στέκι!  :)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

salnk

Γιάννης Σαλονικίδης - Δ@σκ@λος 2.0 beta
http://salnk.eduportal.gr

tom

ToonDoo! - web2 υπηρεσία για δημιουργία comic strip αλλά και comic book. Έχω πάθει πλάκα...

http://www.toondoo.com/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

salnk

Μπράβο παιδιά! Επιτέλους κι ένα που δέχεται ελληνικά στα "συννεφάκια"  :D
Γιάννης Σαλονικίδης - Δ@σκ@λος 2.0 beta
http://salnk.eduportal.gr

elf

Καλημέρα,

φτιάχνω λίστες με λέξεις που έχουν τα παιδιά στην ορθογραφία τους για να παίζουν στο tux typing. Όμως, δεν εμφανίζονται αυτές οι λέξεις παρά μόνο αν είναι κεφαλαία τα γράμματα. Μήπως το έχει δουλέψει και κάποιος άλλος και βρήκε λύση;

tom

Ηλεκτρονικό περιοδικό για τις Τ.Π.Ε. και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση:

http://www.i-teacher.gr
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

katrina

Aραγε, το end  θά είναι happy;

black_21

Κάτι άλλο παιδιά...
Έχω εγκαταστήσει το tuxtyping αλλά δεν εμφανίζονται τα ελληνικά στο μενού, παρόλο που από τις ρυθμίσεις έχω επιλέξει ως γλώσσα την ελληνική.

Γνωρίζει κάποιος τι μπορώ να κάνω;
Ευχαριστώ

skananitos

Βρήκα αυτό το site http://www.medialiteracy-iom.gr/inst/Media-Literacy/gallery/Traganoulis/start.html και μου άρεσε!
Ίσως το κάνω σε παιδιά Δ δημοτικού μιλώντας τους παράλληλα για τη διαφήμιση... :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

tom

Παιδιά βρήκα μια πολύ ενδιαφέρουσα web2 υπηρεσία για δημιουργία animation.

Μπορείς μέσα σε 5' να φτιάξεις ένα βίντεο διάρκειας μεχρι 2' με κίνηση, ήχο και ομιλία (στα Αγγλικά).
Είναι αρκετά εύχρηστη για παιδιά Δημοτικού αρκεί να έχουν λογαριασμό email.

Η διεύθυνση url είναι:

http://goanimate.com/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

black_21

Παιδιά επιστρέφω στο θέμα του προβλήματος με τις γραμματοσειρές.
Υπάρχει κανείς που το έχει δοκιμάσει και το έχει λύσει;
Επιμένω μιας και πιστεύω ότι είναι απίστευτο βοήθημα στην εκμάθηση πληκτρολόγησης για μικρές ηλικίες.

alkisg

Δεν το ανέφερα πιο πριν γιατί μάλλον δεν θα σε βοηθήσει, αλλά πάντως σε Linux φαίνονται ΟΚ τα ελληνικά... σε Windows έχω καιρό να μπω, δεν το έχω δοκιμάσει.


black_21

Σε ευχαριστώ akisg...
θα ψάξω να δω τι μπορεί να συμβαίνει

tom

Δύο πολύ ενδιαφέρουσες web 2 υπηρεσίες για:

παρουσιάσειςhttp://prezi.com/

online quizzeshttp://www.proprofs.com/

και ένα ενδιαφέρον βίντεο για την προστασία προσωπικών δεδομένων στο facebook, ότι πρέπει για παιδιά δημοτικού:

http://www.youtube.com/watch?v=KGr_KFiCX4s&feature=player_embedded

:)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω τσεκάρει αν έχει αναφερθεί ξανά, αλλά ξεκίνησα να κάνω στην ΣΤ το Sumo Paint και τα παιδιά είναι πολύ ενθουσιασμένα!  ::)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

za√‘ag

Δεν ξέρω αν είμαι "εντός θέματος" αλλά ίσως είναι χρήσιμα τα 2 βιντεάκια για να τα δείξει κανείς στα παιδιά:

Τα τουβλάκια LEGO (ΜΕΡΟΣ 1 / 2) και Τα τουβλάκια LEGO (ΜΕΡΟΣ 2 / 2)

(είναι από ένα μικρό ντοκιμαντερ που έδειξε η ΝΕΤ και τα ανέβασα)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

za√‘ag

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Δημήτρης Κανάς

Δύο λογισμικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σχολικό εργαστήρι παρουσιάζονται στα άρθρα των παρακάτω συνδέσμων. Πρόκειται, και τα δύο,  για τη δισδιάστατη απεικόνιση της κίνησης, ορισμένων από το χρήστη, αντικειμένων με βάση όμως τους νόμους της φυσικής. Έχουν ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον για τους μαθητές και μπορούν να αξιοποιηθούν και από το δάσκαλο άλλα και από τον καθηγητή πληροφορικής... Δείτε τα και δοκιμάστε τα στη τάξη ή στο εργαστήριο...





Το δεύτερο αποτελεί ελληνική δημιουργία που αξίζει την υποστήριξή σας...

Καλή σχολική χρονιά σ` όλους!
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

Βασίλης Ραξενίδης

Γεια σας. Τελικά μήπως έβγαλε κανείς άκρη με τα ελληνικά? Έχω και εγώ το ίδιο πρόβλημα σε Windows

icemanone1

Synadelfoi kalhspera,
Ki egw to idio thema exw, kai akoma se merika PC ksekinas typing kai se petaei eksw, apo thn efarmogh, mhpws ftaiei to oti thelei kefalaia Ellhnika?
Eyxaristw.

Βασίλης Ραξενίδης

Για κεφαλαία δεν ξέρω βρε παιδιά. Το πρώτο πρόβλημα είναι στα menus της εφαρμογής όλα είναι κινέζικα. Επίσης αν καταφέρεις (από τα κινέζικα) και βρεις κάποιο παιχνίδι να ξεκινήσεις, δεν δουλεύει τίποτα. Δεν ανταποκρίνονται τα πλήκτρα σε τίποτα.

ipop


Υπάρχει και το ακόλουθο site με καλές δραστηριότητες για τα παιδιά.

http://ekids.schoolessons.gr/

dora

Μπορεί κάποιος να μου πει πως μπορώ να μπώ στο www.e-selides.gr ;

Έχω κωδικό αλλά δεν με βάζει . :(

happiness

Γεια σας συνάδελφοι.

Μήπως ξέρετε κανένα διαδραστικό λογισμικό (ή ιστοσελίδα) που να παρουσιάζει το υλικό του υπολογιστή; Ψάχνω κάτι σαν το ΔΕΛΥΣ, αλλά πιο σύγχρονο  :-\

skananitos

Βρήκα αυτό το site με λίγα αλλά χρήσιμα εκπαιδευτικά βιντεάκια (έχουν και ελληνικούς υπότιτλους)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

Νίκος Μιχαηλίδης

Χαιρετώ την ομάδα.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε κάποια ολοκληρωμένα Σχέδια Μαθημάτων και Φύλλα Ασκήσεων που μπορούν να βοηθήσουν όσους επιθυμούν να διδάξουν τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα στο Δημοτικό (καλύτερα για Ε΄και ΣΤ΄).

Φιλικά
Νίκος Π. Μιχαηλίδης

http://blogs.sch.gr/nikmichailidis

P.Tsiotakis

Νίκο συγχαρητήρια για το ιστολόγιο και όλο το υλικό που διαθέτεις εκεί, σε ευχαριστούμε πολυ ...

Νίκος Μιχαηλίδης

Φιλικά
Νίκος Π. Μιχαηλίδης

http://blogs.sch.gr/nikmichailidis

ipop

Θα ήθελα να σε συγχαρώ και να σε ευχαριστήσω για το υλικό του  blog σου. Πέρυσι με είχε βοηθήσει πολύ στην προετοιμασία των μαθημάτων. Φέτος είμαι πρώτη φορά σε Δημοτικό και χάρηκα πάρα πολύ και η αλήθεια είναι ότι ανακουφίστηκα όταν είδα ότι έχεις προετοιμάσει σχέδια μαθημάτων και υλικό για το Δημοτικό. Σε ευχαριστώ !!!!

za√‘ag

Πράγματι ο Νίκος κάνει πολύ καλή δουλειά "και" με το  blog του ...
Νίκο σε ευχαριστούμε :)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Νίκος Μιχαηλίδης

Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια.

Πιστεύω ότι με την ενεργή συμμετοχή και ποιοτική καινοτόμα δουλειά μας, μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.

Χαίρομαι που μπορώ να συνεισφέρω στην Κοινότητα.
Φιλικά
Νίκος Π. Μιχαηλίδης

http://blogs.sch.gr/nikmichailidis

tom

Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

vigor

Παράθεση από: happiness στις 21 Οκτ 2011, 11:10:22 ΜΜ
Γεια σας συνάδελφοι.

Μήπως ξέρετε κανένα διαδραστικό λογισμικό (ή ιστοσελίδα) που να παρουσιάζει το υλικό του υπολογιστή; Ψάχνω κάτι σαν το ΔΕΛΥΣ, αλλά πιο σύγχρονο  :-\

Συνάδελφε, εκπαιδευτικό και διαδραστικό λογισμικό που βοηθά τα παιδιά, κυρίως των Α,Β,Γ τάξεων να γνωρίσουν το υλικό του υπολογιστή, καθώς και να εξοικειωθούν με την χρήση του, είναι το KIDIPEDIA και συγκεκριμένα το τεύχος 11. Επίσης το tuxtype, διδάσκει, κυρίως σε Ε και ΣΤ γρήγορη και τυφλή πληκτρολόγηση.

Νίκος Μιχαηλίδης

Δείτε και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μαθήματος μαζί με δραστηριότητες για τη διδασκαλία του Λογισμικού Υπολογιστών στο Δημοτικό.

http://blogs.sch.gr/nikmichailidis/archives/1920
Φιλικά
Νίκος Π. Μιχαηλίδης

http://blogs.sch.gr/nikmichailidis

Keep Growing

Καλησπέρα συνάδελφε.
Πράγματι, πολύ ενδιαφέρουσα η προσπάθεια!

Θα ήθελα, αν μου επιτρέπεις να κάνω μια παρατήρηση - πρόταση για τον ορισμό του τί είναι λογισμικό.
Πράγματι, στο slideshare ο ορισμός είναι καλός. Εγώ, θα έλεγα το εξής, για τα παιδάκια του δημοτικού:
Λογισμικό είναι, ο,τι μπορεί να αποθηκευθεί ή είναι ήδη αποθηκευμένο σε οποιοδήποτε αποθηκευτικό μέσο ή την κύρια μνήμη του υπολογιστή. Αυτά που βρίσκονται αποθηκευμένα μέσα στις μνήμες του υπολογιστή είναι δεδομένα, οδηγίες που "καταλαβαίνει" ο υπολογιστής  και πληροφορίες που είναι το αποτέλεσμα της επεξεργασίας των δεδομένων, σύμφωνα με τις οδηγίες που δώσαμε στον υπολογιστή.   
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Νίκος Μιχαηλίδης

Σε ευχαριστώ για το μήνυμα και το σχόλιο σου.

Με αφορμή τις διαφάνειες που προβάλλονται κάθε φορά, ακολουθεί συζήτηση με απλοποιημένη εμβάθυνση που ταιριάζει στο επίπεδο των παιδιών του Δημοτικού.

Φυσικά εκεί υπάρχει η δυνατότητα να εξηγήσεις καλύτερα αυτά που θές να τους πεις.

Ο ορισμός που δίνεις πάντως είναι πολύ καλός και περιεκτικός και θα προσπαθήσω την επόμενη φορά που θα γίνει κάποια αναφορά στο Λογισμικό να τον υιοθετήσω.

Ευχαριστώ και πάλι.
Φιλικά
Νίκος Π. Μιχαηλίδης

http://blogs.sch.gr/nikmichailidis

Keep Growing

Νίκο, Keep going.

Πρέπει να μάθουν την "αλφάβητο" τα παιδιά και να τη μάθουν σωστά.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

za√‘ag

Ο συνάδελφός μας στο Δημοτικό που είναι η κόρη μου (Α' Δημοτικού), τους έδειξε τη σειρά από την εκπ. τηλεόραση στο youtube: ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ.

Το πρώτο της σειράς: http://www.youtube.com/watch?v=d60yvZ0FU5s
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

skananitos

Εάν θέλετε να κάνετε κάποιο project με μεσογειακή διατροφή, μπορείτε να δείξετε στα πιο μικρά και αυτό το τραγουδάκι με τον μάγειρα: http://www.youtube.com/watch?v=HcEOyDnUNWk
Θα το λατρέψουν!  :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

Circle

Πολύ όμορφες όλες οι δουλειές! Μπράβο!

Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τη σκέψη μου για τον ορισμό του λογισμικού ότι δηλ. έχει μια δυσκολία! Διαβάζω παραπάνω και στις παρουσιάσεις, χαρακτηριστικά του λογισμικού που μια χαρά ταιριάζουν και στην περιγραφή των "δεδομένων". Τα δεδομένα (εικόνες, έγγραφα, ταινίες, παρουσιάσεις κτλ.. ) δεν είναι λογισμικό. Μήπως κάνετε καμία νύξη για αυτό πχ για το Γυμνάσιο σε σχέση με το σχ. 5.1 σελ 35;

skananitos

Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

annatpe

Γεια σας και από εμένα. Είμαι καινούρια στο "Στέκι" και θα ήθελα κατ' αρχήν να σας συγχαρώ για τις ιδέες σας και τις προτάσεις σας.

Με αφορμή το προηγούμενο μήνυμα παραθέτω το ακόλουθο link
http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page157
Όσοι από εμάς διδάσκουμε σε Δημοτικό μπορούμε να συμμετάσχουμε στη συγκεκριμένη δράση. Η βασική δραστηριότητα είναι η δημιουργία αφίσας από τους μαθητές σχετικά με την Ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Μπορούμε να δηλώσουμε συμμετοχή έως 20/12.

Καλή συνέχεια σε όλους μας. 

ed


Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με τη δράση του Saferinternet. Τη αφίσσα με τι τρόπο την φτιάχνουμε; Ηλεκτρονικά ζωγραφική πως; Και αν τελικά δεν καταφέρουμε να τελειώσουμε το πρόγραμμα τι γίνεται;

skananitos

Εικονογραφημένο λεξικό πληροφορικής και ευρυζωνικότητας. Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)

http://www.broadband.gr/entypa/lexiko.pdf  :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

tom

Πολύ καλό thanx! :-)

Παράθεση από: skananitos στις 15 Δεκ 2011, 02:44:04 ΜΜ
Εικονογραφημένο λεξικό πληροφορικής και ευρυζωνικότητας. Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)

http://www.broadband.gr/entypa/lexiko.pdf  :)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

Μόλις βρήκα αυτό το site: Xtranormal  :)

Μου θυμίζει λιγάκι το Go!Animate αλλά σε 3D προοπτική!  :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

skananitos

Δείτε τι απίστευτα ωραία πράγματα κάνει αυτό το λογισμικό !!
Φυσικά δεν είναι για παιδιά Δημοτικού...αλλά σίγουρα είναι για δημιουργικούς εκπαιδευτικούς πληροφορικής!!!   ::)

...Μου φαίνεται θα ξαναπιάσω τη C++  :D
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

skananitos

Αυτό το wiki: ICTmagic βραβεύτηκε ως ένα από τα καλύτερα wiki spaces για το 2011 :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

happiness

Όποιος θέλει υλικό για ΣΤ' τάξη δημοτικού (ημερίσιο πρόγραμμα), ας ρίξει μία ματιά εδώ. Μόλις τελειώσει η χρονιά (ή όποτε βρω χρόνο) θα ανεβάσω με κάποιο τρόπο στο ίντερνετ και το υλικό μου από όλες τις άλλες τάξεις.

skananitos

Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

skananitos

Καλημέρα, παραθέτω μία πάρα πολύ αξιόλογη δουλειά που έχει γίνει για το Scratch εδώ. Ίσως να έχει αναφερθεί και σε κάποια άλλα topic (γυμνασίου-λυκείου).
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

skananitos

Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

ipop

Επίσης το www.tutpup.com είναι πολύ ενδιαφέρον για το Δημοτικό.  Τα παιδιά έχουν ξετρελαθεί.

Πρόκειται για ένα παιχνίδι για παιδιά από 5 έως 14 χρονών  για να εξασκήσουν τα μαθηματικά τους (άθροισμα, πολλαπλασιασμό, διαίρεση και άλγεβρα).  Στο Tutpup παιδιά από όλη τη γη συναγωνίζονται.
Οι μαθητές δεν γνωρίζουν τον αντίπαλό τους γιατί ο μόνος τρόπος για να εγγραφείς στην ιστοσελίδα είναι να διαλέξεις ένα ζώο avatar (=εικόνα)  και ένα όνομα χρήστη το οποίο δίνεται επιλέγοντας ένα αγαπημένο ζώο και χρώμα. Όταν οι μαθητές παίζουν το παιχνίδι βλέπουν τα avatar τους να μετακινούνται μπρος και πίσω αναλόγως αν οι απαντήσεις τους είναι σωστές ή λάθος. Στο τέλος βλέπουν ποιες ερωτήσεις απάντησαν σωστά ή λάθος.
Επίσης υπάρχει και ένα παιχνίδι ορθογραφίας στα Αγγλικά. Οι μαθητές ακούν την λέξη και μετά πρέπει να την γράψουν.

Ακριβή

http://www.bced.gov.bc.ca/irp/resdocs/itk7.pdf
Information Technology - Integrated Recourse Package

Αναζητούσα αναλυτικά προγράμματα σπουδών άλλων χωρών και βρήκα αυτό το έγγραφο.  Περιέχει χρήσιμες συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκαν ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στην Βρετανική Κολούμπια του Καναδά το 1996!  Έχει ενδιαφέροντα σενάρια διδασκαλίας.  Ενδεικτικά αντιγράφω:

1) In an "All About Me" theme unit, discuss the concept of the family with the class. Invite students to create pictures of their families using a graphics program. Have them identify and label their pictures (e.g., Mom, Dad, sister, brother) using the graphics program.
2) Have students work individually to identify and match laminated picture vocabulary cards with the parts of a computer (e.g., mouse, keyboard, monitor, printer). Discuss the proper care and safe use of each of these components with students.
3) To help students develop their understanding of how information technology is used in the workplace, ask them to create collages showing
people using a variety of information technology tools (e.g., fax machines, telephones, video cameras, computers).

Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών.  Πάλι ενδεικτικά:

Using a Graphics Program
Criteria                                                                                       With Guidance                        With Minimal Support                   With Confidence
opens and closes files
saves and retrieves files
is aware of and uses tools (e.g., shapes, patterns, lasso)
uses correct terminology

Τέλος, παρέχει εξαιρετικές συμβουλές όπως οι ακόλουθες:

Conference with students to discuss their collages showing people using information technology tools. To assess their understanding, ask questions such as:
- What can you tell me about the information technology tools you have included in your collage?
- What is the purpose of each tool?
- Can you think of some information technology tools that you have not included?
- Which information technology tools have you used before?
- How were these tools useful to you?

Pavlos


summer

Καλημέρα σε όλους και καλή δύναμη.
Λόγω έλειψης δασκαλων στο σχολειο που ειμαι εχω 2 συγχωνευμενα τμηματα τεταρτης και πεμπτης των 30 παιδιων.υπάρχουν 8 υπολογιστες και υπαρχει και projector.την πρωτη φορα που τα ειχα τους εδειξα σε μορφη επιδειξης το tuxpaint(δεν το ήξεραν) και πηγε αρκετα καλα.φοβαμαι ομως να τα χωρισω ανα 4 γιατι υπάρχουν 2-3 παιδια με διαπιστωσεις κεδυ μεσα που ειναι επιθετικα απο οτι μου ειπαν .πρωτη φορα δουλευω πρωτοβαθμια και σαν πρωτη μερα ειχα 2 συγχωνευμενα τμηματα και μια πρωτη. :)Θα ελεγα παντως να μην ανοιξουμε τα μηχανηματα πριν χωριστουν τι λετε?
Καμια ιδεα πως θα μπορουσα να τα απασχολησω μεχρι να χωριστουν τα τμηματα?

mitsospap

Εκπαιδευτικες πλατφορμες εχουμε καθολου; Το μονο που ξερω ειναι το prezi.com και μοιαζει με powerpoint. Κατι αλλο;

happiness

Το prezi δεν είναι εκπαιδευτική πλατφόρμα. Είναι εφαρμογή παρουσιάσεων.
Εκπαιδευτική πλατφόρμα είναι το moodle (στο οποίο πρέπει εσύ να δημιουργήσεις το υλικό ή να βρεις κάποιο μάθημα ήδη δημοσιευμένο), το e-class του sch.gr, το photodentro και το aesop.gr
Πρέπει να πεις λίγο πιο συγκεκριμένα τι ζητάς.

thanos

MrNussBaum.com έχει καλά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τις μικρότερες τάξεις (Χειρισμός ποντικιού, μαθηματικά).

http://lyk-tragaias.mysch.gr/lightbot Το Lightbot στα Ελληνικά, για εισαγωγή στον Προγραμματισμό.

CoolMathGames.com Έχει κάποια πολύ καλά παιχνίδια για τάξεις Γ+. Λύκος/Πρόβατο/Λάχανο, Cross the Bridge, κ.α.

Symmetry Invaders: Παιχνίδι για Συμμετρία, τάξεις Γ+

ThinkFun.com Έχει online versions των εκπαιδευτικών της παιχνιδιών. Παιχνίδι Solitaire Chess, Προγραμματισμού κ.α.

https://www.fractions4kids.com Εξάσκηση στα κλάσματα, καλό για την Γ' Δημοτικού.

KnowledgeAdventure.com  Εκπαιδευτικά παιχνίδια οργανωμένα κατά τάξη.