More Help 3 ..... the end

Ξεκίνησε από Petran, 12 Μαΐου 2006, 07:19:23 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Petran

Να γραφεί πρόγραμμα που θα διαβάζει μια οποιαδήποτε πρόταση 
και θα ελέγχει αν μπορεί να διαβαστεί ανάποδα
Οι λέξεις χωρίζονται με το Κενό
Το τέλος της πρότασης είναι  η τελεία.


gpapargi

Αν καταλαβαίνω καλά είναι η ίδια άσκηση με αυτή του Γιώργου

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=386.0

filippos

Πραγματικά πιστεύετε ότι τέτοιου είδους ασκήσεις πρέπει να απασχολούν τους μαθητές παραμονές εξετάσεων;

Θεωρείτε ότι τέτοιου είδους ασκήσεις είναι στο πνεύμα και τους στόχους του μαθήματος;

Vangelis

Φίλιππε
δεν είαν και πολύ τραβηγμένη άσκηση όταν τα γράμματα είναι σε θέσεις μονοδιάστατου πίνακα.
Η άσκηση μπορεί να ζητάει και ενδιάμεσα αποτελέσματα ώστε να διευκολύνει τη λύση  για παράδειγμα να ζητείται πρώτα να βρεθεί πόσα γράμματα περιέχει  κ.λπ.
Στις ασκήσεις αυτές μια πιθανή λύση ( χωρίς μεγάλη δυσκολία που σκέφτηκα τώρα !!) θα ήταν η αναγράφη της λέξης ή πρότασης  ανάποδα σε έναν  άλλο πίνακα και ο έλεγχος αν οι δύο λέξεις είναι ίδιες.


filippos

Ως άσκηση εμπέδωσης κάποιων μηχανισμών, όπως αυτός της αντιγραφής (με αντίστροφη σειρά) των στοιχείων σε νέο πίνακα και στη συνέχεια της σύγκρισης (ένα προς ένα) των στοιχείων των δύο πινάκων (που προτείνει ο Βαγγέλης) σίγουρα δεν είναι τραβηγμένη.

Έχω όμως την αίσθηση ότι ξεφεύγει κάπως από το πνεύμα του μαθήματος το οποίο πιστεύω ότι πρέπει να προωθεί την ανάπτυξη γενικών δεξιοτήτων αλγοριθμικής επίλυσης σε "πραγματικά" προβλήματα παρά την εκμάθηση ειδικών "προγραμματιστικών" τεχνικών ή στην αλγοριθμική επίλυση "μαθηματικού" τύπου προβλημάτων. 

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος ο "προγραμματισμός" θα πρέπει να αποτελεί το μέσο έκφρασης των λύσεων με σκοπό την ανάπτυξη της αυστηρότητας στην έκφραση και όχι τον κύριο σκοπό (άμεσα ή έμμεσα). 

"Πλαγιολίσθηση" τόσο προς την κατεύθυνση των αμιγώς μαθηματικού τύπου προβλημάτων όσο και προς την άλλη, αυτή του καθαρού "προγραμματιστικού" ενδιαφέροντος πιστεύω ότι είναι μάλλον άστοχη, λαμβανομένων υπόψη τόσο των στόχων του μαθήματος όσο και των χρονικών περιορισμών για τη διδασκαλία του αλλά και της θέσης του στο γενικότερο πλαίσο του εγκύκλιου προγράμματος σπουδών. 

Με αυτά τα κριτήρια νομίζω ότι , τόσο αυτή η άσκηση όσο και το περυσινό θέμα 3 δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση.

nekis

Φίλιππε έχεις δίκιο, αλλά σε αντιδιαστολή των λεγομένων σου να παραθέσω έναν προβληματισμό. Ας ΄πάρουμε το δεύτερο θέμα, στο οποίο η επιτροπή των εξετάσεων έχει τη λογική (κατά την άποψή μου, όπως και σε κάθε άλλο θέμα) να αυξάνει τη δυσκολία κάθε έτος.
Στην αρχή είχαμε δομή ακολουθίας, μετά επανάληψης, μετά εμφωλευμένες, μετά πίνακα, μετά υποπρόγραμμα. Αυτό το γαιτανάκι δεν έχει τέλος, φέτος θα έχουμε υποπρόγραμμα που θα καλεί υποπρόγραμμα, του χρόνου υποπρόγραμμα που θα καλεί υποπρόγραμμα που θα παίρνει τιμές από πίνακα κλπ. Για παράδειγμα το δεύτερο θέμα της προσομοίωσης φέτος ήθελε 9 επαναλήψεις. Δεν αντιλαμβάνομαι τη σκοπιμότητα με κανένα τρόπο !!!
Αυτό το fractal πραγματικά μπορεί να αντικατασταθεί με μαθηματικού τύπου ασκήσεις που σίγουρα θα δυσκολέψουν τους μέτριους μαθητές, αλλά επιτέλους κάποιοι από εμάς δεν θα νοιώθουμε ηλίθιοι που διδάσκουμε ολόκληρες κατηγορίες ασκήσεων  χωρίς να έχουν πέσει ποτέ.
Για τα παραπάνω διαφωνώ μαζί σου και παράλληλα καταθέτω την άποψή μου για παραπάνω συζήτηση.
ΝΚυριάκου

gpapargi

Νομίζω πως οι δεξιότητες αλγοριθμικής επίλυσης και οι προγραμματιστικές τεχνικές είναι οι 2 όψεις του ίδιου νομίσματος. Πχ ο μετρητής και ο αθροιστής είναι απλές προγραμματιστικές τεχνικές. Αρκεί να μην το παρακάνουμε στη δυσκολία και βγαίνουμε έξω από τα όρια του διδακτικού πακέτου.

Για τις ασκήσεις των αλφαριθμητικών… μου αρέσουν γιατί υπάρχουν πολλές στη βιβλιογραφία που σε εξασκούν στο χειρισμό μονοδιάστατων πινάκων. Θα είχαμε πολύ υλικό. Αλλά δε μου αρέσει το ότι δεν μπορείς να εκτυπώσεις οριζόντια πίνακα χαρακτήρων. Μου λείπει μια ΓΡΑΨΕ που να μην εκτυπώνει χαρακτήρα αλλαγής γραμμής ή τελεστής συνένωσης αλφαριθμητικών. Το θέμα του να διαβάσεις τη φράση και να καταχωρήσεις κάθε χαρακτήρα σε διαφορετικό κελί του πίνακα γίνεται με έλεγχο εισόδου.

Επίσης οι εφαρμογές στα μαθηματικά είναι οι αγαπημένες μου. Δίνουν κύρος στο μάθημα και δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο αλληλοσυμπληρώνονται οι 2 επιστήμες. Υπάρχουν τέτοιες μέσα στο τετράδιο όπως οι πράξεις μιγαδικών και η ανάλυση σε πρώτους παράγοντες.

nekis

Γιώργο έχεις απόλυτο δίκιο
Αυτό θα έλυνε και ζητήματα που γεννούν και οι ίδιοι οι μαθητές στην τάξη, που "δυσκολευόμαστε" να απαντήσουμε. Προσωπικά για να μην πλατιάζω σε εκτός ύλης ζητήματα απαντώ δυστυχώς δογματικά
ΝΚυριακου