Νέο πρόγραμμα σπουδών Γ τάξης ΓΕ.Λ.

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 26 Ιαν 2015, 09:04:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Vangelis

Το πρόγραμμα γράφτηκε ως ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών και όχι ως επέκταση του ΑΕΠΠ.  Προσπάθησε να δώσει στο μαθητή μια ολοκληρωμένη άποψη της Πληροφορικής και του προγραμματισμού στο τέλος της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του.  Οι μαθητές δεν φτάνουν αρχάριοι στη Γ.  Τα περισσότερα παιδιά διδάσκονται από το Δημοτικό και όλα από το Γυμνάσιο έννοιες πληροφορικής  και προγραμματισμού.  Φυσικά και θέλουμε 2- ώρες στη Β΄ Λυκείου (και όχι μόνο εκεί) αλλά αν τα παιδιά φτάνουν αρχάριοι στη Γ τότε κάποιοι δεν έκαναν σωστά τη  δουλεία τους. Διαβάστε αντίστοιχα προγράμματα σπουδών προηγμένων χωρών και μετά συζητάμε αν η ύλη είναι υπερβολική.

Το βιβλίο έχει μεγάλη σημασία και ελπίζω οι συγγραφείς να καταλάβουν το πνεύμα του προγράμματος και να μην γράψουν 500 σελίδες (που ανέφερε κάποιος).  Ελπίζω να μη γίνει το λάθος που έγινε με το βιβλίο της Β' τάξης.

Για την ερώτηση "Γιατί Pyhton" παραπέμπω στο προηγούμενο post του evry (διαβάστε τις παραπομπές).   Θεωρώ ότι μιλάμε για το μέλλον των παιδιών  μετά από 10 χρόνια και  δεν θα μπορούσαμε ένα διδάσκουμε pascal   η οποία και σήμερα είναι ουσιαστικά νεκρή. 

alice

Το παιδαγωγικό μέρος και το βαθμό εμβάθυνσης είχα στο μυαλό μου...
Προφανώς, για να γινότανε καλύτερη εισαγωγή στη γλώσσα θα μπορούσε κανείς, αν μιλάμε για Java, να δώσει ένα στίγμα με τον Greenfoot στη Β (Ναι, θα πρέπει να τεθούν βάσεις για τη Γ, αυτό είναι το λογικό....),  και τα παιδιά να περάσουν σε καθαρή Java στην Γ όπου εκεί δε θα δηλώνουν τις μεταβλητές καρφωτές όπου το θυμούνται σαν τη basic, αλλά variables με data type και θα αντιλαμβάνονται άμεσα που τελειώνει η επανάληψη..

Προφανώς δεν έχω διδάξει Python και ίσως να είναι όπως τα λέτε και να έχετε εσείς δίκιο.
Εξήγησα πάντως το σκεπτικό μου..
Αν ο μαθητής ξέρει να δηλώσει μεταβλητές, να ορίσει μια κλάση, να καταλάβει την κληρονομικότητα, τότε παίρνει μια γνώση που θα του είναι χρήσιμη και σε άλλες ΟΟ γλώσσες προγραμματισμού. Μαθαίνει έναν τρόπο σκέψης.

Γι αυτό που γράφτηκε ότι κάποιοι συνάδελφοι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους, αν οι μαθητές δεν "ανταποκρίνονται", θα ήθελα να το ξανασκεφτούμε λίγο, συνάδελφοι. Αναφορικά με τη δουλειά στο Λύκειο γίνεται, συνήθως, από τον ίδιο καθηγητή που θα διδάξει στη Γ και αυτή περιορίζεται με τα σημερινά δεδομένα σε ένα μάθημα επιλογής της Α -επομένως καθόλου σίγουρο ότι θα το διδαχθούν όλοι- και σε αυτό της Β. Στο Γυμνάσιο, τώρα, οι συνάδελφοι στο μονόωρο που έχουν μέχρι σήμερα, τραβάνε τα μαλλιά τους γιατί τα τμήματα είναι ανομοιογενή ανάλογα με το αν οι μαθητές τους ήρθαν από δημοτικό ΕΑΕΠ ή όχι. Στην πρώτη περίπτωση τα παιδιά έχουν ήδη κάνει και προγραμματισμό πχ Scratch, στη δεύτερη, δεν έχουν κάνει τίποτα. Ακόμα και αν το μάθημα αναβαθμιστεί σε δίωρο που όλοι το θέλουμε, αν αυτό συνδεθεί με πιστοποίηση η ύλη της πιστοποίησης θα έχει βαρύτητα.
Καλό θα είναι να μην είμαστε κατηγορηματικοί πως κάποιοι δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους χωρίς να έχουμε την πλήρη εικόνα του πως θα διαμορφωθεί η κατάσταση.. Είμαστε συνάδελφοι και πιστεύω ότι καταθέτουμε όλοι τον προβληματισμό μας καλοπροαίρετα.



evry

Καταλαβαίνω τι λες, αλλά σκέψου το εξής: Το ότι κάποιος έχει καταλάβει τι είναι μεταβλητή δεν προκύπτει από την εξοικείωση στη δήλωση αλλά από την χρήση της. Δηλαδή να
1) μπορεί να διακρίνει το ρόλο που επιτελεί ένα πρόγραμμα με μεταβλητές
2) μπορεί να χρησιμοποιεί τις μεταβλητές για την επίλυση προβλημάτων
Στην python αν δεις δεν χρειάζεται να δηλώνεις μεταβλητές αφού η γλώσσα είναι dynamic typed. Μοιάζει πάρα πολύ με την ψευδογλώσσα, ή για να είμαι ακριβής με μια καλύτερη έκδοση της ψευδογλώσσας. Δες τα παραδείγματα που είναι από τις σημειώσεις του σχολείου στο επισυναπτόμενο pdf.
Μπορείς να κάνεις από logo μέχρι την quicksort. Δες πόσο απλός και δηλωτικός είναι ο κώδικας της quicksort και προσπάθησε να κάνεις κάτι αντίστοιχο στη C ή στη Java.

Η προσέγγιση με το greenfoot που λες έχει ενδιαφέρον. Αυτή τη στιγμή στα Αμερικάνικα πανεπιστήμια η Java είναι 2η ως εισαγωγική γλώσσα προγραμματισμού μετά την python. (τουλάχιστον στα 40 πρώτα)
Δεν είναι κακή ιδέα, αλλά υπάρχουν και άλλα πολλά πλεονεκτήματα της python όπως για παράδειγμα ότι έχεις διερμηνευτή και μπορείς να βάλεις τα παιδιά να παίξουν με εντολές αποσπασματικά πριν φτιάξουν ένα πρόγραμμα (που και αυτό δηλαδή απλό είναι)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alice

Ευχαριστώ για τα παραδείγματα Εvry.  Το πρόβλημά μου δεν είναι ακριβώς η δήλωση, αλλά όπως λες η χρήση της μεταβλητής.
Όταν δηλώνουν δυναμικά μεταβλητές όπου τις χρειαστούν, είναι πολύ πιθανό να γίνουν λάθη. Σε ένα μεγάλο πρόγραμμα εύκολα  μπορεί να δηλώσουν το ίδιο όνομα παραπάνω από μία φορές με λάθος αποτέλεσμα αν είναι η ήδη καταχωρημένη τιμή της μεταβλητής. Επιπλέον υπάρχει και το ενδεχόμενο της ασυμφωνίας στον τύπο μεταβλητής. Τέλος πάντων, δεν έχει σημασία. Τα πράγματα δοκιμάζονται στην πράξη. Μακάρι αφού φαίνεται να αποφασίστηκε, να είναι πράγματι η Python πιο αποτελεσματική στο να αποκτήσουν οι μαθητές ισχυρές βάσεις στον προγραμματισμό. Έτσι και αλλιώς εκεί είναι η ουσία στο να αποκτήσουν τις σωστές βάσεις τα παιδιά.

thana$i$

Πάρα πολύ ωραίο πακέτο, με βιβλίο, διαφάνειες, φύλλα εργασίας και εργαστηριακές ασκήσεις, με άδεια Creative Commons
http://www.problemspace.org/


petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

meteo_xampos

#52
Ας ξεκινήσω τη συζήτηση... Που είναι η νέα ύλη; Αυτό το βιβλίο θα είναι για του χρόνου; Θα έχει και άλλη ύλη σύμφωνα με τη φετινή;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: meteo_xampos στις 21 Σεπ 2015, 11:30:05 ΜΜ
Ας ξεκινήσω τη συζήτηση... Που είναι η νέα ύλη;

Καταρχάς μάθετε το νέο τρόπο σειριακής αναζήτησης

i ← 1
ΟΣΟ Α(i) <> key ΚΑΙ i <= 100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
i← i + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ Α(i) = key ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ 'Βρέθηκε στη θέση:', i
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'Δεν βρέθηκε'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Έτσι θα το κάνουμε απο δω και πέρα, σελ. 39

petrosp13

ΠαράθεσηΗ ΟΣΟ... χρησιμοποιείται στις περιπτώσεις που έχουμε τιμή φρουρό, δηλαδή
να σταματά η επανάληψη όταν πληκτρολογήσουμε 0 ή αρνητικό αριθμό ή #
κλπ. ενώ σε όλες τις άλλες περιπτώσεις χρησιμοποιείται η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

2 λόγια χωρίς να θέλω να γίνω αφοριστικός (αλλά δεν γίνεται να μην γίνω)

Αν αυτό που περιμέναμε τόσο καιρό είναι ένα πακέτο σημειώσεων που μπορεί να βρει κάποιος οπουδήποτε στο διαδίκτυο, με τα βασικά του μαθήματος μας, τότε η απογοήτευση είναι απλά τεράστια
Πού είναι οι αλγόριθμοι ταξινόμησης; Υπάρχει μια παραλλαγή της φυσαλίδας που έτσι κι αλλιώς διδάσκαμε
Πού είναι οι ασκήσεις σε στοίβα-ουρά;
Πού είναι η πολυπλοκότητα;
Το πρόσθετο υλικό θα είναι αυτό;
Αποτελούν εξεταστέα ύλη;
Οι ασκήσεις του πακέτου είναι όλες θέματα εξετάσεων, θέματα από την τράπεζα και θέματα διαγωνισμών Πληροφορικής

ΑΥΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

bugman

Φοβερή ύλη.
Και η Python είναι πολύ χρήσιμη γλώσσα, και παίζει παντού! Το ζήτημα είναι οι καθηγητές να είναι ενημερωμένοι! Γιατί θα είναι κομμάτι δύσκολο να πάνε σε μια τέτοια γλώσσα (φαίνεται απλή αλλά είναι τεράστια..)

Μια ματιά εδώ θα ήταν πολύ καλή! http://www.diveintopython3.net/generators.html

xara_pap

Τωρα τι κανουμε? Τι αλγοριθμους ταξινομησης θα κανετε εσεις? Με στοιβα και ουρα θα παμε με βαση το τετραδιο μαθητη? Αν βασιστουμε σε αυτο η υλη ειναι ουσιαστικα ιδια με περσι εκτος απο την δυαδικη. Ολα τα αλλα τα καναμε και ολα τα προηγουμενα χρονια.

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 21 Σεπ 2015, 11:45:29 ΜΜ
Καταρχάς μάθετε το νέο τρόπο σειριακής αναζήτησης

i ← 1
ΟΣΟ Α(i) <> key ΚΑΙ i <= 100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
i← i + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ Α(i) = key ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ 'Βρέθηκε στη θέση:', i
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'Δεν βρέθηκε'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Έτσι θα το κάνουμε απο δω και πέρα, σελ. 39

καλημέρα σε όλους .... νομίζω έχει γίνει ξανά η συζήτηση ... αν το στοιχείο δεν υπάρχει, δεν βγαίνουμε έξω από τα όρια του πίνακα ?? θα ελέγχει το στοιχείο Α[101] ... επίσης το βιβλίο αυτό είναι για του χρόνου ?? θα μας πει άραγε κάποιος σύμβουλος το τι θα κάνουμε ??

ευχαριστώ

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 22 Σεπ 2015, 10:26:52 ΠΜ
καλημέρα σε όλους .... νομίζω έχει γίνει ξανά η συζήτηση ... αν το στοιχείο δεν υπάρχει, δεν βγαίνουμε έξω από τα όρια του πίνακα ?? θα ελέγχει το στοιχείο Α[101] ... επίσης το βιβλίο αυτό είναι για του χρόνου ?? θα μας πει άραγε κάποιος σύμβουλος το τι θα κάνουμε ??

ευχαριστώ

Προφανώς είναι λάθος Φίλε..Ειρωνικά το έγραψα