Αποστολέας Θέμα: Πως μας αντιμετωπίζουν οι Μαθηματικοί :"Δεν είστε καν επιστήμονες"  (Αναγνώστηκε 317 φορές)

kostart13

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
Βρέθηκα πρόσφατα σε μια παρέα "συναδέλφων" όπου μεταξύ άλλων δύο μαθηματικοί.
Αφού ευλόγησαν τα γένια τους για το πόσο καλό μάθημα κάνουν μου λέει ο ένας - εν ψυχρώ - :
"Οι πληροφορικοί δεν θα έπρεπε να κάνουν Μαθηματικά στο Γυμνάσιο γιατί είναι άσχετοι με το αντικείμενο,
εγώ προσωπικά δεν τους θεωρώ καν επιστήμονες όπως είμαστε εμείς. Είναι απλώς χρήστες Υπολογιστή και
απλώς πατάνε κουμπάκια." Πρίν προλάβω να απαντήσω ο δεύτερος μαθηματικός του λέει :
"Τι είναι αυτά που λές τώρα; Γιατί δεν είναι επιστήμονες;"
Δεν μπήκα στην παγίδα να αποδείξω τα αυτονόητα. Απλώς του είπα ότι δεν είναι επιλογή μου να κάνω
Μαθηματικά, ότι προτιμώ να διδάσκω Πληροφορική και ότι το υπουργείο μας έχει "υποχρεώσει" σε αυτό.
Όταν τον ρώτησα για όλους τους Μαθηματικούς που κάνουν Πληροφορική απάντηση δεν πήρα.
Ήταν μπροστά στην κουβέντα και ο Διευθυντής του σχολείου μου.
Του είπα ότι την μεγαλύτερη ευθύνη για τη νοοτροπία αυτή (που δυστυχώς την έχουν πολλοί ακόμα) την έχουν οι
ίδιοι οι Διευθυντές που βλέπουν τους Πληροφορικούς σαν Φιλιππινέζες τους.
Όταν είπα ότι δεν είναι δική μας δουλειά ούτε το myschool, ούτε τα διαβιβαστικά, ούτε η ηλεκτρονική αλληλογραφία με
κοίταζαν όλοι με ανοιχτό το στόμα, σαν να βλέπαν εξωγήινο.
"Και ποιός άλλος να τα κάνει δηλαδή";
"Όχι πάντως εγώ, δεν έχω σπουδάσει ούτε word, ούτε excel, ούτε οτιδήποτε άλλο που εσείς νομίζετε και κυρίως ο
κύριος από εκεί". "Είναι απλά εργαλεία που όλοι οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι διευθυντές θα πρέπει να τα γνωρίζουν"
Ο διευθυντής πιο κεί κάτι μουρμούριζε, "είναι πολλές οι δουλειές εγώ είμαι για να ελέγχω μόνο, μπλα, μπλα, μπλα"
Συνάδελφοι,
Μην τους χαρίζεστε πουθενά.
Μην αναλαμβάνετε υποχρεώσεις που δεν σας αναλογούν.
Μην το "παίζετε" καλοί.
Κυρίως, ΜΗΝ υποτιμάτε την επιστήμη μας με την στάση σας.
Ευχαριστώ δεν θα ακούσετε από κανέναν.
Για αυτούς (κυρίως Φιλολόγους και Μαθηματικούς) θα είμαστε αυτοί "που παταν τα κουμπιά".
Ελπίζω να μην σας κούρασα.

Παππάς Κων/νος
Καθηγητής ΠΕ19

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1241
  • There are always possibilities...
Τυπικά ούτε οι μαθηματικοί είναι επιστήμονες (με την έννοια της επαλήθευσης των θεωριών μέσω πειραμάτων).

Σε κάθε περίπτωση, δεν χρειάζεται να δίνουμε σημασία σε αμορφωτους, αλλά οποιος έχει όρεξη να σπάσει λίγο πλάκα, αξίζει σε τέτοιες συζητήσεις να προκαλέσει με 2 παραδείγματα:
1. Την αντίστοιχη αντιμετώπιση που είχαν και οι πρώτοι θεωρητικοί πληροφορικοί (Karp κλπ) την δεκαετία του 70 κατά τις πρώτες αποτυχημένες προσπαθειες επίλυσης του ζητήματος P=NP. Φυσικά οι μαθηματικοί που προσπαθησαν δεν είχαν καλύτερη τύχη.
2. PCP (Probabilistically checkable proof). Έχω παρακολουθήσει διαλέξεις όπου όσοι μαθηματικοί ακούν αυτή την έννοια μένουν με το στόμα ανοικτό.

A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

gbougioukas

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 113
Γιατί δεν τους ρώτησες αν ισχύει ότι "Αν η τετραγωνική ρίζα του x ισούται με -16, τότε x=4" ;

( βλ. https://gbougioukas.wordpress.com/2017/12/10/lcomment/ )

dpa2006

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 592
Βρέθηκα πρόσφατα σε μια παρέα "συναδέλφων" όπου μεταξύ άλλων δύο μαθηματικοί.
Αφού ευλόγησαν τα γένια τους για το πόσο καλό μάθημα κάνουν μου λέει ο ένας - εν ψυχρώ - :
"Οι πληροφορικοί δεν θα έπρεπε να κάνουν Μαθηματικά στο Γυμνάσιο γιατί είναι άσχετοι με το αντικείμενο,
εγώ προσωπικά δεν τους θεωρώ καν επιστήμονες όπως είμαστε εμείς. Είναι απλώς χρήστες Υπολογιστή και
απλώς πατάνε κουμπάκια." Πρίν προλάβω να απαντήσω ο δεύτερος μαθηματικός του λέει :
"Τι είναι αυτά που λές τώρα; Γιατί δεν είναι επιστήμονες;"
Δεν μπήκα στην παγίδα να αποδείξω τα αυτονόητα. Απλώς του είπα ότι δεν είναι επιλογή μου να κάνω
Μαθηματικά, ότι προτιμώ να διδάσκω Πληροφορική και ότι το υπουργείο μας έχει "υποχρεώσει" σε αυτό.
Όταν τον ρώτησα για όλους τους Μαθηματικούς που κάνουν Πληροφορική απάντηση δεν πήρα.
Ήταν μπροστά στην κουβέντα και ο Διευθυντής του σχολείου μου.
Του είπα ότι την μεγαλύτερη ευθύνη για τη νοοτροπία αυτή (που δυστυχώς την έχουν πολλοί ακόμα) την έχουν οι
ίδιοι οι Διευθυντές που βλέπουν τους Πληροφορικούς σαν Φιλιππινέζες τους.
Όταν είπα ότι δεν είναι δική μας δουλειά ούτε το myschool, ούτε τα διαβιβαστικά, ούτε η ηλεκτρονική αλληλογραφία με
κοίταζαν όλοι με ανοιχτό το στόμα, σαν να βλέπαν εξωγήινο.
"Και ποιός άλλος να τα κάνει δηλαδή";
"Όχι πάντως εγώ, δεν έχω σπουδάσει ούτε word, ούτε excel, ούτε οτιδήποτε άλλο που εσείς νομίζετε και κυρίως ο
κύριος από εκεί". "Είναι απλά εργαλεία που όλοι οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι διευθυντές θα πρέπει να τα γνωρίζουν"
Ο διευθυντής πιο κεί κάτι μουρμούριζε, "είναι πολλές οι δουλειές εγώ είμαι για να ελέγχω μόνο, μπλα, μπλα, μπλα"
Συνάδελφοι,
Μην τους χαρίζεστε πουθενά.
Μην αναλαμβάνετε υποχρεώσεις που δεν σας αναλογούν.
Μην το "παίζετε" καλοί.
Κυρίως, ΜΗΝ υποτιμάτε την επιστήμη μας με την στάση σας.
Ευχαριστώ δεν θα ακούσετε από κανέναν.
Για αυτούς (κυρίως Φιλολόγους και Μαθηματικούς) θα είμαστε αυτοί "που παταν τα κουμπιά".
Ελπίζω να μην σας κούρασα.

Παππάς Κων/νος
Καθηγητής ΠΕ19



Συνάδελφε αυτή η άποψη δεν είναι καινούργια.
Είναι πολύ παλαιά και πηγάζει από το γεγονός ότι πολλά αντικείμενα των Μαθηματικών προέρχονται από άλλες επιστήμες και τα έχουν ενσωματώσει από αυτές.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως ένας Μαθηματικός μπορεί χωρίς εκπαίδευση Πληροφορικού να είναι Πληροφορικός.
Ακόμη και το μονοετές μεταπτυχιακό δεν καλύπτει ένα τετραετές πρόγραμμα σπουδών.
Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες ειδικότητες π.χ. Φυσικοί με Μηχανικούς(Μηχανολόγοι,Ηλεκτρολόγοι),Χημικοί με Χημικούς Μηχανικούς και γενικά όπου υπάρχουν επικαλύψεις επιστημών κάποιες ειδικότητες τείνουν να παρακάμψουν κάποιες άλλες που είναι οι αρμόδιες για ευνόητους λόγους(μικροσυντεχιακά συμφέροντα).
Η περίοδος που ζούμε (μνημόνια) προσφέρεται εξαιρετικά για κάτι τέτοιο και δεν θα αλλάξει η κατάσταση στο μέλλον (ειδικά με την συγχώνευση ειδικοτήτων που έχει πραγματοποιηθεί).αφού η οικονομία θα συρρικνώνεται για αρκετό καιρό ακόμη.

Ας μην ξεχνάμε τι συνέβαινε πριν από αρκετά χρόνια.
http://cgi.di.uoa.gr/~epetir/
« Τελευταία τροποποίηση: 24 Μάρ 2018, 04:53:39 μμ από dpa2006 »
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science