Επαναληπτικό Διαγώνισμα κεφ.1-2 για το 2008-2009

Ξεκίνησε από evry, 29 Δεκ 2008, 12:09:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: lykos στις 07 Ιαν 2009, 07:26:12 ΜΜ
Μια λεπτομέρεια για τον έλεγχο των δεδομένων στο 3ο θέμα: "οι ζαριές να είναι ακέραιοι από 1 μέχρι 6"
Μήπως ο εξυπνος μαθητής προσπαθήσει να αποκλείσει και πραγματικούς?
Νομίζω σωστότερη διατύπωση θα ήταν: "οι ζαριές να είναι αριθμοί από 1 μέχρι 6"

Η σκέψη που είχα στο νου μου όταν πρότεινα αυτή την άσκηση ήταν να αποκλειστούν και οι πραγματικοί. Αν θυμάμαι καλά έχει πέσει και στις εξετάσεις.

Παράθεση από: lykos στις 07 Ιαν 2009, 07:26:12 ΜΜ
Οσο για το τζόγο, είμαι και γω της άποψης να αποφεύγουμε τέτοια θέματα. Εγώ μείωσα το "κακό" μετατρέποντας το σχετικό οπως στο επισυναπτόμενο. Παράλληλα τόκανα κάπως ευκολότερο.

Γιατί; Θα ήθελα να ακούσω απόψεις σε αυτό. Δε βρίσκω κάτι κακό αν και κάποιες φορές έχω ακούσει εντάσεις.
Θυμάμαι όταν ήμουν φοιτητής και έκανα πιθανότητες παράτησα το διάβασμα για τις εξετάσεις και άρχισα να υπολογίζω πιθανότητες σε όλα τα τυχερά παιχνίδια που ήξερα (λοττο, πόκερ ζάρια κλπ). Πήρε αμέσως χρώμα το μάθημα. Κάτι τέτοιο θα επιδίωκα και τώρα... να τραβήξουμε την προσοχή των μαθητών... ειδικα των αδύναμων. Ένα άλλο θέμα που συζητάμε με τους καλούς είναι να εκτυπωθούν όλοι οι συνδυασμοί του joker. Τι πάει στραβάμε όλα αυτά;

pgrontas

Παράθεση από: gpapargi στις 08 Ιαν 2009, 02:26:55 ΜΜ
Τελικά πιστεύω κι εγώ πως αν υπάρχει διάβασε μέσα σε συνθήκη η μετατροπή δε γίνεται.
Πάντως για το παράδειγμα που τέθηκε από τον Κώστα συμφωνώ με τον evry ότι δεν είναι αντιπροσωπευτικό και δεν είναι αυτό που θέλει να ελέγξει η άσκηση γιατί δεν υπάρχει εμφώλευση για την μεταβλητή χ.
Αυτό που έχω εγώ αντίρρηση είναι ότι το παντα θέλει κάποιου είδους απόδειξη που δεν είναι σε θέση να σκεφτούν οι μαθητές.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Στην πρόταση:
"Η πολλαπλή επιλογή  Αν…τότε …αλλιώς_αν  δεν μπορεί να αντικαταστήσει κάθε περίπτωση εμφωλευμένης δομής επιλογής."

δεν υπάρχει χαρακτηριστική περίπτωση. Αναφέρεται σε κάθε περίπτωση..
Όντως δεν υπάρχει απόδειξη, αν υπάρχει όμως πάράδειγμα που ΔΕΝ γίνεται αρκεί για να απαντήσουμε οτι ΔΕΝ γίνεται πάντα...

pgrontas

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 08 Ιαν 2009, 07:50:56 ΜΜ
Στην πρόταση:
"Η πολλαπλή επιλογή  Αν…τότε …αλλιώς_αν  δεν μπορεί να αντικαταστήσει κάθε περίπτωση εμφωλευμένης δομής επιλογής."

δεν υπάρχει χαρακτηριστική περίπτωση. Αναφέρεται σε κάθε περίπτωση..
Όντως δεν υπάρχει απόδειξη, αν υπάρχει όμως πάράδειγμα που ΔΕΝ γίνεται αρκεί για να απαντήσουμε οτι ΔΕΝ γίνεται πάντα...
Ένα αντιπαράδειγμα ΠΡΟΦΑΝΩΣ καταρρίπτει μια υπόθεση, αλλά αυτό που εννοώ είναι ότι καταρρίπτει μια υπόθεση διαφορετική από αυτήν που ήθελε να ελέγξει ο εμπνευστής της άσκησης.
Αυτό συμβαίνει επειδή η διατύπωση είναι προβληματική.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ntzios kostas

ΠαράθεσηΠάντως για το παράδειγμα που τέθηκε από τον Κώστα συμφωνώ με τον evry ότι δεν είναι αντιπροσωπευτικό και δεν είναι αυτό που θέλει να ελέγξει η άσκηση γιατί δεν υπάρχει εμφώλευση για την μεταβλητή χ.

Ας δούμε και το επόμενο.

αν χ>0 τότε
    χ<--χ+1
αλλιώς
    διάβασε χ
    αν χ>8 τότε
      χ<--χ-1
    τέλος_αν
τέλος_αν
γράψε χ

Πάλι νομίζω ότι έχουμε πρόβλημα, παρ΄όλο που έχει εμφώλευση του χ.   

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

pgrontas

Αν καταχραστούμε την ελευθερία της ψευδογλώσσας μπορούμε να γράψουμε το εξής

Αλγόριθμος ΔΑ χ
   τ<-χ
   διαβασε χ
   δα<--χ
Τελος ΔΑ

τ<-0
Αν χ<=0 και (ΔΑ χ)>8 τοτε
   χ<-χ-1
   γραψε χ
αλλιως
  τ<-τ+1
  γραψε τ
τελος_αν

Προφανώς αυτό είναι εντελώς εκτός του σκοπού του μαθήματος (γι αυτό είπα αρχικά ότι το πάντα είναι βαρύ)
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ntzios kostas

Έκανα μία προσπάθεια για να περιγράψω την εμφωλευμένη δομή επιλογής σε πολλαπλή. Για δείτε την!!!
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gpapargi

Μετά από συζήτηση μεταξύ των μελών της ομάδας έγιναν οι 2 διορθώσεις στα σημεία που εντοπίστηκαν από τον Κώστα και τον lykos. Συγκεκριμένα άλλαξε το θέμα 1Β και έγινε αλλαγή διατύπωσης στο θέμα 4.

Το καινούργιο αρχείο με το διαγώνισμα μπορεί να το βρει κανείς στην αρχή του συγκεκριμένου θέματος.

Ευχαριστούμε πολύ τους 2 φίλους για τις εύστοχες επισημάνσεις τους και ζητάμε συγνώμη για την όποια αναστάστωση. Περιμένουμε και άλλα σχόλια/διορθώσεις για το διαγώνισμα.

aggeloni

Αν και καπως αργα για ερωτησεις-διευκρινησεις, υπαρχουν λυσεις για το συγκεκριμενο διαγωνισμα??

Επισης, στο Θεμα 3ο δεν καταλαβαινω ακριβως τη διατυπωση στα ΣΤ και Ζ. Στο Στ οταν λεει "αναμεσα" εννοει πχ στη ζαρια 1 και 4, αν η τριτη ειναι 2 ή 3 (ανοικτο διαστημα δλδ) ή μπορει να ειναι και το 1 ή 4. Επισης, στο Ζ παλι εξαιρουνται ή οχι η αρχικες ζαριες, δλδ στη ζαρια 1 και 4, αν φερω 5 ή 6 κερδιζω το μισο ποσο ή και με 4 παλι κερδιζω το μισο ποσο??

mouzzikos

Μηπως εχουν βγει οι λυσεις για αυτο το τεστ; ευχαριστω

stamos_andreas

πολυ ενδιαφερον διαγωνισμα ωστοσο εχω καποιες αποριες..μπορω να βρω καπου τις απαντησεις του διαγωνισματος?

Laertis

Απ' όσο θυμάμαι δε δημοσιεύτηκαν λύσεις για το συγκεκριμένο διαγώνισμα, όπως και για τα προγενέστερα. Οι λύσεις συμφωνήθηκε και άρχισαν να δημοσιεύονται για το τελικό διαγώνισμα κάθε χρονιάς απο τη συγκεκριμένη χρονιά και έπειτα.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

stamos_andreas

μαλιστα,ευχαριστω πολυ..μηπως καποιος μπορει ωστοσο απο καποιο αρχειο αν υπαρχει να ανεβασει τις λυσεις του 3 και 4 θεματος ή δεν υπαρχουν ?

tdrivas

ενδεικτική λύση θέματος 4.. θεωρώ ότι δεν παραμένει στην ίδια πίστα ποτέ. Εκτός φυσικά αν χάσει.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

stamos_andreas

σας ευχαριστω πολυ για την λυση σας η οποια μπορω να πω προσεγγιζει σε καποιο βαθμο εκεινη που ειχα και εγω σκεφτει..σας ειναι ευκολο να ανεβασετε μια ενδεικτικη λυση για το θεμα 3?σας ευχαριστω εκ των προτερων !