Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Γ΄ Λυκείου => Εξετάσεις 2003-2004 => Μήνυμα ξεκίνησε από: P.Tsiotakis στις 19 Φεβ 2004, 12:45:40 ΠΜ

Τίτλος: Προβλέψεις για τα Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 19 Φεβ 2004, 12:45:40 ΠΜ
Τα θέματα θα κινηθούν στο ίδιο στυλ φέτος? Τι μαντεύει ο καθένας για φέτος?

Μέχρι τώρα για τα ημερήσια λύκεια ισχύουν τα εξής:

Θέμα 1. ερωτήσεις θεωρίας και πολλαπλής επιλογής
Θέμα 2. ζητείται ο πίνακας τιμών (ή ακόμη πιο απλά το τι θα εκτυπωθεί) για έναν συγκεκριμένο - δοθέντα - αλγόριθμο
Θέμα 3. Ανάπτυξη αλγορίθμου με χρήση δομής επιλογής/επανάληψης
Θέμα 4. Ανάπτυξη αλγορίθμου/προγράμματος με χρήση πίνακα. Συνήθως εύρεση ελαχίστου, μέσου όρου ή ίσως κάποια ταξινόμηση

Το αποτέλεσμα από την συνεχή υιοθέτηση του παραπάνω "μοντέλου" ήταν τα επιοικώς χαρακτηρισθέντα γελοία θέματα την περσινή χρονιά. Θέματα που πάντως δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει επαρκώς μεγάλη μερίδα των μαθητών.

Το μάθημα κινδυνεύει να γίνει επιλογής?Δεν ξέρω αν θέλησαν να αποφύγουν την μεγάλη αποτυχία, ενός έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερου μαθήματος μοναδικού στο εκπαιδευτικό σύστημα

Τί θα γίνει φέτος ? Ποιός έχει άποψη. Ανοίγω αυτήν την συζήτηση για το καλό των μαθητών. Όλοι μαζί (πόσοι είμαστε?) εμείς μπορούμε με σύνθεση να "μαντέψουμε" περισσότερα
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 24 Φεβ 2004, 06:49:38 ΜΜ
Έχει πολύ πλάκα να απαντάς στον εαυτό σου.

Πιστεύω λοιπόν, οτι το κεφάλαιο 10 θα μπορούσε να εξεταστεί σε όλα τα θέματα:

Στο θέμα 1: σωστό/λάθος (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_9.htm άσκηση 1)

Στο θέμα 2: τί θα εκτυπωθεί (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_9.htm ασκήσεις 2 και 3 καθώς και http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_theory/ch10/aepp_theory10c.htm )

Στο θέμα 3: "Να αναπτύξετε υποπρόγραμμα που να κάνει τα παρακάτω ..." αναφερόμενο σε μια συγκεκριμένη ενέργεια

Στο θέμα 4: Πρόγραμμα με υποπρογράμματα που επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες

(παραδείγματα http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_askall.htm  αλλά και σε αυτό το forum σε *.γλώσσα στην ενότητα υποπρογράμματα)

Αν θεωρήσουμε οτι αυξάνεται σταδιακά η συμμετοχή του κεφαλαίου (πέρσι απλή θεωρία) τότε μάλλον το 2 είναι πιο λογικά (με λιγότερο πιθανό το 3)

Απαραίτητη υποσημείωση: Δεν κάνω διαφήμιση για το δωρεάν site απλά κάνω οικονομία χώρου στο forum

Τι λέτε?

Με εκτίμηση,
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: pfan στις 25 Φεβ 2004, 06:02:51 ΜΜ
Παναγιώτη, (Ελπίζω να μπορώ να σου μιλώ στον ενικό; )
Δεν νομίζω ότι η επιτροπή θα αποφασίσει να βάλει πολλά και εξεζητημένα θέματα από το κεφ 10. Οι λόγοι είναι πάνω κάτω οι ίδιοι με τους περσινούς:
1.      Ένα σημαντικό κομμάτι της θεωρίας που χρειάζεται για τις ασκήσεις είναι εκτός ύλης 10.5.3 και 10.6
2.      Δεν είναι ξεκαθαρισμένο από επίσημα «χείλη» πως μεταβιβάζονται οι τιμές (με αναφορά ή με τιμή). Μπορεί οι συγγραφείς να το έχουν ξεκαθαρίσει ότι στις διαδικασίες μεταβιβάζουμε τις παραμέτρους με αναφορά και στη συνάρτηση μόνο με τιμή, αλλά αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Αμφιβάλλω αν πάνω από τους μισούς καθηγητές έχουν μάθει ή ακόμα καταλάβει αυτή την διαφορά.
3.      Δεν είναι ξεκάθαρο πουθενά μέσα στο βιβλίο πως καλούνται οι διαδικασίες και οι συναρτήσεις με την ψευδογλώσσα. (Μην μου πείτε με τα Δεδομένα // ... // και τα Αποτελέσματα // ... // γιατί πάλι θα σας πω ότι υπάρχει ασάφεια η οποία δεν είναι επίσημα ξεκαθαρισμένη).
4.      Είναι στο τέλος της ύλης και πολλά σχολεία δεν θα έχουν ολοκληρώσει σωστά την ύλη. (Καθηγητές κυρίως στην επαρχία που άργησαν να ξεκινήσουν, εκλογές, σχολεία που λόγο χιονιού έχουν καθυστερήσει και ότι άλλο προκύψει..)
5.      Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι η επιτροπή δεν ξέρω αν θέλει πραγματικά να δυσκολέψει το επίπεδο των θεμάτων. Πολλά θα κριθούν την επόμενη χρονιά, όποιος και να είναι στη κυβέρνηση, κάποια μαθήματα θα αποχωρίσουν και επειδή ο σύλλογος των καθηγητών πληροφορικής είναι ανύπαρκτος κυρίως σε σχέση με άλλες μεγάλες ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι, οικονομολόγοι, κ.ο.κ.) θα πρέπει να αναρωτηθούμε και για την ύπαρξή μας στα ενιαία λύκεια.

Από όλα αυτά μπορεί να βγει το συμπέρασμα ότι το κεφ 10 προσφέρεται για θεωρία αλλά αμφιβάλλω αν προσφέρεται για ασκήσεις. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αφήσουμε τους μαθητές μας χωρίς ασκήσεις στο κεφάλαιο αυτό και επίσης προσωπικά δεν θα πρότεινα σε κανένα μαθητή μου να μην διαβάσει τις ασκήσεις του κεφ 10. Το θεωρώ τρέλα να πεις σε μαθητές Γ λυκείου ΣΟΣ θέματα ή ανάλογα να αποκλείσεις και κάποια άλλα θέματα.
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 25 Φεβ 2004, 09:13:04 ΜΜ
Αγαπητή Φανή, υπάρχει κι άλλος τρόπος εκτός από τον ενικό;
Συμφωνώ μαζί σου οτι δεν θα δυσκολέψουν τα θέματα. Ελπίζω η θέση μου στο Ενιαίο Λύκειο να μην εφτελιστεί κι άλλο με περιορισμό σε μαθήματα επιλογής...Ελπίζω επίσης η φράση "κοινωνία της πληροφορίας" να λέει κάτι στους ηγέτες (!)

Βέβαια, πιστεύω οτι παρόλη την ασάφεια έχουμε επαρκή στοιχεία για την ανάπτυξη υποπρογραμμάτων

Σε κάθε περίπτωση:

Θέμα 3 που να ζητά υποπρόγραμμα (μόνο υποπρόγραμμα) αντί για αλγόριθμο, δεν το θεωρώ καθόλου ακραίο. Μπορεί με επιπλέον ερωτήσεις να εξετάζει και θέματα θεωρίας/κρίσεως

Θέμα 2 που να ζητά πίνακα τιμών/τι θα εκτυπωθεί (στο στυλ που περιγράφουν οι 2-3 ασκήσεις του τετραδίου μαθητή) επίσης κινείται μέσα στα λογικά πλαίσια κατά τη γνώμη μου

Δεν θεωρώ δικαιολογία οτι δεν προλάβαμε την ύλη, αν και κυκλοφορεί κάτι για μείωση (λες και υπάρχει κεφαλή στην παιδεία για να απαντήσει)

ΥΓ: Φανή απο χτες πραγματοποιήθηκαν 9 αναγνώσεις της τοποθέτησης μου. Το διάβασες 9 φορές ή υπάρχουν 7-8 άτομα που δεν έκαναν τον κόπο να γράψουν τη γνώμη τους? Θα ήθελα να τους ρωτήσω γιατί...

Με τη γνωστή εκτίμηση,
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: pfan στις 26 Φεβ 2004, 08:35:00 ΠΜ
Όχι Παναγιώτη δεν το διάβασα 9 φορές το διάβασα 2 φορές μια όταν το ανέγνωσα και η 2η όταν έγραψα απάντηση. Μπορεί οι υπόλοιπες αναγνώσεις να είναι των διαχειριστών και κάποιες αναγνώσεις θα είναι συναδέλφων που ακόμα δεν έχουν την ανάγκη να πουν την γνώμη τους. Βλέπεις "η κοινωνία της Πληροφορίας" μπορεί να είναι γνωστή στους κυβερνήτες μας, στους συναδέλφους μας όμως δεν έχει γίνει συνείδηση, ούτε και καθημερινή παρκτική. Δεν ξέρω ακριβώς τι φταίει όμως μπορώ να βρω πολλούς και βάσιμους λόγους που απέχουν από παρόμοιες διαδικασίες με αποτέλεσμα να δικαιολογούνται.

Ναι για το 2ο Θέμα θα μπορούσε να μπει ένας πίνακας τιμών με υποπρόγραμμα. Αλλά να ζητήσουν Πρόγραμμα με υποπρογράμματα που επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες το θεωρώ πολύ δύσκολο. Τώρα για το 3ο θέμα τι εννοείς ερωτήσεις κρίσεως?
Χαιρετισμούς
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 26 Φεβ 2004, 11:48:26 ΠΜ
Φανή, το ξέρω οτι το διάβασες 2 φορές !!   ;)

Μάλλον το διάβασαν και οι διαχειριστές, πιθανόν το διάβασαν και συνάδελφοι που δεν έχουν γνώμη, ίσως και να υπάρχουν βάσιμοι λόγοι που απέχουν.
Λές και εμείς οι υπόλοιποι έχουμε άφθονο χρόνο και πόρους για να γράφουμε σε δημόσια forum, δεν ξέρουμε να στείλουμε mails...

Θέμα 2: Να γράψετε υποπρόγραμμα που να δέχεται έναν αρθμό και να ελέγχει αν είναι στο διάστημα [10, 30]
i.  Τί τύπο υποπρογράμματος θα επιλέξετε και γιατί;
ii. Τί παραμέτρους;
iii. Πώς θα καλέσει το κυρίως πρόγραμμα το υποπρόγραμμα αυτό;
....


Άλλο παράδειγμα:

Θεωρήστε δεδομένη διαδικασία ΤΥΧΑΙΟΣ(Α) που επιτρέφει με την κλήση της έναν τυχαίο πραγματικό αριθμό στο διάστημα [0, 1). Να υλοποιήσετε υποπρόγραμμα που να .....


Α, σήμερα δεν έκανα διαφήμιση στο site μου.   Υπάρχουν άφθονα παραδείγμα με υποπρογράμματα στις ιστοσελίδες:

1. http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_1.htm
2. http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_2.htm
3. http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_3.htm

Με περισσή εκτίμηση,  
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: G-ORFANOS στις 26 Φεβ 2004, 12:24:11 ΜΜ
Συνάδελφοι καταρχήν συμφωνώ με όσα υποστηρίζετε. Θα ήθελα όμως να κάνω κάποιες παρατηρήσεις για ορισμένα λάθη σε κάποια υποπρογράμματα που υπάρχουν στην σελίδα http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_1.htm , όσα πρόλαβα να δώ και θα ήθελα την γνώμη σας.
1) Στην άσκηση 10.1.4 το όνομα της συνάρτησης λέγεται Εις_το_τετράγωνο. Το τετράγωνο του αριθμού Χ υπολογίζεται όμως στην μεταβλητή τετράγωνο και όχι στο Εις_το_τετράγωνο
2) στην ασκηση 10.1.6 υπάρχει μια μεταβλητή με όνομα εκτίμηση την οποία την έχει δηλώσει στις ακέραιες, ενώ στην ουσία παίρνει τιμή λογική (ΑΛΗΘΗΣ ή ΨΕΥΔΗΣ).

Αυτά πρόλαβα να δω μέχρι τώρα.
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 26 Φεβ 2004, 01:24:01 ΜΜ
Γιώργο,

σε ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις σου, έχεις δίκιο για τα λάθη που επισήμανες. Ο λόγος που έγιναν είναι αντιληπτός - αλλάζω και προσθέτω συνεχώς ασκήσεις... Θα τα διορθώσω μέχρι το βράδυ και παρακαλώ αν βρείς άλλα λαθάκια (υπάρχουν πολλά) να τα επισημάνεις

Πιστεύεις οτι μπορεί το θέμα 3 να κυμανθεί σε τέτοια επίπεδα ? Έχεις δικές σου ασκήσεις ?

Με εκτίμηση,
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: G-ORFANOS στις 27 Φεβ 2004, 08:30:32 ΠΜ
Ναι πιστεύω ότι σαν 3ο θέμα θα πέσει άσκηση με υποπρογράμματα αλλά σε πολύ απλή μορφή, πχ. να υπολογίζει το μέγιστο τριών αριθμών. Εχω και εγώ αρκετές ασκήσεις αλλά δεν μπορώ αυτή την στιγμή να τις ανεβάσω διότι εκτός των πολλών ωρών διδασκαλίας σε φροντιστήρια έχω αναλάβει και την κατασκευή ενός site φροντιστηρίου.

Καλή δύναμη
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: Laertis στις 29 Φεβ 2004, 05:17:22 ΜΜ
 Αφού το αναφέρεις και το επαναφέρεις διαρκώς φίλε Παναγιώτη ας μιλήσω κι εγώ μιας και όντως έχω καιρό να το κάνω στο στέκι μας (για πολλούς και διάφορους λόγους , τους οποίους, αν συνεχίσεις να παραπονιέσαι για το πόσοι είμαστε ή πόσοι ασχολούμαστε κλπ, θα αναγκαστώ να τους αναπτύξω πληρως  ;D ).
Θα συμφωνήσω για όσα ειπώθηκαν για το 10 κεφάλαιο και απο τη Φανή και απο σένα. Αν μπει άσκηση απο το 10 θα πρέπει να είναι αρκετά απλή. Τι λέτε όμως επίσης για
α) έλεγχο εγκυρότητας τιμών που έχει γίνει σούπα στα θέματα των Εσπερινών ;
β) Θέμα 3 επαναληπτική δομή με Όσο ή Μέχρις_ότου
γ) Αναζήτηση
Νομίζω πως υπάρχουν αρκετά θέματα που δεν έχουν μπει και δεν έχουν καν αγγιχτεί απο τα τεσσάρων χρόνων θέματα στα Ενιαία. Θα επανέλθω δριμύτερος 8)
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 01 Μαρ 2004, 12:30:18 ΜΜ
Γιώργο, αυτά τα θέματα που λες είχε σκοπό να αναδείξει αυτή η ενότητα, όχι μόνο θέματα κεφαλαίου 10
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: xaidi στις 08 Μαρ 2004, 12:08:41 ΜΜ
ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΟΜΩΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝ ΜΠΕΙ ΘΕΜΑ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΤΟ 10ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΘΕΩΡΗΣΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ.
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 11 Μαρ 2004, 07:22:04 ΜΜ
Σε συνέχεια αυτών που είπε ο Γιώργος, πολύ καλό θέμα θεωρίας και κρίσεως θα μπορούσαν να είναι οι δυο τροποποιήσεις του αλγορίθμου σειριακής αναζήτησης που το βιβλίο υπαινίσσεται στην αντίστοιχη παράγραφο αλλά δεν τους παρουσιάζει. Και μεταξύ μας δεν είναι και κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Τους παρουσιάζω στην ενότητα της θεωρίας του δικτυακού μου κόμβου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τα συγχαρητήρια

Ας μην ξεχνάμε οτι το περσινό 4ε θέμα των ημερησίων λυκείων ήταν αυτό ακριβώς

Η τροποποίηση-βελτίωση του αλγορίθμου της φυσσαλίδας θεωρώ οτι είναι πιο "τσιμπημένο" θέμα

Δεν θα ήταν επίσης, τραβηγμένο η υλοποίηση με υποπρόγραμμα κάποιου από αυτά (θέμα 3)

Με εκτίμηση,
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: Σπύρος Δουκάκης στις 13 Μαρ 2004, 03:04:10 ΜΜ
...
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 13 Μαρ 2004, 06:09:25 ΜΜ
Σπύρο, να συμφωνήσω,
Από την άλλη όμως με αυτή τη λογική δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει στην ύλη το κεφάλαιο 10

Σελίδα 112 τετράδιο μαθητή, ασκήσεις 9 και 10 με τη χρήση πίνακα τιμών ως θέμα 2 θα συμφωνήσουμε όλοι οτι παίζει...

Τα ξαναλέμε,
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: Laertis στις 13 Μαρ 2004, 11:16:23 ΜΜ
Φίλε Παναγιώτη,
δε νομίζω ότι οι ασκήσεις 9 και 10 σελ 112 του τετραδίου "παίζουν", γιατί αναφέρονται στην παράγραφο 10.5.3 του Κεφαλαίου και κάλλιστα μπορεί κάποιος να επικαλεστεί ότι είναι εκτός ύλης. Στην εντός ύλης θεωρία σελ 215 αναφέρεται ότι
" όταν υπάρχουν πολλές παράμετροι, τότε άλλες χρησιμοποιούνται για να μεταβιβάσουν τιμές στη διαδικασία και άλλες για να επιστρέψουν τιμές στο κύριο πρόγραμμα" :-/
πουθενά όμως δεν αναφέρει ότι μια παράμετρος μπορεί να μεταβιβάζει και ταυτόχρονα να επιστρέφει μια τιμή , όταν μεταβάλλεται μέσα στη διαδικασία (επαναλαμβάνω για να μη παρεξηγηθώ , ως τυπολάτρης και σχολαστικός, ότι αναφέρομαι στην εντός ύλης θεωρία βάσει της οποίας πρέπει να λυθούν οι ασκήσεις).
Άποψη μου είναι ότι το 10ο Κεφάλαιο έπρεπε να μπει ολόκληρο στην ύλη ή να μην μπει καθόλου.
Ο Σπύρος έχει δίκιο στην παρατήρησή του, αλλά ας μη ξεχνάμε το 4ο Θέμα του 2002 όπου ζητήθηκε λύση σε ΓΛΩΣΣΑ χωρίς διευκρίνιση αν μπορεί να λυθεί και με αλγόριθμο. Τέλος πάντων, για το φόβο των Ιουδαίων εγώ διδάσκω και τις περί ούσες ο λόγος ασκήσεις και την μεταβολή των παραμέτρων εντός διαδιακασιών. :)
Ίδωμεν ...
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 14 Μαρ 2004, 04:31:35 ΜΜ
Αγαπητέ Γιώργο,

Το μόνο ολοκληρωμένο παράδειγμα που το διδακτικό βιβλίο μας παρουσιάζει για τα υποπρογράμματα  βρίσκεται στη σελίδα 100 του τετραδίου μαθητή, μάλιστα αποτελεί συνέχεια προηγούμενου παραδείγματος του σχολ. βιβλίου ΚΑΤΑΦΑΝΕΣΤΑΤΑ ΕΝΤΟΣ ΥΛΗΣ

Όπως, εύκολα μπορείς να παρατηρήσεις η διαδικασία ταξινόμηση, δέχεται έναν πίνακα και τον επιστρέφει ταξινομημένο με την ίδια παράμετρο (άσε βέβαια τον αλγόριθμο ταξινόμησης).  Το απόσμασμα που επικαλείσαι δεν αναφέρει οτι μια παράμετρος δεν μπορεί να παίξει και τους δυο ρόλους

Η παράγραφος 10.5.3 ουσιαστικά μιλά για τυπικές και πραγματικές παραμέτρους. Το παράδειγμα για το πέρασμα τιμών μας διαφωτίζει

Στο σχόλιό σου για την ύλη θα συμφωνήσω, έπρεπε να είναι όλο το 10 εντός, χωρίς φυσικά την παράγραφο 10.7 - Αναδρομή

Ο Σπύρος θα σου απαντήσει για το 4ο θέμα 2002 πως πήγε διευκρίνηση οτι μπορούν τα παιδιά να γράψουν αλγόριθμο, όπως έχει γράψει παλιότερα στο www.old-sch.gr/forums. Εγώ δεν είχα διοριστεί αλλά πρέπει να έχει δίκιο

Επιμένω, γιατί έβαλαν το 10ο κεφάλαιο στην ύλη αν δεν μπορούν να το αξιοποιήσουν; Δε νομίζω οτι το μόνο που μπορεί να πέσει είναι οι ερωτήσεις: "Τι είναι διαδικασία;", "Τι είναι συνάρτηση;".

Μ' αυτές τις παλινωδίες θα καταργηθεί το μάθημα και θα πέσει πολύ γέλιο. Ποιός θα φταίει τότε; Η συγγραφική ομάδα; Αυτοί που επιλέγουν την ύλη; Οι άλλοι κλάδοι που μας πιέζουν; Η κακιά η μοίρα;

Με εκτίμηση,
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: Laertis στις 15 Μαρ 2004, 04:24:37 ΜΜ
Φίλε Παναγιώτη,
1) το ότι το μοναδικό παράδειγμα του τετραδίου είναι ΚΑΤΑΦΑΝΕΣΤΑΤΑ εντός ύλης είναι ΔΙΚΗ ΣΟΥ άποψη. Απο που προκύπτει απο τη θεωρία μέχρι τη σελίδα 215 και τις ασκήσεις του βιβλίου ότι το παράδειγμα στη σελίδα 100 είναι εντός ύλης ;
Εγώ πιστεύω ότι είναι ένα ολοκληρωμένο παράδειγμα που αναφέρεται σε ΟΛΟΚΛΗΡΟ το 10ο κεφάλαιο, και εφόσον μόνο το μισό (και λιγότερο ) απο το 10ο κεφάλαιο είναι εντός ύλης , επέτρεψέ μου να αμφιβάλλω.
2) Θέλω να γνωρίζεις (φιλικά το λέω και άνευ ύφους) ότι είμαι ήδη στον 8ο χρόνο υπηρεσίας και δε χρειάζεται να μου απαντήσει ο Σπύρος για το 4ο θέμα του 2002, μιας και ήμουν στην Λυκειακή επιτροπή που έλαβε τα θέματα αλλά και βαθμολογητής αργότερα. Σε διαβεβαιώ ότι διευκρίνηση κατά τη διάρκεια των εξετάσεων δεν έφτασε ποτέ παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειές μας (τουλάχιστο στη Θεσ/νίκη, δε γνωρίζω αν πήγε αλλού και δεν έφτασε εδώ), αλλά μετά την αποκάλυψη της προχειρότητας (για να μην πω χειρότερη λέξη) της Επιτροπής θεμάτων, έφτασε μετά απο 2 μέρες, στα βαθμολογικά κέντρα, η οδηγία ότι η αλγοριθμική προσσέγιση θα ληφθεί ως σωστή εξαιρώντας όμως το (α) υποερώτημα. Αυτά για την ιστορία ...
3) Γνωρίζεις με ποιον τρόπο και ποιοί βγάζουν τα θέματα των τελικών εξετάσεων για το μάθημα ? Ξέρουν όλοι ακριβώς τι είναι και τι δεν είναι εντός ύλης ; Είσαι σίγουρος ότι δε θα επαναληφθεί κάτι σαν και αυτό του 2002 ;Επειδή γνωρίζω την κατάσταση επέτρεψέ μου να αμφιβάλλω.
4) ..... και εδω φτάνω στο πιο καυτό των θεμάτων ...
Πως είναι δυνατό να μην καταργήσουν το μάθημα ; Ποιοί θα το στηρίξουν ; Ποιοί απο όλους ; Ποιά απο τις 10 φυλές του Ισραήλ ; Γιατί έτσι είναι πλέον ο κλάδος της Πληροφορικής. Αντιμαχόμενες φυλές που καθεμία προσπαθεί να αποδείξει ότι δίκαια ( ή και αποκλειστικά )φέρει τον τίτλο του Ισραηλίτη ...ουπς συγγνώμη, του Πληροφορικού ήθελα να πω. Οπότε κάθε φυλή έχει και ένα σύλλογο για να υποστηρίζει τα δίκαιά της που έρχεται συχνά σε σύγκρουση με τις υπόλοιπες. Και αφού αναλώνονται όλοι στην υπεράσπιση των δικαίων (και αδίκων πολλές φορές), μένει χρόνος ή θέληση να στηριχθεί κάτι που αφορά όλους ? ...
Και τελειώνοντας τον παραλληλισμό με την Παλαιά Διαθήκη ... Τι απέγινε το Ισραήλ με τις 10 φυλές έκτοτε; Αφανίστηκε , διασκορπίστηκε, έγινε υπηρέτης άλλων ...

Συγγνώμη για τον απαισιόδοξο τόνο αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να με κάνει να αισιοδοξώ για το μέλλον της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, παρά μόνο ίσως εσείς οι ίδιοι ...
Τα ξαναλέμε
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 15 Μαρ 2004, 06:58:30 ΜΜ
Γιώργο, υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα να καταναλώσουμε την ενέργειά μας. Ωστόσο:

1. Σελίδα 195 βιβλίου καθηγητή. "Αυτό που πρέπει να τονιστεί στους μαθητές είναι οτι υπάρχουν δυο είδη παραμέτρων. Αυτές που απλώς περνούν τιμές στη διαδικασία κατά την κληση της (in parameters ή value parameters) και αυτές που περνούν τιμές κατά την κλήση αλλά επιστρέφουν τιμές μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας (in-out parameters ή variable parameters) +++ περισσότερα αναφέρονται στο τετράδιο μαθητή.
Αυτά αναφέρονται στην πρώτη σελίδα των οδηγιών. Εκτός ύλης είναι;

1α. Γιώργο διάβασε στη σελίδα 214 του βιβλίου "Η λίστα παραμέτρων είναι μια λίστα μεταβλητώ, των οποίων οι τιμές μεταβιβάζονται προς τη διαδικασία κατά την κλήση ή/και επιστρέφονται στο κύριο πρόγραμμα μετά το τέλος της διαδικασίας". Το πρόσεξες το ή/και ;;; Μια παράμετρος μπορεί να είναι εισόδου ΚΑΙ εξόδου

2. Το παράδειγμα στη σελίδα 215 δεν αναφέρει τίποτα για τυπικές/πραγματικές παραμέτρους (παράγραφος 10.5.3), τίποτα για εμβέλεια μεταβλητών (παράγραφος 10.6) και φυσικά τίποτα για αναδρομή (παράγραφος 10.7). Άρα φίλε Γιώργο είναι ΚΑΤΑΦΑΝΕΣΤΑΤΑ εντός ύλης σύμφωνα με την λογική μου. Το παράδειγμα αυτό δεν έχει τίποτα περίεργο εκτός ύλης

Αν αμφιβάλλεις ακόμη για το λεπτό αυτό ζήτημα δεν μπορώ να επιχειρηματολογήσω άλλο

Στη ζωή μου έχω μάθει να ακούω και να διδάσκομαι, όταν πρέπει δεν έχω κόλλημα. Δεν επικαλέστηκα στον Δουκάκη για να μας "δασκαλέψει". Με αυτά που είπες έχουμε πλήρη άποψη για το τι συνέβη το 2002 και δεν θα το σχολιάσω.

Θέλω να ελπίζω οτι η τριβή στα λίγα forums που υπάρχουν βγάζει συμπεράσματα που φτάνουν σε αυτούς και αν μη τι άλλο εκπαιδεύει εμάς στο πως να αποφεύγουμε μπανανόφλουδες

Δε νομίζω οτι τελικά οι...φυλές του Ισραήλ έχουν πρόβλημα επιβολής και σαφώς δεν υπηρετούν

Για τις αντιμαχόμενες πλευρές όμως, έχεις απόλυτο δίκιο αν και μάλλον η ανομοιογένεια είναι αναπόφευκτη. Η παιδεία μας όμως έπρεπε να μας επιβάλλει σύμπνοια και επικοινωνία για την κάλυψη των πολλών κοινών σκοπών. Θα έπρεπε πάντως το σύστημα να έχει φίλτρα εισόδου κάποιων απο τις φυλές

Τώρα με την μείωση των μαθημάτων πρέπει οι φυλές να ενωθούν αλλά δεν υπάρχει Αλέξανδρος να το κάνει (ελληνικό παράδειγμα που ταιριάζει με την εικόνα στα αριστερά - δεν την επέλεξα τυχαία)

Που πρέπει όλoι να στείλουμε mail για ενημέρωση;

Με περισσή εκτίμηση,
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: Laertis στις 15 Μαρ 2004, 11:23:00 ΜΜ
Παναγιώτη ,
δεν οφελεί να αναπαράγουμε αυτό το θέμα άλλο πια.
Μετά απο αυτή την απάντηση είμαι over and out. Πάντως, δεν ήταν σκοπός μου ν' ασκήσω προσωπική κριτική ούτε σε σένα ούτε σε κανέναν άλλον και προφανώς παρεξηγήθηκε ο λόγος και το ύφος μου.
Απλά με το μήνυμα Μάρτος 13th, 2004, 11:16pm

"Φίλε Παναγιώτη,
δε νομίζω ότι οι ασκήσεις 9 και 10 σελ 112 του τετραδίου "παίζουν", γιατί αναφέρονται στην παράγραφο 10.5.3 του Κεφαλαίου και κάλλιστα μπορεί κάποιος να επικαλεστεί ότι είναι εκτός ύλης..........
......Τέλος πάντων, για το φόβο των Ιουδαίων εγώ διδάσκω και τις περί ούσες ο λόγος ασκήσεις και την μεταβολή των παραμέτρων εντός διαδιακασιών."


ήθελα να δώσω το στίγμα για την ασάφεια της ύλης του 10ου κεφαλαίου και ότι μπορεί πολλοί απο όλους εμάς ( και όχι αποκλειστικά εγώ) να μην θεωρήσει εντός ύλης το συγκεκριμένο θέμα.
Αν εσύ πιστεύεις ότι θα καταναλώσουν όλοι την ενέργεια που κατανάλωσες εσύ (και δεν έκανα εγώ) για να "ανακαλύψουν" μέσα σε μια φράση ή/και μια ολόκληρη κατηγορία ασκήσεων τότε ανακαλώ όλα όσα είπα.

Καλή δύναμη
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: Σπύρος Δουκάκης στις 15 Μαρ 2004, 11:56:19 ΜΜ
Δύο σύντομες απαντήσεις:

Γιώργο εμάς δεν ήρθε ποτέ αυτή η διευκρίνηση. Όλοι καταλαβαίνουμε την προχειρότητα που υπήρχε... συνεπώς. Πάντως για την ιστορία, αν το έχεις αυτό το χαρτί θα το ήθελα για προσωπική χρήση. Όσο για το τι συνέβη σε εμάς:

http://www.edra.gr/doc/2002-06-03-Doukakis.doc
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: Laertis στις 16 Μαρ 2004, 12:50:46 ΠΜ
Λυπάμαι Σπύρο ,
αλλά η συγκεκριμένη διευκρίνηση ήρθε μετά απο ερώτημα που έθεσε ο επόπτης του μαθήματος του βαθμολογικού κέντρου στην ΚΕΕΛ, η απάντηση μας ανακοινώθηκε προφορικά απο τον επόπτη (οπότε δεν έχω το χαρτί) και έπεται της διευκρίνησης που λάβαμε και που αναφέρεις στη συγκεκριμένη διεύθυνση.
Κάτι άλλο ...
Γιατί βγήκε απο την οδηγία του Προγράμματος Σπουδών για την δυνατότητα επίλυσης των ασκήσεων των εξετάσεων απο τους μαθητές το κομμάτι "είτε σε Pascal είτε σε Basic είτε σε Turbo Pascal είτε σε Quick Basic." ;
Δηλαδή αν κάποιος δώσει λύση σε Pascal ή Basic πως θα βαθμολογηθεί ; (Ρητορικό το ερώτημα ...)
Είναι ήδη η πέμπτη χρονιά που διανύει το μάθημα και το "επιλεγμένο" βιβλίο, λάθη συνεχίζουν και υπάρχουν είτε στο βιβλίο είτε στην ύλη είτε στις εκφωνήσεις και τις διατυπώσεις και χρειάζεται υπερβολική προσοχή για να μην φτάσει η ΑΕΠΠ στον καιάδα των απορριπτόμενων απο τις Πανελλήνιες Εξετάσεις μαθημάτων απο το 2005 και μετά ...
Τίτλος: Re: Θέματα Πανελληνίων 2003-2004
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 16 Μαρ 2004, 01:45:37 ΜΜ
Γιώργο,

Πέρσι τον Σεπτέμβρη στην πρώτη αναζήτηση που έκανα για το μάθημα έπεσα στην ιστοσελίδα http://users.otenet.gr/~genic, ήταν οι πρώτες ασκήσεις που βρήκα, το πρώτο μονοπάτι που βρήκα. Σε τιμώ απεριόριστα

Δεν κατάλαβα πώς σε έθιξα, αλλά παρ'όλα αυτά συγγνώμη

Δεν θεωρώ οτι ξεσκόνισα το βιβλίο και έκανα κάτι που δεν έκανες, ούτε οτι έχω δίκιο, το κεφάλαιο 10 έχει πολλές ασάφειες, αλλά ο στόχος δεν είναι να βγάλουμε προγραμματιστές αλλά να μπορούν να τμηματοποιήσουν ένα πρόβλημα να το αντιμετωπίσουν κομμάτι-κομμάτι, συνδέοντας στο τέλος τα υποπρογράμματα. Ε, αυτό παρουσιάζεται στο βιβλίο.
Στην ύλη θα έπρεπε να είναι και η παράγραφος 10.6 αλλά δεν είναι

Οι επιτροπή των θεμάτων θα πρέπει να καταναλώσει πολύ περισσότερη ενέργεια από μένα (και εσένα) και να ξέρουν τι πρέπει να αποφύγουν. Πληρώνονται για τη δουλειά αυτή εκείνοι και όχι εγώ και εσύ

Κατά τη γνώμη μου καλώς βγήκαν οι pascal, basic, fortran, C, C++, Java κ.λ.π.
από τις διευκρινήσεις. Δεν είναι προγραμματιστές αλλά μαθητές λυκείου

Μάλιστα το ότι αρχικά υπήρχε η δυνατότητα συγγραφής σε άλλη γλώσσα ήταν έγκλημα που όμως κάλυψε το κενό ύπαρξης εργαλείου για το μάθημα. Κατά τη γνώμη μου η ύπαρξη δυο διδακτικών πακέτων και η παραπάνω χαλατότητα δημιιούργησε όλα τα προβλήματα (αν κάποιος γράψει λύση σε pascal κατά τη γνώμη μου πρέπει να παρει 0, σαν να απαντάει στα ελληνικά τις λύσεις των αγγλικών). Τώρα που ωρίμασαν τα πράγματα όλοι έχουμε πέσει πάνω στα κενά του σχετικά καλού βιβλίου που έχουμε στη διάθεση μας και δεν αναλωνόμαστε στη μάχη για την επιλογή του Για κάνε...Τέλοςγια ή Για από μέχρι...Τέλος_Επανάληψης

Εκτός αυτού έχουμε δυο πολύ καλά εργαλεία στα χέρια μας για εργαστηριακό μάθημα και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

Πιστεύω οτι η ΑΕΠΠ θα μείνει στα 6 εξεταζόμενα και στο χέρι μας είναι να την αναδείξουμε, όπως και όλα τα υπόλοιπα μαθήματα μας στο σχολείο

Χρειάζεται επιθετική πολιτική γιατί άτομα από όλες τις φυλές "βολεύτηκαν" και ξέχασαν το λειτούργημά τους. Ότι δεν λύνεται κόβεται με το μαχαίρι :whip: (- γόρδιος δεσμός)

Μάλιστα υπάρχουν και αυτοί που συμφωνούν με όλους

Με εκτίμηση,