Αποστολέας Θέμα: Απορία  (Αναγνώστηκε 265 φορές)

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 100
Απορία
« στις: 16 Μάι 2017, 10:02:44 πμ »
Σε μία ερώτηση Σ/Λ στο Τετράδιο Μαθητή (κεφ. 8, σελ.81) αναφέρεται:

'Κάθε εντολή ΑΝ πρέπει να έχει την αντίστοιχη εντολή ΤΕΛΟΣ_ΑΝ.'

Το παραπάνω είναι ψευδές μόνο για ψευδογλώσσα;
 
Σε αρκετές εκφωνήσεις έχει υπάρξει ΑΝ χωρίς την αντίστοιχη ΤΕΛΟΣ_ΑΝ, αλλά απ'ότι κατάλαβα η ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ δεν δέχεται κάτι τέτοιο.
Άρα το δεχόμαστε ως Σ ή Λ;

« Τελευταία τροποποίηση: 16 Μάι 2017, 11:22:50 πμ από Obelix »

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 783
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Απορία
« Απάντηση #1 στις: 16 Μάι 2017, 12:31:20 μμ »
Η πρόταση είναι ΣΩΣΤΗ στη ΓΛΩΣΣΑ, όπως ορίζεται στο κεφάλαιο 8, και ΛΑΘΟΣ στην Ψευδογλώσσα (Κεφ.2)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2083
Απ: Απορία
« Απάντηση #2 στις: 16 Μάι 2017, 09:48:33 μμ »
Ανούσια πρόταση..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 100
Απ: Απορία
« Απάντηση #3 στις: 20 Μάι 2017, 12:56:18 μμ »
Όντως...ευχαριστώ!

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 783
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Απορία
« Απάντηση #4 στις: 21 Μάι 2017, 03:35:09 μμ »
Ανούσια πρόταση..

Στο κεφάλαιο 2 επιχειρείται μια εισαγωγή των μαθητών στην αλγοριθμική σκέψη, με τρόπο λιγότερο τυπικό αλλά χωρίς να δημιουργεί εμφανή εμπόδια στην "επόμενη" φάση διδασκαλίας, αυτή του "δομημένου προγραμματισμού" με ΓΛΩΣΣΑ.  Όπως το αντιλαμβάνομαι, οι συγγραφείς επέλεξαν να δώσουν (σε αυτό το κεφάλαιο) ΚΑΙ τη μορφή την απλής ΑΝ (χωρίς τελος_αν) για λόγους :
- απλότητας στη σκέψη,
- συνέχειας από προηγούμενες τάξεις ,
- (ίσως) ομοιότητας με κάποιες γλώσσες που μπορεί ήδη να έχουν ασχοληθεί.

Στο κεφάλαιο 8 απ' την άλλη, η ύπαρξη του ΤΕΛΟΣ_ΑΝ σε ΚΑΘΕ εντολή επανάληψης, επιχειρεί να υποστηρίξει το "χαρακτηριστικό" που αναφέρεται για το δομημένο προγραμματισμό "κάθε ενότητα προγράμματος έχει μια είσοδο και μια έξοδο" (που με "κακή" διατύπωση ουσιαστικά εννοεί "ένα ΣΗΜΕΙΟ εισόδου και ένα ΣΗΜΕΙΟ εξόδου")

Επομένως, δεν θεωρώ την πρόταση που συζητάμε ανούσια.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)