Πίνακες και μέγεθος

Ξεκίνησε από PavlosD, 13 Νοε 2015, 02:49:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

PavlosD

Καλημέρα συνάδελφοι

Ήθελα να ρωτήσω αν το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου, όπου δεν είναι εκ των προτέρων γνωστό το μέγεθος του πίνακα Β που πρόκειται να δημιουργηθεί, είναι έγκυρη στα πλαίσια του μαθήματος


Μ ← 0
Για ι απο 1 μέχρι Ν
Αν (Α[ι] > 0) τότε
Μ ← Μ + 1
Β[Μ] ← Α[ι]
Τέλος_Αν
Τέλος_ επανάληψης

gthal

Καλημέρα

ασχέτως της χρήσης πίνακα, από μόνη της η εντολή
Για ι απο 1 μέχρι Ν
δεν μπρεί να εκτελεστεί αν ο Ν δεν έχει τιμή (και όχι μόνο στα πλαίσια του μαθήματος)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

PavlosD

Ευχαριστώ για την απάντηση

Ναι, οκ, είναι τμήμα αλγορίθμου, εννοείται πως το Ν έχει τιμή. Για τον πίνακα Β που δεν είναι γνωστό το μέγεθός του εκ των προτέρων είναι η ερώτησή μου.

petrosp13

Χωρίς συγκεκριμένο μέγεθος, καλύτερα να αποφεύγεται (απαγορεύεται θέλω να πω)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Πουγαρίδης Απόστολος

Καλησπέρα. Οι μαθητές θα κληθούν να γράψουν πρόγραμμα σε "ΓΛΩΣΣΑ" και όχι αλγόριθμο, επομένως είμαστε υποχρεωμένοι να γράψουμε στο τμήμα δηλώσεων του προγράμματος το μέγεθος των στατικών πινάκων που χρησιμοποιούμε.
Απόστολος Πουγαρίδης
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ19
www.tolispougaridis.gr
http://websites.tolispougaridis.gr

Diotima

Καλησπέρα, καλή και δημιουργική χρονιά στο Στέκι με υγεία και δύναμη σε όλους!

Είχα βάλει στα παιδιά να λύσουν κάποιες επαναληπτικές ασκήσεις στη δομή επανάληψης στη διάρκεια των εορτών. Σε δύο από αυτές το πλήθος των δεδομένων (επαναλήψεων) διαβαζόταν από το χρήστη. Επειδή έχω ξεκινήσει πίνακες πριν τις γιορτές, κάποιοι μαθητές έγραψαν το πρόγραμμα με χρήση πίνακα και ένας δεν είχε βάλει τμήμα δηλώσεων, ενώ οι άλλοι δύο είχαν δηλώσει τον πίνακα με αόριστο μέγεθος Ν.
Ήταν μια καλή ευκαιρία να υπενθυμίσω και τονίσω πάλι στα παιδιά ότι οι πίνακες είναι στατικές δομές και πρέπει να δηλώνονται με σταθερό μέγεθος, οπότε είδαν ότι δε μπορούν σε μια τέτοιου τύπου άσκηση να το κάνουν και συνειδητοποίησαν στην πράξη τη στατικότητα της δομής του πίνακα στη ΓΛΩΣΣΑ.
Δε διόρθωσα φυσικά αυτές τις ασκήσεις σε αυτά τα παιδιά και τους είπα να τις ξαναλύσουν σωστά, χωρίς χρήση πίνακα.

Μια τέτοιου τύπου άσκηση είναι πολύ καλή για να συνειδητοποιήσει ένας μαθητής πότε μπορεί να χρησιμοποιήσει πίνακα και πότε όχι όταν έχει γνωστό πλήθος επαναλήψεων, οπότε χρησιμοποιεί την εντολή Για αλλά με διαφορετική λογική ανάλογα με το πρόβλημα.

nokotsos

Καλημέρα, στον ΟΕΦΕ του 2022 στο Δ θέμα (Δ4) ζητάει να δημιουργεί νεους πίνακες με τα ονοματα, βαθμολογίες και τις χώρες των ομάδων που προκρίνονται στον τελικό. Φυσικά δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το μεγεθος του πίνακα(μόνο ότι μπορεί το πολύ 50 κελιά που είναι το αρχικό πλήθος ομάδων) και ο ΟΕΦΕ προτείνει την λύση
Screenshot from 2022-12-12 11-00-29.png

Αυτό εμένα δεν ξέρω αν με πολύ αρέσει γιατί αν δεν γεμίσει ολόκληρος ο πίνακας τα κελιά εκείνα θα έχουν απροσδιόριστη τιμή(κατά πόσο είναι δεκτό μια τέτοια λύση για πρόγραμμα?νομίζω σε κανονικές πανελλήνιες δεν χρειάστηκε ποτέ κάτι τέτοιο αν δεν κάνω λάθος). Δεν ξέρω τι να πώ στα παιδιά. Αν μπορείτε να με βοηθήσετε , ευχαριστώ πολύ!

petrosp13

Ο πίνακας δεν θα γεμίσει μεν, αλλά τα κενά θα είναι συγκεντρωμένα στο τέλος του, οπότε μια επόμενη επανάληψη δεν θα πάει σε κάποια κενή θέση, δηλαδή Για ι από 1 μέχρι κ και έτσι δεν θα προκύψει πρόβλημα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Οι πίνακες ΟΝ2, ΒΑΘ2, ΧΩΡΑ2 θα έχουν δηλωθεί με το μέγιστο μέγεθος τους που είναι το 50 ενώ στην πραγματικότητα θα έχουν κ στοιχεία μέσα τα οποία όλα θα είναι στην αρχή του κάθε πίνακα ενώ οι θέσεις 50-κ θα είναι κενές

nokotsos

Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, στο μάθημα μας δεν είναι υποχρεωτικό οι πίνακες να έχουν πάντα τιμές σε όλα τους τα κελιά ώστε να τους χρησιμοποιήσουμε, αρκεί μόνο να προσέξουμε να μην προσπελάσουμε ένα κελί που δεν έχει πάρει τιμή και κάνουμε επεξεργασία με αυτό να φανταστώ...

akalest0s

Ναι, σωστά.

Παράθεσηνομίζω σε κανονικές πανελλήνιες δεν χρειάστηκε ποτέ κάτι τέτοιο αν δεν κάνω λάθος)
Δεν μπορώ να το τσεκάρω τώρα, αλλά θυμάμαι ότι υπάρχουν τέτοιες ασκήσεις από το υπουργείο, είτε στο διδακτικό πακέτο είτε ως θέματα πανελληνίων.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

petrosp13

To 2018 προσδιοριζόταν ο αριθμός των στοιχείων από την χρήστη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής