Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Θεωρία => Μήνυμα ξεκίνησε από: katkal στις 20 Οκτ 2016, 05:42:26 ΜΜ

Τίτλος: ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ;
Αποστολή από: katkal στις 20 Οκτ 2016, 05:42:26 ΜΜ
Γειά σας. Επειδή είμαι καινούργια και κάνω πρώτη φορά το μάθημα της ΑΕΠΠ,  θα ήθελα να μου πείτε πως μπορούμε να μοιράσουμε την διδακτική ώρα. Δηλαδή πόση ώρα θα αφιερώσω σε θεωρία, πόση σε ασκήσεις,  γιατί βλεπω ότι η διδακτική ώρα δεν φτάνει για να κάνω πολλά πράγματα. Επίσης θα ήθελα να μου πείτε πόσες ασκήσεις είναι αρκετές για να δίνονται για εργασία στο σπίτι.

Ευχαριστω.
Τίτλος: Απ: ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ;
Αποστολή από: Rathaniel στις 01 Νοε 2016, 11:43:26 ΠΜ
Η θεωρία του μαθηματος ειναι περιορισμένη.Το τρικ εδώ είναι αν μπορείς να πεις την θεωρία μαζεμενη σε δύο-τρια μαθήματα (και ας βαρεθουν οι μαθητές το μπλα-μπλα) π.χ. τα κεφάλαια 2.1.-2.3 ('ενα μάθημα), οι παράγραφοι του 6ου (άλλο ένα),κλπ. και μετά να ακολουθήσουν μαθήματα με ασκήσεις.

Σε μάθημα με ασκήσεις θα σου πρότεινα να δίνεις αρχικά μία άσκηση στην οποία θα "πατάς" για την μεθοδολογία σου (περίπου 15 λεπτά). Μετά να κάνεις δυο-τρεις με υποδείξεις απο τους μαθητές ή και να τις κάνουν οι μαθητές με υποδείξεις απο εσένα (25 λεπτά).

Η εξέταση των μαθητών προφορικά δεν έχει νόημα και χάνεις χρόνο. Μπορείς φυσικά να πετάς κάνα ερώτημα που και που, αλλά δεν προτείνω αυστηρότητα εκεί.Αντίθετα οι γραπτές δοκιμασίες πρέπει να είναι συχνές και μερικές φορές να προάγουν το "μη αναμενόμενο θέμα" που θα προωθήσει την σκέψη των μαθητών εκτός "της πεπατημένης".

Το δίωρο δεν είναι αρκετό στο σχολείο, οπότε πρέπει να πιάσεις τα "χοντρά" θέματα και δυστυχώς να αφήσεις τις λεπτομέρειες.

Θα σου πρότεινα αριθμό ασκήσεων-προβλημάτων, αλλά δεν έχω καταλάβει αν διδάσκεις σε τάξη ή ιδιαίτερο ή φροντιστήριο.
Τίτλος: Απ: ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ;
Αποστολή από: katkal στις 10 Νοε 2016, 05:09:11 ΜΜ



Ευχαριστώ για την απάντηση!
Διδάσκω σε σχολείο, ο πιο γρήγορος τρόπος που βρήκα είναι να κάνω τις ασκήσεις στην τάξη σε power point - όπου δείχνω τις εντολές μία-μία από κάθε άσκηση (με προσαρμοσμένη κίνηση δηλαδή). Δεν εμφανίζω δηλαδή ολόκληρη την ασκηση κατευθείαν. Θεωρώ ότι γλυτώνω χρόνο αντί να κάθομαι να γράφω τις ασκήσεις στον πίνακα.
Έτσι δείχνω στην τάξη γύρω στις 3-4 ασκήσεις τη φορά. Χωρίς τη θεωρία.


Θα σου πρότεινα αριθμό ασκήσεων-προβλημάτων, αλλά δεν έχω καταλάβει αν διδάσκεις σε τάξη ή ιδιαίτερο ή φροντιστήριο.
τι προτείνεις δηλαδή;