2005 - Γενικά

Ξεκίνησε από Sergio, 04 Ιουν 2005, 01:18:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Σχόλια που αφορούν γενικά στα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων Ενιαίων Λυκείων 2005
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

mbathas

Ελαφρώς πιο "ψαγμένα" τα φετινά θέματα τα βρίσκω...
Εσείς τι λέτε;
Επίσης λίγο ασαφή το ΘΕΜΑ 1ο Β4 και το ΘΕΜΑ 4ο Β
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

nekis

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ (4Β ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ,,, ΑΜΑΝ)

pathan

Γεια χαρά σε όλους
 
Τα Θέματα κάπως τσιμπημένα ως προς τις ασκήσεις αλλά εύκολα σχετικά ως προς τη θεωρία .
Προβλέπω συνοστισμό βαθμών στο 12-15 και αραίωση προς την κορυφή. Αν κάποιος γράψει 18-20 θεωρείται πολύ καλός βαθμός . Τώρα για το απόλυτο άριστα 19,5-20 (99-100) πολύ λιγότεροι από περυσί .
Θα ήθελα και εγώ να μάθω τις διευκρινήσεις που θα δοθούν στου Βαθμολογητές του μαθήματος γιατί φέτος στην Καλαμάτα δεν είμαστε Βαθμολογικό . Ειδικά για το 3ο και 4ο Θέμα πού θα κόψουν και πόσο θα κόψουν για λάθη παραλείψεις κ.τ.λ

Με Εκτίμηση  
Αθανασόπουλος Παντελής  
Πληροφορικός ΠΕ 19
Αθανασόπουλος Παντελής  
Εκπαιδευτικός - Πληροφορικός ΠΕ 19

bagelis


ΘΕΜΑ 1: Χωρίς καθόλου θεωρία ανάπτυξης, νομίζω πρώτη φορά στο ενιαίο λύκειο. Προσωπικά αισθάνομαι εκτεθειμένος από αυτό, γιατί πίεσα τους μαθητές να μάθουν θεωρία απέξω. Μου είπαν μαθητές: "Δάσκαλε γιατί διάβαζα μιάμιση μέρα θεωρία και δεν κοίταγα ασκήσεις καλύτερα;" Και το ερώτημα είναι: του χρόνου τι κάνουμε; Διαβάζουμε θεωρία; Συμφωνώ με το πνεύμα που υπάρχει στο στέκι ότι υπερβολικό είναι να μαθαίνουν τα παιδιά θεωρία απέξω, αλλά τελικά καταλήγω στο συμπέρασμα ότι οι όροι του παιχνιδιού είναι άγνωστοι. Του χρόνου μπορούν άνετα να βάλουν τρεις ερωτήσεις ανάπτυξης. Προσωπικά φέτος αισθάνομαι εκτεθειμένος.
ΘΕΜΑ 2: ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ. Αγαπητοί συνάδελφοι ότι και να μου πείτε δεν πείθομαι. Οι όροι πραγματικές και τυπικές παραμετροι βρίσκονται στη σελίδα 217 του σχολικού και είναι εκτός ύλης! Ευτυχώς από φόβο τις είχαμε κάνει στη τάξη και τα παιδιά δεν είχαν πρόβλημα αλλά αυτό δεν αλλάζει τίποτα. Δεν μπορείς στις Πανελλήνιες εξετάσεις να βάζεις τόσο οριακά ζητήματα. Εύκολο θέμα, γενικά οι μαθητές το έγραψαν αλλά απαράδεκτο για επιτροπή εξετάσεων!
ΘΕΜΑ 3: Θα ήθελα κάποιο συνάδελφο να μου πει αν γνωρίζει σε κάποιο άλλο μάθημα να υπάρχει θέμα με βαθμολογία: Μονάδες 20! Για μένα αυτό σημαίνει πιάστο ή χάσε το! Δεν είναι θέμα εξετάσεων! Κατ' εμέ αυτό το θέμα βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία: Δεν θέλουμε αριστούχους!
ΘΕΜΑ 4β: Ομοίως με Θέμα 3!
ΓΕΝΙΚΑ: Αλγοριθμικά έξυπνα θέματα, εύκολη θεωρία, κακό μοίρασμα μονάδων στα ερωτήματα. Πιστεύω ότι η επιτροπή θεμάτων δέχθηκε οδηγίες του τύπου "εύκολο δέκα, δύσκολο είκοσι" κάτι που έχει αναφερθεί στις εφημερίδες πριν ακόμα ξεκινήσουν οι εξετάσεις (Βλ. Κάτσικας στα ΝΕΑ). Θα μπορούσε να το καταφέρει αυτό με δύο δύσκολα ερωτήματα (όπως Θέμα4γ πέρισυ) και όχι με ασάφεια στο Θέμα4β και με μεγάλη απόδοση μονάδων στο θέμα 3.
Να μην ξεχάσω να αναφέρω και ένα περιστατικό: Μέτριος έως κακός μαθητής μου έγραψε το θέμα 3 σωστά. Όταν τον ρώτησα τι έγραψε μου είπε: Ο "Κώστας" το έλυσε σωστά; Του λέω "Ναι". Ε τότε το έλυσα και εγώ. Έγραψε δηλαδή δέκαέξι γιατί είδε εύκολη θεωρία και αντέγραψε το θέμα 3 που ήταν υπόθεση δύο γραμμών. Είναι δίκαιο; Το 4 που ήταν μεγάλο δεν μπορούσε να το αντιγράψει. Το 3 μπορούσε να ταξιδέψει στη τάξη άνετα.
Τελειώνοντας: Τα θέματα είναι άδικα για τους μέτριους μαθητές. Μέτριοι και κακοί έχουν γράψει όλοι 11 - 14. Θα έπρεπε οι κακοί να γράψουν 7 - 10 και μόνο οι μέτριοι 11 - 14.
Μπέκος Ευάγγελος
Καθηγητής Πληροφορικής

pathan

Εντάξει λέμε στους μαθητές όπως αναφέρθηκε απο φίλο στο στέκι προσοχή μην ξεχάσεις  να διαβάσεις Θεωρία μπορεί να πέσει ανάπτυξη ... ... Τώρα οι επόμενοι μαθητές βλέποντας τα χθεσινά δεν θα ανοίγουν να μάθουν καμία Θεωρία - Ορισμός καλά απλώς θα σου λένε μια ανάγνωση θα κάνω .
Υπόψη ούτε και έγω είμαι υποστηρικτής της πολύς Θεωρίας αλλά παιδιά υπάρχει ένα βιβλίο που οπως και να το κάνουμε το διαβάζουν  κάποιοι.
Αθανασόπουλος Παντελής  
Εκπαιδευτικός - Πληροφορικός ΠΕ 19

Φίλιππος

Συνάδελφοι,

όπως παρουσιάζω και στα επι μέρους θέματα που άνοιξε ο Sergio, κατά τη γνώμη μου υπάρχουν τόσο ασάφειες όσο και θέματα με προβλεπόμενες αποκλείσεις στη βαθμολόγηση, στο σύνολο των φετινών θεμάτων τα οποία όμως θεωρώ στη σωστή κατεύθυνση ως θέματα εαν μάλιστα θέλουμε να οδηγήσουμε σε μία αναβάθμιση του μαθήματος.  Βέβαια η αναβάθμιση θα πρέπει να τελειώνει με τα θέματα και όχι να αρχίζει με αυτά, πάντως δε με βρίσκουν απόλυτα ενάντιο.

Το ζήτημα όμως αυτή τη στιγμή δεν είναι αυτό.  Τα θέματα δώθηκαν, οι μαθητές εξετάστηκαν και τώρα το μόνο στο οποίο μπορεί να επιδιωχθεί μία δίκαιη αντιμετώπιση των μαθητών είναι η βαθμολόγηση.  Όσο και να παραπονούμαστε, το ... γάλα... χύθηκε !

Επομένως, πιστεύω ότι έγκαιρα θα πρέπει όλοι να πιέσουμε ώστε να δωθούν σαφείς οδηγίες από την ΚΕΕΛ στα βαθμολογικά προκειμένου να μην υπάρξουν 1500 μέτρα και 1500 σταθμά.

Καλή δύναμη στη βαθμολόγηση!!

P.Tsiotakis

#7
Έχω προκαλέσει πολλές φορές συζήτηση και "προκαλέσει" για διάφορα θέματα και αυτό θα ήταν η αρχή για ζυμώσεις, αλλά τα ιδιαίτερα δεν αφήνουν χρόνο. Έτσι, μπήκαν 30 και πλέον νέες καταχωρήσεις στο στέκι σε 2 μέρες και σε λίγο καιρό πάλι νέκρα. Και τώρα, στην ουσία όλοι θέλουν να μάθουν πως θα βαθμολογηθεί το μάθημα για τους μαθητές τους και όχι για αυτό καθ' αυτό το μαθημά.

Εδώ και 2 χρόνια παλεύω ανιδιοτελώς στο δίκτυο για την ομογενοποίηση του μαθήματος και την άμβλυνση των αντιθέσεων και των "ιδιαιτεροτήτων" στην διδασκαλία. Όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει. Ο δικτυακός κόμβος http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis περιέχει ασκήσεις σε όλες τις κατευθύνσεις - και προς την κατεύθυνση των φετινών θεμάτων. Άκουσα διάφορα γι αυτό κατά καιρούς και τα αντιπαρέρχομαι

Τα φετινά θέματα σε γενικές γραμμές κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση καθώς υπηρετούν τον στόχο του μαθήματος : οτι οι μαθητές πρέπει να μάθουν να σκέφτονται και όχι να απομηνομεύουν τυποποιημένες ασκήσεις. Ναι στις μεθοδολογίες αλλά με προσαρμογή και αξιοποίηση και όχι παπαγαλία. Να μάθουν να αναλύουν την άσκηση και να αντιμετωπίζουν κάθε τμήμα στη σειρά.

Έτσι, δουλεύουν οι φυσικοί και οι μαθηματικοί το μάθημά τους, έτσι πρέπει να δουλέψουμε και μεις

Όσοι από μας δεν μπορούμε να υπηρετήσουμε τους στόχους του μαθήματος ας το καταλάβουμε όσοι όμως ενδιαφέρομαστε ας το δείξουμε έμπρακτα και όχι με περίοδο μια φορά το χρόνο

Με εκτίμηση,


bagelis

Δεν θα έπρεπε η ΕΠΥ ή η ΠΕΚΑΠ να πάρει κάποια θέση για τα θέματα; Να στείλει ένα δελτίο τύπου; Σε χθεσινή εφημερίδα υπήρχε εν περιλήψη το εξής άρθρο:
"Ποιοτικά και για καλά διαβασμένους τα θέματα Βιολογίας, εύκολα τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας."
Μετά τίποτα!!! Ανάπτυξη Εφαρμογών δίνει η Τεχνολογική ΙΙ δηλαδή το 60% των μαθητών και δεν υπήρχε κανένα σχόλιο!!! Ποιός ευθύνεται γι' αυτό; Μιλάμε για ένα οποιοδήποτε σχόλιο έστω τυπικό!!!

lsourtzo

tha simfonisw me ton ptsiotaki ...
ta themata fetos htan pros thn sosti kateuthinsi !!

kaka ta psemata to mathima mas einai ena mathima to opoio oi mathites sthn pliopsifia tou to theoroun diskolo .... ( h akoma xirotera .. arxika to theoroun eukolo kai sthn sinexeia ("thn trone") .... afou den frontizoun na dosoun thn aparetiti prosoxi !
den kserw se ti paidia exete sinithisei na kanete eseis mathima ...
alla egw ( kai thlibomai pou to lew giati eimai kai egw genima threma ) sthn ditiki atiki blepw to epipedo kathe xrono na einai olo kai poio xamilo !!
adiafora paidia ... paidia pou den exoun edw kai 12 xronia oute ena erethisma gia logiki skepsi ...
douleuw edw kai 5 xronia se frontistirio kai malista se ena apo ta poli kentrika tis ditikis atikis ... kai me poli kalo onoma !!
fetos eixa mathites pou den ikseran na mou apantisoun ti simbenei otan midenizete o paranomastis !!
gia na mhn pareksigithw ..... tonizw to ekseis !!!!!
den ftaine gia ola ta paidia ...
den mporw na dexthw oti ta paidia sthn perioxi mou einai xazotera apo ta alla !!!
prepei na siniditopoihsoume to ekseis sinadelfoi ...
oti to mathima mas einai apokomeno apo ton tropo skepsis tis sintriptikis pliopsifias  ton mathiton ... giati kaneis ... ( kai to mpalaki peuti kirios stous mathimatikous ) meta apo 12 xronia ekpaideushs den frontise na tous mathei logiki skepsi !!

pou thelw na kataliksw omos !!
ta themata fetos (me ekseresi to thema 3) htan telios problepomena .. kai anamenomena ... se auto pisteuw simfonoume oloi ...

prosopiki mou apopsi einai oti etsi tha eprepe na sinexisoun na einai ...
poio diskola themata se auto to mathima tha simenan automata kai katakorifi ptosi tis bathmologias !!

 

lsourtzo

#10
oso gia to thema pou ethikse o pathman sxetika me thn theoria !!!
iparxei to mathima tis ISTORIAS gia thn papagalia kai gia erotiseis anaptiksis !!
emeis didaskoume logiki skepsi ...
didaskoume ta paidia methodologie epilisis problimaton ! oxi gia 5-10 -40 problimata opos oi mathimatikoi exoun katantisei na kanoun !!!
alla gia opoiodipote problimata kai an tou parousiastoun ... apo mathimatika ews kathimerina...
mathenoume ta paidia pws na anaptiksoun thn kritiki tous ikanotita ...

as afisoume loipon tis erotiseis anaptikseis gia tous allous !!
giati an auto pou molis anafera poio panw den einai o logos pou to mathima mas briskete sto likio ?????? tote poios einai ????

gpapargi

Καλημέρα

Και κατά τη δική μου γνώμη τα θέματα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση. Η θεωρία ήταν καθαρά ερωτήσεις κατανόησης. Από την άλλη και οι ασκήσεις απαιτούσαν από το μαθητή να σκέπτεται. Μαθητές που αποστήθιζαν ασκήσεις και δούλευαν με ΣΟΣ δεν μπορούσαν να γράψουν με αυτά τα θέματα. Η ενθάρρυνση της σκέψης και της κατανόησης σε βάρος της παπαγαλίας είναι κάτι το θετικό.

Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι η επιστημονικότητα του αντικειμένου ενός μαθήματος δεν είναι από μόνη της αρκετή για να είναι σοβαρό και το μάθημα. Θα πρέπει και οι διδάσκοντες να το σπρώξουν και προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ας δούμε για παράδειγμα το μάθημα της ιστορίας. Είναι σίγουρα ένα από τα πιο σοβαρά μαθήματα. Πρέπει να διδάσκεται καθαρά με κριτικό πνεύμα και να γίνεται ανάλυση των αιτίων των γεγονότων. Παρόλα αυτά η εξέταση της ιστορίας στο σχολείο απαιτεί καθαρά παπαγαλία. Τα θέματα που δεν απαιτούν παπαγαλία είναι εξαιρέσεις που απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Οι μαθητές φεύγωντας απο το σχολείο δεν έχουν μάθει τίποτα.

Βλέπουμε λοιπόν πως γίνεται ένα μάθημα σοβαρό, να εξευτελιστεί, καθαρά από κακές επιλογές αυτών που διδάσκουν και εξετάζουν. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς αποφυγή για το δικό μας μάθημα. Δεν αρκεί το ότι η αλγοριθμική είναι επιστήμη. Θα πρέπει και εμείς να το σπρώξουμε προς τη σωστή κατεύθυνση.

Το ζήτημα λοιπόν είναι το ποια είναι η σωστή κατεύθυνση.

Σίγουρα τα θέματα θα πρέπει να ελέγχουν την κατανόηση και τη δημιουργική σκέψη. Θα ήθελα όμως να προσθέσω και κάτι ακόμα.
Για μένα θα πρέπει να στρέψουμε τους μαθητές και προς τον σωστό αλγόριθμο. Η πληροφορική είναι ίσως η μοναδική επιστήμη στην οποία οι λύσεις ελέγχονται και ως προς την ποιότητα τους. Στα μαθηματικά όλες οι λύσεις θεωρούνται ισοδύναμες αν δίνουν τα ίδια αποτελέσματα. Στην πληροφορική όμως υπάρχει ποσοτικός τρόπος (πολυπλοκότητα) που ελέγχει την ποιότητα της λύσης. Αυτό κάποιος που δεν είναι πληροφορικός δεν περιμένω να το καταλάβει αλλά οι πληροφορικοί το θεωρούν δεδομένο.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι δεν εννοώ να διδάσκεται ή να μετράει η πολυπλοκότητα τους αλγορίθμου. Κάτι τέτοιο είναι εκτός ύλης άλλα και το μάθημα ίσως δεν είναι ακόμα ώριμο για κάτι τέτοιο. Όμως κάποια εξόφθαλμα λάθη νομίζω δε θα πρέπει να γίνονται αποδεκτά. Δίνω 2 παραδείγματα:

1) Θέλουμε να βρούμε το μέγιστο στοιχείο ενός πίνακα. Μαθητής κάνει πλήρη ταξινόμηση (φυσαλίδα) και παίρνει το πρώτο στοιχείο.

2) Μαθητής σαρώνει πίνακα και θέλει να διακόψει τη σάρωση όταν συμβεί μια συνθήκη. Αντί να χρησιμοποιήσει την «Όσο» χρησιμοποιεί τη «Για» και μόλις συμβεί η συνθήκη διακοπής πάει και αλλάζει το ι μέσα στη «Για» και του δίνει την τελική τιμή προκαλώντας διακοπή του βρόχου.

Είναι σωστές οι παραπάνω λύσεις; Πρέπει να πάρουν όλους τους πόντους; Όταν μου δίνουν τέτοια λύση έρχομαι σε πολύ δύσκολη θέση. Από τη μία δεν μπορώ να τη δεχτώ γιατί είναι παράδειγμα κακού προγραμματισμού. Από την άλλη δεν έχω την εξουσία να την κόψω. Τελικά τη δέχομαι εξηγώντας το λάθος. Ο μαθητής δικαιούται να μου ότι δεν τον νοιάζει ποιο είναι το σωστό αλλά μόνο οι πόντοι που θα πάρει στις εξετάσεις. Είναι φανερό ότι εδώ υπάρχει πρόβλημα για το οποίο δεν ευθύνομαι εγώ. Δεν θα έπρεπε να στραφούμε και προς αυτή την κατεύθυνση σιγά σιγά;

Μην ξεχνάμε ότι εμείς πάμε το μάθημα εκεί που πρέπει, δεν πάει από μόνο του. Θυμηθείτε το παράδειγμα της ιστορίας.