Αποστολέας Θέμα: Μάθημα Β Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1325 φορές)

ilias_s

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 75
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #15 στις: 12 Ιούν 2018, 02:45:16 μμ »
Σε σύνολο 35 μαθητών της Β τάξης πήρα φέτος 7 γραπτά από 10 και πάνω. Μ.Ο τάξης 5,9. Τα περισσότερα γραπτά είναι κάτω του 5.

Κάποιος θα σκεφτεί πως τους έβαλα πολύ δύσκολα θέματα ή πως δεν έκανα μάθημα και παίζαμε ... "κρεμάλα" όλη τη χρονιά! Παρόλαυτά φέτος έσπασα ρεκόρ αριθμού μαθημάτων (26 και 27 αντίστοιχα στα δύο τμήματα) ενώ πέρυσι έκανα 18 και 19 αντίστοιχα.

Το 2016-17 με τα ίδια θέματα είχα Μ.Ο γραπτών της τάξης 8,8 (αν και με λιγότερα μαθήματα). Το 2015-16 ο αντίστοιχος Μ.Ο ήταν 11 και το 2014-15 ο Μ.Ο ήταν 8.5.

... έχω μιλήσει και με άλλους συναδέλφους. Σε σχολεία της περιοχής με παρόμοια χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα είναι μέσες άκρες τα ίδια.
« Τελευταία τροποποίηση: 12 Ιούν 2018, 02:55:23 μμ από ilias_s »

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 60
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #16 στις: 12 Ιούν 2018, 08:29:37 μμ »
Άρα είναι γενικότερο το πρόβλημα και θα πρέπει να το εκλάβουν ως "καμπανάκι" οι σχολικοί σύμβουλοι. Να ζητήσουν ν' αναβαθμιστεί το μάθημα και να γίνει δίωρο, άμεσα.

dimitrios67

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 72
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #17 στις: 12 Ιούν 2018, 11:00:20 μμ »
Θα μπορουσες να ανεβασεις τα θεματα που εβαλες,
για να κανουμε  μια συγκριση με τα θεματα που εχουμε βαλει αλλοι συναδελφοι;
Πιστευω οτι θα μπορεσουμε να βγαλουμε "ασφαλεστερα" συμπερασματα,
οταν δουμε σε ποια θεματα δεν "απεδωσαν" οι μαθητές μας!

ilias_s

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 75
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #18 στις: 14 Ιούν 2018, 03:22:47 μμ »
Δεν πιστεύω πως μπορούμε να βγάλουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα απλά κοιτάζοντας τα θέματα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε με αυτό είναι να αποκλείσουμε την περίπτωση της "υπερβολής" εκ μέρους του εκπαιδευτικού. Σε 3-4 μέρες που θα έχω μεγαλύτερη άνεση χρόνου θα ανεβάσω τα θέματα των τελευταίων 2 ή και 3 ετών.

Δυστυχώς, το πρόβλημα είναι πολύ πιο σύνθετο και πτυχές του προβλήματος ποικίλουν από περιοχή σε περιοχή ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, όπως έγραψα και πιο πάνω. Ο αριθμός ωρών είναι αντικειμενικά ένα πρόβλημα που έχει ίσως μόνο το δικό μας μάθημα! Αλλά και μία παρέμβαση να γίνει εκεί, το πρόβλημα δεν θα λυθεί (απλά θα υπάρξει βελτίωση). Για να καταλάβεις γιατί παρατηρούνται αυτοί οι βαθμοί πρέπει να μελετήσεις πάρα πολλές παραμέτρους (π.χ οικογενειακό περιβάλλον, στάση απέναντι στο σχολείο, τοπική οικονομία κτλ).

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 60
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #19 στις: 14 Ιούν 2018, 06:57:08 μμ »
Ανεβάζω ενδεικτικά κάποια από τα θέματα ...
  • Στο , αν και τους προειδοποίησα ότι θα βάλω κάτι σχετικό, έγινε σφαγή και ακόμα και οι καλοί μαθητές δε μπορούσαν να ξεχωρίσουν μεταξύ τους τα λογικά διαγράμματα των δομών επανάληψης.
  • Στο , αν και τον ίδιο αλγόριθμο τον είχαν εξεταστεί σε γραπτή δοκιμασία του Β' τετραμήνου με μορφή μπερδεμένης σειράς εντολών, εντούτοις έγινε και πάλι σφαγή και οι περισσότεροι έβαζαν άλλα αντ' άλλων στα κενά.
  • Στο , ήταν κάπως καλύτερα τα πράγματα κι έπιαναν αρκετές μονάδες απ' αυτό, αλλά στο 3Β έγινε και πάλι κόλαση. (εκτός εξαιρέσεων πάντα)
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2018, 07:18:23 μμ από stam12 »

ilias_s

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 75
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #20 στις: Χθες στις 09:28:02 πμ »
Αυτά πάντως δεν τα λες δύσκολα θέματα και δεν μπορεί να ευθύνονται για τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών.

Θα πρέπει να έχουμε στα υπόψη μας πως τουλάχιστον ένα μέρος των μαθητών που καλούνται να απαντήσουν σε αυτά τα θέματα, του χρόνου θα είναι στη Θετική και στην Οικονομία-Πληροφορική και με ένα 2ωρο ή 4ωρο "φρεσκάρισμα" (σύμφωνα με τις οδηγίες) θα πρέπει να μπαίνουν στην ύλη της Γ' τάξης. Αυτό είναι ανέφικτο για ένα μαθητή που δεν μπορεί να απαντήσει στο Β ή δεν μπορεί να λύσει άσκηση όπως η 3Β.

stam12

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 60
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #21 στις: Χθες στις 05:16:36 μμ »
Υπάρχει κι ένα άλλο ζήτημα παρανόησης για το μάθημα, μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου. Επειδή είναι μάθημα πληροφορικής και μονόωρο, το θεωρούν "εύκολο" (κάτι σαν παιχνίδι, δε ξέρω). Έτσι στο σχολείο μου φέτος, το έβαλαν να εξεταστεί δεύτερο, μαζί με τη Γεωμετρία! Και ενώ το μάθημα δεν είναι εύκολο, γιατί είναι μαθηματικής φύσεως (η αλγοριθμική είναι κλάδος των μαθηματικών), το περιφρονούν και το αντιμετωπίζουν ως δευτερεύον. Έτσι φέρνουν και τους μαθητές σε ακόμη δυσκολότερη θέση απ' ό,τι ήδη είναι, γιατί παρά τον περιορισμένο χρόνο διδασκαλίας που έχουν στη διάθεσή τους λόγω του μονόωρου, τους περιορίζουν ακόμα και στις εξετάσεις βάζοντάς το δεύτερο. Υπάρχει λοιπόν σίγουρα ζήτημα παρανόησης.
« Τελευταία τροποποίηση: Χθες στις 05:43:31 μμ από stam12 »

pvs

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 104
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #22 στις: Χθες στις 06:39:14 μμ »
Το μάθημα έτσι όπως γίνεται ουσιαστικά κάνει ένα γενικό πέρασμα στην ύλη χωρίς εμβάνθυση και τίποτα παραπάνω. Λυπάμαι αλλά έτσι είναι. Για να αποκτήσει την πρέπουσα σημασία έπρεπε κατά τη γνώμη μου να φτάνει μέχρι τη δομή επιλογής και να γίνεται σαφές ότι η ύλη στη Γ θα ξεκινάει από τη δομή επανάληψης και όλα τα προηγούμενα θα θεωρούνται δεδομένα.
Επίσης, κάθε χρόνο όπως πολλοί συνάδελφοι ξεκινάμε προετοιμασία, ειλικρινά σας αναφέρω, έχοντας μαθητές από 5-6 διαφορετικά λύκεια (επαρχία δουλεύω), κάθε λύκειο έχει κάνει διαφορετική ύλη. Άλλοι έχουν κάνει μέχρι τη δομή ακολουθίας, άλλοι μόνο μέχρι τη δομή επιλογής, άλλοι επανάληψη (για, όσο) και άλλοι έχουν κάνει μέχρι και δισδιάστατους πίνακες. Μόνο υποπρογράμματα δεν μου έχει τύχει μέχρι στιγμής. Συγγνώμη αλλά αυτό δεν είναι μάθημα.

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 996
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #23 στις: Σήμερα στις 12:14:19 πμ »
Με μία ώρα την εβδομάδα καλύπτεις ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ δομή επιλογής  + το πολύ την  Για ή Όσο με γνωστό και ΤΙΠΟΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ! ! Για να καταφέρεις να τους βάλεις στο ... κλίμα του μαθήματος  !!!

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 510
Απ: Μάθημα Β Λυκείου
« Απάντηση #24 στις: Σήμερα στις 07:54:46 πμ »
Έχει ενδιαφέρον η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων που στο σχολιασμό των θεμάτων των Λατινικών ζητάνε το μάθημα να γίνει δίωρο στη Β΄ Λυκείου...