ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

balatsa

Μπαλατσός Θωμάς
Καθηγητής Πληροφορικής

tropheus

Παράθεση από: che στις 12 Νοε 2014, 10:24:44 ΠΜ
Να υποθεσω οτι μιλαμε για σχολειο ε ;

Ναι για σχολείο. Αυτό δεν είναι το ζητούμενο;

seibei

Παράθεση από: gpapargi στις 12 Νοε 2014, 10:30:52 ΠΜ
Άρα ένα μεγάλο μέρος μπορεί να διατεθεί στην καλύτερη κάλυψη της υπάρχουσας ύλης.

Για μένα όμως το θέμα είναι αν είναι σωστό να αυξηθεί πολύ η ύλη. Το σκεπτικό με το οποίο μειώθηκαν τα μαθήματα από 6 σε 4 είναι για να μην επιβαρύνονται οι μαθητές και οι γονείς. Όσοι έχουν δει τα μαθηματικά που είχαν οι δέσμες ξέρουν ότι η ύλη ήταν τριπλάσια της σημερινής. Είχε μέσα γραμμική άλγεβρα (συστήματα, ορίζουσες, διανυσματικούς χώρους) και αλγεβρικές δομές (θεωρία ομάδων, δακυλίων σωμάτων). Είχε μέσα ακολουθίες, κωνικές τομές κλπ. Και στη φυσική υπήρχε μέσα θερμοδυναμική και ηλεκτρομαγνητισμός.  Μπορείς πολύ εύκολα με λιγότερα μαθήματα να αυξήσεις την ύλη δραματικά.
Ποιο είναι όμως το ζητούμενο;

Αν θυμάμαι καλά η αύξηση των ωρών των μαθημάτων κατεύθυνσης θα συνδυαζόταν με μηδενική ή σχεδον μηδενική αυξηση της ύλης,
ώστε οι επιπλέον ώρες να υποκαταστήσουν τις αντίστοιχες φροντιστηριάκες.

Αυτό ήταν το concept το οποίο είναι σωστό κατ'εμέ. Δηλαδή, το μαθημά μας απο 2ωρο θα πρέπει να γίνει ουσιαστικά 3ωρο, συν 3 ώρες υποστήριξη.
Ομοίως και για τα άλλα μαθήματα. Στην πράξη, φυσικά, δεν νομίζω να γίνει αυτό. Όπως είπε και κάποιος συνάδελφος η βασική πίτα (για την οποία έχει πιάσει πρεμούρα και τις "επιστημονικές ενώσεις") είναι η φροντιστηριακή.

Νομίζω όλο αυτό το σχέδιο επιστροφής στις δέσμες έγινε με το σκεπτικό: οργανικές και μεγαλύτερη φροντιστηριακή πίτα για τους "βασικούς",
και όλοι οι άλλοι να... 


gpapargi

#2493
Πιστεύω ότι τα αρχικά κίνητρα ήταν έντιμα. Απλά η όλη κατάσταση δείχνει το πως μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει ένα κανονισμό για να πετύχει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που θέλει να πετύχει ο κανονισμός.

pgrontas

Παράθεση από: gpapargi στις 12 Νοε 2014, 10:30:52 ΠΜ
Όσο αφορά το πως θα μπορούσε να γεμίσει ένα 6ωρο τα πράγματα είναι πολύ απλά. Καταρχήν οι ήδη υπάρχουσες ασκήσεις του τετραδίου μαθητή (αυτές με τα 2 και 3 αστέρια) σπάνια καλύπτονται. Τα θέματα των εξετάσεων είναι σαφώς ευκολότερα από τις δύσκολες ασκήσεις του τετραδίου. Άρα ένα μεγάλο μέρος μπορεί να διατεθεί στην καλύτερη κάλυψη της υπάρχουσας ύλης.
Αν θέλουμε και άλλα από το υπάρχον βιβλίο υπάρχει και η αναδρομή που τώρα είναι εκτός ύλης. Αν θέλουμε και άλλα βάζουμε μέσα ασκήσεις από δομές στοίβα και ουρά. Αν θέλουμε και άλλα βάζουμε και το κεφάλαιο 5 που έχει τη μαθηματική ανάλυση των αλγορίθμων.
Γενικά όταν έχεις πανεπιστημιακά τμήματα από πίσω σου δεν έχεις πρόβλημα έλλειψης υλικού. Τα μαθήματα προγραμματισμού, δομών δεδομένων και πολυπλοκότητας είναι ξεχωριστά στα τμήματα, άρα υλικό έχεις και με το παραπάνω

Πρέπει οπωσδήποτε να ανοίξει γρήγορα η κουβέντα για την ύλη του 6ώρου μαθήματος, ώστε να υπάρχει συναίνεση της κοινότητας και να ασκηθεί πίεση στους συντάκτες του προγράμματος σπουδών (σε όσους δεν καταλαβαίνουν τέλος πάντων) για να πάρει το μάθημα σωστή κατεύθυνση.

Προσωπικά συμφωνώ ότι η υπέρμετρη αύξηση της ύλης δεν είναι σωστή. Τι θα ήθελα επιπλέον:

1. Αναδρομή
2. Μία μορφή εγγραφών (όχι τόσο βαριά όσο στην Pascal και την C) αλλά μια απλή όπως οι tuples της Python και των συναρτησιακών γλωσσών.
3. Διαισθητική Εισαγωγή στην Πολυπλοκότητα με στόχο να καταλαβαίνει ο μαθητής γιατί δεν πρέπει να κάνει ταξινόμηση για μέγιστο (χωρίς όμως έντονη μαθηματικοποίηση γιατι το πράγμα θα μπλέξει αρκετά ειδικά αν εισαχθεί και το 1).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Για μένα πριν από οτιδήποτε άλλο θα πρέπει το υπουργείο να καθορίσει το πόσο επιτρέπεται να αυξηθεί (ή όχι) η ύλη... εννοείται σε όλα τα μαθήματα.

vtsakan

Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

noname

Παράθεση από: Gnirut στις 12 Νοε 2014, 02:47:33 ΠΜ
Επειδή η συζήτηση και το όλο θέμα έχει ξεπεράσει τα όρια της σχιζοφρένειας, με τα νεοελληνικά αμίμητα του αν είναι επιστήμη η πληροφορική, η χημεία, η φιλολογία και η κηπουρική, με το τι θα πρέπει να δίνουν τα παιδιά και τι όχι, με τα σχέδια επί σχεδίων, με τις απαραίτητες "βυζαντινες" δολοπλοκίες εντός, εκτός και επί τα αυτά του υπουργείου και ό,τι άλλη τρίχα μπορεί να σκεφτεί ο νους του ανθρώπου, ενώ η ταμπακιέρα είναι μία: "η φροντιστηριακή πίτα".

Μήπως λοιπόν ήρθε επιτέλους η ώρα να απεμπλακεί το σχολείο από τα διαδικαστικά της εισαγωγής στα ΑΕΙ;

Μήπως λοιπόν θα πρέπει αυτή η δουλειά να ανατεθεί στα ίδια τα πανεπιστήμια ή σε κάποιο Ελληνικό Educational Testing Service ή College Board που θα τρέχει μεταλυκειακές εξετάσεις τύπου SAT;

Ή μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα (επειδή είμαστε και άχρηστοι ως κράτος) τα παιδιά μετά το λύκειο να δίνουν π.χ. τις ορίτζιναλ εξετάσεις SAT για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια και να τελειώνει η ιστορία;

Θα γλυτώνει και λεφτά έτσι το κράτος, οικονομία, λιγότερα έξοδα, τρόικα εφκαριστημένη!...  ;)

Έτσι οι διάφοροι "επενδυτές", μεγαλοφροντιστές και λοιποί παιδαγωγοί θα ασχολούνται με τις εξετάσεις τους (βλεπε SAT) και θα σταματήσουν να ασχολούνται με το πρόγραμμα των σχολείων και το μοίρασμα πιτών, πιτσών και λοιπών εδεσμάτων...

+1000

tdrivas

http://www.esos.gr/arthra/35756/i-thesi-tis-enosis-fysikon-gia-tin-epanafora-tis-pliroforikis-stis-panelladikes


"Είναι άλλωστε πεποίθησή μας ότι η Πληροφορική και ειδικότερα η Αλγοριθμική Θεωρία δεν είναι δυνατό να λείπει από την ομάδα μαθημάτων των Θετικών Επιστημών που εξετάζονται Πανελλαδικά."
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Gnirut

Παράθεση από: morfeus στις 12 Νοε 2014, 10:38:06 ΜΜ
http://www.esos.gr/arthra/35756/i-thesi-tis-enosis-fysikon-gia-tin-epanafora-tis-pliroforikis-stis-panelladikes


"Είναι άλλωστε πεποίθησή μας ότι η Πληροφορική και ειδικότερα η Αλγοριθμική Θεωρία δεν είναι δυνατό να λείπει από την ομάδα μαθημάτων των Θετικών Επιστημών που εξετάζονται Πανελλαδικά."


Φιλντίσης, πρωτοξάδερφο της Πυθίας. Μπορεί αλήθεια να μας αποσαφηνίσει τι λέει ο χρησμός τους;

Στο www.esos.gr/arthra/35756/i-thesi-tis-enosis-fysikon-gia-tin-epanafora-tis-pliroforikis-stis-panelladikes μας λεει:
"Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών δε τάχθηκε από την αρχή υπερ της επαναφοράς της Πληροφορικής στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ' Λυκείου."

Το "δε" που λέει πως το εννοεί; Ως 'δε' ή ως 'δεν';

Μάλλον το δεύτερο, διότι η "επιστημονική" ενωσή του μαζί με την "επιστημονική" ένωση των ...φιλολόγων και άλλων λοιπων πραγματικά μεγάλων "επιστημόνων" απεφάνθησαν ότι:

"Οι εκπρόσωποι των Ενώσεων καλούν τον Υπουργό Παιδείας να αποσύρει την τροπολογία και να αναμένει τις  προτάσεις  τις οποίες θα υποβάλουν οι Επιστημονικές Ενώσεις, ώστε να βρεθούν λύσεις που θα έχουν τη σύμφωνη γνώμη της Επιστημονικής κοινότητας και θα οδηγήσουν σε βελτίωση του εξεταστικού συστήματος προς όφελος των μαθητών και της Εκπαίδευσης."

ή σε ελεύθερη μετάφραση: την ...αγαπάμε και την θέλουμε την πληροφορική στις εξετάσεις αλλά όχι άμεσα (φτου, φτου) αλλά κάποια στιγμή μέσα στον 21ο αιώνα...

http://www.esos.gr/arthra/35735/tin-aposyrsi-tis-tropologias-gia-tin-pliroforiki-zitoyn-5-epistimonikes-enoseis-ton

che

Παράθεση από: Gnirut στις 12 Νοε 2014, 11:58:24 ΜΜ
Φιλντίσης, πρωτοξάδερφο της Πυθίας. Μπορεί αλήθεια να μας αποσαφηνίσει τι λέει ο χρησμός τους;

Στο www.esos.gr/arthra/35756/i-thesi-tis-enosis-fysikon-gia-tin-epanafora-tis-pliroforikis-stis-panelladikes μας λεει:
"Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών δε τάχθηκε από την αρχή υπερ της επαναφοράς της Πληροφορικής στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ' Λυκείου."

Το "δε" που λέει πως το εννοεί; Ως 'δε' ή ως 'δεν';

Μάλλον το δεύτερο, διότι η "επιστημονική" ενωσή του μαζί με την "επιστημονική" ένωση των ...φιλολόγων και άλλων λοιπων πραγματικά μεγάλων "επιστημόνων" απεφάνθησαν ότι:

"Οι εκπρόσωποι των Ενώσεων καλούν τον Υπουργό Παιδείας να αποσύρει την τροπολογία και να αναμένει τις  προτάσεις  τις οποίες θα υποβάλουν οι Επιστημονικές Ενώσεις, ώστε να βρεθούν λύσεις που θα έχουν τη σύμφωνη γνώμη της Επιστημονικής κοινότητας και θα οδηγήσουν σε βελτίωση του εξεταστικού συστήματος προς όφελος των μαθητών και της Εκπαίδευσης."

ή σε ελεύθερη μετάφραση: την ...αγαπάμε και την θέλουμε την πληροφορική στις εξετάσεις αλλά όχι άμεσα (φτου, φτου) αλλά κάποια στιγμή μέσα στον 21ο αιώνα...

http://www.esos.gr/arthra/35735/tin-aposyrsi-tis-tropologias-gia-tin-pliroforiki-zitoyn-5-epistimonikes-enoseis-ton

αν εξαιρέσεις το ανεξήγητο "δε", που σου δίνει την εντύπωση ότι υπάρχει και άλλη πρόταση πιο πριν, εγώ μόνο ως προσπάθεια αποστασιοποίησης μπορώ να εκλάβω το συγκεκριμένο δελτίου τύπου. το οποίο βγήκε μία μέρα μετά από το κοινό δελτίο των 5 ενώσεων.

κοινώς .... ΤΟΥΣ ΑΔΕΙΑΣΑΝ !

tropheus

Παράθεση από: che στις 13 Νοε 2014, 11:59:14 ΠΜ
αν εξαιρέσεις το ανεξήγητο "δε", που σου δίνει την εντύπωση ότι υπάρχει και άλλη πρόταση πιο πριν...

Ανεξήγητο και ύποπτο... Ξαφνικά εκεί στο esos "ξέχασαν' τους κανόνες σύνταξης. Τυχαίο;;;

tdrivas

Παράθεση από: tropheus στις 13 Νοε 2014, 12:07:42 ΜΜ
Ανεξήγητο και ύποπτο... Ξαφνικά εκεί στο esos "ξέχασαν' τους κανόνες σύνταξης. Τυχαίο;;;

δεν φταίει το esos. Κοίτα εδώ http://eef.gr/enimerosi/812-pliroforikis-deltio-tipoy.html
Μη βλέπουμε φαντάσματα παντού.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tropheus

Παράθεση από: morfeus στις 13 Νοε 2014, 12:43:33 ΜΜ
δεν φταίει το esos. Κοίτα εδώ http://eef.gr/enimerosi/812-pliroforikis-deltio-tipoy.html
Μη βλέπουμε φαντάσματα παντού.

Σωστός αλλά ετσι όπως μας καταντήσανε τα πάντα φαίνονται ύποπτα...

gpapargi

#2504
Κι εμένα (χωρίς να είμαι απόλυτος) μου δημιουργεί την εντύπωση ότι οι φυσικοί αισθάνονται κάπως... σαν να σύρθηκαν σε αυτή την κοινή ανακοίνωση... και πιθανόν να θέλουν να κρατήσουν αποστάσεις. Θα ήθελα πολύ να ξέρω πως ακριβώς κύλισε εκείνη η συζήτηση με τις 5 ενώσεις και τι ακριβώς ειπώθηκε.
Είναι επίσης η πρώτη φορά που βλέπω θετικούς επιστήμονες να βρίσκουν "κοινό τόπο" με τους φιλολόγους εναντίον άλλης θετικής επιστήμης. Άραγε είναι οι χημικοί υπέρ του να εξετάζεται και η λογοτεχνία (εκτός της γλώσσας) στις θετικές σχολές; Μέχρι με ποιον θα φτάσεις να συμμαχίσεις προκειμένου να πετύχεις αυτό που θέλεις;