Διαγώνισμα στους δισδιάστατους πίνακες και λειτουργίες

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 17 Ιαν 2019, 12:46:15 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

καλησπέρα σε όλους

ανεβάζω ένα διαγώνισμα στους δισδιάστατους πίνακες και γενικά στις δομές δεδομένων, αν έχετε κάποιες παρατηρήσεις  θα χαρώ να τις ακούσω, αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει κάτι, προφανώς μπορεί

Μανώλης

ozorgnax

Στο Α4 υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τις τιμές των πινάκων... Ή ο πίνακας Γ ή ο πίνακας Δ πρέπει να έχουν άλλα νούμερα

Λαμπράκης Μανώλης

Οι πίνακες β και γ θέλουν κολπάκι για να αντιγραφουν τα στοιχεία τους... Αν δεις μπορείς να κάνεις πράξη... Σωστά είναι τα νούμερα

ozorgnax

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 17 Ιαν 2019, 06:10:57 ΜΜ
Οι πίνακες β και γ θέλουν κολπάκι για να αντιγραφουν τα στοιχεία τους... Αν δεις μπορείς να κάνεις πράξη... Σωστά είναι τα νούμερα

Χαχαχα, όντως, δεν το είχα προσέξει :-) Έξυπνο

bugman

Διαβάζω στο Α1 (δεν πήγα ακόμα παρακάτω)..ερώτημα 2:
Σε ένα δισδιάστατο πίνακα A, στην αναφορά «Α[στήλες, γραμμές]» η μεταβλητή «στήλες» δηλώνει τις γραμμές του πίνακα.
Ο πίνακας έχει εξ ορισμού την πρώτη αριστερή διάσταση γραμμές ή στήλες; Υπάρχει λογική να ξεχωρίζει κανείς τι είναι γραμμή και στήλη σε έναν πίνακα (γλώσσας προγραμματισμού) από την σειρά διάστασης; Πχ στο τριών διαστάσεων ή στο τεσσάρων, έχει κάποιο νόημα για να λέμε "γραμμές" και "στήλες"; Στο δυο διαστάσεων φαίνεται λογικό να λέμε "γραμμές" και "στήλες", αλλά όχι και με ποια σειρά θα αντιστοιχούμε τις διαστάσεις σε αυτές τις "ετικέτες". Λογικά γραμμές και στήλες έχουν να κάνουν με την εμφάνιση στοιχείων.
Στο ερώτημα 4 επαναλαμβάνεται το ζήτημα του τι είναι γραμμή πίνακα, με ερώτηση για τις "γραμμές" του πίνακα (πόσα στοιχεία περιέχει). Δηλαδή τώρα οι δυο διαστάσεις έγιναν "γραμμή", "στοιχεία". Ασφαλώς δεν υπάρχει θέμα να γίνουν όπως θέλουμε, αλλά γιατί να ερωτηθεί κάποιος για την "σύμβαση" κάποιου πάνω στο στήσιμο του πίνακα; Η σύμβαση δεν προκύπτει από τον πίνακα αλλά το ανάποδο, ο πίνακας προκύπτει από αυτή, πχ θέλω ένα πίνακα 10 (λεωφορείων)Χ15(οδηγών) για να καταχωρήσω σε κάθε στοιχείο τις συνολικές ώρες οδήγησης σε ένα μήνα. Δηλαδή ουσιαστικά θέλω να ορίσω τρία πράγματα σε ένα δισδιάστατο, τι είναι η κάθε διάσταση και τι το στοιχείο που δείχνουν αυτές. Το πώς μια γλώσσα αποθηκεύει τα στοιχεία, ως διάταξη είναι αδιάφορο για τον προγραμματιστή (ελάχιστες περιπτώσεις υπάρχουν, σε ορισμένες γλώσσες) να θέλει κάποιος να ξέρει την διάταξη, με συνέπεια να την εκμεταλλευτεί αργότερα, πχ για να συνενώσει πίνακες με μεταφορά μνήμης).

Σαν άσκηση θα ήταν ωραία να υπήρχε μία που να λέει ότι ένας πίνακας 2Χ3Χ4 στοιχείων, με τιμές σε κάθε διάσταση αντίστοιχα (1 έως 2, -1 έως 1, 4 έως 7) να γίνει με έναν μονοδιάστατο πίνακα και μια συνάρτηση που θα διαβάζουμε τα στοιχεία του βάσει των τριών διαστάσεων, και μια διαδικασία που θα βάζουμε τιμές σε αυτόν. Και στις δυο περιπτώσεις να γίνεται έλεγχος ορίων.



bugman

#5
Το Α5 είναι ωραίο αλλά δύσκολο για θέμα! Εγώ το βρήκα με εκτέλεση του κώδικα με ν=4, και μετά με εκτέλεση δυο φορές του νέου κώδικα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη μεθοδολογία για να βρει ο μαθητής τη λύση, να το "αποδείξει" μαθηματικά,  εκτός από την εκτέλεση του κώδικα!

θέλει Ν>=1
Για κ από 1 μέχρι Ν
      Εμφάνισε Α[κ, Ν+1-κ]
Τέλος_επανάληψης


διορθώθηκε!

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα...

Στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου δεν είναι αποδεκτό πως στο α[κ, λ] ο πρωτος δείκτης εινια οι γραμμές;; νομίζω πως έτσι οριζόνται, αν κάνω κάποιο λάθος παρακαλώ διορθώστε με..

Ξανά στο παραπάνω παράδειγμα, αν δεχτούμε ότι κ είναι οι γραμμές,  :angel:  >:D κάθε γραμμή δεν έχει λ στοιχεία;;

Στο Α5 το  για κ από 1 μέχρι Ν ( όχι Ν-1) αν δεν κάνω κάποιο λάθος

Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις

bugman


ΓΙΑΝΝΗΣ_A

Συγχαρητήρια συνάδελφε,πολύ καλή δουλειά.Ωραία θέματα,καθόλου βαρετά ή μονότονα καθώς και αρκετά περιεκτικά.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Ευχαριστώ συνάδελφε... Νομίζω λίγο δυσκολουτσικα είναι, σαφώς για καλά προετοιμασμένους μαθητές.. Εμείς αρχίσαμε από β λυκείου στο φροντιστήριο και έχουμε χρόνο να δούμε και λίγο πιο δύσκολα θέματακια... Στα τμήματα πχ που ξεκίνησαν από Σεπτέμβρη δεν τα έχουμε δει ακόμη..

SPY

Μανώλη συγχαρητήρια και για αυτό το διαγώνισμα. Πολύ ενδιαφέρον.
Επίσης να σε ευχαριστήσω που μοιράζεσαι τον κόπο σου.

Όλα  τα θέματα είναι πολύ ωραία. Μου άρεσε ιδιαίτερα το θέμα Β2.
Προσωπικά διαφωνώ με τα "μισοέτοιμα" θέματα που πρέπει να συμπληρώσει ο εξεταζόμενος.
Με την έννοια ότι αντί να ζητείται να επιλύσεις "ελεύθερα" ένα πρόβλημα απαιτείται να κατανοήσεις τον τρόπο σκέψης του θεματοδότη.
Παρόλα αυτά είναι μια έξυπνη λύση. Δυσκολεύτηκα αρκετά να την κατανοήσω.

Καλή δύναμη και καλή συνέχεια

Λαμπράκης Μανώλης

#11
Καλησπέρα σε όλους...

Το συγκεκριμένο θεμα ειναι δυσκολουτσικο νομίζω, έμπνευση της στιγμής... Είχαμε κανει ψιλό παρόμοια να πάρουν  μια ιδέα... Αν το βλέπει πρώτη φορα ειδικά μαθητής νομίζω είναι σύνθετο.. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..

tania221

Καλησπέρα σας,
Μπορείτε να γράψετε  τη λύση του ερωτήματος Β2?

Λαμπράκης Μανώλης

Κ<--  ψευδής
Κ= ψευδής
Α[Ι] = Α [1]! Όσα στοιχεία είναι ίσα με το πρώτο, έχουν την μεγαλύτερη τιμή οπότε τα μετράμε στο χ
Α[Ι] = Α [  Χ +1]! Αν δεν είναι ίσα με το πρώτο, ελέγχουμε αν είναι ίσα με την δεύτερη μεγαλύτερη τιμή, που βρίσκεται στην θέση χ+1 (  πχ αν έχω 5 με την μεγαλύτερη τιμή θα ψάξω στην θέση 6)
Α[Ι] =Α [ Χ+Υ +1]! Το ίδιο για την τρίτη μεγαλύτερη τιμή, στην θέση χ+y+1
Κ <-- αληθής
Χ=50-y-z!  Αν έχω μόνο τρεις τιμές στον πίνακα, θα ισχύει χ+y+z=50, απλά άλλαξα την σειρα

Προσπάθησα να κάνω μια ανάλυση... Εινια δύσκολη άσκηση νομίζω, έμπνευση της στιγμής, εμείς θα συζητήσουμε την ανάλυση στην ουσία..

Είμαι από κινητό, αν δεν έγραψα κάτι σωστά θα τω δω πιο μετά από τον υπολογιστή