Νέο πρόγραμμα σπουδών Γ τάξης ΓΕ.Λ.

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 26 Ιαν 2015, 09:04:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Παπαμιχαήλ Δημήτρης

Καλημέρα,
έχει όμως κανένας ιδέα αν έχει ξεκινήσει η συγγραφή βιβλίου ?
αν δεν έχει ξεκινήσει πως θα το δουλέψουμε τη νέα χρονιά ?

fupat2

#31
Παράθεση από: papatsis στις 29 Ιαν 2015, 11:46:20 ΠΜ
Καλημέρα,
έχει όμως κανένας ιδέα αν έχει ξεκινήσει η συγγραφή βιβλίου ?
αν δεν έχει ξεκινήσει πως θα το δουλέψουμε τη νέα χρονιά ?

Το πιο πιθανό είναι το βιβλίο να είναι έτοιμο, και με βάση αυτό το βιβλίο να βγάλανε την ύλη. Πρέπει να βρεθεί ποιός είναι αυτός που πρότεινε την ύλη, και να του αποσπάσουμε τα draft του βιβλίου του, από τα συρτάρια του που το έχει χωμένο και το δουλεύει. >:D Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να είμαστε προετοιμασμένοι, γιατί αν είναι να περιμένουμε το βιβλίο να κυκλοφορήσει επίσημα, σωθήκαμε!

Εφόσον υπάρχει τέτοια πίεση χρόνου από μεριάς των μαθητών και των δασκάλων, κανονικά θα έπρεπε να επιβάλλει το υπουργείο σε όσους σκοπεύουν να βγάλουν βιβλίο για του χρόνου, να δουλεύουν τα draft τους δημόσια και όχι μυστικά. Ο σεβασμός των πνευματικών δικαιωμάτων του συγγραφέα πρέπει να περάσει σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας. Από την άλλη βέβαια τα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων που θα αναγκαστούν να δημοσιεύσουν το draft τους λόγω πίεσης χρόνου,  θα πρέπει να γίνονται σεβαστά, και η δουλειά τους θα πρέπει να συγκρίνεται με οποιονδήποτε ανταγωνιστή τους για περίπτωση λογοκλοπής, και μέχρι να βγει το επίσημο βιβλίο.

Από εκεί και πέρα βέβαια, το αν είναι σωστό ή όχι να έχουμε τυπωμένο βιβλίο προερχόμενο από έναν μόνο συγγραφέα ή εκδοτικό οίκο, αυτό είναι ένα άλλο θέμα προς συζήτηση.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

sstergou

Άσχετο, τι γίνεται με τις εκδόσεις; Φαντάζομαι προτιμούμε την 3?

evry

#33
Κατά τη γνώμη μου η 3 έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα από εκπαιδευτικής πλευράς
αρκετές συναρτήσεις που επιστρέφουν λίστες στην python 2 όπως οι range, map, reduce, filter κλπ επιστρέφουν αντικείμενα τύπου iterator, κάτι πολύ καλό από πλευράς απόδοσης αλλά πολύ κακό από εκπαιδευτικής πλευράς, διότι δεν είναι και τόσο εύκολο να τα εξηγήσεις στους μαθητές. Επίσης πρέπει να χρησιμοποιήσεις την list για να κάνεις το αντικείμενο λίστα
Από εκεί και πέρα λογικά η 3 θα είναι η επικρατέστερη για το μέλλον και σου επιτρέπει να γράφεις και σε ελληνικά, κάτι το οποίο τελικά δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό
Νομίζω όμως ότι τελικά δεν έχει μεγάλη διαφορά αφού αρκετές αλλαγές της 3 γίνονται backport στην 2, και σε ένα εισαγωγικό μάθημα προγραμματισμού δεν νομίζω να παίξει μεγάλο ρόλο.
Πάντως το μάθημα του edx/mit που λέγαμε έχει την Python 2.

Παράθεση από: sstergou στις 29 Ιαν 2015, 03:46:01 ΜΜ
Άσχετο, τι γίνεται με τις εκδόσεις; Φαντάζομαι προτιμούμε την 3?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

fan

Διαβάζοντας την ύλη έχω την αίσθηση ότι το μάθημα αλλάζει μορφή όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο, αλλά ως προς τι θα ζητάει από τους μαθητές η τελική τους εξέταση, έχοντας υπόψη ότι θα βαθμολογηθούν στο χαρτί. Νομίζω ότι γίνεται περισσότερο μάθημα ορολογιών και όχι αλγοριθμικής σκέψης, μου θυμίζει λίγο την ΑΟΔΕ δηλαδή ορολογίες δυσνόητες-παπαγαλίες και ενδεικτικές ασκήσεις.

itt

Παράθεση από: fan στις 30 Ιαν 2015, 05:30:35 ΜΜ
Διαβάζοντας την ύλη έχω την αίσθηση ότι το μάθημα αλλάζει μορφή όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο, αλλά ως προς τι θα ζητάει από τους μαθητές η τελική τους εξέταση, έχοντας υπόψη ότι θα βαθμολογηθούν στο χαρτί. Νομίζω ότι γίνεται περισσότερο μάθημα ορολογιών και όχι αλγοριθμικής σκέψης, μου θυμίζει λίγο την ΑΟΔΕ δηλαδή ορολογίες δυσνόητες-παπαγαλίες και ενδεικτικές ασκήσεις.

Πώς προκύπτει αυτό; Το πρόγραμμα που αναφέρεται στο ΦΕΚ δεν έχει τόσο τεράστιες διαφορές με το ήδη υπάρχον συν ότι δεν έχει καθοριστεί πουθένα τι θα αποτελεί κομμάτι της εξεταστέας ύλης. Αν μη τι άλλο το γεγονός ότι θα υπάρχει η python στη μέση, αναβαθμίζει σε αρκετά μεγάλο βαθμό το μάθημα.

fan

Την προσωπικη μου γνωμη εκφραζω μετα απο 12 χρονια που διδασκω το μαθημα σε δημοσιο Λύκειο γιαυτο ειπα εχω την αισθηση...Μακαρι να κανω λάθος και ελπίζω να κάνω λάθος.

fupat2

Παράθεση από: fan στις 31 Ιαν 2015, 12:10:26 ΜΜ
Την προσωπικη μου γνωμη εκφραζω μετα απο 12 χρονια που διδασκω το μαθημα σε δημοσιο Λύκειο γιαυτο ειπα εχω την αισθηση...Μακαρι να κανω λάθος και ελπίζω να κάνω λάθος.

Αν κάποιοι "εγκέφαλοι" πάρουν το όμορφο μάθημά μας, και το μετατρέψουν σε μάθημα παπαγαλίας, η απάντηση-λύση είναι μία.
Να αρνηθούμε να το διδάξουμε. Να μην πάει κανείς στην γ λύκειου, εν ανάγκη να πάρουμε όλοι απόσπαση στο δημοτικό και να μας ψάχνουν με το κυάλι.

Πρέπει να θέσουμε κόκκινη γραμμή στην παπαγαλία συνάδελφοι! Ας σκεφτούμε και ας συζητήσουμε την εναλλακτική, να είμαστε το πρώτο μάθημα πανελληνίων με ανοικτά βιβλία.... Πως το βλέπετε αυτό;
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

seibei

Χαίρομαι που μπήκε η python. Πρόκειται όντως για ουσιαστική αναβάθμιση.
Νομίζω πως το μάθημα έχει όλες τις προδιαγραφές να γίνει πολύ ωραίο, χωρίς ίχνος παπαγαλίας, και να τραβήξει τους καλύτερους μαθητές.

Θα ήθελα σε κάθε μάθημα πανελληνίων να υπάρχει ένα επίσημο βοήθημα, που να προσδιορίζει
το πνεύμα των εξετάσεων και να αποτελεί πραγματικό βοήθημα για καθηγητές και μαθητές (της Γ' αλλά και απόφοιτους).






evry

Όσον αφορά τα περί παπαγαλίας,μαθήματος ΑΟΔΕ κλπ νομίζω ότι οι οδηγίες από τους συγγραφείς του ΑΠΣ είναι ξεκάθαρες και στο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος:

Η διδακτική του μαθήματος γίνεται με βάση τον κοινωνικό εποικοδομισμό και τις σύγχρονες θεωρήσεις για την «επεξεργασία των πληροφοριών». Το μάθημα προτείνεται και πρέπει να γίνεται στο εργαστήριο πληροφορικής ακολουθώντας μεθόδους αναζήτησης και ανακάλυψης και οικοδόμησης της γνώσης. Ως κοινωνική οργάνωση της τάξης ακολουθείται και η  ομαδοσυνεργατική προσέγγιση ιδιαίτερα σε θέματα αναζήτησης και ανάπτυξης εφαρμογών. Ο καθηγητής λειτουργεί ως διευκολυντής για την οικοδόμηση της γνώσης από τον μαθητή κινούμενος με τεχνικές του «πλαισίου στήριξης» (scaffolding).
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

fan

Ναι συμφωνω με αυτα που αναγραφονται με τοσο απλοτητα στις οδηγιες, θυμηθείτε όμως πως ξεκίνησε το μάθημα της ΑΕΠΠ την πρώτη χρονιά και τι οδηγίες υπήρχαν τότε και τι εφαρμόστηκε τελικά. Μην ξεχνάμε οτι μιλάμε για πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα και όχι απλά μάθημα γενικής παιδείας. Αν η εξέταση ξεφεύγει από τα πλαίσια του χαρτιού τότε αυτά που αναγράφονται θα υλοποιηθούν.

fupat2

Παράθεση από: fan στις 01 Φεβ 2015, 10:33:47 ΠΜ
Ναι συμφωνω με αυτα που αναγραφονται με τοσο απλοτητα στις οδηγιες, θυμηθείτε όμως πως ξεκίνησε το μάθημα της ΑΕΠΠ την πρώτη χρονιά και τι οδηγίες υπήρχαν τότε και τι εφαρμόστηκε τελικά. Μην ξεχνάμε οτι μιλάμε για πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα και όχι απλά μάθημα γενικής παιδείας. Αν η εξέταση ξεφεύγει από τα πλαίσια του χαρτιού τότε αυτά που αναγράφονται θα υλοποιηθούν.

Πρέπει να επιδιώξουμε να ξεφύγουμε από το χαρτί.

Να μην ξεχνάμε και την ολυμπιάδα της πληροφορικής, που είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πως πρέπει να είναι οι πανελλήνιες εξετάσεις πληροφορικής στο μέλλον.

Να μοιράζονται τα θέματα σε ψηφιακή μορφή, να μοιράζονται tablets στους μαθητές ή οι μαθητές να εξετάζονται σε ένα καλά ελεγχόμενο εργαστήριο, να δίνουμε ένα δημόσιο και ένα ιδιωτικό κλειδί σε κάθε μαθητή για να υπογράφει τα θέματα που έγγραψε, και όλη η διαδικασία εξετάσεων να γίνεται ηλεκτρονικά και όχι σε χαρτί.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

alice

Καλησπέρα σας και καλό μήνα..

Στην κατεύθυνση μπήκε το μάθημα της Πληροφορικής για τις σχολές Πληροφορικής μετά από τόση προσπάθεια και τόση φασαρία. Αναμένουμε σύντομα να δηλώσουν και τα άλλα τμήματα αν επιθυμούν να εξεταστούν οι υποψήφιοι φοιτητές τους στην Πληροφορική ή τη Χημεία και εμείς οι ίδιοι ισχυριζόμασταν, και δικαίως, το πόσο σημαντικό είναι οι μαθητές και μελλοντικοί ακαδημαϊκοί πολίτες να έχουν αναπτύξει την αλγοριθμική σκέψη και γνώση των απαραίτητων προγραμματιστικών δεξιοτήτων. Ο στόχος συνάδελφοι ποιός είναι; Να προετοιμάζουμε για την Ολυμπιάδα Πληροφορικής τους λίγους ή να παρέχουμε σταθερές και ουσιαστικές βάσεις στους μαθητές; Ο στόχος είναι να πάρουν όσο δυνατόν περισσότερα παιδιά την επιθυμητή γνώση που θα τους είναι χρήσιμη και σε άλλες σχολές ή να γίνει ένα μάθημα που ο σκοπός του θα είναι να εντοπίσει και να αναπτύξει μια ελίτ σε λάθος χρόνο, τη στιγμή δηλαδή που τα παιδιά θα είναι πιεσμένα και αγχωμένα και θα κρίνεται το μέλλον τους; Αν επιλέξουμε στο μάθημα να μπορούν να ανταποκριθούν λίγοι, θα το επιλέγουν και λίγοι.

Το ότι πάμε σε αναβάθμιση του μαθήματος είναι καλό. Για την Python έχω ένα προβληματισμό, θα είναι κάπως αστείο τα παιδιά να διδάσκονται Python στη Γ Λυκείου και να πηγαίνουν στο ΤΕΙ (πχ Ηλεκτρολόγοι) να κάνουν Basic/ αλλά γι αυτό υποθέτω δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι εμείς, ας προβληματιστούν τα τμήματα . Δεν ήταν ανάγκη να κάνουμε Pascal. Υπάρχει η Perl, η Java, η C.


itt

Παράθεση από: alice στις 01 Φεβ 2015, 05:46:16 ΜΜ

Το ότι πάμε σε αναβάθμιση του μαθήματος είναι καλό. Για την Python έχω ένα προβληματισμό, θα είναι κάπως αστείο τα παιδιά να διδάσκονται Python στη Γ Λυκείου και να πηγαίνουν στο ΤΕΙ (πχ Ηλεκτρολόγοι) να κάνουν Basic/ αλλά γι αυτό υποθέτω δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι εμείς, ας προβληματιστούν τα τμήματα . Δεν ήταν ανάγκη να κάνουμε Pascal. Υπάρχει η Perl, η Java, η C.

Η python είναι ένα εφόδιο που θα είναι χρήσιμο σε οποιονδήποτε , ανεξάρτητα από το τμήμα που θα ακολουθήσει. Σε αντίθεση προφανώς πχ με την Java που έγραψες.

evry

#44
Αυτό που λέει ο itt είναι πολύ σωστό αλλά υπάρχει και κάτι άλλο. Το παιδαγωγικό μέρος.
Αν θες προσπάθησε να κάνεις ένα πείραμα.
Δίδαξε μερικά μαθήματα σε Java και μερικά σε python στους μαθητές σου καλύπτοντας την ίδια ύλη  και μετά δες τα αποτελέσματα.
Η Python όσον αφορά το διδακτικό κομμάτι είναι η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με γλώσσες όπως Java, C, C++, Pascal. Η μόνη γλώσσα που μπορεί ίσως να την απειλήσει είναι η Ruby.

Αν πάλι δεν έχεις πειστεί σκέψου την πρώτη μέρα που θα έμπαινες στην τάξη το πρώτο πρόγραμμα σε C και σε Java που θα έγραφες και πως θα το εξηγούσες στους μαθητές. Θα μπορούσες?
Μετά σκέψου το πρώτο πρόγραμμα σε Python και θα καταλάβεις τι εννοώ

Αν έχεις χρόνο διάβασε και τα παρακάτω άρθρα, αξίζει τον κόπο

http://www.thehelloworldprogram.com/python/why-python-should-be-the-first-programming-language-you-learn/
http://readwrite.com/2014/07/08/what-makes-python-easy-to-learn
http://cacm.acm.org/blogs/blog-cacm/176450-python-is-now-the-most-popular-introductory-teaching-language-at-top-us-universities/fulltext
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr