Διόρθωση γραπτών - SOS

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 02 Ιουν 2007, 03:03:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

plink, καλημέρα.

Το  ποσό   ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να ξεπεράσει το 1500.

Επίσης ΔΕΝ ελέγχουμε κομψότητα αλλά αλγοριθμική σκέψη.

Και ο συγκεκριμένος μαθητής έδωσε δείγματα γραφής ότι την έχει και με το παραπάνω.

Ανδρέας

Sergio

Παράθεση από: andreas_p στις 05 Ιουν 2007, 03:34:21 ΜΜΔεν παίζει ρόλο αν είναι ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ή αλγόριθμος.

Κυνδινεύοντας να γίνω ... γραφικός, μήπως θα ήταν πιο σκόπιμο να μιλάμε για αλγόριθμο κωδικοποιημένο σε ΓΛΩΣΣΑ ή ψευδογλώσσα;

Σε εκφώνηση που ζητούσε "Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο..... ο αλγόριθμος να ...." υπήρξε μεγάλη μερίδα μαθητών μου στο σχολείο που παραπονέθηκε ότι ... η εκφώνηση είχε ασάφεια... "Τη μία μας μιλάει για πρόγραμμα και την άλλη για αλγόριθμο... Εμείς ΤΙ να κάνουμε;;"
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

andreas_p

Σέργιε, καλημέρα.

"Δεν παίζει ρόλο αν είναι ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ή αλγόριθμος."

Για το Θ4.

(εκφώνηση)  Να γραφεί αλγόριθμος ...

Ο μαθητής μπορεί να δώσει
  είτε  αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα
  είτε  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ   σε  ΓΛΩΣΣΑ

Αν όμως η εκφώνηση  ήταν  :

Να γραφεί πρόγραμμα  σε  ΓΛΩΣΣΑ 

  ο μαθητής θα έπρεπε να απαντήσει με  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (τμήμα δηλώσεων ...)


Ανδρέας


Sergio

Ανδρέα συμφωνώ απόλυτα,

Όταν ζητείται η κατασκευή αλγόριθμου ο μαθητής μπορεί να επιλέξει όποιο τρόπο αναπαράστασης επιθυμεί αρκεί να εξασφαλίζει την τήρηση των αναγκαίων αλγοριθμικών κριτηρίων.

Όταν ζητείται η κωδικοποίηση αλγόριθμου ο μαθητής μπορεί να επιλέξει κωδικοποίηση σε ΓΛΩΣΣΑ ή ψευδογλώσσα.

Η παρατήρησή μου δεν είχε να κάνει με τα θέματα αλλά με τον εσφαλμένο (αν και όχι ουσιαστικό) "διαχωρισμό" του όρου ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ από τον όρο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.  Ίσως επειδή η ψευδογλώσσα χρησιμοποιεί τον όρο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ για τη δήλωση της αρχής ενώ η ΓΛΩΣΣΑ τον όρο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, έχουμε οδηγηθεί (διδασκόμενοι και διδάσκοντες) στην χρήση των δύο όρων ως ικανών να διακρίνουν δύο πράγματα "διαφορετικά" (!!??!)

Νομίζω ότι αντί του ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ οφείλουμε να χρησιμοποιούμε το ορθότερο κωδικοποίηση σε ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ ή ΓΛΩΣΣΑ άλλως πώς δημιουργούμε (εσφαλμένα) την εντύπωση ότι ... άλλο το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, άλλο ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.

Θα μας έρθει καμμία εκφώνηση της μορφής "Να γίνει πρόγραμμα το οποίο ..... ο αλγόριθμος να ..." και θα "ψαχνόμαστε".. Και τα παιδιά θα μιλούν περί "ασάφειας"
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

andreas_p

Αν δούμε κάτι τέτοιο να φροντίσουν  να στείλουν τη ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ  πριν τις 10.31 ...

Υ.Γ.

  Προς την επιτροπή  :   

Συγχαρητήρια για το  Θ3.
Όχι  υπερβολικά δύσκολο, καλοδιατυπωμένο 
και για σκεπτόμενο μαθητή.

Να συνεχίσει έτσι .

Ανδρέας

evry


  Ναι ρε γαμώτο, είναι και το πιο δύσκολο θέμα στη διόρθωση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Muldy

Επειδή ήταν το πιο μη τυποποιημένο προφανώς  :-X

evry


  Δεν είναι θέμα τυποποίησης, απλά είχε πολλές διαφορετικές λύσεις και πολλά διαφορετικά είδη λαθών από τα οποία έπρεπε κάθε φορά να σκεφτείς τι θα κόψεις. Δηλαδή η ίδια η διόρθωση δε μπορούσε να γίνει τυποποιημένα :)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Επαναλαμβάνω όμως την επισήμανση ότι οι βαθμολογητές θα πρέπει να ξοδέψουν πολύ και σοβαρό χρόνο στη διόρθωσή του. 

Ελπίζω οι αναβαθμολογήσεις φέτος να μην κρύβουν εκπλήξεις.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Emmortal

Δεν ξερω αν ειναι σωστο αυτο που θα πω αλλα δεν θα πρεπει μετα απο την επανάληψη να λάβουμε υποψιν και οτι μπορει να εχει ξεπερασει το ποσο των 1500 οποτε να αφαιρεσουμε την τελευταια τιμή;

Δηλαδη αν εχει φτασει 1550 θα βγει απο την επαναληψη,
θα πρεπει να αφαιρεσουμε ποσο<-ποσο-τ
και μετα να ελεγξουμε αν ποσο<1500 αλλιως (ποσο=1500) για να εμφανισει τα αντιστοιχα μηνυματα;;;;;


Παράθεση από: pklink στις 05 Ιουν 2007, 09:53:39 ΠΜ
Παράθεση από: andreas_p στις 04 Ιουν 2007, 11:42:57 ΜΜ
Δείτε  το παρακάτω (Για το Θ3)  :

1η ματιά :  είναι λάθος ...
Επόμενες προσεκτικές ματιές ...  ????
πε <- 0
  πξ <- 0
  ποσό <- 0
  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε την τιμή και την προέλευση του 1ου γραμματ. :  '
  ΔΙΑΒΑΣΕ τ,π
  ΟΣΟ   τ <= 1500  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ποσό <- τ
    ΑΝ  π ='ελληνικό'  ΤΟΤΕ
      πε <- πε+1
    ΑΛΛΙΩΣ
      πξ <- πξ+1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε την τιμή και την προέλευση του επόμενου γραμματ. : '
    ΔΙΑΒΑΣΕ χ,π
    τ <- τ+χ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ  'ΤΕΛΟΣ  ΑΓΟΡΩΝ'
  ΓΡΑΨΕ  'Ελληνικά = ', πε, '  Ξένα = ',πξ
  ΓΡΑΨΕ 'Συνολικό ποσό που ξόσεψε = ', ποσό
  ΑΝ ποσό < 1500   ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Ποσό που περίσσεψε = ', 1500-ποσό
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ 'ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟ'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


Το παιδί ΕΧΕΙ  ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.

Πήρε  95 περίπου. Ό,τι έχασε από θεωρία - παπαγαλία.

Υ.Γ.   

ΔΕΝ  'πετάς' εύκολα  θέμα.
Το αδιάβλητο και αξιόπιστο των εξετάσεων ΔΕ στηρίζεται στο 1.47 ευρώ/τετράδιο αλλά στο φιλότιμοο του ρομαντικού συναδέλφου ο οποίος σε τριτοκοσμικές συνθήκες (κτιριακή κατάσταση βαθμολογικών κλπ) και με πίεση χρόνου προσπαθούν να αντεπεξέλθουν.  Πίσω από κάθε  γραπτό υπάρχει ένας μαθητής που όλη τη χρονιά κόπιασε, ξενύχτησε ξόδεψε ...  Και στην τελική μπορεί να είναι το δικό του παιδί. 
Αυτά τα ολίγα για εκείνους τους ανεύθυνους που ασκούνται εκ του ασφαλούς στο έργο της δυσφήμισης , της χωρίς κόστος (για τους ίδιους) κριτικής , μιας κακόπιστης κριτικής η οποία τελικά δεν μας διορθώνει (που θα έπρεπε) απλά μας απογοητεύει.

Ανδρέας


andreas_p

  Να το ξαναδείς.

Ανδρέας

Sergio

@Emmortal:

έχεις δίκαιο να προβληματίζεσαι.  Η ονοματολογία που χρησιμοποίησε ο μαθητής είναι η πηγή του προβληματισμού σου.  Αυτός βέβαια το είχε ξεκάθαρο στο κεφάλι του όμως τα ονόματα που διάλεξε για τις μεταβλητές του ΔΕ μαρτυρούν το περιεχόμενό τους οπότε εκ πρώτης δείχνει λάθος.

Όμως είναι σωστό.. 

Όπου τ, εννοεί το ποσό που πρέπει να ελεγχθεί προκειμένου να επιτραπεί η αγορά.  Αυτό, πριν επιτραπεί έστω και η πρώτη αγορά είναι η τιμή του πρώτου γραμματοσήμου.  Στη συνέχεια όμως πρόσεξε, εντός του βρόχου χρησιμοποιεί για την τιμή του κάθε επόμενου γραμματοσήμου άλλη μεταβλητή (χ) την οποία και προσθέτει στο τ προκειμένου να προκύψει το επόμενο, προς έλεγχο, ποσό.

Όπου ποσό, εννοεί το ποσό που έχει ξοδευτεί.  Αυτό ενημερώνεται μόλις επιτραπεί η είσοδος στο βρόχο από τη συνθήκη συνέχειας, επομένως μπορεί να ποραγματοποιηθεί η αγορά

Επομένως, όταν (με το καλό) βγαίνει από το βρόχο, το ποσό ΔΕ χρειάζεται "διόρθωση", άσε που το τ πλέον έχει λειτουργήσει ως αθροιστής..

Λίγο μπερδεμένο, προσωπικά προτιμώ την (παρόμοια αλλά πιό ξεκάθαρη) λύση που προτάθηκε από την επιτροπή και με ποιό προσεκτικά ονόματα μεταβλητών:

Σύνολο <- 0
Διάβασε τιμή
Όσο Σύνολο + τιμή <= 1500 επανάλαβε
  Σύνολο <- Σύνολο + τιμή
  ...
  ...
  Διάβασε τιμή
Τέλος_Επανάληψης

Ουσιαστικά πρόκειται για έλεγχο της ενέργειας (Σύνολο + Τιμή) στη συνθήκη συνέχειας, πρακτική που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα προβλήματα που απαιτούν ΜΗ υπέρβαση κάποιου ορίου.

Η απλούστερη μορφή που εξετάστηκε πέρυσι αρκείται στον έλεγχος της τιμής όπως αυτή έχει διαμορφωθεί και να σταματά μόλις ξεπεραστεί (και όχι πριν ξεπεραστεί) το όριο της άσκησης, πρακτική που μπορεί να εφαρμοστεί στα προβλήματα που απαιτούν υπέρβαση του ορίου.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

karaberis

Παράθεση από: filippos στις 02 Ιουν 2007, 04:18:40 ΜΜ
Χτες υπήρχαν μόνον οι ενδεικτικές απαντήσεις.

ΣΗΜΕΡΑ που ξεκινάει η βαθμολόγηση υπάρχουν (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) οδηγίες βαθμολόγησης που απαντούν στα ερωτήματα που έχουν απευθύνει τα βαθμολογικά κέντρα και καλύπτουν τα σημεία που συζητάμε και εδώ.

Συνάδελφοι, ζητήστε διευκρυνίσεις για να βαθμολογούμε όλοι με κοινά κριτήρια.

Γιατί δεν βάζεις τις οδηγίες εδώ ώστε να μπορούμε να δούμε πόσο καλύπτουν τις ιδιομορφίες των θεμάτων και το πώς βλέπει η επιτροπή των θεμάτων τη διόρθωση.  Θα ήταν καλό σημείο εκκίνησης μιας συζήτησης γύρω από το θέμα βαθμολόγηση. Όπως είδα από τα στατιστικά των  φετινών εξετάσεων το μάθημα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό αναβαθμολόγησης γραπτών (3,66%) από όλα τα μαθήματα θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης (ας αφήσουμε τα πολύ "υποκειμενικά" μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης έξω από αυτή την κουβέντα).

Αυτό δείχνει ότι από το μάθημα αυτό οι υποψήφιοι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να αδικηθούν ή σε κάποιες περιπτώσεις να ευνοηθούν.
Άρα υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μην είναι ισότιμες οι εξετάσεις για όλους.

Μάλιστα το ποσοστό αυτό είναι φέτος μεγαλύτερο από πέρσι (2,9%) και πρόπερσι (3%) και ίσως αυτό να οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στο 3ο θέμα και τις πολλές (και παράξενες;) λύσεις που μπορεί να δώσει κάποιος και να μην καταλάβει κάποιος άλλος (ο βαθμολογητής). Ποια ή ποιες λύσεις προκρίνει η επιτροπή και με ποια αιτιολογία;