Νέο πρόγραμμα σπουδών Γ τάξης ΓΕ.Λ.

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 26 Ιαν 2015, 09:04:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Ειλικρινά συνάδελφοι η ύλη έχει ενδιαφέρον. Αυτό το αχανές  μπορούμε να το στηρίξουμε με συνεργασίες και προσωπική δουλειά.

Ένα  με  προβληματίζει (λόγω και της φετινής εμπειρίας με τη Β', βιβλία 11.2014)

Ποιο το εγχειρίδιο που θα υποστηρίξει αυτή την ύλη και κυρίως ΠΟΤΕ θα βρίσκεται στα σχολεία ;;;     

Α

dtzimas

Παράθεση από: sstergou στις 26 Ιαν 2015, 09:27:08 ΜΜ
ΤΕ-ΡΑ-ΣΤΙ-Ο!!!!
Γιατί συνάδελφε? Δεν έχει ιδιαίτερα περισσότερα σε σχέση με το ΒΙΒΛΙΟ (όχι ύλη) της ΑΕΠΠ.
Παράθεση από: merlin στις 26 Ιαν 2015, 10:32:01 ΜΜ
Εχμ...
Υποτίθεται ότι όλα αυτά είναι εντός ύλης;
Ζήτω τα φροντιστήρια...
Τελικά έγινε αυτό που φοβόμουν, τριπλασιασμός, οπότε μια τρύπα στο νερό.
Ενα ΠΣ δεν γράφεται με δευτεροτρίτες σκέψεις, φροντιστήρια κλπ. Αλλά με όραμα πως ένας επιστημονικός κλάδος επιθυμεί να διδάσκει το μάθημά του (βιτρίνα της επιστήμης) και το προφίλ του αντίστοιχου αποφοίτου. Ας κάνουμε ένα σερφάρισμα στα ΠΣ των προηγμένων χωρών και στα αντίστοιχα προφίλ μαθητών.
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 26 Ιαν 2015, 10:36:46 ΜΜ
Να δούμε αν είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε ένα τέτοιο μάθημα!
Συμφωνώ, είναι θετική πρόκληση για όλους μας. Βέβαια, ότι μεγαλώσαμε με Pascal η γενιά μας δεν πιστεύω ότι συνεπάγεται να διδάσκονται pascal μέχρι το 2030 οι δεκαοχτάρηδες.
Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 27 Ιαν 2015, 12:33:48 ΠΜ
Έτσι όπως διαβάζει κανείς την ύλη, μπορεί εύκολα να πει πως ισοδυναμεί με δύο ή ίσως και περισσότερα,  διαφορετικά μαθήματα ενός τμήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πχ προγραμματισμός Ι και ΙΙ ή ακόμα και το μάθημα Δομές Δεδομένων.

Βλέποντας μόνο την ύλη και τίποτα άλλο, θεωρώ πως τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα, τόσο για εμάς όσο για τους μαθητές. Τεράστια ύλη με δύσκολες έννοιες που δεν αρμόζουν σε έναν μαθητή της Γ Λυκείου.


Τα συμπεράσματα είναι ακόμα βιαστικά, περιμένουμε να δούμε πως θα εξελεγχθεί.



Διαφωνώ συνάδελφε. Με την ίδια λογική οι μαθηματικοί κάνουν όλο πτυχίο του μαθηματικού. Στατιστική, ολοκληρώματα κλπ..... Δεν είναι ίδια η εμβάθυνση.
Παράθεση από: thana$i$ στις 27 Ιαν 2015, 06:48:55 ΠΜ
Πολύ πιο δύσκολο από την ΑΕΠΠ. Η ύλη φαίνεται πολύ μεγαλή.
Επίσης, και συγχωρέστε μου τον διαχωρισμό, είναι επιεικώς πολύ  δύσκολο για κάποιον καθηγητή που δεν έχει υπόβαθρο στην Επιστήμη Υπολογιστών να ανταποκριθεί σε αυτό το μάθημα.
Ας δούμε τι περικοπές θα υπάρξουν ως προς την εξεταστέα ύλη.
Το ΠΣ δεν γράφεται για όσους εκπαιδευτικούς δεν έχουν υπόβαθρο, αλλά για αυτούς που έχουν και κυρίως για τους μαθητές.
Παράθεση από: mkouv στις 27 Ιαν 2015, 11:17:05 ΠΜ

καλημέρα σε όλους

πάρα πολύμεγάλη η νέα ύλη, υποθέτω πως δεν θα είναι όλη στις Πανελλήνιες έτσι ?? και κάτι άλλο, το βιβλίο του μαθήματος ποιο θα είναι, έχουμε κάποια ιδέα ?? μήπως γράφετε τώρα ?? θα είναι μεγάλη αλλαγή και για εμάς τους ίδιους, όχι μόνο για οτυς μαθητές, έχουμε και εμείς πάρα πολύ δουλειά....αν κάποιος πχ αρχίσει φροντιστήριο από το καλοκαίρι, θα έχουμε κάτι ενδεικτικό στα χέρια μας για να αρχίσουμε ??

αν ξέρει κάποιος κάτι παραπάνω παρακαλώ ας το μοιραστεί
Το βιβλίο καθηγητή μόνο έχει ήδη γραφεί-παραδοθεί στο ΙΕΠ.

evry

Αν κάποιος συγκρίνει το πρόγραμμα σπουδών με το παλιό θα διακρίνει ότι οι διαφορές σε όγκο δεν είναι τόσο μεγάλες.
Το βιβλίο της ΑΕΠΠ αν δεν κάνω λάθος έχει 14 κεφάλαια, έχει δέντρα, γράφους, αναδρομή, πολυπλοκότητα, και πολλά άλλα.
Μάλιστα οι τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων (άπληστη μέθοδος, δυναμικός προγραμματισμός) δεν υπάρχουν στο νέο πρόγραμμα.
Το παλιό αν θυμάμαι ήταν για 3-4 ώρες?
Αυτό είναι για 4+2 ώρες, όπως ανέφερε κάποιος προηγουμένως, για αυτό σε κάθε ενότητα έχει ώρες ύλης και εμπέδωσης.
Επίσης οι δομές ακολουθίας επιλογής και επανάληψης σε απλό επίπεδο έχουν γίνει στη Β.
Από ότι βλέπω οι έννοιες αυτές υπάρχουν και στη Γ αλλά δεδομένου ότι οι μαθητές τα έχουν ξανακούσει θα κάνει το έργο μας πιο εύκολο.

Μπορεί να μας φαίνονται πολλά επειδή αρκετές έννοιες είναι καινούργιες για κάποιους , αλλά προσπαθήστε να κάνετε μια σύγκριση με τα μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ και θα δείτε ότι η διαφορά στην ύλη είναι χαώδης και εκείνο ήταν 5ωρο και το δικό μας είναι 6ωρο. Οι 6 ώρες είναι πάρα πολλές, ειδικά όταν είναι 3 δίωρα μαζεμένα. Νομίζω ότι επειδή έχουμε συνηθίσει στο δίωρο μας φαίνεται πολύ

Επίσης επειδή δεν το σχολίασε κανένας το πρόγραμμα στην αρχή γράφει:

Παρέχει ένα επιστημονικό υπόβαθρο για την Επιστήμη Υπολογιστών/Πληροφορική
και την αξιοποίηση της σε άλλες επιστήμες, παράλληλα με μια εφαρμοσμένη προσέγγιση όπου χρησιμοποιείται
μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού
.

και στη συνέχεια

Το μάθημα προτείνεται και πρέπει να γίνεται στο εργαστήριο πληροφορικής
ακολουθώντας μεθόδους αναζήτησης και ανακάλυψης και οικοδόμησης της γνώσης.


σημειώνω : πραγματική γλώσσα προγραμματισμού + εργαστήριο πληροφορικής
και : επιστημονικό υπόβαθρο = πολυπλοκότητα αλγορίθμων

Αν λοιπόν μείνουμε στα βασικά και επικεντρωθούμε στην κατανόηση των βασικών εννοιών, όπως πρέπει άλλωστε, νομίζω ότι με συνεργασία, καλή προαίρεση και πολύ δουλειά οι ώρες βγαίνουν και θα κάνουμε καλή δουλειά και τα παιδιά θα αγαπήσουν την πληροφορική γιατί θα δουν επιτέλους τι είναι και από θεωρητικής αλλά και από πρακτικής πλευράς.
Απλά στην αρχή θα δυσκολευτούμε όλοι πάρα πολύ γιατί θα πρέπει να γράψουμε πάλι σημειώσεις, πλάνα μαθήματος, ακόμα και να ξαναδιαβάσουμε κάποιες νέες έννοιες.

Νομίζω όμως ότι θα πρέπει επιτέλους να πάψουμε να είμαστε ο φτωχός συγγενής των άλλων ειδικοτήτων και να έχουμε ένα σοβαρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο μάθημα που αρμόζει στον κλάδο μας και το οποίο θα έχει τέτοιο περιεχόμενο ώστε να δικαιολογήσει την επιλογή του από τα τμήματα πληροφορικής και ηλεκτρολόγων μηχανικών ως μάθημα βαρύτητας.

Αν από την άλλη θέλουμε να φτιάξουμε έναν κατάλογο από όλες τις πιθανές ασκήσεις που μπορεί να μπουν, να ετοιμάσουμε μεθοδολογίες που τα λύνουν όλα, τότε σίγουρα δε μας φτάνουν όχι 6 αλλά ούτε 16 ώρες γιατί με αυτή την ύλη τα θέματα που μπορούν να μπουν έχουν απεριόριστο θα έλεγα εύρος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

merlin

Ευριπίδη αυτά που λες δεν είναι λάθος.
Όντως παραπλήσια κεφάλαια είχε και το παλιό βιβλίο, αλλά ηταν πολύ λίγες οι ενότητες εντος ύλης.
Με το καινουριο τι θα γίνει;
Τα άλλα μαθηματα έχουν στη γενική παιδεία τουλαχιστον 2 ώρες σε κάθε τάξη.
Αν είχε και το δικό μας αντίστοιχο χρόνο τοτε είπα και πριν οτι υπάρχει ελπίδα. Σκέψου να μάθαιναν παραγοντοποίηση στη Γ στα Μαθηματικά. Εμείς που πάμε με το μονοωρο;

Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

apom

Με μία πρώτη ματιά που έριξα κι εγώ στην ύλη μου φαίνεται άκρως ενδιαφέρουσα και πρόκληση όσον αφορά την διδασκαλία της... αυτό που με ανυσηχεί ( ως ιδιώτης καθηγητής ) είναι εάν θα υπάρχουν μαθητές που θα θελήσουν να ακολουθήσουν την κατεύθυνση ( κάτι το οποίο εξαρτάται προφανώς από το εύρος των διαθέσιμων σχολών ) και εάν στον ιδιοτικό τομέα ( φροντιστήρια ) θα υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων καθώς και διάθεσης εργαστηρίων ...

Θα αξίζει να ασχοληθεί κάποιος ιδιώτης και να αφιερώσει αντίστοιχα εργατοώρες για την προετοιμασία του μαθήματος;

makisele

Καλο ειναι να περιμενουμε ποια  θα ειναι διδακτεα και ποια εξεταστεα υλη. Επισης ακομη καλυτερο θα ηταν να εχουμε υπομονη με το τι θα συμβει με το νεο υπουργειο παιδειας. Ηδη εχει ειπωθει καταργηση τραπεζας θεματων και οτι δεν θα μετρανε οι βαθμοι των ταξεων. Απο ποτε; στην Ελλαδα που ζουμε αλλαζουν ολα καθε δευτερολεπτο και αυτο δεν ειναι κακο μονο για τον προγραμματισμο μας οσον αφορα το μαθημα αλλα για την παιδεια μας.

G.S.

 Αποψή μου είναι ότι τα παιδιά δεν είναι δυνατον να εμπεδώσουν τόσες έννοιες, ουτε καν να τις θυμούνται αναφορικά! Ενα χαρακτηριστικο παράδειγμα είναι το κεφάλαιο 10, νομιζω οτι δε μπορούν τα παδιά να ανταπεξέλθουν και σε αυτο μετά απο ολα τα προηγούμενα. Δε γίνεται να μαθουν ολη την πληροφορική! Θέλω να πιστευω ότι η εξετασταία ύλη θα είναι ορθολογικά περιορισμένη. Ή  θα γίνεται απλή αναφορά σε ολα αυτά. Βλέποντας και κάνοντας λοιπόν...
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

fupat2

#22
Παράθεση από: G.S. στις 28 Ιαν 2015, 10:54:36 ΠΜ
Αποψή μου είναι ότι τα παιδιά δεν είναι δυνατον να εμπεδώσουν τόσες έννοιες, ουτε καν να τις θυμούνται αναφορικά! Ενα χαρακτηριστικο παράδειγμα είναι το κεφάλαιο 10, νομιζω οτι δε μπορούν τα παδιά να ανταπεξέλθουν και σε αυτο μετά απο ολα τα προηγούμενα. Δε γίνεται να μαθουν ολη την πληροφορική! Θέλω να πιστευω ότι η εξετασταία ύλη θα είναι ορθολογικά περιορισμένη. Ή  θα γίνεται απλή αναφορά σε ολα αυτά. Βλέποντας και κάνοντας λοιπόν...

Και ποιός είπε ότι θέλουμε όλοι να εμπεδώσουν όλες τις έννοιες; Αυτό που θέλουμε στην Γ λυκείου είναι να μπουν στο πανεπιστήμιο αυτοί που θα μπορέσουν να εμπεδώσουν τις περισσότερες δυνατές έννοιες. Δηλαδή αν υπάρχει κάποιο παιδάκι που μπορεί να τις εμπεδώσει όλες, αυτό δεν πρέπει να προκριθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα;

Εννοείται ότι στην Γ λυκείου δεν θα μάθουν όλη την πληροφορική, αυτό που θέλουμε να εξετάσουμε είναι την δυνατότητα των παιδιών να καταφέρουν να μάθουν στο μέλλον όλη την πληροφορική.

Γιαυτό και η ύλη θα πρέπει να αυξηθεί και άλλο, αν είναι δυνατόν να καλύψει και όλο το γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης μας. Και τα θέματα στις εξετάσεις να γίνουν πολύ πολύ δύσκολα. Εφόσον οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι περιορισμένες και δεν μπορούν όλοι να εισάγονται,  οφείλουμε να ξεχωρίζουμε τα πραγματικά ταλέντα από τους παπαγάλους, και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την μεγάλη ύλη και τα δύσκολα θέματα.

Τέλος να πω ότι αυτό το σύστημα του υπουργείου να ελέγχει αν έχει βγει η ύλη από τον καθηγητή, είναι παιδαγωγικά ξεπερασμένο. Ο καθηγητής πρέπει να διδάξει στον μαθητή πως να διαβάζει, να τον μάθει πως να μαθαίνει, και όχι να τρέχει πανικόβλητος να βγάζει την ύλη άσχετα αν ο μαθητής καταλαβαίνει ή όχι. Και αντίστροφα, δεν πρέπει ο καθηγητής της Γ λυκείου να μπαίνει στην τάξη και να λέει: "παιδιά σήμερα θα σας μάθω αυτό και αυτό". Αλλά να μπαίνει στην τάξη και να ρωτάει: "παιδιά τι θέλετε να σας πω σήμερα; Τι από όλα που διαβάσατε στο σπίτι δεν έχετε καταλάβει;"

Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

itt

Παράθεση από: fupat2 στις 28 Ιαν 2015, 11:19:10 ΠΜ
Και ποιός είπε ότι θέλουμε όλοι να εμπεδώσουν όλες τις έννοιες; Αυτό που θέλουμε στην Γ λυκείου είναι να μπουν στο πανεπιστήμιο αυτοί που θα μπορέσουν να εμπεδώσουν τις περισσότερες δυνατές έννοιες. Δηλαδή αν υπάρχει κάποιο παιδάκι που μπορεί να τις εμπεδώσει όλες, αυτό δεν πρέπει να προκριθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα;

Εννοείται ότι στην Γ λυκείου δεν θα μάθουν όλη την πληροφορική, αυτό που θέλουμε να εξετάσουμε είναι την δυνατότητα των παιδιών να καταφέρουν να μάθουν στο μέλλον όλη την πληροφορική.

Γιαυτό και η ύλη θα πρέπει να αυξηθεί και άλλο, αν είναι δυνατόν να καλύψει και όλο το γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης μας. Και τα θέματα στις εξετάσεις να γίνουν πολύ πολύ δύσκολα. Εφόσον οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι περιορισμένες και δεν μπορούν όλοι να εισάγονται,  οφείλουμε να ξεχωρίζουμε τα πραγματικά ταλέντα από τους παπαγάλους, και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την μεγάλη ύλη και τα δύσκολα θέματα.

Τέλος να πω ότι αυτό το σύστημα του υπουργείου να ελέγχει αν έχει βγει η ύλη από τον καθηγητή, είναι παιδαγωγικά ξεπερασμένο. Ο καθηγητής πρέπει να διδάξει στον μαθητή πως να διαβάζει, να τον μάθει πως να μαθαίνει, και όχι να τρέχει πανικόβλητος να βγάζει την ύλη άσχετα αν ο μαθητής καταλαβαίνει ή όχι. Και αντίστροφα, δεν πρέπει ο καθηγητής της Γ λυκείου να μπαίνει στην τάξη και να λέει: "παιδιά σήμερα θα σας μάθω αυτό και αυτό". Αλλά να μπαίνει στην τάξη και να ρωτάει: "παιδιά τι θέλετε να σας πω σήμερα; Τι από όλα που διαβάσατε στο σπίτι δεν έχετε καταλάβει;"

Ναι μόνο που το θέμα είναι ότι δεν εξετάζουμε ποιοι θα περάσουν σε συγκεκριμένο πανεπιστημιακό τμήμα(i.e Πληροφορικής). Κάποια πράγματα που υπάρχουν είναι προφανώς άχρηστα, οπότε και λογικά δεν θα είναι εντός της εξεταστέας ύλης.

sstergou

Ας αναμένουμε λοιπόν να δούμε ποια θα είναι η εξεταστέα ύλη. Πάντως το πρόγραμμα σπουδών φαίνεται προσεγμένο, αν και δεν συμφωνώ με κάποιες από τις ενότητες που αποφασίστηκε να μπουν σε αυτό.

Θέλω μόνο να επισημάνω κάτι που μου έκανε κακή εντύπωση είναι η αναφορά στο IDLE της python. Κατά τη γνώμη μου τα εργαλεία θα πρέπει να είναι εκτός αναλυτικού προγράμματος και ειδικά αν έχουμε να κάνουμε με κάτι σαν το IDLE που είναι σαφώς παρωχημένο. Ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές δεν πρέπει να δεσμεύονται όσον αφορά την χρήση των εργαλείων αρκεί αυτά να καλύπτουν την διδασκόμενη ύλη. Αν αύριο μεθαύριο το IDLE καταργηθεί και στην θέση του μπει κάτι καλύτερο τότε τι γίνεται;

itt

Δεδομένου ότι η πρόταση στην οποία αναφέρεται το IDLE βρίσκεται στην στήλη ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ/ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ υποθέτω δεν είναι ακριβώς οριστικό ότι θα πρέπει να γίνει η χρήση αυτού του πράγματος; 

sstergou

Σωστά, έχεις δίκιο. Ακόμη και έτσι βέβαια θα προτιμούσα να έλεγε python REPL.

G.S.

Παράθεση από: fupat2 στις 28 Ιαν 2015, 11:19:10 ΠΜ
Και ποιός είπε ότι θέλουμε όλοι να εμπεδώσουν όλες τις έννοιες; Αυτό που θέλουμε στην Γ λυκείου είναι να μπουν στο πανεπιστήμιο αυτοί που θα μπορέσουν να εμπεδώσουν τις περισσότερες δυνατές έννοιες. Δηλαδή αν υπάρχει κάποιο παιδάκι που μπορεί να τις εμπεδώσει όλες, αυτό δεν πρέπει να προκριθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα;

Εννοείται ότι στην Γ λυκείου δεν θα μάθουν όλη την πληροφορική, αυτό που θέλουμε να εξετάσουμε είναι την δυνατότητα των παιδιών να καταφέρουν να μάθουν στο μέλλον όλη την πληροφορική.

Γιαυτό και η ύλη θα πρέπει να αυξηθεί και άλλο, αν είναι δυνατόν να καλύψει και όλο το γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης μας. Και τα θέματα στις εξετάσεις να γίνουν πολύ πολύ δύσκολα. Εφόσον οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι περιορισμένες και δεν μπορούν όλοι να εισάγονται,  οφείλουμε να ξεχωρίζουμε τα πραγματικά ταλέντα από τους παπαγάλους, και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την μεγάλη ύλη και τα δύσκολα θέματα.

Τέλος να πω ότι αυτό το σύστημα του υπουργείου να ελέγχει αν έχει βγει η ύλη από τον καθηγητή, είναι παιδαγωγικά ξεπερασμένο. Ο καθηγητής πρέπει να διδάξει στον μαθητή πως να διαβάζει, να τον μάθει πως να μαθαίνει, και όχι να τρέχει πανικόβλητος να βγάζει την ύλη άσχετα αν ο μαθητής καταλαβαίνει ή όχι. Και αντίστροφα, δεν πρέπει ο καθηγητής της Γ λυκείου να μπαίνει στην τάξη και να λέει: "παιδιά σήμερα θα σας μάθω αυτό και αυτό". Αλλά να μπαίνει στην τάξη και να ρωτάει: "παιδιά τι θέλετε να σας πω σήμερα; Τι από όλα που διαβάσατε στο σπίτι δεν έχετε καταλάβει;"

Δε διαφωνω απόλυτα σε αυτό που λες. Απλα δουλευοντας μετα παιδιά της Γ τεχνολογικης τα τελευταια 10 χρόνια, είδα οτι ο μεγαλυτερος όγκος δυσκολεύεται να καταλάβει την ΑΕΠΠ, που να πας τώρα σε όλα αυτά που αναφέρει αυτο το πρόγραμμα σπουδων. Θα είναι πολύ δύσκολο να το προτιμήσουν τα παιδια , αν σκεφτούμε και τα πρωτα σχεδια του ΣΥΡΙΖΑ ειναι να δινει τη δυνατότητα στα παιδια να διαλέξουν σχολές απο 2-3 ΕΠΕ. Βέβαια εξαρτάται και το πρόγραμμα σπουδών της χημείας, μακάρι να είναι στο ίδιο επίπεδο όπως και η πληροφορική. Δε μπορω να κρινώ προς το παρόν.
Σαν ρομαντικός πληροφορικός θα πω ΟΚ καλά είναι και επιτέλους αναβαθμιστηκαμε, σαν καθηγητης όμως θεωρώ οτι για όλα αυτά θα πρεπει να γίνει μια προετοιμασία και στις άλλες 2 τάξεις, για να μην έχουμε στη Γ ενα ντου σχεδόν σε ολή την επιστήμη.
Και παλι θα πρεπει να το δουμε, πως θα είναι το βιβλιο, τι θα ζητάνε για τις εξετάσεις και αλλά σχετικα θέματα.
Πρωτο δείγμα θετικό, χρίζει κρίτικης και ίσως μικρών αλλαγών, κατα την άποψη μου.
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

veni

Συνάδελφοι σε μία πρώτη ανάγνωση θεωρώ ευπρόσδεκτες τις επερχόμενες αλλαγές διότι είναι καιρός (έχουμε ήδη αργήσει) να προχωρήσουμε στο παρακάτω.

Συμφωνώ στο ότι δεν συνιστά ορθή λογική η εισαγωγή ενός μαθήματος με τόσο μεγάλο όγκο ύλης (ξαφνικά και χωρίς προεργασία) σε μία τάξη με 5-6 ώρες εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας.
Μιλάμε για εξεταζόμενο μάθημα όπου ο μαθητής θα "γράψει" στην κόλλα του κώδικα με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο νοητικών διεργασιών και αναπαραγωγής μιας συγκεκριμένης (αυστηρής???) κωδικοποίησης.
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να παρέμβουμε (οι καθηγητές Πληροφορικής) ώστε να απελευθερώσουμε τις διδακτέες έννοιες και να μην εγκλωβιστούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες που δεν χρειάζεται να διερευνήσει ένας μαθητής Λυκείου.
Ακόμη και το γεγονός διδασκαλίας των αρχών και της οργάνωσης μίας "επαγγελματικής" γλώσσας προγραμματισμού αποτελεί από μόνο του δύσκολο εγχείρημα που ενδέχεται να οδηγησει αρκετούς μαθητές στην απόρριψη του μαθήματος ως δυσνόητου.

Κυρίαρχος στόχος μας πρέπει να είναι το να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν τον συγκεκριμένο τομέα της Πληροφορικής και να αντιληφθούν την αναμφισβήτητη χρησιμότητά του.
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

fupat2

#29
Παράθεση από: veni στις 29 Ιαν 2015, 07:45:34 ΠΜ
Συνάδελφοι σε μία πρώτη ανάγνωση θεωρώ ευπρόσδεκτες τις επερχόμενες αλλαγές διότι είναι καιρός (έχουμε ήδη αργήσει) να προχωρήσουμε στο παρακάτω.

Συμφωνώ στο ότι δεν συνιστά ορθή λογική η εισαγωγή ενός μαθήματος με τόσο μεγάλο όγκο ύλης (ξαφνικά και χωρίς προεργασία) σε μία τάξη με 5-6 ώρες εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας.
Μιλάμε για εξεταζόμενο μάθημα όπου ο μαθητής θα "γράψει" στην κόλλα του κώδικα με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο νοητικών διεργασιών και αναπαραγωγής μιας συγκεκριμένης (αυστηρής???) κωδικοποίησης.
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να παρέμβουμε (οι καθηγητές Πληροφορικής) ώστε να απελευθερώσουμε τις διδακτέες έννοιες και να μην εγκλωβιστούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες που δεν χρειάζεται να διερευνήσει ένας μαθητής Λυκείου.
Ακόμη και το γεγονός διδασκαλίας των αρχών και της οργάνωσης μίας "επαγγελματικής" γλώσσας προγραμματισμού αποτελεί από μόνο του δύσκολο εγχείρημα που ενδέχεται να οδηγησει αρκετούς μαθητές στην απόρριψη του μαθήματος ως δυσνόητου.

Κυρίαρχος στόχος μας πρέπει να είναι το να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν τον συγκεκριμένο τομέα της Πληροφορικής και να αντιληφθούν την αναμφισβήτητη χρησιμότητά του.

Η λογική σου εδράζεται σε λάθος στόχο. Ο στόχος που αναφέρεις αφορά το δημοτικό, το γυμνάσιο, την α και β λυκείου.
Αλλά όχι, στην τρίτη λυκείου δεν είναι ο στόχος να αγαπήσουν οι μαθητές την πληροφορική.

Ο στόχος της γ λυκείου είναι να επιλεγούν οι μαθητές που (θα καταφέρουν στο μέλλον να) είναι οι καλύτεροι στην πληροφορική και βεβαίως (και δυστυχώς και παραλόγως κατά την γνώμη μου) στόχος επίσης είναι να κοπούν όσοι δεν θα μπορέσουν να είναι αρκετά καλοί. Και αυτός ο στόχος απαιτεί μεγάλη ύλη, δύσκολα θέματα και δύσκολες έννοιες και φυσικά (εδώ θα συμφωνήσουμε) όχι εγκλωβισμό σε τεχνολογικές έννοιες, δεξιότητες και λεπτομέρειες της εποχής μας που δεν θα υπάρχουν στο μέλλον.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).