Νέο πρόγραμμα σπουδών Γ τάξης ΓΕ.Λ.

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 26 Ιαν 2015, 09:04:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορική, Γ Λυκείου

ΦΕΚ B 189 - 23.01.2015

sstergou


merlin

Εχμ...
Υποτίθεται ότι όλα αυτά είναι εντός ύλης;
Ζήτω τα φροντιστήρια...
Τελικά έγινε αυτό που φοβόμουν, τριπλασιασμός, οπότε μια τρύπα στο νερό.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Νίκος Αδαμόπουλος

Να δούμε αν είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε ένα τέτοιο μάθημα!

merlin

Μόνο με υποχρεωτικά 2ωρα στην Α και Β υπάρχει κάποια ελπίδα...
Μάλλον με αυτό το σκεπτικό το έφτιαξαν, όπως ισχυει και με τα άλλα μαθήματα της κατεύθυνσης.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Καρκαμάνης Γεώργιος

Έτσι όπως διαβάζει κανείς την ύλη, μπορεί εύκολα να πει πως ισοδυναμεί με δύο ή ίσως και περισσότερα,  διαφορετικά μαθήματα ενός τμήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πχ προγραμματισμός Ι και ΙΙ ή ακόμα και το μάθημα Δομές Δεδομένων.

Βλέποντας μόνο την ύλη και τίποτα άλλο, θεωρώ πως τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα, τόσο για εμάς όσο για τους μαθητές. Τεράστια ύλη με δύσκολες έννοιες που δεν αρμόζουν σε έναν μαθητή της Γ Λυκείου.


Τα συμπεράσματα είναι ακόμα βιαστικά, περιμένουμε να δούμε πως θα εξελεγχθεί.



petrosp13

Θεωρώ αδιανόητο να είναι εντός ύλης όλο αυτό το πρόγραμμα σπουδών. Το σχολικό βιβλίο θα πρέπει να αποτελείται από 500 τουλάχιστον σελίδες ή να αποτελεί περίληψη όλων αυτών των αντικειμένων. Κι έτσι θα συνεχιστεί η  ίδια κατάσταση με την αεππ, όπου το σχολικό βιβλίο καλύπτει το 10% των θεμάτων των εξετάσεων σε ύλη και επίπεδο δυσκολίας με πολλαπλάσια μάλιστα ύλη. Γιατί δεν νομίζω ότι κάποιος θεωρεί ότι και σε αυτό το μάθημα δεν θα "ξεχειλωσουν" τα θέματα όσο περνάνε τα χρόνια ανεξάρτητα από το βιβλίο.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

thana$i$

Πολύ πιο δύσκολο από την ΑΕΠΠ. Η ύλη φαίνεται πολύ μεγαλή.
Επίσης, και συγχωρέστε μου τον διαχωρισμό, είναι επιεικώς πολύ  δύσκολο για κάποιον καθηγητή που δεν έχει υπόβαθρο στην Επιστήμη Υπολογιστών να ανταποκριθεί σε αυτό το μάθημα.
Ας δούμε τι περικοπές θα υπάρξουν ως προς την εξεταστέα ύλη.

Λαμπράκης Μανώλης

καλημέρα σε όλους

πάρα πολύμεγάλη η νέα ύλη, υποθέτω πως δεν θα είναι όλη στις Πανελλήνιες έτσι ?? και κάτι άλλο, το βιβλίο του μαθήματος ποιο θα είναι, έχουμε κάποια ιδέα ?? μήπως γράφετε τώρα ?? θα είναι μεγάλη αλλαγή και για εμάς τους ίδιους, όχι μόνο για οτυς μαθητές, έχουμε και εμείς πάρα πολύ δουλειά....αν κάποιος πχ αρχίσει φροντιστήριο από το καλοκαίρι, θα έχουμε κάτι ενδεικτικό στα χέρια μας για να αρχίσουμε ??

αν ξέρει κάποιος κάτι παραπάνω παρακαλώ ας το μοιραστεί

fupat2

#9
Πολύ ωραία η ύλη, και μακάρι να γίνει και μεγαλύτερη.

Καιρός να δουμε να μπαίνουν στην σχολή ημμυ με βάση 5 στα 20. Επιτέλους ποιός φοβάται την μεγάλη ύλη και τα δύσκολα θέματα; (εκτός των παπαγάλων βέβαια). Επιτέλους ποιός φοβάται να φανούν τα πραγματικά ταλέντα;

Κανονικά θα έπρεπε όχι μόνο να μεγαλώσει η ύλη, αλλά και οι εξετάσεις να διεξάγονται σε τυχαίο άγνωστο χρόνο, έτσι ώστε οι παπαγάλοι (και οι φροντιστές των παπαγάλων) να δυσκολευτούν ακόμα περισσότερο. Για να μην πω να δίνουν και με ανοιχτά βιβλία εξετάσεις πληροφορικής. Ακόμα καλύτερα.

Δεν είναι καλό πράγμα οι εξετάσεις. Αλλά εφόσον δεχόμαστε ότι δεν μπορούν όλοι να σπουδάσουν, και αναγκαζόμαστε να εξετάζουμε και να κόβουμε, ε τότε ας το κάνουμε με το σωστό τρόπο, ώστε να ξεχωρίσουμε τους πραγματικά άξιους μαθητές.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

ntzios kostas

Πιστεύω ότι δεν θα είναι όλη αυτή η ύλη. Ίσως μερικά κεφάλαια να είναι τελείως περιληπτικά.  Επίσης σημαντικό κριτήριο της δυσκολίας θα είναι το βιβλίο που θα φτιαχτεί. Αν σε κάθε σελίδα του έχει στα πλάγια τόσο πολύ πληροφορία, όπως αυτό της Β', τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολά.

Σε σχέση όμως με άλλα μαθήματα που είδα, όπως χημεία και φυσική,  η ύλη δεν είναι τόσο τραγική.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

VAIOS

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 26 Ιαν 2015, 10:36:46 ΜΜ
Να δούμε αν είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε ένα τέτοιο μάθημα!
Μήπως είναι καιρός οι καθηγητές με σεμινάρια να γυρίσουν στην ειδικότητα του βασικού τους πτυχίου;

alice

Καλησπέρα σε όλους.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βγει όλο αυτό το πράγμα ως ύλη.
Είναι 4 μαθήματα σε ένα.
Δεν ξέρω το βαθμό εμβάθυνσης στην ύλη που θα έχει το εγχειρίδιο ή αν θα γίνει πασάλειμμα (λίγο απ' όλα και κατ' ουσία και σε βάθος τίποτα..)
Δυαδικό κάνουν λίγο στη Β Γσίου αλλά από εκεί μέχρι να κάνουν δεκαεξαδικό και μετά και λίγο δομές και μετά και υπολογισιμότητα και δε ξέρω εγώ τι άλλο, πάει μακριά το πράγμα...

Γεγονός είναι ότι πρέπει να σκεφτούμε με γνώμονα τι μπορούν να μάθουν τα παιδιά κι όχι τι μας αρέσει να κάνουμε.
Προφανώς αυτή η ύλη ακουμπά στις σπουδές του πτυχίου της Πληροφορικής και προφανώς πολλοί από μας θα βρούμε επιτέλους να κάνουμε και κάτι περισσότερο ενδιαφέρον από τις εφαρμογές γραφείου, αλλά το θέμα, συνάδελφοι δεν είμαστε εμείς...

seibei

Υπενθυμίζω οτι η ύλη πρέπει να αφορά σε 4ωρο το πολύ μάθημα, γιατί οι υπόλοιπες 2 ώρες
είναι ώρες υποστήριξης. Αυτό δεν ήταν το πνεύμα του νέου νόμου;  :laugh:

pgrontas

Πολύ ενδιαφέρον το πρόγραμμα σπουδών.

Προσωπικά θα ήθελα αντί για τα κεφάλαια περι IDE και APIs και πληροφοριακών συστημάτων να υπάρχει ένα κομμάτι δικτύων και λειτουργικών συστημάτων σε συνέχεια ίσως της Β Λυκείου, ώστε να μπορούν να μπαίνουν και κριτικά θέματα θεωρίας αλλά και διαφορετικά είδη ασκήσεων.

Επίσης θα είναι πρόκληση να αξιοποιηθεί πραγματικά το εργαστήριο.


Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson